23 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

23 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

istanbul Gayrimübadiller Komisyonundan: ADANA SA Mahollesi Mevkii Emlâk No. Cinsi ve hissesi Ada: 386 Parsel; 68 Beyoğlu Altında üç bap mağaza ve ahır üstte beş oda, matbah ve müştemilâtı havi 248 metre2 hanenin tamamı, Çınarlı Ada: 386 161 metre 2 koza mağazasının tamamı. Parsel: 66 Ada: 386 Parsel; 69 Müşterek avlu ve kapı yerini müştemil 477 Metre2 müfrez koza mağazası ve üstü açık mağaza IŞİ Hisseye göre muhammen K. 16800 T. L| Yukarıda evsafı yazılı guğri menkuller Adanada kapalı zarf usuliyle satışa çıkarılmış ve 9/7/937 tarihinde ihalele- in icrası mukarrer bulunmuştur. Taliplerin o gün saat 14 den evvel Seyhan Deflerdarlığına müracaatları, Satış münhasıran gayri mübadil bonosiledir. sie | İnhisarlar U. Müdürlüğünden : | 1 -- Kofre ve arabaları için 200 adet bilyalı —— tekerlek pazarlıkla satın alınacaktır. TI — Pazarlık, 8/VI1/937 tarihine rastlıyan Dülük günü saat 16 da Ka- bataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. TI — Şartnameler parâsiz olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte © 75 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (3608) * I — Evvelce kapalı zarf usuliyle satın alınacağı ilân olunan 8000 lira mu- hammen bedelli iki adet yük asansösü için elde edilen fiat fazla görüldüğün- den pazarlıkla eksiltmeye konulmuştur. 11 — Eksiltme 30/V1/937 tarihine rastlayan çarşamba günü saat 16'da Ka- bataşda levazım ve mübayaat şubesi Alım komisyonunda yapılacaktır. III — Muvakkat teminat 600 liradır. IV — Şartname ve projeler 40 kuruş mukabilinde sözü geçen şubeden alı- v La İsteklilerin; pazarlık gününden en az beş gün evvel Gatsız teklif ve kataloklarını İnhisarlar Tütün Fabrikaler şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabul olunduğuna dair vesika almaları lâzımdır. (3468 ) Beyoğlu Vakıflar Direktörlüğü İlânları Pangaltıda Cumhuriyet caddesinde 87 No. lu Sürpagop apartımanın beşinci dairesi, Yukarda yazılı akar kiraya verilmek üzere açık arttırmaya konulmuştur. İsteklilerin 1/7/937 perşembe günü saat 15 de Beyoğlu vakıflar müdürlü- ğü mülhaka kalemine gelmeleri. (3506) TÜRK OKUTMA KURUMU Umumi heyeti, Haziranın yirmi yedinci pazar günü saat on dörtte alelâde su- reti : içtima edeceğinden muhterem âzanın sözü geçen gün ve saatte Darüşşafaka- İLÂN Şerikleri : olduğumuz Gerzede Kök- tepe ve Suyok ormanlarını işletme Li- mited Şirketinin 5 - XII. 1935 tarihin- den itibaten faaliyetine nihayet vermiş- tir. Bu tarihten sonra şirketin mevzüu- na dahil muamelâda iştiçal etmediğini alâkadaranın bilmeleri için keyfiyet tes- | cil ve ilân olunur. Bilecik saylavı Çoruh saylavı Çoruh saylavı! 8. Çolak (oo A. Akyüz (OH. Cavid Diş ei kontrolu altında imal olunan : LİR MACUNU lal LE Umum satış ye Asrt Diş De; Taş Han, Istanbul Dahilden ve hariçten her nevi arpa takdim edebilen mühim ve toptancı bir Arpa ticarethanesi Mahalli bira sanayi ile münasebatı bu- lunan ve bu müesseselere külliyetli mik- darda arpa satabilecek bir zat arıyot. Yüksek komisyon verilecektir. Alâkadarların tekliflerini münasebatta bulundukları Bira fabrika- İ ları hakkında malümat ve referans ve- rerek (N. C. 24143) rumüuzile aşağıdaki adrese göndermeleri: Annoncen - EX- psdition Carl Gabler G. M. B, H. İ İ | i | Büyükçarşıda: Uncu oğlu sokağında kâin 32 sayılı dükkân. 9 ..yg ss vw . Kültür Bakanlığından: 1 — Orta okullarda Türkçe, Tarih - Coğrafya, Riyasiye, Tabiiye, Fransız. ca, Almanca ve İngilizce Öğretmeni olmek isteyenler için bu yıl sınav yapı- lacaktır. 2 — Sınavlar 1 Eylül Çarşamba günü İstanbul Ünive caktır, 3 — Sınava girmek isteyenlerin: A) — Türk olmaları, B) — 20 den aşağı ve 45 den yukarı yoşta olmamaları, C) — Hüsnühal erbabından oldukları, cinayet ve cünha nevinden mahkü- miyetleri olmadığı hakkında Mahalli Vilâyet veya kaza İdare Heyetinden bir mazbata, ibraz etmeleri (Halen memür v> öğretmen olanlar bu kayıttan müstesna olup mensup oldukları daire âmirinin vereceği vesika kâfidir. D) — Her türlü, hastalıktan ve öğretmenlik etmiye mâni vücut arızaların- den salim olduklarını isbat eder tasdikli hekim raporu ibraz etmeleri. E) — En azlise ve 4, 5, 6 sınıflı öğretr.en okulu mezunu veya bunların mu- «dili tahsil görmüş olmaları. Öğretmen okullarından mezur. olanların en az iki ders senesi öğretmenlik gimiş bulunmaları gerektir. 4 — Gerek sözlü ve gerek yazılı sınav soruları Üniversite ve Yüksek öğret- men okulu talebesinin tâkip ettiği ders müfredatından seçilecektir. Bundan başka sınava gireceklere pedagojik sorular da sorulacaktır. Namzetler sınavda kazandıkları takdirde 1702 numaralı kanunun i maddesinde gösterilen dereceler dahilinde her hangi bir orta öğret- men okulu yar öğretmenliğine atanacaklardır. 6 — Yukarıdaki şartları haiz olan namzetler bir istida ile Bakanlığa müra- cnat edeceklerdir. Bu istidaya şu vesikalar bağlanacaktır, A) — Nüfus tezkeresini asıl veya tasdikli sureti, B) — Tahsil derecelerine aid şahadetname veya vesikalarının asıl ve yahu surelleri, C) — Hüsnühal mazbatası, D) — Mahalli Kültür idaresinden nümunesine tevfikan tasdikli sıhhat ra- poru, — Mahalli Kültür idaresinden tasdikli ve fotoğraflı fiş, F) — Altı adet 4X6,5 büyüklüğünde kertonsuz fotoğrafları, Bu vesikaların en son 1/8/937 tarihine kadar Bakanlığa gönderilmiş ol ması lâzımdır. Bu tarihten sonra Bakanlığa gelmiş olan veya evrakı müsbi- tesi noksan gönderilmiş bulunan islidalar hakkında muamele yapılmıyacak- tır, (1455) (3191) TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU 3 cü Keşide 11 Temmuz 937 dedir Büyük ikramiye 45.000 liradır. Bundan başka: 15,000, 12,000, 10,000 liralık ikramiyelerle (20.000 ve 10.000) 'iralık iki adet mükâfat vardır. DİKKAT: Bilet alan herkes 7/Temmuz/937 günü akşamına kadar bile- tini değiştirmiş bulunmalıdır. Bu tarihten sonra bilet üzerindeki hakkı sakıt olur... esinde — başlıya Şurayı Devlet Umumi Kâtipliğinden: Dairemizde 35 lira asli maaşlı iki tane Ikinci sınıf mülâzımlık münhaldir, Otuz yaşını geçmemiş Mülkiye veya Hukuk mektebi mezunlarından memu- rin kanununun 4 üncü maddesinde yazılı evsafı haiz olanlar srasında Ağus- tosun dördüncü çarşamba günü saat 14 de dairede müsabaka yapılacaktır. İsteyenlerin bir arzuhal ile vesikalariyle birlikte Riyasete müracaatları, “ «1647» o «3502» İstanbul Defterdarlığından: Senelik mühammen kıymeti Lira Kr. Küçükpazarda: Kâin Balkapan hanının ikinci katında 14 sayılı oda 15 Büyükçarşıda: Keseciler sokağında kâin 12 sayılı dükkân. 12 Küçükpazarda: Kâin Balkapanı hanın ikinci katında 19 sayılı oda, 24 Küçükpazarda; Kâin Balkapanı hanın ikinci katında 22 sayılı oda 24 Büyükçarşıda: Yağlıkçılar sokağında kâin 5 sayılı dükkân. 81 Küçükpazarda; Dökmeciler sokağında kâin 97 sayılı dükkân. 12 Küçükpazarda: Dökmeciler sokağında kâin 91 sayılı dükkân. 12 Küçükpazarda: Dökmeciler sokağında, kâin 93/95 sayılı dükkân, 15 Eminönünde:; Balıkpazarı cam hanı sokağında küin 27 sayılı dükkün. 108 Yukarıda yazılı malların bir senelik icarı 2/7/937 cuma günü saat on dört- te ihale olunacaktır. İcar bedeli müsavi dört taksitte ve taksitler peşinen tah- 6il olunur. Taliplerin 9 7,5 pey akçelerini vakti muayyeninden evvel yatıra- rak mezkür gün ve saatte Defterdarlık Milli Emlâk müdürlüğünde müte gekkil satış komisyonuna müracaatları, #) (8512) 15,000 liraya satılık apartıman Kurtuluş tramvay caddesi üze rinde ve durak yerinde altışar odalı üç ve üçer odalı üç yanl al- ta daireyi ve altında bir dükkân 'muhtevi güneşli, havadar İyi bir apartıman on beş bin liraya sati- lıktır, (Akşam) ilân memurluğu- na müracaat. Telefon 24240 Dr. FETHİ LABORATUVARI 8 3833383335$5 | Kiralık Dalyan Kilyos dalyan müştemilâtile birlikte kiralıktır. Samatya Kasabilyan ma- hallesi mümessili Bay Muhsine müracaat, Telefon: 20918 Dr. FAHRİ CE Sinir hastalıkları ve kekeleme salar her Cağaloğlu, karşımı; Zork e en <3 Ni AHMED ASIM ONUR Ortaköy Şifa Yurdu Yatak ücretleri 2 liradan itiba: Ten, 3 üncü sınıfda ameliyat alınmaz. ücreti ta tahlilleri ve (İDRAR VASITA- SİLE GEBELİĞİN İLK GÜNLERİN- DE KATİ TEŞHİSİ) yapılır. Beyoğlu : Taksime giderken Meşelik sokağı Ferah apartıman: Tel, 40534 Doğum ve kadın ameliyatlarile fıtık, apandisit, basur ve diğer ameliyeler için çok ehven büsusü Fiatler, Ortaköy Tramvay yolu Mu: alim Naci cad. 114 - 115 İsme“ öüüezel