23 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

23 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

i ç ğ Milli Kümenin can alacak haftası Güneş - Beşiktaş maçlarının şampiyona üstünde mühim rolleri olacaktır Milli küme maçlarının en can ala” | cak haftası olan bu pazar, dört ah- | bap çavuşu başbaşa göreceğiz. o — Pazar günü Şeref stadında saat | 16 da Fenerbahçe ile Galatasıray, Nuri Bosutun, ondan sonrg da saat 17,30 da Güneş İle Beşiktiş, Said Sa- lâhaddinin hakemlikleri altında kar- gılaşacaklar. lardadır ki Fenerbahçe ile Galatasaray bundan evvel Fenerbah- ında ve Adnan Akının bakem- mda ilk karşılaşmalarını yâp- T ve İki taraf ta zaman zaman geçirdikleri tehlikeleri atlatmağa mü- favvak olarak birbirine Sayı yapa- madan maçı beraberlikle bitirmiş- lerdi İlk maç mühim olmakla beraber, ehemmiyeti bu pazör oynanacak i maçınki derecesinde değildi. ç 'ü o zaman puanlar üzerinde de- ğişiklikler yapacak mahalli ve şe hirler arası maçlarının çoğu yapıl- Halbuki şimdi milli küme arından yalnız #ltısı kalmıştır ve bünlar da dört İstanbul takımı arasındadır. Sonra şampiyonluğa en kuvvetli namzed görünen Fenerbahçe ile Ga- latasaray bugün birbirine pek yalın ettedirler ve aralarında yalnız bir puan fark vardır. Bü bir puan fark Galatasaray lehinedir. Yaptıkları on birer maçta Galata- sarayın yedi galibiyetine, üç bere- berliğine ve bir mağlübiyetine mu- kabil Fenerbahçenin yedi galibiyeti, fakat iki beraberliği ve iki mağlübi- yeti vardır, Galatasarayın Fener galibiyeti ara- daki puan farkını üçe çıkaracak, beraberlik Galalasaray lehine olan bir puan farkı olduğu gibi muhafa- za edecek, fakat Galatasarayın mağ- puan farkla üste çıkaracaktır. Puan vaziyeti bu kadar nazik bir vaziyet. te bulunduktan sonra Iki tarafın da maçı kazanmak için büyük gayretler sarfedeceklerini tabif bulmak ge rektir, lan, dört takımın mili? ün maçlarını değil de sırf kendi aralarında yaptıkları maç- ları tedkik edeck olursak görürüz ki Galatasarayın üç beraberlikle ve altı puanına mukabil Fenerbahçenin bir galibiyeti, bir.beraberliği, bir mağ- lübiyeti ve altı puanı vardır. Buck hetten de iki takım birbirinin üstü. ne çıkmak endişesini güdeceklerdir. Bu maçı kazanmak için en kur. vetli elemanları ve en iyi şekilirile sahaya çıkmağa çalışacaklarına şüp- he olmıyan Fenerbahçe ve Galata- sarayın takımlarını nasıl yapacakla- rını bir dereceye kadar tahmin et- sek bile kati olarak bir şey söyliye- meyiz. Esasen böyle pek mühim maç- lardan evvel iki taraf oyuncuları ve takım şekilleri üzerinde durmağı da gene iki taraf hesabına doğru bul- muyoruz, Güneş - Beşiktaş maçına gelinde: Bu iki takım ilk karşılaşmalarını ge- ne Şeref stadında ve Said Salâhad- dinin hakemliği altında yapmışlar- dı. Güneş, ilk devrede çok güzel ve Beşiktaş kalesini sık sık ziyaret eden bir oyun çıkardığı halde bu'fırsat- lardan istifade edememiş, ancak Be- ikteşın kornerden attığı bir göle men mukabele ederek devreyi 1-1 beraberlikle bitirmeğe muvaffak ol- muştu. İkinci devrede oynıyamıyacak hal- de sakatlanan Salâhaddinin oyuna tamamile seyirci vaziyötte kalmasile on kişi oynıyan ve Beşiktaşın ener- jik oyununa son dakikalara kadar mukavemet eden Güneş maçın bit- mesine bir dakika kala 2-1 mağ- Jüp olmuştu. Yaptıkları on birer maçta Beşik. taşın beş galibiyetine, dört beraber- liğine, iki mağlübiyetine ve yirmi beş puanına mukabil Güneşin de beş galibiyeti, fakat iki beraberliği, dört mağlübiyeti ve yirmi Üç puanı var- dır. Pazar günü maçı Güneş kaybetti- ği veya berabere kaldığı takdirde Be- şiktaşla arasındaki «leyhe puan farkını bu sefer de kapatamamış ola- cak, fakat maçı kazandığı takdirde iki takım yirmi altışar puanla müsa- vi vaziyete geleceklerdir. Görülüyor ki, Fenerbahçe - dala. tasaray maçında olduğu gibi, bu ma- çın da iki taraf için hakiki bir ehem- miyeti vardır. ,.. G Bu maçların şampiyona Üstünde mühim rolleri olmakla beraber, niha- yet bunların hepsi hersene veher zaman tekerrür eden spor hâdisele- ridir. Bizim dört takımdan bekledi- ğimiz, galip gelmek için lâzımglen enerjiyi en dürüst şekillerde sarfe- derek herkese temiz, güzel ve sport- mence oyunlar göstermeleridir. Ge. Mibiyet ve mağlübiyet, spor müsaba- kalarının mukadder neticeleri oldu- ğuna göre, sportemnliğe sığmıyan lü- zumsuz hareketlerde bulunacak ta- kımların ve oyuncuların ancak ken- di Klüpleri aleyhine hareket etmiş olacaklarını ohatırlatmakla (iktifa ederiz. Sadun Galip Nüsslein Tildeni mağldb etti Tilden nefesini kaybetmiş olmakla beraber hâlâ tenisin dâhisidir Pariste profesyonel tenisçiler ara sında yapılan şampiyona maçlarının en mühim hâdisesi, Alman şampiyo- nu Nüssleinile Amerikalı Tilden arasındaki dömifinal maçlarından bi» rinde Almanın Amerkalıyı dört set'de yenmş olmasıdır. Vakıa Alman şim- iye kadar gerek Tilden'i ve gerek meş- hur Fransız Cochet'yi birçok kereler yenmişti. Fakat bu sefer Tilden Alma- nı haklıyacağını kuvvetle ümld edi- ordu. N Çok güzel oynanan birinci seti, 'TU- den zaman zaman hücuma geçerek 4:1 ve 5/3 vaziyete girdikten sonra nütkiş servisleri ve şiddetli drayvlar le 6/3 kazanntıştır. Tkinci set'de de Amerikalı büyük bir hızla başlamış, fakat bu hızı yavaş yar yaş kaybetmiştir. ri a Tenis meraklıları bu ikinci set'deki kadar sıkı bir mücadeleyi ve ili tara- fın çıkardığı fevkalâde oyunları bel- ki senelerdenberi seyretmemişlerdir. Önce en ufak bir hata yapmıyan, ba zan çok yerinde uzun ve bazan da çok güzel öldürülmüş toplar yapan Alman Amerikalıyı geçmiş, fakat eski şampi» yon seri, temiz bir oyunla çok geçme» den berabere vaziyete girmiştir. Na ça- re ki metodla, sükünetle oynıyan Nüg- slein ikinci set1-10/8 kazanmıştır. Hemen herkes Tildenin kazanması» nı istediği halde hayli ilerilemiş olan yaşı Amerikalıya ihanet etmiştir. Bundan sonra Tilden ileri geçmek Mal mele ia fakat çok yorulduğu için üçüncü. de 6/2 kaybetmiştir. Boyunma odasıpda bir müddet dig» 23 Haziran 1037 Dünya tenisinde bir değişiklik Gr Meşhur Tilden, Davis Bu pazar oynanacak Fenerbahçe - Galatasaray Jkupasmın bu sene Berline gideceğini zannediyor «Büyük Bill» lâkabını kazanmış 0- lan meşhur Amerikalı tenisçi Tilden bu sene Davis kupasının hangi millet tarafından kâzanılacağı « hakkındaki elerini bir makalede hülâse Malümdur ki, Davis kupası Ameri- ka mınlakası finalini «Birleşik Ame- rika> kazanmış, Avrupa mıntakasın- da Çekoslovakya ile Almanya finale kalmışlardı, Çekoslovakya - Almanya maçının galibi Avrupa mıntakası na- Amerika ile karşılaşa- cak, bunun galibi de kupayı elinde tutan İngiltere ile boy ölçüşecektir. Tilden diyor ki: Beynelmilel sahada amatör tenis- çiler lislesinin başına, hiç tereddüd et- meden, fikrimce vatarıdaşım Budge'e üstün olan Von Cramm'i geçiririm, Ye Almanya, oyununda Crâmm'i baş- lıca koz olarak kullanmak suretile Davis kupası mıntakalar arası fina- linde Birleşik Amerikayı tasfiyeye uğ- ratır. Ondan sonra Almanyanın Büyük Britanya ile yapacağı maç kalır. İki azası tam formünde Cramm ve Hen- kel olan Alman takılı karşısında Bü- yük Britanya Perry'den mahrum O- lunca, son dakikada fevkalâde birşey hadis olmazsa, neticenin Almanya le- hine olacağında pek şüphe edilemez, Davis kupası tarihinde ilk defa ola- rakdır ki, bu meşhur gümüş kupa Berline yerleşecektir. Bu hâdise ra- ket memleketlerinde hakiki bir deği- şiklik olacaktır. Alman tenisinin bu yegüne şansı karşısında” «Von Cramm'de Perry'yi takip edecektir» şaylasının teeyyüd edeceğini zannelmiyorum; von Cramm profesyonel olmıyacaklır; Almanya tenisine hükmedenler buna müsaade etmiyeceklerdir. Belki daha sonra Al- manya spor idarecileri, o zaman ehem- miyeti kalmıyacağı için başka türlü düşüneceklerdir. Fakat bugün önle- rine çıkan büyük fırsatı kaçırmıyacak- lardır. Eskişehirde AKŞAM neşriyatı Nöbetçi eczaneler Şişli: Maçka, Taksim: İstiklâl caddesinde Kemal Reyol, Kurtu- luş caddesinde A. Galapulo, Be- yoğlu: Galatasaray, Posta soka- ğında Garih, Eminönü: Beşir Ke- mal, Heybeliada; Halk, Büyük- ada; Halk, Falih: Hamdi, Kara- gümrük: Ahmed Suad, Bakırköy: HüAL, Sarıyer: Osman, Tarabya, Yeniköy, Emirgân, © Rumelihisa- rındaki eczaneler, Aksaray: Etem Pertev, Beşiktaş: Süleyman Re- ceb, Kadıköy: Rifat Muhtar, Mo- dada Alâeddin, Üsküdar; İmra- hor, Fener. Emilyadi, Beyamdı Kumkapıda Belkis, Küçükpaaarı t Hulüsi,” Samatya; Koca hatası ve nihâyet yorgunluk yüzünden bu seti de 6/3 kaybetmiştir. Neticede maçı 3/6, 10/8, 6/2 ve 6/3 la Alman kazanmıştır. Tilden sahadan — e İbni Sinâ ihtifali münasebetile Üniversitede iki mühim konferans Iki ecnebi profesör, tıbbın muhtelif devirlerde geçirdiği. inkişafini izah ettiler a Yukarıda konferans veren iki ecnebi profesörler, aşağıda dinleyicilerden bir grup Büyük Türk hekim ve filozofu Sinânın ölümünün 900 üncü yıldönümü ihtifalinde bulunmak üzere şehrimize gelmiş olan Louvain üniversitesi tib tarihi profesörü doktor Tricot - Royer ve beynelmilel tab tarihi cemiyeti reisi profesör Go- moln dün üniversitede birer konfe- rans vermişlerdir. Profesör Tricot - Royer ilk devir- lerdeki tıb telâkkisini, umumi tıb folklörünü ve tıbbın Belçikadaki te- kâmülünü izah etmiş, profesör Go- moin da tıbbın muhtelif devirlerde geçirdiği istihsleleri ve İbni Sinânın tababete büyük hizmetlerini anlat- mıştır. Kıymetli profesörlerin kon- feransları büyük bir alâka ile din- lenmiştir. İstanbul üniversitesi rektörü B, Cemil Bilsel, büyük Türk tıb üstadı İbni Sinânın 900 üncü yıldönümü münasebetile şehrimize gelen ecnebi profesörlere, âlim ve doktorlarımıza dün saat 17 de üniversite merasim salonunda bir ziyafet vermiştir. İbni Sinâ müzesi İstanbul 22 (A.A) — Türk tarih kurumundan: Süleymaniye Kitabsarayında bü- yük Türk filozofu ve tab üstadı İb- ni Sinânın eserlerinden müteşekkil bir sergi açılmıştır. Bu sergi, bugün- den itibaren bir hafta müddetle sa- bah saat 9 dan akşam 1730a ka dar umuma açık bulundurulacaktır, Nafia vekili, Adapazarında muhtelif uy heyetlerin dileklerini dinledi Xukarıda: Solda Vekil karşılıyanların ellerini sıkıyor, sağda B. Ali Çetinkaya küşad nulkunu söylüyor, aşağıda solda Vekili taşıyan tren Adapazarı istas- yonunâ girerken, sağda Vekil köprünün kurdelâsını kesiyor Adapazarı (Akşam) — Sakarya üzerinde yapılan betonarme köprü- nün açılış törenini buraya gelen Na- faa vekili B. All Çetinkayanın bizzat yaptığını telefonla bildirmiştim. Vekil, şehrimizde bir gün kalmış, civardan gelen bütün heyetleri birer birer kabul ederek bütün dileklerini dinlemiş ve yanındaki zatlara not et- tirmiştir. Adapazarlılar, içme suyu meselesinin hallini vekilden rica ot” mişlerdir. Sabanca gölünden Adapa» Barına akıtılan su, buraya gelinceya kadar kirleniyor, Adpazartılar, bu Sü yun göl kenarmda bulunan yüksek ç6 bir tepeye çıkarılmasını ve oradan muntazam ve kapalı borular ile Adar pazârına akıtılmasını dilemişler, Ta» vuklar köprüsünü de, İstanbul cad- desinin de Nafıa yardımile yapılma- sıni rica eylemişlerdir. Başta vali, belediye relsi olmak Üze- re Boludan gelen on beş kişilik heyet de vekili görerek vilâyet yolları hak- kında dileklerde bulunmuşlardır. B. Ali Çetinkaya, akşama €oğru trenle Sabancaya oradan İzmile gile mişlerdir.