26 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

26 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

, 26 Haziran 1937. Bu akşam Nöbetçi eczaneler işli; Pangalfıda Nargileciyan, Zimonciyan, > Beyoğlu: ,. Tepebaşında Kinyoli, Galata: Hüseyin Hüsnü, Kas: paşa: Vasıf, Hasköy: Hahcıoğlun- da Barbut, Eminönü: Yemişte Bensason, Heybeliada: Halk, Bü- Kuruş Kuruş yükada: Halk, Fatih: Şehzadeba- z — iz — şında Asaf, Karagümrük: Meh- Nereden geliyoruz? 40 Yeryüzü Gökyüzü s0 med Fuad, Bakırköy: Hilâl, Sa- İstanbuldan Londraya şi- Bir Türk kızının Amerika : riyer: Osman, Tarabya, Emirgân, leple bir yolculuk 75 yolculuğu 5 Yeniköy, Rumelihisarındaki €0- Çocuklara coğrafya kıraat- Cüceler ve devler memleke- zaneler, Aksaray: Yenikapıda Sa- leri : 50 tinde Gülliver'in © seyahat- rım, Beşiktaş: Süleyman Recep, Coğrafyada ilk adım 50 leri 5İ Kadıköy: İskele caddesinde Sotir- yadis, Yeldeğirmeninde Üçler, Üs- küdar: Ömer Kenan, Fener: Ba- latta Merkez, Beyamd: Cemil, Kü- çükpazar: Yorgi, Samatya: Ko- camustafapaşada Ridvan, Alem- En tanınmış Küçük İlânlar dar: Ankara caddesinde Eşref Ne- mi Mar i şet, Şehremini: Ahmed Hamdi. Deli Selâmi İzzet > Yalı çapkını Bürhan Cahid 9 Bu perdenin arkasında Zİ «0 Düğün gecesi #ürhan Cahid 100 | BORSA | Sümer Kın İskender Fahreddin 15 Asyadan bir güneş doğuyor İskender Fahreddin 30 İstanbul 25 Haziran 1997 İ Penbe maşlahli hanım Sermed Muhtar 7” ” Bir kadın geçti Selâmi İzzet 2 (AKŞAM KAPANIŞ FİATLERİ) Devler kaldırımı Halld Fahri 5 ESHAM ve TAHVİLÂT Aşk fırtınası Muazzez Tahsin 50 Mei, 3 Mine aa Dipsiz kuyu vâ-Nü e m al beriya Merke Penbe pırlanta we > Ünitürk 1 18,45! kez Bankası İki cinayet gecesi Hikmet Feridun * > — Sa Anadolu hisse 2410 Karacaahmedin esrarı Vâ-Nü > e eğ Kel va Kardeş katili D 25 Mümessil I o 4390) Gimente 115 e 4050) Ttihat değir- o 19 İş Bankası © © 940| menleri » hamiline 990| Şark değir- O 040 > Müessis (TI) menleri Para (Çek fiatleri) Paris 116150 | Sofya 63,19,58 | Londra 627) Prağ 22,62,15 Nev York Berlin 19045 Milano MT, Madrit, 3, 580) " Belgrad Atina 87,16, | ct 41010 Cenevre 34315 | Bengü 10875 Brüksel 4,0630 | Bükreş (© 1076175 Amsterdam 14321) Meskova O 240325 Edebi , hatıralar AKŞAM NEŞRİYATI AKŞAM okuyucuları bu güzel ve faydalı kitapları YÜZDE 20 iskonto ile alabilirler FAİK SABRİ DURAN'ın eserleri muharrirlerin güzel romanları Meşhur ARSEN LÜPEN serisi Seri tamamlanmıştır. Resimli 6 büyük cild - Her cildin fiati: 80 kuruş Muhtelif eserlerin listesi VA -NÜ Büseyin Cahid TİCARET ve ZAHİRE BORSASI 28/8/937 FİATLAR CİNSİ Aşağı Yukarı 5 epi Buğday yumuşak » sert Arpa Keten tohumu yeni Kuşyemi dökme Yapak Errurum Peynir beyaz » © kaşar Sauna” BS Buğday Zeytinyağı 5 GİDEN 47 'Ton Dış FİATLAR SK. 630 530 6.10 356 704 : Hamburg 0450 > 0450 BANKA KOMERÇİYALE İTALYANA Sermaye ve ihtiyat akçesi 847.596.198.95 İtalyan liretidir. Merkezi İdare: MİLANO İtalyanın vaşlıca şehirlerinde ŞUBELERİ İngiltere, İsviçre, Avusturya, Maca- ristan, Yugoslavya, Romanya, : Bul- garistan, Mesir, Amerika Cemabhiri Müttehidesi, Brezilya, Şili, Uruguay, Arjantin, Peru, Ekvatör ve Kolumbiyada Afilyasyonlar İSTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galata Voyvoda caddesi Karaköy Palas (Telef, 44841 /2/3/4/5) Şehir dahilindeki acenteler: İstanbulda: Alalemciyan hanında Telef. 22900 /3/11/12/15 Beyoğ- unda: İstiklâl caddesi Telef. 41046 İZMİRDE ŞUBE Fazıl Ahmed IKiymetli edibin- muhtelif eserleri) Ğ 80 İstiklâl savaşı nasıl oldu? M. Şevki > 80 ayan yıldızları ş fAlbüm resimli) 0 ittihad Ve Terakki tarihinde ; esrar perdesi sağmağ —. İtalyadan Amerikaya nasıl uçtular? m m — Kadın asker olursa Necdet Rüştü 50 Tarih öğreniyorum Ahmed Refik s0 Arzn merkezine seyahat Jül vern 2 Don Kişot M. Cervantes So 20 iskonto kuponu Bu kopunu kesip «AKŞAM matbaası kitap servisine» getirir veya gönderirseniz bu listedeki fiatler - üzerinden size yüzde 20 iskonto yapılacaktır. AKŞAM neşriyatı tevzi yerleri «AKŞAM» matbaası - İstanbul Muallim Ahmed Halid kitapha- nesi - Ankara caddesi, İstanbul Para yerine mektup içinde pos- ta pulu Kabul edilir. İktisat Vekâleti İç Ticaret Umum Müdürlüğünden: 30 İkinciteşrin 1330 tarihli kanun hükümlerine tevfikan Türkiyede ça- uşmasına izin verilen Ecnebi şirketlerden (Nestle And Anglo Süls Holding Kompani Limited) şirketi bu kerre müracaatla Türkiye vekili Francis Rals'e aşağıda yazılı hükümlere tevfikan muamele İfa etmek üzere yeni bir vekâ- letname vermiştir: a) Meakür şirketin Türkiyede, mutasarıfı bulunduğu bilümum gayri menkuller, tesisat ve demirbaş eşyayı idareye, b) İşbu gayri menkuller, tesisat ve demirbaş eşyaya müteallik her nevi icar mukavelenamelerini şirketin menafii noktai nazarından münasip göre- ceği ahkâm ve şerait dairesinde akta, e) Gerek Türk mahkemelerinde, gerekse makamat ve devairi tesmiye nezdinde Nestle And Anglo-Süis Holding Ko. Ltd. Şirketini Türkiyede temsile, d) Hususatı mephuseye mütedair maliye makamatınca talep olunacak her türlü evrak ve vesaik, formüller ve beyannamuleri vekil sıfatiyle vaz'ı imzaya, © Balâda mezkür salâhiyetleri kısmen veya tamamen tensip edeceği ahar kimselere devre ve bu suretle yapacağı vekâletleri istirdada; mamafih bu suretle kendisine salâhiyet verilecek eşhasın bunları kendiliklerinden ahara devre hakları olmayacaktır.) Keyfiyet kanuni hükümlere uygun görülmüş olmakla ilân olunur. Akay İşletmesi Müdürlüğünden: Adalar — Anadolu — Yalova hattı yaz tarifesi 30/Haziran/937 çarşam- badan itibaren tatbik olunacaktır. Yeni tarife iskelelere asılmıştır. ( (3693) “Kuştüyü kullanmanızı tavsiye ederiz Hem sıhhatinize faideli, hem de kesenze elverişlidir. Kuştüyü yastık 100 kuruş, kuştüyü ve yatak takımları da çok ucuzdur. Kuştüyü kumaşlafı vardır. Fabrika ve deposu: İstanbul Çakmakçılar Sandalyaclar sokak Tel 23027. Satış yerleri: ANKARA, İZMİR, BEYOĞLU Sümer Bank Yerli Mallar Pazarları Sıhhat ve Içtimai muavenet vekâletinen: 160 lira ücretli Trakya ve Anadolu Viliyetlerinde istihdam edilmek üzere fen memurlarına ihtiyaç olduğundan tabib olanların evrakı müsbitelerile Sıh, hat Vekfiletine müracaat etmeleri, (1537) (8345) Sahife 18 Şirketi hayriyeden: DiZEZA'T Kabataş, Beşiktaş, Ortaköy, Kuruçeşme, Arnavutköyü ve Bebek İskele- lerile Köprü arasında muteber olmak üzere mezkür İskelelerin cari fiyatla. rma nazaran iç 15 tensilâtlı aylık abonman kartlâri ihdas edilmiştir. bu kartlar 1 Temmuz 937 tarihinden itibaren mer'iyyete girecektir, Bu kartları hamil olanlara umumi hatlarda oldüğu gibi mükerrer se- yahat hakkı vermekle beraber kartlar Pazar günleri Şirketin bütün İskele- leri arasında muteber olacaktır. “— 28/6/937 tarihinden itibaren Köprüden Enspektörlük dairesi ile idareli merkeziye Kontrol Müdüriyetinde satışına başlanacağı ilân olunur. Maliye Teftiş Hey'etinden: 35 lira maaşlı Maliye müfettiş muavinliği için MEST tarihinde im- tihan yapılacaktır. Aranılan şartlar şunlardır: A — Memurin kanüftünun dördüncü madde sinde yazılı evsafı haiz olmak, B — 1/Kânunsani/1937 tarihinde yaşı otuz” dan fazla olmamak, C — Siyasal bilgiler okulunda, Hukuk Fakültesinden, Yüksek Ticaret ve İktisat mektebinden veya bunlârâ muadil derecedeki eç- nebi mekteplerden mezun olmak, D — Yapılacak tshkikat neticesinde ah- lâk ve seciyesi müsait bulunmak, imtihana taip olanlar 12/Eylül/937 tarihi- ne kadar Ankarada Maliye Vekâleti Teftiş heyeti Yeisliğine arzuhaile mü- rscaat edeceklerdir, Arzuhale şu evrakın raplı lâzittıdır. A — Nüfus cüzdani ve adresi, B — Kendi el yazısiyle tercümelhal hülâsası «Memüriyette bulu- nanlar müddet ve sureti hizmetlerine dair resmi vesika, «Askerlikle alâkası kesilmemiş olanlar tecil edilmislerse imtihana girebilirler, kazandıkları tak- dirde ancak namzet olarak kabul olunabilirler» D — Mektep şahadetname- 8i veya tasdiknamesi, E — Sağlam ve yolculuğa mütehammll olduklarına dair hükümet doktorunun raporu. 'Talipler tahriri ve şifahi olmak üzere iki imtihana tâbi tutulacaklardır. 'Tahriri imthan Ankarada ve İstanbulda ve muvaffak olanların şifahi imti- hanı Ankarada yapılacaktır. İmtihan Progrumı: 1 — Maliye A — Bütçe «İhzari, tatbi tasdik ve kontrolu,» Muhasebel umu- | miye kanunu hükümleri, B — Vergi nazariyeleri ve Usulleri vasıtasız ve vası- talı vergiler» Sedüllü vergiler, veraset ve İntikal vergileri, istihlâk üze'nden alınan vergiler, Gümrük; İnhisarlar, harçlar. Türkiyedeki vasıtalı ve va$- tasız vergiler, C — Maliye Vekâletinin merkez ve vilâyetler teşkilâtı, D — İs- tikraz nazariyeleri, tahvil amortisman, Türkiye Düyunu umumiyesi, ezin A — İstihsal, tedavül, kle inkisam ve istihlâk ba- isleri, 3 — Maji ve ticari hesap, faiz, iskonto, faizli hesabı cariler, 4 — Hendese «Satıh ve hacim mesahaları» 5 — Ticari usulü defteri «Esaslı ve pratik malümate 6 — Hukuku idare, memurin muhakemat kâhunu ceza muhakemeleri usulü kanununun tatbikat usullerine müteallik hükümler, ceza kanununun memur suçlarına aid kısmı, kanunu medeni ve borçlar kanunu ile Ticaret kanunlarının maliyeyi alâkadar eden hükümleri. "7 — Türkiyenin Tabii ve iktisadi Coğrafyası ve tarihi hakkında malü- mat, 8 — Ecnbi lisanı «Fransızca, Almanca veya İngilizceden biri» İmtihan neticesinde Müfettiş muavinliğine alınanlar üç sene sonra ya- pılacak ehliyet imtihanında muvaffak olurlarsa Maliye Müfettişliğine tayin edilecekler ve bir sene staj için Avrupaya gönderilecektir. (3549) : .. ğer Yere İnhisarlar Umum Müdürlüğünden: İdaremiz teşkilâtında çalıştırılmak üzere aşağıdaki şartlar dahilinde iki namzet memur alınacaktır, 1 — Yaşı 35 den aşağı olmak. 2 — Askerlik vazifesini yapmış olmak, vazife görmeğe mani hastalığı ve sui halleri olmamak. 3 — Alınacak iki memurdan biri mühendis mektebinden veya üniver- site fen fakültesinden veya bu mekteplerin muadili olup idarece kabul edile- cek Ecnebi mekteplerinden mezun bulunacaktır, ; Diğeri de Ziraat mektebi alisinden veya idarece kabul edilecek muadil bir ecnebi Ziraat mektebin- den neş'et etmiş olacaktır. Bunların her ikisi de kendi meslekleri dahilin- de eyi teknik malümata sahip olacaklar ve mükemmel Türkçe ve bilhassa Türkçe kitabete vukufdan mada Fransızca ve İngilizce veya Fransızca v6 Almanca lisanlarına lâyıkiyle vakıf bulunacaklardır. 4 — Bu iki memurun aylık ücretleri 100 liradan aşağı olmıyacaktır. 5 — Namzetler tafsilâtı aşağıda yazılı irlihanları geçireceklerdir. A — Namzetler kendi mesleklerile alâkadar olarak idarece tayin edile- cek ikişer teknik mevzudan birini seçerek bunun hakkında Türkçe bir mü- talâaname yazacaklardır. «Müddet iki saat» B — Kendilerine verilecek Pransızca Teknik bir makaleyi Yarım sahile, ye sığdırmak suretiyle Fransızca ve Türkçe olarak telhis edeceklerdir. «Müd- det iki saat.» C — Almanca ve İngilizce birer makaleyi ayni: veçhile hülâsa edecekler. dir. «Müddet iki saatı D — Mühendis namzet verilecek bir rasyonel mihanik meselesini halle- decek, Ziraatçı namzet ise idare lâboratuarında bir dozaj yapacaktır. 6 — İmtihan 6/Temmuz/937 salı günü sesk sekiz buçukta Umum Mü- dürlük Merkezinde yapılacaktır. 7 — Taliplerin bu tarihden evvel evrakı milabiteleriyle ve hir- dilekçe 19 birlikte memurin şubesine müracaat etmeleri lAzımdır. (3686) Kadıköy ikinci sülh hukuk hakimliğinden: 936/23 Kadıklyüiide Hasırcı başı sokağında 29 No, lu evde ölen #uat oğlu le vazımatı umumiye birinci sınıf kâtipliğinden mütekait Mehmed Cemilin mirası mirasçıları tarafından red edildiğinden icra iflâs kanununun 180 inci maddesi mucibince mirasın iflâs kaidelerine tevfikan tasfiyesine karar verile miş ve iflâs 23/6/937 de açılmıştır. 2 — Alacaklılar ve stihkak iddiasında bulunanların alacak ve istihkak- larını ilândan itibaren bir ay içinde hâkimliğimize gelerek kayıt ettirmeleri ve delillerini tevdi eylemeleri. 3 — Hilâfına hareket cezai mes'uliyeti müstelzim olmak üzere ölünün borçlularında aynı müddet içinde kendilerini ve borçlarını bildirmeleri, 4 — Ölünün mallarını her ne suretle olursa olsun ellerinde bulundu. Tanların o mallar üzerindeki hakları mahfuz kalmak şartiyle ayni müddet iinde hâkimliğimiz emrine tevdi etmeleri bulunmadıkça cezai mes'uliyete 5 — İlk alacaklılar salı günü saat 10 da Hikimliğimizde bulunmaları ilân olunur, — (2680) vi (1678) (3549) bulunmak üzere alacaklıların 27/7/937 ai | !