20 Eylül 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

20 Eylül 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

AKŞAM 20 Eyldl 1837 o AKŞAM-SPOR o Balkan güreş şampiyonası dün nihayetlendi Yedi sikletten 56 kiloda ikincilik ve diğer altısında birincilik alarak 20 puanla şampiyon olduk — 56 kilonun birinciliğini Yunan Biris kazandı — Yunan ve Yugoslav ekipleri /ler puanla berabere olduğu için ikinci ve üçüncü tayin edilemedi Gumartesi ve pazar günleri Beşiktaş sahasında Yunan, Türk, Yugoslav güreşçileri arasında müsabakalar yapılacak Kendi sikletlerinde şampiyon olan dğrt kuvvetli güreşçimiz Ankaralı Hüseyin, Yusut Aslan ve Yaşar piyonasının son müsabakları da bu- gün yapıldı. Alsancak stadyomu daha. erkenden dolmuştu. Güreşler büyük bir alâka, ve he ecamla takib edildi. Güreşçileri- bugün de muvaffakıyetli. güreş- r yaparak rakiplerini . kolaylıkla yendiler ve bu suretle beşinci Balkan güreş şampiyonasında büyük bir sayı iyle kazandık. 56-kilodan maada altı sikletin hepsinde de şampiyon ol- duk. 56 kiloda ikinciyiz.* Bu suretle 20 puvan alan takımımız beşinci de- fa olarak Balkan şampiyonu oldu. Bizden sonra gelen Yunan ve Yu- goslav ekipleri bir tesadüf eseri olarak li er puvan aldıkları için ikinci ve üçüncüyü tayin etmek kabil olamadı ve bu mesele uzun münakaşalara yol açtı. Yunanlılar bir şampiyonluk ve alın madalya aldıkları için o Yugos- lavlara tefevvuk etmeleri icab ettiğini ileri sürüyorlar, ikincilik istiyorlardı. Diğer taraftan Yunanlıların bir çok kilolarda Rumenlerin girmemesinden istifade ederek puan aldıklarını iddia eden Yugoslavlar bu avantajın nazarı ilibare alınmasını ve ikinciliğin ken- dilerine verilmesi icab ettiği mütalâ- asında idiler, Münakaşa ve ihtilâf uzadıkça uza- dı ve nihayet bir netice elde edileme- di Yarın bu mesele Enterbalkanik komitede görüşülerek bir karar veri- lecktir, Komite de karar veremezse © zaman beynelmilel federasyona mü- racaatle oradan alınacak talimata gö- re hareket, edilecektir. Bugün yapılan yedi müsabakada şu neticeler alındı: Mongolyat - Biris 56 kiloda Yunan Biris Yugoslay Mongolyotla güreşti, Yugoslay oyun yaparken alta düştü. Kenanı yenen Biris Yugoslavyayı da yenerek şam- siyon olmak için bütün gayretile ça- lişıyor ve Seri bir netice almak isti- yor. Bu yüzden Yugoslavın manevi- yatını sarsmak için rakibini birkaç defa rinkten aşağı savurdu!.. Yugos- lav ağır bir güreşçi olduğu için kilo- sünü aşmamak üzere birkaç zaman- danberi çok az yemek yiyordu, bina» enaleyh zayıf ve kuvvetsiz düşmüştü. Kilosu az olan Yunanın böyle bir der- di olmadığından kuvveti sarfetmek- ten korkmıyarak durmadan çalış yordu, Berlinde iken: Çeban, Yugoslav ise enerjisini dirhem dir- hem veriyor ve daha ziyade kenarla- ra kaçıyor. İlk on dakikada Yunan galib, İkinci devrenin ilk üç dakikasına Miris ayakta başlanmasını istedi. Bu da, kendine fazla güvendiğini göste- riyordu. Fakat bütün gayretine rağ- men bir netice alamadı ve ancak sa- yı hesabile galib geldi, Bu suretle 58 kiloda şampiyonluğu “Yunan Biris kazandı. Yaşar - Antunoviç 61 kiloda Yaşar Yugoslav Antuno- viçle güreşti, Hakem Yunan Vekusis. Yaşar ilk dakikalarda seri ve şiddetli hamlelerle saldırıyor, Yugoslav şaşır- mış bir vaziyette kendini toparlamı- ya vakit bulmadan Yaşarın meşhur ters kündesine - kapıldı ve 1 dakika 47 saniyede tuşla mağlüb oldu. Yaşar 61 kilonun şampiyonluğunu aldı. Yusuf Aslan - Ponkras 68 kiloda Yusuf Asan Yu goöslav oPonkrosla güreşti Hakem gene Yunan. İlk dakikslar biribirini denemelerle geçti. Yusuf Aslan açıl- dı ve hasmını sarmağa başladı. Sıkı- şık vaziyete düşen Yugoslav çelme tar kıyor ve rinkten savurmağa çalışıyor- du. Hakem müteaddid ihtarlar verdi, Birinci devre bu şekilde beriber bitti. İkinci devre Yusuf Aslan daha atak güreşti ve fazla oyun taktı. Neticede Yusuf Aslan büyük bir sayı farkile gar Mib geldi ve kilosunun şampiyonu ols du. Ankaralı Hüseyin - Marko 72 kiloda Ankaralı Hüseyin Yunan Marko ile güreşti. Hakem Yugoslav Rihter. Yunan oyun yapmak isterken alta düştü vedeyre.sonuna kadar kal- kamadı, İlk devre Hüseyin galip ilân edildi. İkinci devre daha güzel ve müessir oyunlarla çalışan Hüseyin 13 dakika 16 saniyede tuşla galip gelmeğe ve kilosunun şampiyonluğunu - almağa muvaffak oldu. Kaboflis - Kiş 79 kiloda Yugoslar Kiş Yunan Ka- boflisle güreşti. İki güreşçi müsavi kuvvette idiler, Güreş zevksiz ve oyun- suz geçti. Neticede Yunan sayı hesa bile kazanarak ikinciliği almağa mü 64 kiloda şampiyon olan Yanan Biriz vaffak oldu. Birinciliği dün Ahmed Mesner - Lefakis 87 kiloda Yunan Lefakis Yugoslav Mesnerle güreşti. Yunan daha teknik ve kurnaz bir güreşçi idi: Hep hâkim güreşen Yunan nihayet çift kle ile 8 dakika 46 saniyede tuşla galip gelerek ikinei oldu, Birinciliği dün Mustafa kazanmıştı. Çoban - Vesiç Ağır siklette Çoban Yugoslavla gür reşti. Genç bir güreşçi olan Yugoslav ileride Çobana ciddi bir rakiptir. Çoban hafif kol hareketlerile rakibini altına aldı ve © dakika 14 saniyede burgu oynu İle yenerek şampiyon oldu. Bu güreşlerden sonra Mustafa ile Mersinli Ahmed on dakikalık bir ser bes güreş gösterişi yaptılar ve çok al- kışlandılar. Mükâfatlar Güreşler bittikten sonra birincilere altın, ikincilere gümüş, üçüncülere de bronz madaiyeler ve birinciliği kazar nan “Türk ekibine de güzel bir şile verildi, milit marşlar çalındı. Geceki ziyafet Maçlardan sonra üç Balkanlı mü- letin kardeş » güreşçileri İzmir bele- diyesinin Fuar gazinosunda verdiği mükellef ziyafette hazır bulunmuş- lardır. Spor erkânile, gazetecilerin de hazır bulunduğu bu ziyafet 'Türk dostluk tezahürleri arasında geç vak- te kadar sürmüştür. İzmit belediye reisi B. Behçet ziyar fet sonunda verdiği bir nutukta, İz mirin Balkanların mümtaz güreşçi- lerinin bu dostluk karşılaşmalarına sahne olduğu için raüftebir “bulan- duğu ve bu güzel temasların hatıra- sını İlelebed unutamıyacağını söyle- miştir, Federasyon relsimizle misafir ekiplerin reisleri bu noktaya cevab vermişlerdir. Geliyorlar Misafir güreş kafileleri sal günü- n8 kadar İzmirde kalarak Türk eki- bile beraber şehri gezeceklerdir. Ta- kımlar hep beraber çarşamba günü İstanbula varacaklar ve cumartesi ile pazar günleri İstanbul muhtelit takımile Atina, Belgrad, Zağreb çe- hir muhtelitleri karışığı arasında iki temas yapılacaktır, Bu maçlar Beşiktaş stadında yeni inşa edilen güreş yerinde yapılacak» tar, Galatasaray takımı Doğu muhtelitine 2-1 mağlüp oldu Evvelki seneki şampiyonada merasim yapılırken Galatasaray 2-1 mağlüp Cumartesi günü oldukça düzgün bir oyun çıkarmalarına rağmen Beşikta- şa 6-8 gibi açık bir farkla mağlüp olan Karadenizliler dün ikinci ve son maç- larını Galatasarayla yaptılar. Galer tasaray bu maça Pera ve Şişli oyuncu- çıktı Nubar, “Bedii - Salâhaddin, » Münir, Caponi; Haşim, Bülend. nünkürden farkli idi: Hüseyin - İsmall, Mehmed - Ab- durrahman, Hasan, (Ankara), Asım - Naci © (Fenerbâhçe), Abdurrahman, Mustafa, Nihat, Murat. Maç dördü yirmi geçe misafir kafi- Teden Salâhaddinin idaresinde başla- d. İlk vuruş yapıldıktan sonra hakem düdük çalarak oyunu durdurdu ve bir gün evvel ölen eski sporculardan Mustafa Sadikzade için matem mra- simi yapıldı. Bundan sonra oyun tek- rar başladığı zaman Galatasaray mu- hacimleri sert bir akımla misafir ka- leyi sardılar ve arka arkaya gollük Yaziyetlere girdilerse de telâş, dikkat- #izlik ve ihmal yüzünden sayı yapar madılar, Bu arada Söldan inkişaf eden bir akında top Bülentten Haşi- me geçti. Haşim kaleye yaklaşarak çok sıkı bir şütle sekizinci dakikada ta- kımının İlk ye son golünü yaptı. Bundan sonra Galatasaraylıların hakimiyeti bir müddet daha devam. İ etki, Sarı kırmızılılar topu kale önüne | kadar kolaylıkla . getiriyorlar, fakat topu fazla beklettikleri için tehlikeli slamıyorlardı. Bilhassa Haşim bugün durgun oyunu ve lüzumsuz driblink- leri ile bir çok goller kaçırdı ve takı- —— mağlübiyetinde başlıca âmil Haşimin bu bozuk oyununa solaçık Bülent te ayni tempo İle iştirak edince sanı kırmızılıların muhacim hatti tam manasile bocalamaya başladı. Çünkü sağ taraf Salâhaddinin meş- hur top çiğnemeleri ve iskalarile zaten iş güremez bir halde idi. Buna mukabil Doğulular enerjik ve görerek oynuyorlardı. Bir gün ev- vel çok sıkı bir maş yapan bu takımın sona kadar dayanamıyarak nefeslerini gaybedeceklerini, yorulacaklarinı dü- şünerek kendilerini sıkmıyan ve «na» sıl olsa yeneriz!» diye oynıyan Gala” tasaraylılar az sonra çok yanıldılar rm anladılar, Çünkü maçın soflunda Karadenizliler değil, sarı kırmızılılar Şişmişlerdi.., larile takviye edilmiş olarak şu şekilde Sacid - Vilastardi, Salim - Eşfak, | Birinci devre bu vaziyette Galata saraylıların hakimiyeti ve Doğulular rm münferit akınlarile 1-0 bitti, İkici devrede Galatasaray takımını değiştirmişti: Batit - Yilastardi, Balim - Eşfak, Nubar, Bedii - Sabri, Hüseyin, Bü- ik Bülend takımındaki bu lü- zumsuz ve mânasız değişiklik hemen tesirini gösterdi, enizliler O ko- Yayca hakimiyeti tesis ettiler; Sekizin- ci dakikada Salimin bir ıskasından istifade eden Doğu oyuncuları santır- forleri Mustafa vasıtasile birinci göl- yerini Ve hemen bir dakika sonra da 8ol içleri Nihat vasıtasile de ikinci gök lerini yaparak 1-0 mağlüp vaziyetten, 2-1 galip vaziyete geçtiler. Bu goller- den sonra Galatasaray takımı büsbü- tün bozuldu ve muhacim hattı âdetâ ortadan silindi. Doğu muhteliti bütün ağırlığıle Galatasaray o müdalaasına yüklenmişti. Oyunun otuzuncu da- kikasına kadar bu şekilde Karadeniz- Werin bariz hakimiyeti altında geçen oyun çok heyecanlı mücadelelere salı- ne oldu. Bu arada Doğu muhacimleri bir çok'gol kaçırdılar. Bugün çok gü- zel bir oyun çıkaran kaleci Sacit üst- üste muhakkak goller kurtarıyordu. Gulatasaraylılar arasıra şahsi akınlar yapıyorlarsa da müessir olamıyorlar. dı. Nihayet otuzuncu dakikadan son- ra Galatasaraydan Hüseyin çıkarak yerine Caponi girdi ve sarı kırmızılı lar bundan sonra biraz toparlanabildi ler ve oyunu Doğu hisif sahasına İn- tikal ettirdiler. Fakat hemen hemen hepsi yoruldukları için bütün çalış- malârına rağmen gol çikaramıyarak 2-1 mağlüp oldülar. Gayrıfedereler arasında Karagümrük stadında turnua map» larma devam edildi. Birinci oyun .sltiok - Lângaspor arasında idi. Altıok hâkim bir oyun» den sonra 6-1 kazandı . İkinci oyun Akınspor » Bozkurt arasında oynandı, ki tarafın da kuv- vetli oluşu maçın sevkini arttırdı. Hes iki takım da zaman zaman hâkimiyeğ aldı ise de maç golsüz beraberlikiş bitti, 1 Üçüncü oyun Altın Hiâlin tunus adan çekilmesi dolayısile oynanama» dı. Kasımpaşa sahasında Fatih İdman Kasımpaşa takımları maçını 40 Kw sımpeşa gençleri kazandı. Ayni klüp» lerin birinel takımlarının oyunu çoli çetin ve zevkli oldu. Netice golsüz bö" raberlikle bitti, #rusy year serer gm 24 “"sugemmams m 4 Se