11 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

11 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

11 Kinumusani 1938 AKŞAMDAN AKŞAMA» Türkiyedeki bekâr erkek- lerin adedi düşündürücüdür Memleketimizde evlenme çağında 200 bin bekâr varmış. Fransada da Ayni vaziyette 500 bin bekâr mevcud diye, son o gelen Paris gazöteleri kr yametleri koparıyor, Halbuki evlenmemek cihetinden Fransız erkekleri pek İnatçıdırlar. Fransada, bekârlik merakı bir milli hastalık sayılır. Buna rağmen, id memleket nüfusile bekârlarının ade- dini kıyas ederseniz, bizdekilerin be- her milyonda daha fazla olduğu an Hağılır, Demek ki, mühim içtimai bir me Malüm ya, erenler, dere kenarında Çamurdan heykeller yuğuruyormuş. — Nedir yaptığın? « demişler. — Adam yaratıyorum. — Sus... O nasıl lâf? — Basbayağı lâf. Rızkını yermiye- cek olduktan sonra yap yap salıver. Şayed 200 bin bekârmıza: «Herşe- Ye rağmen ille evlenin!» diyecek olur” sak, sefalet içinde âilelerin kurulma- sını tavsiye etmiş sayılırız. Fransadaki 500 bin bekârdan eks6- vasıtasızlığı gösterilyor. Bizim bekâr- ların çoğunda da ayni sebeb vardır. Fakat büyük bir kısmında da maj- şetinden emniyetsislik korkusu hâkim. dir; «Çocuğum olursa masraf altın- da ezilirim!» düşüncesi zihnleri kur- calar; nihayet: hastalık alillik endi- şesi... Bütün mesleklerde ücretle çalı şanların istikbalini, dulunu, yetimi ni - devlet memurlarımmnki gibi - emniyet (altına Oalmak, bekâr lığın o misbetini azalimak o içinelk bette belli başlı ve esaslı tedbirdir. Tahii muhtelif çeşit setaletlere düşen vatandaşları bimaye eğen hayır ce- miyetlerinin çoğalması da ona yakın ehemmiyeti haizdir, * Garpte ve bizde son zamanlardaki cinayetler Geçenlerde, Fransa'da, İki kız bir müesseseye girmiş. — Eller yukurı! - diyerek tabanca» Karını kasadara çevirmişler. Çekmecede bizim paramızla ancak beş on lira kadar bir nakid bulup ak mışlar. hususi otomobillerine bin- mişler ve kaçmışlar. Bunların yüksek öâlleye mensup kızlar olduğu anlaşılmış. Son gelen Garp gazetelerinde de buna yakm bir hadise daha okuduk: Bu sefer de Amerikada iki kız gangr- terlik yapmış, silâh kuvvetile İki do- lar çalınış, Fakat yakalanmışlar ve içlerinden birinin bu işi takibe me mur polisin kız olduğu meydana çıkmış. Kadınlar erkeklerin yaptığı her işi yapmağa başladı diye takdir eder. ken, birdenbire, hayretle: — Vay! Hesapta buda'mı var?.. « diye alkışı yarıda kesmek icab ediyor. Öyle ya: Nasreddin hocanın değdiği gibi, tencerenin doğüuğuna inanırsın da öldüğüne inanmaz mism? Fakat bereket versin ki bizim memlekette böyle şeyler mevzuubahs değildir, Bizde gangsterlik erkekler arasında dn yok. Hattâ dağlardaki eşkıyalık şekli bile kalmadı denebilir. Bu münasebetle birşeye dikkati celbedeyim: İşlenen büyük cürümle- yin sayısı memleketimizde gittikçe b Ahırkapıdaki teneke evler Nafia vekâleti yakında bunları kaldıracak Nafia Vekâleti Ahırkapı ile Yeni- kapı srasında hat boyunda bulunan teneke mahallelerin İstanbula ilk ge- len bir yabancı için çok çirkin bir manzara teşkil ettiğini göz önüne al- Bunun üzerine vasiyeti tesbit etmek üzere bu semtlerin bugünkü vaziyeti- ni gösteren bir haritayı belediyeden istemişti, Nafia Vekâleti, burasını tanzim için müstakbel şehir plânı ile bu ha- valiye nasıl şekil verildiğini öğren- mek istemiştir. Belediye bunun Üze- rine şehircilik mütehassıs B, Proste- un hazırladığı avan projeden bu semte aid kısmını çıkarmış ve Nafisi Vekâ- letine gö . Ayni zamanda nafia İle belediye arasında temaslar başlamıştır. Nafia Vekâleti kendi vesalti ve mas- rafile bu havaliyi tanzim etmekle ş6- hir plânının bir kısmını tahakkuk et tirecektir. Birtramvay bir ihtiyara çarparak yaraladı Zülfikar adında biri Aksarayda Mület esddesinden geçmekte iken vatman Ömerin idaresindeki tramvay arabasının sadimesine uğramış, muh- telif yerlerinden yaralandığı cihetle Cerrahpaşa hastanesine kaldırılmıştır. Otobüs işi Müfettişler henüz fezlekeyi bitiremediler Dahiliye Vekâleti teftiş heyeti reisi B. Tevfik Talâtın reisliği altındaki mülkiye müfettişleri otobüs işlerine âid yaptıkları tedkiklerin fezlekesini henüz ikmal etmemişlerdir. Yapılan tedkikler uzun safhalar geçirdiğin- den fezlekede bütün bunlar anlaşıl- maktadır, Vesikaların, muhaberelerin, verilen Tuhsatiyelerin suretleri de fezlekeye leffedilmiştir. Mütettişler fezlekeyi biran evvel bi- tirip Ankaraya göndermek istedikle- rinden evvelki gün de, pazar olmasına rağmen, vilâyette çalışmışlardır. Bir futbol oyuncusu yaralandı! Evvelki günkü Güneş - Vef& ma çında, Vefa oyuncularından Safer, bir aralık topa bir baş vuruşu yap- mış ve bu sırada düşüp kendini kay- betmiştir. Hadise zabılaya haber ve- rilmiş, söz söyliyemiyecek bir halde bulunan Safer Beyoğlu hastanesine kaldırılmış, yapılan tahkikata bu Haklı şikâyetler Buz gibi vapur salonları Kavaklardan 29 numaralı s6 Jeri yapan ve Anadolukavağından 6 - 12 de hareket eden 60 numa ralı vapurun yine Kavaklardın 51 numaralı seferi yapan, Anado- Tukavağından. 7-20 de kalkan 66 numaranın üst salonunda - kalö- rifer bazulduğundan dolayı - si- hunet derecesi 2 ye kadar #ndiği oluyor. Bu vapurlarla vazifesine giden mektepliler vesair yolcular hasta oluyorlar. Sarıyerden: Kemal Uçkan Yanlış yoklama kâğıdı vermiş Müddeiumumi cezalan- dırılmasını istedi Mustafa Halid adında bir adam, 933 ve 934 senelerinde İstanbul bele- diyesi hukuk ve temizlik işleri kalem- lerinde maaşla Çalıştığı halde adliye bütçesinden tekaüd maaşi almak üze- re malmüdürlüğüne verdiği yoklama kâğıtlarında başka bir yerde çalışma- dığını ve maaş almadığını bildirmek suretile yanlış beyanalla bulunmak suçundan, İbrahim, Tevfik, İrfan Sıd- kı, Hakkı, Osman ve Kâmil adlarında altı kişi de ihtiyar heyeti azasından bulundukları sırada Mustafa Ialidin 'hakikata uygun olmıyan yoklama kâğıtlarını tasdik etmek suçundan maznunen ağırceza mahkemesine ve- rilmişlerdir. Dün yapılan muhakemede iddia makamı, maznunlardan Mustafa Har Main suçu sabit olduğünü VE bir kaç defa tekerrür ettiğini söyliyerek cez& kanununun $$ üncü maddesi göz önünde bulundurulmak suretile 343 Üncü maddeye göre cezalandırılması» nı; diğer maznunların ise, Mustafa Eelidin başka yerde çalışmadığına kar naat getirerek evrakını imza ettikleri anlaşıldığından beraatlerine karar ve- Himesini istedi. Maznunların müda- faalarını hazırlamaları için muhake- me başka güne bırakıldı. Hususi mi, resmi mi? İstanbulda bir ecnebi şirketin mü- dürlüğünü yapan Jak adında biri res- mi muamelelere ald bir mektubu ec- nebi bir Hsanla yazdığı iddiasile mah- kemeye verilmiştir. Dün ssliye üçüncü ceza mahkeme- sinde yapılan muhakemede mâznun Jak bu mektubu hususi surette yar dığını söylemiş, mektup kendisine gösterilmiş, Jak buna da: — Mektup ve imza benimdir. İsviç- reli bir adam makineler hakkında ba» na bir şey sormuştu. Ben de kendisi. ne hususi surette cevab verdim. Res mi muameleye sid bir mektup değil dir, Demiştir. İddia makamı, mektubun hususi mahiyette olunp olmadığının tesbiti için mektubun tercüme etti- rilmesini istemiş, mahkeme bu İsteği Ruhsatiyeye uymayan inşaat Bir avukat belediye aleyhine Şurayıdevlete görmüş ve bunun üzerine inşaatı ta- til ettirmişti. Bina sahibi olan zat, inşaatın tatil edilmesini kanuna mugayr görmüş ve belediye aleyhinde Şürayı devlete müracaat etmiştir. Bina sahibi avu- katın mütalâasına göre belediyenin bina inşaatında istinad elliği talimat- name hükümleri kanunt mahiyette değildir. Binaenaleyh belediyenin mü- dahalesi yanlıştır. Devlet şürusi. he- nüz bir karar vermemiştir. Belediye, B. Muhlüdin Üstündağın inşaatı tatil ettirmekle yerinde bir karar verdiği kanaalindedir. Bu ka- naat şu sebeblerv istinad etirilmekte- dir: Bina inşaatı, (Yapı yollar kanunu) na göre ruhsatiyelere bağlıdır. Kanun şehir plânı yapılıncaya kadar binalar ra verilecek irtifaların belediyeler ta- rafından tayin edileceğini gösteriyor. Belediye de bu kanuni hakka istina- den bir talimatname hazırlamıştır. Binaeneleyh talimatname hükümle- rine uymıyan inşaata müsaade edile» memektedir, Şu bakımdan belediye- nin hareketi kanuni mahiyette görü- Yüyor. Havagazı patladı "Bir kadın muhtelif yerlerinden yaralandı Yındıklıda Azaryan apartımanında dördüncü dairede oturan bayan Viktorya dün havagazı tesisatile ye- mek pişereceği bir sırada, fazla açi- lan musluk ve delinmiş olon bir boru dolayısile ansızın iştial vukua gelmiş ve Viktorya vücudunun muhtelif yer- lerinden yanmıştır. Viktorya Beyoğlu hastanesine yatırılmıştır. Kumkapıda bayan Tekohi adında saralı bir kadında dün bir aralık mangal başında ısınmakta iken sara» sı tutmuş ve ateşler üzerine kapan- mıştır, Evde bulunan diğer eşhas hadise- den haberdar oluncaya kadar kadın- cağız oldukça ehemmiyetli çekilde yanmıştır. Kadın tedavi altına alın mıştır, Küçük Sanatlar kanununa muhalif hareket eden biri yakalandı Beyoğlu zabıtası, Yuvan isminde birini yakalıyarak mahkemeye ven miştir. Yuvanın suçu Türk tebaası olmadığı halde, Küçük sanatlar ka- nununa aykırı hareket ederek Beyoğ- Iu barlarında çalgıcılık etmesidir. Polis, Yuvan hakkında tanzim et tiği tahkikat evrakını adliyeye tevdi eylemiştir. lerinde çamurlu futbol topları bir el. lerinde kabakçekirdeği dolu afacan. etili nı önüne iğerken onun yanında otu» ran yaşlı bayan hiddetle yerinde doğ» ruldu: — Oğlum. Her kuşun eti yenmez, Salona geldin de kendini bir şey mi tum, EB. A — Söylediğim lügatları tek- | OK. A —LA- Hayır! Neam- Eveti.| ©... Esselâmüneleyküm ya ehi - Gü- | O... İyl amma baba meden bana | (B.A. Modermlisan olduğudçini.. farnsızca, Tarla bakayınğ mazdın dostum... * arapça öğretiyorsun?.... dünya arapça konuşuyorl....