16 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

16 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

16 Kânunusani 1938 AKSAM Yunan veliahdinin düğünü Alayı görmek için binlerce halk geceden sokaklarda yer tuttu Gelin ve güveye bir çok hediyeler verildi, geline | verilen hediyelerin kıy | Atina ( '(Hususi o muhabirimiz den) — Yunan veliahdi prens Polünj. Hanover prenseslerinden — Frederika ile yapıldı. Başta , İngiliz âilesi olmak üzere Yunan hs- nedanile uzaktan, yakından akraba” liğı olan bütün hanedanlar, düğün- de temsil edilmişlerdir. Düğüne davetli olarak gelen presn- ler arasında, Almanlar ekseriyeti teşkil ediyordu. Bunun da sebebi ge“ dinin aslen Alman olmasıdır. Yunan hükümeti, düğün münasebetle fev- kalâde inmbat tedbirleri almış, ge in alayı kiliseye giderken ve kilise- den saraya dönerken nizam ve İnti- samın muhafazası için geçilecek yol- Yarın iki tarafında askeri müfrezeler #kame edilmişti. Bütün Atina halkı ve Yunanista- nın diğer şehirlerinden gelen bin- lerce halk, bir yer bülabilmek için gece yarısından beri alayın geçeceği yolların iki kenarına dökülmüştü. Şafak sökerken, güzergâhta askeri müfrezelerin çerçevelediği yaya kal- dırımlarda boş bir yer kalmamıştı. Halk tıklım tıklım birbirinin üzerine yığılmıştı. Bu görülmemiş izdiham yüzünden 37 bayılma vakası olmuş, bayılan kadınlar, en yakın eczane- lere götürülerek ilk tedavileri ya- pılmıştır. Nikâh merasiminin yapıldığı Met- ropolithane kilisesine girmek imkân haricinde idi. Kilise, gelin ile gü- veye, gelen misafir prensler, ma- arlara, ecnebi tebaalara, general ve amirallere ve yüksek rütbelilere tah- sis edilmişti. Kilisenin tam ortasin- da nikâh merasimi için bir mihrsp kurulmuştu. Nikâh merasimine Atina baş met- ropalidi riyastinde olmak üzere 40 metropolit ve piskopos “iştirak et miştir. Gelin ile güveye, prens: Po- Yün amcası prens Jorj ile yeğeni Ro- mâanya vellahdi prens 'Mişel -kumba- rostuk vazifesini görmüşlerdir. Gelin Yunan ipeklilerinden yapıl muş ğok uzun etekli bir elbise, -ba- gına elmaslı küçük bir gümüş: taç giymişti; Davetliler arasında zarafeti ve tüvaletile en ziyade nazarı dik- kati celbeden Kant Düşesi Marina ol- muştur. Kent Düşesi, - lâcivert bir &bise giymişti. Boynunda Jâcivert bir rönar vardı. Kilisene en hâkim renk pembe idi. Davetli ecnebi prensesler ekseriyetle meti bir kaç milyondur Yunan veliahdı ve zevcesi pembe tuvaletler giymişlerdi. Hepsi de kıymetli mücevherler, gerdanlık- lar takmışlardı, Elektrik avizelerinden Gelin ile güvey saraya altı atlı saltanat srabasile dönerlerken 0- kalara dökülmüş binlerce hâlk tara- tile altı aya kadar hapis mahıkümla- rını affetmiştir. Geline bir çok kıy- mettar hediyeler verilmiştir. Yunan hükümeti, geline ordu ve memurlar namına 14 büyük zümrüd- den yepılmiş çok kıymetter bir ger- darlık hediye etmiştir. Bu gerdan- ik icabında tiçe ayrılmakta ve hem bilezik, hem de bir çift küpe olmak- tadır. Atina belediyesi de geline alt- mış kişlik çok kıymetli bir sofra ta kımı takdim etmiştir, Prensese verilen hediyelerin kiy- meti bir kaç milyon ârahmi tutmak- tadır. Bütün bu heğiyeler «Stadyon» caddesinde büyük mağazaların vit- rinlerinde teşhir edilmişlerdir. Gelin De güveyi, burada on gün kadar kaldıktan sonra balaylarını ge- çirmek için evvelâ Avusturya alple- rine giderek orada bir ay kadar dağ sporlarile uğraşacaklar, sonra Al manysyı ve Merkezi Avrupayı geze- ceklerdir, Bu balayi seyahatinin iki ay kadar süreceği tahmin edilmek tedir. Şimdiki halde vellahâ ile zevcesi, Atina (zenginlerinden o Serpierinin «Kraliçenin şatosu: namile anılan villâsında oturuyorlar, Bu köşk Ati. nanın en güzel sayfiyelerinden biri- dir. Çok geniş ve güneşli odaları, yemyeşil bahçelere nazır muazzam yerandaları vardır. *ik Sahife 9 a Erzincanda canlı bir imar hareketi göze çarpıyor Çarşı tanzim edildi, yüzlerce yeni dükkân v8 0V Yapıldı, şehrin haritası da hazırlandı vihini i Erzincan Halkevi binasmın ikinci katı yapılırken Ersincan o (Akşam) — Şehrimizde her sahada ilerleme harekeli göze çarpmaktadır. Umumi harpten son- ra harapolmuş olan Erzincanm cüm- huriyetin ilânından sonra imarına başlanmış ve günden güne yapılmak- ta olan hususi ve resmi bir çok binalar ile bugün şarkın modem Yi- Jâyetlerinden birisi sırasına geçmiş- tir. İstilâdan sonra bir köyden baş- ka bir şeye benzemiyen bu koca şe- hirde şu son zamanlarda çok büyük varlıklar yaratılmaktadır. Bunlardan bir kaçını nümune ola- rak göstermek şehrin imar ve tezyi- nindeki çalışmaya bir delildir. Şöy- le ki: 936 yılından itibaren memle- kette 65,000 lira sarfile Gazipaşa Okülü yapılmış ve bu suretle şehrin imar ve tezyinine temel atılnuştır. Bundan sonra şehrin tâ göbeğin- de yer tutmuş olan mezajrlıklar düz- lenerek arsa haline getirilmiş ve bu arsalar üzerine “Yptırılân yüzlerce mağaza ve dükkân ve yeniden açı- lan eaddeler şehre yeni bir güzellik daha vermiştir. Hükümet önünden açılan bir cadde ile her iki tarafına yaplırılan mağaza. ve oteller de ka- sabanın “büyük bir zinetidir. Şehirde yaplınlan Üç muhieşem otelle memleketin lüzumlu bir ihti. yacı karşılanmıştir. Belediye tara- fından fenni bir mezbaha, bir za- hire hâli, şehir haricinde yaptırılan kira evleri ve arazöz garajı, çocuk bahçesi ortasındaki büyük su havu- zu ve parti tarafındari yaptırılmak- ta olan ve şimdiye kadar 60,000 lira sarfedilip ancak yüz binden fazla- ya mal edilecek olan modem ve pek muhteşem Halkevi memlekette yapılan imer ve tezyinatın bir ör- neğidir. Hususi muhasebeye sit olan eski Bey hamamı da yeniden yapılmışca- #ına esaslı bir tamir görmüş ve bu- gün halkın #htiyacını karşılamışlır. Evkefa ait mağazalarla otel ve kalı- velerin hemen hepsi harap bir halide iken bunların da bir kısmı yeniden ve bir kısmı da esaslı tamirle çarşı- nun düzelmesine yardım etmiştir. Ev- velce bir tarla halini almış olan Re- Şadiye mahallesi bugün -yâpılan ye: ni yeni evlerle şehrin şerefli bir kıs: mını teşkil etmektedir. Velhasıl diyebilirim ki on iki, on Üç sene içinde Erzincandaki imanın eski zamanlara nisbetle yüzleri gül- dürücü bir hale geldiğini söylemekle bir hakikati itiraf etmiş olacağım. Bu sene şehrin müstakbel haritası da yapılmıştır. İlkbaharda bu hrita tasdik edilecektir. Bunun için $,000 küsur lira sarfedilmiştir. İmar plâ- nına da beş bin lira sarledileceği ve- kâletten bildirildiğine nazaran be lediye bu parayi da 988 bütçesinden verecektir, İmar plânının tatbikin- de şehrin daha başka bir manzara alacağı şüphesizdir. Erzurumda yoksul çocuklara Yy Erzurum (Akşam) — Vali B. Haşim Emin Canın başkanlığında, Kültür, Nafia, Sıhhat müdürlerile belediye ve hükümet tabiplerinden daimi encü- men azasından mürekkep bir heyet ilkokulları gezerek yoksul çocuklara yardım etmektedir. Bu sene yardım ilk ve orta mektep- lere teşmil edilmiş yoksul çocuklara yardım kolları faaliyetine germi ver- miştir. Yoksul çocukların ihtiyaçlarını gi- dermek için yalnız devlet ve kurum- ların yardım kanalı yetmemektedir; halkın da umumi yardımı elzemdir. Vali bir beyanname neşrederek Erzu- rum halkının şefkatine müracaat etmiştir. Bu yoldaki faaiiyet kazalarda bü- yük yer almaktadır. Meklepteki yök- Sul talebelere sıcak ve gidalı yerek verilecek hastaları tedavi edilecektir. Hükümet, belediye ve Halkevinin yar- dımile kurulan (Erzurum yoksullara yardım kolu) işe başlamıştır. Yoksul- Jar yurduna kimsesiz, âciz yoksullar kabul olunmaktadir, şehirde dilenci- lik menedilmiştir. Bütün fakirler tes- bit edilmiş ve yardıma başlanmışlır. ABLA Sinop şilebi kurtularak geldi ru günlerce süren Sinop şilebi Ereğlide karaya oturmuş (vaziyette Geçenlerde Ereğlide karaya oturan Türk şilepeilik şirketinin Sinop vapu- mesalden sonra kurtarılmış ve limanımıza - gelmiştir. Binop vapuru hayuza alınarak tamir . edileçşitir,.. eda say, Game gerer uz re