14 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

14 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Mili kümenin ilk maçlarında İstanbul şampiyonu İkincisini 5-2, üçüncüsü dördüncüsünü 2-1 mağlüp ettiler Biribirinden güzel goller yapan Güneşliler Fenerbahçeyi mağlüp ettiler Güneş - Fenerbahçe:5 - 2 (4-1) GÜNEŞ: Cihad - Faruk, Roşad - Yusuf, Rina, Örer - Salâhaddin, Niyazi, Melih, Murad, Rebii, Beşiktaş - Galatasaray maçı bitin- ce hemen ayni zamanda Güneş ve F- nerbahçe futbolcuları sahaya çıktılar. İki takım Kaptanı birer güzel buket taşıyorlardı. Sarı - lâcivert, sarı kır- mızı kurdelelerle süslenmiş buketle- rin üstünde) 938 - Milf kümede mu- vaffakıyetler) cümlesi yazılmıştı. İkt kaptan alkışlar arasında buketleri to- ati ettiler, Fotoğraflar çekildikten, para atılıp kaleler seçildikten sonra iki dost ta- kımın maçı başladı. 17 dakikada dört gol Daha maç başlar başlamaz oyunun aldığı şekil, ondan evvel oynanan Be- şiktaş - Galatasaray maçından çok yüksek oyun tarzı göreceğimizi ihsas etti. Hakikaten de maçın İlk dakika- sından son dakikasına kadar çok gü- zel bir oyun, mükemmel paslar, nefis akınlar, harikulâde şütler ve göller gördük. Bütün ilk devrede ve ikinci devre- nin başında. Güneş, Avrupa takımla» rının iyilerinden beklenen mükemmel bir oyun çıkardığı gibi, ikinci devre- nin büyük bir kısmında da Fenerbah- çe şaşırtıcı paslarla güzel bir oyun gösterdi. Mütevazin geçen ilk dakikalardan sonra beşinci dakikada Güneşin bir akınında sağaçık Salâhaddin kendi- sine havadan verilen topu enfes bir vole şütle Fenerbahçe ağlarına taktı. Oyun, Güneşin devam etmekle beraber Fenerbahçeli- ler de bilhassa soldan, yani Naci ve Fikret tarafından hücumlar yapıyor- lardı. Bu sıralarda Fenerbahçe merkez, muhacimi ofsayd vaziyette topu yalka- ladı, Hakem düdük çalmadığı, önün- de de kimse bulunmadığı için gol yap- ması işten değildi. Fakat Cihad mü- dahale ederek bu tehlikeyi savuş- tardu. On ikinci dakikada Fenerbahçe Yi- ne soldan bir akınımda Naci müsğld bir vaziyet yakaladı. Faruğun hatalı bir marke neticesinde muvaffak ola- mani oldu ve Nacinin kaleye gönder- diği top Cihadın panjonuna rağmen Güneş kalesine girdi. Çok alkışlanan bu beraberlik sayı- sının oyuna veçhe vereceği daha s07i- ra anlaşılacaktı. Fakat bu golü yiyen Güneşitler, hemen bir dakika sonra sağdan ünl ve seri bir'akın yaptılar, Salâhaddinin ortaladığı topu Melih kafasile müdafiden atlattı ve seri bir hareketle tekrar yetişerek yakından bir şütle Güneşin ikinei gölünü yaptı. Çok kısa süren beraberlikten sönra Güneşin yine galip vaziyete geçmesi üzerine Fenerliler harekete geçtiler. Soldan bir akında Fikret ofsayd vazi- yetle topu yakaladı. Hakemin bu se- fer de bunu görmemesi: Fenerlilere ikinci bir avantaj vermişti. Fakat ka- leci İle karşı karşıya kalan Fikretin çektiği şüt kale yanından geçti, gitti. Bundan sonra yine Güneşin tazyik! başladı. On altıncı dakikada Salâhari- dinin mükemmel bir şütünü Necdet tuttu. Ne çare ki bu kurtarış Fener- bahçe kalesinde dolaşan tehlikeyi bir. kaç dakika geciktirdi. Nitekim, Güne. şin soldan bir akınında Rebii topu Murada verdi, Murad kaleye doğru gönderdi, Fenerbahçe müdafilerinin fa'sosile top Melihe geçti. Melih topu kalar yakalamaz iki adım ilerledi ve sıkı bir şütle Güneşin üçüncü sayısını kaydetti. FENERBAHÇE: Necdet - Sedad, Lebib- End, Aytan, Reşad - Niyazi, Şaban, Bü- Jent, Fikret, Naci, Güneşin dördüncü golü dilir bir üstünlük verdi. Fakat şuurlu oynıyan Güneş müdafaası, bu nok- sanlığı telâfi eden bir oyunla Fener hücum hattına fırsat vermedi. Devrenin bitmesine on dakika kala Melih yine oyuna girince Güneşin hücumları başladı. Sağaçık Salâhad- dinden başlıyarak solaçık Rebiiye in- tikal eden bir akında Rebii topu or- taya gönderdi. Fener müdafiinin ayak koymasına rağmen Murad demir gibi bir şütle dördüncü defa Fenerbahçe kalesinin ağlarına taktı. İkinci devre İkinci devre başlar başlamaz Fe- nerbahçeliler seri bir akın yaptılar. Bu akın esnasında Güneş kalest pek mühim bir tehlike geçirdi. Cihad, çe- kilen şütün önüne taymak suretile ci bir havaleyi top kaleye girmek üze- Te iken yetişen Faruk kafa ile korme- re gönderdi. Üçüncü dakikada Güneşin mukabil bir akınında Niyazi vole bir şütle Gü- neşin beşinci sayısını da yaptı. Fenerbahçenin tazyiki $-I galip vaziyete giren Güneş ta- kımında ufak bir değişiklik oldu: Re- bii ile Murad yer değiştirdiler. Rebii- nin içe geçişi üstün bir sayı farkının verdiği avantajla oyunun fanteziye döküleceğine bir işaretti. Nitekim Gü- neş oyunu gevşetti, lüzumsuz çalım- lar, kısa paslar başladı. Bu hal, bil hassa bu tarz oyuna müstaid olan Fa- Tuğa da sirayet edince, Fenerbahçe- nin gittikçe artan tazyiki de başgös- terdi. Fakat Güneşliler hesabıma be- reket versin ki müdafaaları her hü- cumla sarsılacak cinsten değildi. İca- bında bir muavinin hatasını bir mü- dafi, bir müdafiin hatasını kaleci, ka- lecinin hatasını bir muavin kapata- biliyorlardı. Ara sıra Güneşin mukabil akınla- rına rağmen oyunun sonuna kadar Fenerbahçe hâkim oynadı ve yirmi'ai- tancı dakikada Faruğun bir hatasile top Kale önüne geldi, Niyazi yıldırım gibi yetişerek ikinef sayısmı yaptı, Tutulan penaltı Oyunun bitmesine dört dakika ka- la Güneş aleyhine verilen penaltı a- radaki sayı farkını azaltabilirdi. Fa- kat Cihad güzel bir plonjoniz topu ya- kalıyarak oyunun birkaç dakika son- va Güneş lehine 5-3 değil, 5-2 bitme- sinde' âmil oldu. Nasıl'oynadılar? İki taraf ta güzel oynadılar. Fakat Güneş daha güzel oynadığı İçin maçı kazandı. Fener müdafaası Güneş mü- dafaasından zayıfı, buna mukabil Güneş hücum hattı Fener hücum haf- tından müessirdi, Böyle olunca Gü- neşliler ilk maçlarında en tehlikeli bir takıma karşı çok iyi bir netice al- dılar. Kendilerini tebrik ederiz. ve Dünkü maçlarda Hasılat: Yerli takım maçların. da şimdiye kadar yapılmamış ha- sılat dün yapılmıştır: 5000 lira. © > Radyo: Şişli - Yugalarya, Pe- ra - Yugoslavya gibi maçlar radyo ile veriliyor da Beşiktaş - Galata» saray, Güneş - Fenerbahçe gibi çok mühim iki maç niçin radyo ile verilmiyor? Hikmetinden sual olunmaz! Bayramın birinci günündeki maç Yugoslavya takımı Şişliyi 1-0 mağlüp etti Perayı 3-1 mağlüp eden,Galatasa- rayla 0-0 berabere kalan Yugoslavya takımı üçüncü ve son maçını bayramın ilk günü Şişli ile yaptı. Futbol bilgileri daha yüksek olan Yugoslavların bu maçı kaybetmeleri çıkma” dığından, Beylerbeyi hükmen galip gelmiştir. Galata Gençler, Ortaköyü 2-1, F. Yılmaz, Kasımpaşayı 2-0 yen- mişler ve Davudpaşa ile Anadoluhisar 1-1 berabere Kalmışlardır. Birinci dey- resi sıfir sıfıra berabere biten Kasım- paşa - Fener Yılmaz maçı bilhassa he- yecanlı olmuştur. İkinci deverede 2 gol atan Fener Yilmazlılar, kalecileri İsmellin çok güzel oynaması sayesin- de gol yemeden 2-0 emeder 2-0 galip gelmişlerdir. Ankara ve Izmirde milli küme maçları Harbiye - Muhafızgücü 2 - 2 berabere kaldı Ankara 13. (Telefonla) — Milli kü- me maçlarına bugün Şehir stadında çok kalabalık bir seyirci kütlesi önün- de başlanmıştır. Bugünkü maç An- kara şampiyonu Harbiyegücile Anka- ra ikincisi Muhafizgücü arasında idi. Birinci devrede Harbiyegücü iki gol attı ve devre 2 - O Muhafızgücü aley- hine bitti. Muhafızgücü oyuncuları ikinci dev- rede faaliyete geçtiler ve 25 inci daki- kada birinci, 37 inci dakikada da ikin- ci golü yaptılar. Bu suretle maç 2-3 berabere bitti, Alsancak hükmen mağlâp İzmir 13 (Telefonla) — Müthiş yağmur yağmasına rağmen milli kü- me müsabakalarına bugün Alsancak stadında başlanmıştır. Alsancak takı- mı hâkim oynadı, fakat Üçok takımı- na mağlüb oldu. Hakemin verdiği iki penaltıdan iki takım da İstifade edemedi. Saha bir gölden farksızdı. Dünkü maçların resimleri 8 ir inci sahifemizdedir) Iki devrede de Galatasaray hakim oynadı, maçı yine Beşiktaş kazandı Beşiktaş - Galatasaray: 2-1 (1-0) BEŞİKTAŞ: Mehmed Ali- Hıristo, Fa- ruk - Nuri, Peysi, Rifat - Hayati, Muzaf- fer, Hakkı, Şeref, Eşref. şısındaki müdafi ile ayni zamanda topa sıçırıyarak güzel ve hafif bir sı- yırtma ile topu Şerefe geçirdi. Gayet müsaid vaziyette bulunan Şeref gü- zel bir şütle golü yaptı. Bundan sonra Beşiktaşı gene (a7- yika başlıyan Galatasaray en mühim fırsatı 42 nci dakikada kaçırdı. Topu yakalıyan Haşim kaleye doğru akar- ken kaleci çıktı, Haşim çevik bir ha- reketle topu sağ cenaha geçirdi, ka- le bom boş kalmıştı. Topa yetişen Sü- leymanın rahat bir gol yapacağı bek- lenirken büyük bir beceriksizlikle dı- şarı attı. Bir kaç maçtır görüyoruz: Süleyman hücum hattında fırsatları öldüren bir oyuncu haline girmiştir. İlk devre 1-0 Beşiktaş lehine bitti. GALATASARAY: Sacid - Reşad, Salim - Mustafa, Adnan, Celâl - Necdet, Süley- man, Eştak, Haşim, Bülent. — İkinci devre — İkinci devre Galatasarayın akınla- rile başladı, Beşiktaş kalecisi Meh- med Ali iki kurtarışile Galatasarayın galib vaziyete geçmesine mani oldu. Takıma yeni giren Nurinin eski o- yununu gösterememesi ve hattâ çok aksaması Galatasarayın bilhassa sağ- İ dan akınlarını kolaylaştırıyordu. Dev- renin altıncı dakikasında gene sağ- dan bir akında topu ayağına geçiren Haşim enfes bir şütle kalecinin Kıpır- damasına meydan bırakmadan topu zaviyeden Eeşiktaş ağlarına taktı. Bundan sonra Galatasaray daha süratleşti, Haşim çevikleşti, Beşiktaş müdafaası bocaladı, fakat hücum hattının mütecanis bir şekilde olma yışı bu hücumların oyunun başından beri olduğu gibi tesirsiz kalmasını intaç etti. 22 nel dakikada Beşiktaş, 29 uncu dakikada Galatasaray karşılıklı birer gol kaçırdılar, Oyunun sonlarına doğru Galatasa- ray tazyikinden kurtulan Beşiktaş- lılar bir kaç akın yaptılar. Oyunun neticesine yedi dakika kala Hakkının çektiği şütü (Galatasaray kalecisi plonjonlar önledi, fakat topu tulamar dı. Bu suretle kendisine gelen topu Muzaffer tekrar Hakkıya verdi, Hak- kı kalecinin zaviyeyi kapatmış olma- sına rağmen Beşiktaşın Galibiyet go- lünü yaptı. — Nasıl oynadılar? — Galatasaray daha iyi oynadı. Fa kat hücum hattı müessir değildi. E- ğer Galatasaray futbol idarecileri bir kaç maçtanberi hiç muvaffak olamı- yan Süleyman oynatmıyarak hücum hattını Necdet, Eşfak, Bülend, Haşim, Danyol şeklinde çıkarmış olsaydılar hem Bülendi muatlal bir vaziyete sokmamış, hem de hücum hattını müessir bir hale getirmiş olurlardı. Milf kümede ilk maçlarını kazana Beşiktaşlılar tebrik ederiz. Aston Villa Alman milli ta- kımının dünya kupası için antrene edecek Almanya futbol (federasyonu 15, 18, 21 mayıs tarihlerinde tiç maç yap- mak üzere İngilterenin maruf takım- larından Aston Villayi angaje etmiş- tir. Bu maçlar Parisde yapılacak ve dünya. kupasına iştirâk edecek olan Alman milli takımı için bir atrenman mahiyetinde olacaktır. Aston Villa takımı şimdiye kadar İngiltere haricinde hiç bir Avrupa ta- kımı ile karşılaşmamıştır. Fransız tenis takımı bu sene de İsveç kralınm koyduğu kupayı kazandı İsveç kralı S. M. Gustave V tarafın- dan konulan bir kupa için tertip edi- len beynelmilel tenis turnuvasınm final müsabakalarında Fransız takı- mı İsveç takımını yenerek bu sene de kupayı muhafaza etmiştir. Final mü- sabakasında İsveç kral ile Fransa Re- Wsicümhuru hazır bulnmuşlardir. Patinaj artistik Stokholmda kadınlar arasında yar pılan artistik patinaj dünya şampi- yonasında İngiliz Megan Taylor ka- zanmıştır. Maruf patinajcı Gecilla Colledge ikinci meme Galatasaray kongresi Galatasaraylılar Cemiyetinde baş- ram ve milli küme maçları dolayısile Senelik umumi kongre 19 şubat cu- martesi gününe talik edilmiştir. Sar at 15 te Cemiyet binasında toplamlar caktır. # Galatasaray Spor Klübü İdare heyeti Başkanlığından: Galatasaray yüksek mu- rakabe heyetinin 5 şubat 938 tarihi; e manda baş vazifeler için namzed rildiği sırada isimleri geçmiş olanı Adi Daver, Cevdet, Suad Hayri, Selim Ragıp gihi zevatın itizar etmeleri üzerine ilerde kendilerine müracaat hakkı muhafazs edilmesi kaydının bu arkadaşları yede âza intihap edildikleri şeklinde tefsire uğ- radığı anlaşıldığından kendilerinin be ham. ile seçilmiş olmadıklarını tavzihem bildiririz. İzmirde Türkkuşuna üye yazılanlar (Akşam) — Türkkuşuna İzmir üye yazılan gençlerin sıhhi muaye- neleri bitirilmiştir. Yüz üyeden (52) sinin sıhhi vaziyetlerine göre Türk kuşuna üye olabilecekleri anlaşik miştir, Yakında İzmir Türkkuşunda derslere başlanacaktır. İzmitte Şark Pazarı Sadeddin Yalım Ticarethanesi Kocaeli vilâyeti mektep kitapları satış yeri. Her nevi kırtasiye Nauman dikiş ve yarı makineleri, Ko | dak fotograf makine ve lerasımı saire bulanur. da sie EE eee ne demle Se ear damn min dik dap mila NM vb e e en ikm'de hi e seen * bi İdi ei EE GE ski