7 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

7 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Faruk ender, Aytan, ME aşma > niye ANI Riza, Bülend, Naci, gaban. Geçen hafta 'T. S. K'nın yapmış oi duğu haksızlığı protesto etmek üzere Üçoku kendi sahasında bekliyerek bu maçı yapmamış olmakla beraber mili? dar seyirci toplamıştı. il nokta koyduktan sonra hakem Üs tünde durmağı bilhassa iüzumlu bu- Tuyoruz. Çünkü, hakemin halini anlatmak, zayıf ve yersiz kararlarile enteresan olmaktan çıkardığı maçı anlatmak- tan daha enteresan bir mevzu ola- caktır. Umumi hayatta her hangi bir şey veya her hangi bir kimse bir kere, beş kere, on kere tecrübe edilir. Bu tecrübeler ekseriyetle menfi netice verince O şey veya o kimsenin kırkın- cı defa tecrübesine mahal yoktur. Nuri Bost'un hakemlikte tecrübe ©“ 'mesi de onda dokuz menfi netles vniştir, Kavgalı, fazla favullü, mebzül tek- mc'i ve en aşağı asabi bir hava için- de «futbol vasfını kaybeden maçla- rın hemen hepsi demiyelim, fakat on- geçmiştir. Gözlerinizi kapayın vs onun idare ttiği maçları bir hatırla- yın. İşte bu hakem, dünkü maçı da mü- tadı olan (emsali misilü) idare etti ve oyunun güzelliğinin bozulmasın- da büyük rol oynadı. Kendimizi maça iştirak eden yirmi iki oyuncudan biri yerine koyalım; Bir hakem ki bazan - ufak birdo- kunuşa - favul çalıyor; sonra da bir tekme ve bir sırta binişi hoş görerek ancak üçüncü bir favulü çalmak te nezmülünde bulunuyor, Bazan karşı- sındaki sakatlıyanların ve meflüç bir hale getirenlerin hareketlerini, bu hareketleri yapanlardan daha soğuk- kanlılıkla, seyrediyor, sonra da kasd olmıyan bir hendbole isyan ederek bütün nefesini düdüğünü üflemeğe sarfediyor. Bazan oyuncuların ba- şında dolaşan sert kramponlu bir kunduranm küstahlığını affediyor, bazan da hafif bir itişi en büyük cü- rüm sayıyor. Böyle bir idare altında asabileşmemek ve oyunu bozmamak cok güçtür. Ne diyelim, bu hakemin kırk birin. ci tecrübe edilişi inşallah iyi netice varr! — Fenerbahçenin golü — Futbolümüz hesabma can ve gö- rülden bu duayı yaptıktan sonra ş-ndi de maçı anlatalım; Maç Fenerbahçenin seri akınlarile hakem büyük rol oynadı Fenerbahçe - Beşiktaş : 1-1 (1-0) Beşiktaş kalesi önünde heyecanlı bir an BEŞİKTAŞ: Mehmed Ah - Hümü, Fa- ruk — Rifst, Feyzi, Puzi » Nuri, Muzaffer, Hakkı, Şeref, Eğret, Ka başladı. İkinci dakikada müsald bir pas alan Niyazi seri bir akışla Beşik. taş kalesine doğru akarken Beşiktaş müdafaası ilk tedbirini aldı. Sert bir favul Niyazinin sakatlanmasını yeen ümid verici bir muhacimin oyunun sonuna kadr istifade edile mez bir gölge halinde kalmasını te- min etti. On üçüncü dakikada Beşiktaş mer- kez muavini Feyzinin düşmesinden istifade eden Fenerliler güzel bir akın yaptılar. Naci kendisine gelen topu kaleye gönderdi. Şüt iyi çekilmiş ol- makla beraber kaleci topun gördüğü için tutabilirdi, fakat hatalı davrandı. Fenerbahçe bu suretle ma- çın ilk sayısını yaptı. Beşiktaş da biri 29 uncu, biri 38 in- ci dakikada olmak üzere iki mühim fırsat kaçırdı. Birinde kaleci ile kar- tarzlarile Fener kalesini sardılar. Bu i i İ iğ Puanlar kümede dünkü maçlardan | i Baop Beşiktaş Üçok Güneş G. Saray M. Gücü Alsancak F. Bahçe Harbiye Istanbul mıntakası »ow,4” vnunuwampo Sononvuwg “eomessry Ey ONS vunaaeL in weyam .uansm Güreş teşvik müsabakaları Güneşin birinciliğile bitti Mönlii id A Galatasaray Topkapıyı 3 - 2, Dün sabahı Şeref stadında İstanbul futbol ajanlığı tarafından tertib edi- len şild maçlarına devam edildi. İlk maç Güneşle Beylerbeyi arasında İ- di. Doktor Halid Galibin idaresinde yapılan bu maçta Beylebeyi çok ener- jik bir oyun oynıyarak kuvvetli raki- bine karşı iyi netice aldı. İlk bücumu yapan Beylerbeyi Gü- neş kalesine kadar indi. Güneş müdar fileri bu akını ancak kornerle gesebil- diler. Çekilen korner kolayca uzak- laştırıldıktan sonra Güneş Beylerbe- yi kalesini sıkı bir çember altına aldı. direğe devre 1-0 Güneşn galibiyeti ile bitti, İkinci devrede Güneşin (o baskısını arttırarak gol adedini & çogaltacağı tahmin edilirken bu sefer Beylerbeyi açılarak Güneşe müsavi bir oyun çi- karmağa başladı. Bilhassa Beylerbe- yinin solaçık Orhan vasıtasile yaptığı akınlar Güneş müdasası için tehlike- li oluyordu. 17 nel dakikada Güneşin sağdan yaptığı bir akında Ömerin 20 metreden çektiği bir şüte Beylerbeyi kalecisi plonjon yaptı ise de top kar- nının gltından geçerek gol oldu ve maç ta neticesiz akınlar arasında 2-0 Güneşin galibiyetile bitti. , Güneş Beylerbeyini 2 - O yendiler Galatasaray - Topkapı maçı Gene Beşiktaş stadında yapılan bu mağta, Salim, Adnan, Eşfak,Necdet gibi en İyi dört oyuncusundan mahrum 0- lan Galatasaraylılar bidayette 3-0 gar lib vaziyete girdilerse de oyunun son- larına doğru gevşediler ve Topkapının iki gol yapmasına mani olamadılar. Oyuna saat 1,15 (ote Galetasarayın bir akınile başlandı. Az sonra Bülendin çektiği şüt direğe çarp Geri gelen topu Haşim ikinci bir şüt“ le kaleye soktu ise de hakem ofsayd addederek golü saymadı. Bundan sonr& Topkapı Galatasarayı sıkıştırmağa başladı. Haydar tarafından mükem- mel bir şekilde işletilen Topkapı for- vetleri 17 ve 20 nci dakikalarda muhak» kak iki gol kaçıdılar. 26 ıncı dakika- da Haydarın sıkı bir şütünü Sacld plonjon yaparak kurtardı'Tekrar hâ- kimiyeti alan Galatasaraylılar otuz gollerini yaptılar ve birinci devre 1-0 * Galatasarayın galibiyetile bitti. İkinci devreye Galatasaray çok can- lı bir şekilde başladı. 11 inci dakikar da Süleymanın güzel bir ara pasında, istifade eden Selâhaddin, 7 inci daki" kada Haşim Galatasaraya iki . sayı kazandırdılar. Bu suretle vaziyeti 3-0 Galaşasaray lehine olunca oyun bir- denbire gevşedi. Galatasaray forvetleri bu gevşekliği yüzünden bir kaç gol fırsatı kaçırdıktan sonra hâkimiyel Topkapıya gitti. 3 uncu ve 35 nel dakikalarda Haydarın Galatasaray müdafaasını yalnız başma (geçerek yaptığı güzel ortalıyışlardan istifade eden Topkapılılar iki gol kazandılar. Vaziyet 3-2 olunca Galatasaray tek- rar canlandı ise de biraz sonra mağ bitti. izmirdeki maç Birinci — Mehmed Ali Taş (Güneş) | Alsancak - Muhafızgücünü İkinci — Rizik (Kasımpaşa) 2-0 yendi İzmir 6 (Telefon) — Muhafızgücü » Alsancak takımları bugün karşılaş- tılar. Maç çok heyecanlı oldu. Alsan- cak hâkim oynıyarak sıfıra karşı iki gol le Muhafizgücüne galib geldi. Oyuna her iki takım da, en kuvvef- li kadrolarile çıkmışlardı. Hakem İz- mir mıntakssından Mustafa idi. Ak sancak 18 inci dakikada Saikin aya- gından ilk golü yaptı. zi Devrenin bundan sonraki kısmında Muhafızgüclüler çok hâkim oynsma- ğa başladılarsa da gol çıkaramadılar, Alsancak ikinci devrede birinciden da- ha hâkim oynadı ve 29 uncu dakikada Basri ikinci golü yaptı Muhafızlar şeref sayısını yapabilmek için çok çar lıştılar fakat muvaffak olamadılar. İstanbul kros şampiyona- sını Galatasaray kazandı Dün Şişli ile Tuğla harmanları ara” sında İstanbul muntakasının kros şampiyonası yapılmıştır. 3000 metre ve 6000 metre Üzerinden yapılan şampiyonanın neticeleri: 3000 metre: Ferd itibarile: 1 — Çalikis (Beyoğluspor) 11 D. 298. 3 — Sergis (Halkevi) “Takım itibarile: 1—Pera8P, 2 — Halkevi 14 P. 6000 metre; Ferd itibarile; 1 — İbrahim (G.8.) 18 D.388.2/5 2 — Hüseyin (D. Spor) “Takım itibarile: — 1 — Galatasaray 19 P, 4 — Kasımpaşa 24 P. Bu koşuda dördüncülüğe kadar netice alanlar 24 martta Ankarada yapılacak Türkiye kros şampiyonlu- gunda İstardmlu temsil edeceklerdir. Stadyom ligi Pera Şişliyi 1-O yendi Dün Taksim stadında Şişli ile Pera A ve B takımları stadyom ligi için karşılaştılar, B takımları arasınd yapılan ilk maçı 1-0 Pera kazandı. Günün en mühim maçı olan ikinci oyun Şişli ve Pera A takımları arö sında oynandı. Vehabı gayet iyi mar- ke eden Porahlar kolaylıkla üstün” lüğü ele aldılar, Fakat gol çıkarama» dılar. Birinci devre 0-0 berabere bitti. İkinci devrede Peralılar kalecinin haf” Sından istifade ederek maçın yegâne sayısını yaparak 1 - O maçı kazandır lar. Barutgücü sahasındaki maçlar 1 — Kadırga Gençlergücü genç tar kımile Barutgücü genç takımı karşı" laşmışlardır. Neticede Barutgücü 29 Kadırgayı yenmiştir. 2 — Akınspor başkanı Osman K8Y- raktan alınan bir telgrafda oyuncu" larından Ahmedin ân? ölümü dolayi” sile maçın haftaya tehiri bildiriliyor du.. Barutgücü A ve B takımları kar” Şılıklı sahaya çıkarak aziz ölüye saygi için sahada bir dakika süküt etmişler ve bayraklarını yarıya kadar indire” rek Akınsporluların kederlerine işti” rak etmişlerdir. Bundan başka Akın” sopra samimi bir taziyetname gönde mişlerdir. Ankarada Gençlerbirliği Güneşi 2 - 1 yendi Ankara 6 (Telefon) — Mint küme dışmda kalân klübler için fhdas edile kupa maçlarına bugün de devam edii- di. Güneş - Gençlerbirliği arasındaki maç Gençlerbirliğinin 2 - 1 galibiyeti le neticelendi.