3 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

3 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

pe, dile En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası: 125 kuruş KÜÇÜK ILÂNLAR Akşam ilân servisi, telefon 24240 j e — —— Sene 20 — No, 6989 — Fiati her yerde 5 kuruş PAZAR $ Nisan 1938 Lord Loydun Akşam mühim beyanatı Türkiye siyasi, iktisadi ve içtimai inkılâp ve terakkilerini büyük bir vakarla ve beynel- milel teahhüdlerine riayet ederek başardı Büyük ve kuvvetli ordunuz memleketinizin emniyetini ve istiklâlini her zaman müdafaaya hazır bir vaziyette bulunuyor Ankâradan evvelki gün şehrimize gelmiş olan Lord Loyd, dün akşam Fransiz bandıralı Lamartin vapurile Atinaya hareket etmiştir. İngiliz lor- du, hareketinden evvel Parkotelde bir muhazririmizi kabul ederek seya” hatinin hedefi hakkında şu beya natla bulunmuştur: — Seyahatim Akdeniz sahili mem- Türkiyede hasıl ettiğim intibalar çok kuvvetlidir. Memleketin, içine atıldığı #aaliyet sahasının, genişliği şayanı dikkattir, Benim en çok gözüme çar- pan şey elde edilmiş olan siyasi, ikti- sadi ve içtimal inkılâp ve terakkile- rin büyük bir vakar içinde beynelmi- lel taahhüd ve tesanüd esasları dahi- linde başarılmış olmasığır, (Devamı 4 üncü sahifede) leketlerinde' yaşıyan - İngiliz tebaası- Mın kültür müesseselerile alâkadardır. Binicilerimiz dün akşam Avrupaya hareket ettiler Nis, Roma, Varşova, Londrada yapılacak binicilik müsabakalarına iştirak edecekler Dün akşam Avrupaya hareket eden binicilerimiz Avrupanın muhtelif şehirlerinde | disile görüşen bir muharririmize de- Yapılacak olan atlı müsabakalara Iş- | miştir ki: tirâk edecek olan ekipimiz, dün âk- şam Mesajeri Maritimin Lamartin vapurile Marsilyaya hareket etmiştir, Vapur hareket etmeden evvel kafi- le reisi albay B. Cevdet Bilgişin ken- — Bu seneki mania müsabakaları Nis, Rome ve Varşovada yapılacaktır. Londraya da gitmemiz muhtemeldir. atların idmanları gayet iyidir. Müsa- (Devami 4 üncü sahifede) Milli küme maçlarında bir sürpriz Muhafızgücü güzel bir oyunla bu yıl hiç yenilmiyen Beşiktaşı 3-1 mağlup etti Beşiktaş takımını 3-1 yenen Muhafızrücü takımi Bağdan itibaren: (Ayaktakiler) Şahin, İzzet, Rıza (kaptan), Cihad, Ziya, (elbiseli) umum! Yaptan bay Salâhaddin. Salih, Lütü (Oturanlar) Ahmed, Dr. Fiesenjenin üniver- sitemize ait intibaları Profesör Türk talebesini takdir etti morfoloji enstitü- sünü çok beğendi Büyük Şefimiz Atatürkü muayene için memleketimize gelen Fransız profesörü doktor Flesenje İstanbulda, kaldığı müddetçe Üniversitenin muh- telif müesseselerini gezerek yakından alâkadar olmuştur. Guraba hastanesindan sonra mor- folojl enstitüsünü ziyaret eden pro- fesör burada çalışmakta olan talebe- ler tarafından alkışlarla karşılanmış- tır. Profesör müesseseyi çok beğen- miş ve hislerini; — Burada çalışanlara. gıpta ediyo- rum, Parise gelirseniz size bu kadar mükemmel bir enatitü gösteremiyece- ğim, sözlerile ifade etmiştir. (Devamı 4 üncü sahifede) Ingiliz - alyan anlaşması | imzalanıyor Fransız - İtalyan görüşme- leri de başlıyacakmış Londra 2 (A.A) — Deyli Ekspres ve Deyli Meyl gazetelerinin bildirdiği- ne göre, İngiliz - İtalyan anlaşması 10 gün zarfında imzalanacaktır, Faz- la güçlük çekilmeksizin bütün nok- talar üzerinde bir anlaşmaya vanıl- miştir. Deyli Meyl ayrıca diyor ki : <İki hükümet arasında bir nota teatisi yapilacak ve bu notalarda iki memleket arasında yeni ve sağlani bir dostluk mecvnd olduğu bildirile- cektir. Bu nota tgatisinden sonradır Milletler Cemiyeti vasıtasile tanıtmak üzere teşebbüslere başlıyacaktır, İngiliz İtalyan anlaşması imzalan- dıktan sonra doğrudan doğruya Fran- 8ız - İlalyan görüşmelerinin başlıya- cağı bildiriliyor. Boluda dereler yükseliyor Bazı köprüler yıkıldı ova su altında Bolu 2 (A.A) — İki gündenberi yağan kardan sonra dün hava lodo- sa çevirmişlir. Sabaha kadar fasila- sız yağan yağmur karları birdenbire eritti. Dereler taştı. Bolu ovasından geçen büyük su etrafındaki tarlalara oldukça zararlar vermiş ve bir kısmı ovayı su altında bırakmıştır. Şose üzerindeki bazı köprüler yıkıldığın- dan Mudurnu posta kamyonu Kireç köprüsü başında kalmış ve Gerede postası müşkülât ve teahhurla gel- miştir. Suların köylerde ve mülha- katta da zarar yaptığı tahmin edil mektedir. Mbikikmtile rs Sür'atle yenisi! Emiönüne koca koca levhalar asıldı; «Bu üâdalar yıkılacaktır, sahipleri müracaat etsin:; «bu düükândaki mallar 15 gün zarfında tamamen sa- tılacaktırı; «bu idarehanedeki doktor. falnca yere taşınmıştır.» İstimlâke ve sonra da yıkılmağa başlanacak, Vaktile Taksim meydanının sen&- lerce toz yahut çamur halinde kaldı- ğın: aklımıza getirelim. Bu seferki inşaat pek daha geniştir. Yeni deği- şiklikleri yaparken uzun zaman şehri toz ve çamura bulamamak noktasını da göz önünde tutalım: Büyük bir sürat., Ayni amanda, yıkılan yerin yerine derhal yeni ve muntazam şekil! ki İngiltere, Habeşistanın ilhakını | İstanbul hayvanları koruma cemiyeti Nişantaş Şalrnigâr sokak No. 84 Telefon: 49109 Pukaranın hayvanlarına mahsus parası muayene ve tedavi pazardan maada her gün saat 9 - 12 ve akşamları 8 - 6 Telefon: 24240 (İdare) — 24249 (Tahrir) — 24248 (Müdür) — 20113 (Klişe) Franko kuvvetleri mühim bir şehir daha zaptettiler Hükümetçi Ispanyadan Fransaya milliyetçilerin akını devam ediyor ai, Saragos 2 (A.A.) — Röyter ajansı muhabiri bildiriyor: Franko kıtaları sevkulceyş noktasından öhemmiyeti Lerida'nınkinden büyük olan Gan- desa'yı zaptetmişlerdir. Gandesa denize takriben 40 kilo- metre mesafede kâin Tortosa ve Tar- ragon yollarına hâkim bir şehirdir. General Frankonun tebliği Salamanka 2 (A.A.) — Umumi ka- rargâhın tebliği: o Aragon cephesin- ! deki sağ cenah kuvvetlerimiz, Mon- Toyo'yu Rorre de Arka'yı San Ber- nardo tepesini ve Bartomeu köyünü işgal etmiştir, Düşman, mukabil hücumda bulun- muş İse de muvaffak olamamıştır. Lejyoner kuvvetlerimiz, Arrens de 1edo'yu, Ledo de Valderrobres'i al- mışlar ve Bonika yolunu Barajın çi- LP e Fransız hudud karakollarına iltica eden İspanyollardan bir grup malinden kesmişlerdir. Diğer “kuvvetlerimiz, “Tarragone eyaletinde Pobla de Pasaluka köyü- nü, Valdejordan (tepösini ele geçri- ıhişler ve ileri hareketlerine devam etmişlerdir. Lerida eyaletinde, şehir etrafında- ki bütün tepeler elde edilmiş ve Leri- da - Almanon yolu kesilmiştir. Zaidin mıntakasında, kuvvetleri- miz Kastilio ve Binefar'ı zaptetmiş- lerdir. Sol cenahta, Bieskas yolunun gar- bında, bir çok - mühim mevkiler ile Akumuer, Azun, Osa de Sorbremon- te, Eskuar ve Aragisal köyleri işgal olunmuştur. Ayni yolun şarkında ise kuvvetlerimiz Susin, Kasbas ve Jaga'yı zaptetmişlerdir. (Devamı 4 üncü sahifede)