16 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

16 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

Avusturyalıların kedilerile köpekleri Avusturyanın Almanya ile birleş- Miş olması gayet nazik bir kedi kö- İ “pek meselesi çıkarmıştır. Almanyada | köpek ve kedi gibi evde beslenen ve | İstihsal meziyeti bulunmıyan hay- | Yarılar lüks eşya ve gayet kıymettar olan yiyecek üzerinde bir ağırlık sayıt- | dağından bunların sayısını azatmak İçin ağır bir vergi konulmuştur | Bir kedisi yahud köpeği olan adam ve aile hükümete bizim para ile otuz İ liradan fazla vergi vermek ile mükellef tutulmuştur. Bu verginin bakayası #ffedilmez ve kedi veyahud köpeğin Yergi tarh olunan sene içinde ölmesi #ahibini vergiden kurtaramaz, Halbuki eskiden Avusturyadâ kedi- ler için hiç bir güna vergi konulmamış | İdi, Köpeklere dahi senevi bizim para İle üç lira kadar bir vergi vardı. Al d€ şamil olarak bütün Avusturyada tatbik edileceğinden kedi ve köpek sa- hibi Avusturyalılar telâş almıştır. Bahusus kediye köpeğe çok düşkün | olan Viyanalıları çok şaşırtmıştır. Halkın bir İ İ Manyadaki vergiler şimdi makabline i , mektedir. Fakat bir çokları bunları öldürtmek istemediklerinden kedileri- ni Viyananın civarındaki ormanlara salıvermişlerdir. Şimdi binlerce kedi serseriyane or- manlarda dolaşmakta ve vahşileşmek- tedir, Nihayet mahalli zabıta kedilerle köpeklerin ormanlara bırakılmasını şiddetli ceza tehdidi ile menetmiştir. Viyana belediyesi dişi kedi ve köpe- ği olanların bu hayvanlar doğurur doğurmaz küçük yavrularını imha etmeleri hakkında bir emirname neş- retmiştir. Himayei hayvanat cemiyeti tesisatı bu kadar hayvanı itlâfa kâfi gelmediğinden halkın bir çoğu bay- | | tarlara ve kimyevi ecza satan mües- seselere müracaat ederek hayvanları- nı zehirletiyorlar, Lâkin bu iş o kadar İ çoğalmıştır ki baytarlar ve eczacılar kedi ve köpeği zehirlemek için aldık- ları ücretleri birkaç misli arttırmış- lardır, Avusturyadan harice gidecek- lerden aranan vergi bakayası arasın- da köpek ve kedi vergisi de vardır. Bu- gün bütün Avusturyayı herkesin ke- İ disi ve köpeği olduğundan en ziyade işgal eden mesele İltihakın bir netice- si olan yeni vergi olmuştur, EA kaç gün evvel Alacalı ve Domalı meralarında sürek avı yapmışlar ve 22 domuz A A A NY (Akşam) — Tekirdağındaki gibi bu devrede de (15) bayana diploma vermiştir. Gönderdiğim resim hafta güzel bir sergi açan dikiş yurdu..un mezun bayanlarını Kültür direk- bir arada gösteriyor. Nevyork sergisi eski bir çöplük ve bataklık üzerinde inşa ediliyor 30 nisan 939 ta- rihinde Nevyork- ta büyük bir sergi Hükümetimizin de iştirak edeceği Nevyork sergisi 30 nisan 939 da açılacaktır. Fakat şimdiden Sergi- kei nin büyük bir kısmı meydana çıkmıştır. Sergi yi ik beri | hazırlıklar açılıncaya kadar hergün 30 bin amele Cühurrelsi mfatila başlamıştır. Sergi çalıştırılacaktır. Sergiyi 50 milyon kişinin ayl TR e ziyaret edeceği tahmin ediliyor ellik bir panayırı şeklini yor. Geçid meydanı almıştır, Meydana gelen muazzam bi- nalardan biri (Yarınki dünya) adını taşıyor, Bu bina kendi başına bir Aâlemdir İki sene evvel bu binanın ye- rinde med dalgaları altında kalan tuz ve yosun tabakaları ile kaplı ço- rak bir mahal vardı. Bu bataklığın yanıbaşı Nevyorkun çöplük mahalli olduğundan, otuz senedenberi bura” rada yığılan küller ve çöpler koca bir dağ teşkil etmişti. Hattâ buna Coro- na dağı ismi verilmişti, Dağın yüksek- Miği 90 ayak olup kapladığı saha 50 milyon ayak murabbaı tutuyordu. Bu berbad yerin cihan sergisi için intihab edilmesinin sebebi şehrin mer kadi civarında boş başka bir ye rin bulunmanısaıdır . Sergiye memür park komiseri Ro- dert Moses'in buharlı kürekleri ve traktörleri bir hücumda koca çöp da- Yanı ortadan kaldırmıştır. Her biri seksen kadem uzunluğunda bulunan Kazma makineleri bir dev gibi ortada na varsa süpürüp götürmüştür. Olvardaki bataklık ise şimdi tatlı Feci bir ölüm Bir çocuk A düşe- rek öldü diğer bir çocuk da yaralandı Fındıklıda Hardal sokağında otü ran mütekald müddelumumi mua yinlerinden B. Galibin dört yaşında» ki oğlu Doğan, evin Ikinci kat mer- med, dün Şişli Çocuk hastanesi önün- den geçmekte iken müvazenesini © İrtihal Samsun mebusu B. Etem Tuncel kısa bir hastalıktan sonra Büyüka. dada, Nizam caddesindeki köşkünde Hurufatçı B. Mehmed Alinin cenazesi defnedildi 'Türk matbuatına; hurufatçılık se hasında yarım asra yakın hizmet ef- miş olan Metanet Hurufağ döküm- hanesi ii B. Mehmed Alinin ve- sürle haber vermiştik. d Alinin cenazesi, dün saat on birde Fransız hastanesinden kaldırılmış, Teşvikiyeye götürülerek zi orada kılındıklan sonra va k bir cemaatle Şişlide asri me- zarlığa gidilmiş ve merhum ebedi iş tirahatgâhına tevdi edilmiştir, sulu iki geniş göl halini almışlar. Ame- rikanın her tarafından hususi vağon- lar içinde getirilen ağaçlar bu kış di- kilmiş olduğundan, serginin hoş bir parkı meydana gelmiştir. Sergi aç lıncıya kadar 30,000 amele mütemadi surete çalıştırılacaklır. Bu masraf ve zahmetler beyhude değildir, Çünkü sergiyi 50,000,000 kişi ziyaret edecoği ve milyarlarca dolar iş yapılacağı tah min ediliyor. Serginin binaları birer acayibi âlem olacaktır. Perisphere denilen küre o kadar büyüktür ki şimdiye kadar dünyada hiçbir zaman bu kadar bü- yük bir yuvarlak yapılmamıştır. On sekiz katlı bir bina olan bu yuvarlak muazzam bir Geyserin fıskıyesi başın- da muallâkta duran bir topaç hissini verecektir, Bunun yanıbaşında 700 ayak irtifa» ndaki üç taraflı bir iğne gökleri dele- Serginin bir ucunda Core Vaşing- Resim gibi erkekten Eri bir ii 50,000 kişinin yürüyüşüne müsalâ genişlikte olacaktır. Serginin otomobil mahalli 70,000 otomobili istiab edecektir. Serginin sanayi dairesi akıllara hayret verecek derecededir. Dünyanın en büyük Sü nayi memleketi olan Amerika bütün kudretini bu sergide göstermektedir. Büyük müesseseler burada devasa lezoni bir yüksek otomobil yolu var- dır, Buradan herkes olomobil ile ser giyi ziyaret edebilecektir. Mister Ford kendi şubesinde çiflik #le fabrikaları birleştirmek fikrini ta- kib ettiğinden, grafik ile yapacağı teş« hirlere şeker kamışı, soya fasulyesi pamuk dahil olacaktır. Amerika çelik kumpanyasının şü- besi 28,000 ayak murabbaı kaplıyanı bir nısıf küredir. Bu nis! küre per- çinsiz olarak çelikten yapılmıştır. Yüzer ayak irtifandaki kimyageş imbikleri her an başka birrenk ar seden gaz ve mayileri ile Du Pon vr A güzel, Mis Brever tam atlettir. Fakat bırakmamıştır narin olmakla beraber en kuvvetli er» 'keklere meydan okuyacak kadar kuy« Bu Kelltorniyalı sarışın her gön zorlu bir beden terbiyesi yaparak vü- dudünü çevikleştirir. Halkada hare- ketler yapar, ağır bir gülleyi yuvar-| lar, kürek çeker ve tavana asılı duran bir halata çıkıp iner. Amerikanın Pasi- fik sahillerinde oturan antrenörlerin ifadelerine bakılacak olursa Mis Bre- ver Amerikada, belki de dünyada en güzel terbiye edilmiş bir bedene malik olan kızdır, Fakat, Mis Brever tam atlet olduğu kadar cazibeli bir kızdır. Kendisi di. yor ki: «Bir kız atlet oldüm diye er- keklere yakışan tavırlar takınmama- dır. Kadınlara lâzım olan cazibeli tavırlarını muhafaza etmelidir.; Onun içindir ki Mis Brever idman sayesinde fazla bir kuvvet iktisab et- miş olduğu halde boks oyunlarına gir Tişmez, erkeklere mahsus olan hare 'ketleri kızlara yakıştırmadığı için on- lardan çekinir. Şİ . Mis Brover hex gün yaptığı idman kadınlık inceliğini O - gi lerinin diğer gıda maddelerinden daha sıhhi olduğunu bildiği için her yete ği yemez. Yoksa gündelik idman saye sinde ne yese şişmanlamıyacağınış şüphe yoktur. Atlet kızın en çok sevdiği ve sofra- sında hiç eksik etmediği gıda hurma- dır. Hurmasız hiç bir zaman sofradan kalkmaz. Vaktinin en büyük kısmın güneş altında geçirir, güneşte topral üzerinde oturur ve en büyük enerji- nin insana topraktan geçtiğini iddim eder,