16 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

16 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

© Beşiktaş Harbiye maçından fiç intiba: Harbiye kalecisi Fethi iki kurtarış yaparken ve takım kaplanları ile hakem bir arada Beşiktaş Harbiyeyi 3-2 yendi | Galatasary - Alsancak | Gayrifedlereler arasında Beşiktaşın ikinci golü güzel oynıyan Harbiyelileri sinirlendirdi ve mağlübiyetlerine sebep oldu Dün Harbiye ile Beşiktaş karşılaş- tılar, Futbolü mücadele ve enerji ile oynıyan bu iki takımın maçı, ma alesef Halit Galibin zaylf idaresi yü- zünden oldukça sert bir,hava içinde geçti. Takımlar sahaya şu şekide çıkmış- lardı; Beşiktaş: MehmedAli » Hüsnü, Nuri - Faruk, Hakkı, Feyzi - Hayati, Muzaffer, Nazım, Şeref, Fuat. Harbiye; — Fethi - Sabri, Eyüp» Haşim, Muhterem, Celâl - Mücahid, Necati, Habib, Celâl, İzzet, BİRİNCİ DEVRE İlk akını Harbiyeliler soldan yaptı- Jar, Solaçığın kale önüne indirdiği bir şandeli Mehmed Ali sıçrıyarak bloke ederken kaçırdı. Nuri ve Hüs- nü boş kaleyi güçlükle kurtardılar. Bu arada çekilen bir şüt Beşiktaş müs| dafilerinden birinin koluna çarptı. Fakat bu harekette kasd olmadığı için hakem penaltı vermedi, Beşiktaşın evvelâ Fuat, sonrada Hayati tarafından inen bir akını Şe- refin ayağına geldi. Fakat Fethinin müdahalesi topun kornere gitmesine sebep oldu. Harbiye takımı uzun Ara pasları ile hücum ediyor. Beşiktaş müdafi- leri topu mütemadiyen hâvaya kaldı- rıyorlar. Muhterem uzun paslarla bilhasa solaçığı işletiyor. Harbiyenin solaçığı güzel oynuyor, Yabancı bir mevkide bucalayan Faruğun karşı- sında tamamile muvaffak oluyor. Hüsnü de açığı marke etmediği için soldan yapılan her âkın tehlikeli olu- yor. On dördüncü dakikaya kadar Harbiyenin güzel oyunu devam etti ve ilk semeresini verdi. HARBİYENİN BİRİNCİ GOLÜ Soliçin, Hüsnü ile Faruğun arasın- dan solaçığa uzattığı pası, sölaçık or- taladı. Şüt gibi gelen bu ortayı Ha- bib çok güzel bir kafa vuruşu İle ağ- lara gönderdi. Harbiye takımı Beşiktaş sahasına adamakıllı hâkim olarak yerleşti. | Habib, Hüsnüyü topun üzerinden at- lıyarak bertaraf etti, Soliç bu güzel fırsatı dışarı attı. Harbiye. sağaçığı Nurinin arkasına düşen bir topa za- manında yelişti, fakat aruta gön- derdi, Beşiktaş, Fuaftın muvaffakıyetle yürüttüğü bir akınla mukabil bir hücum yaptı. Korner. Hakkı körner- den gelen topa fevkalâde bir sıçrayış yaptı, fakat kafa vuramadı. Bu kor. | nerden kurtulan Harbiye ân! bir akın yaptı. Dört Harbiye forverdine karşı Hüsmü tek başına kalmıştı, Fakat Sığaçık telâştan topu avuta attı. BEŞİKTAŞIN BİRİNCİ GOLÜ Avuttan gelen topu Hakkı yakala, d:. Funda uzun bir pas verdi. Fuaj penaltı noktasına doğru ortaladı. Top Muzafferle Nazım arasında gi dip geldikten sonra, müdahale ede. miyen Harbiye müdafaası ortasında Muzafferin yerden bir şütü köşeden Harbiyeliler ne diyor? Dünkü maçtan sonra Harbiye ida- recileri ile görüştük. Maçın tarsı ce- Teyanından müteessir bulunan Har- biye kafile reisi ve arkadaşları sordu- Eumuz sunllere şu cevapları verdiler; «Güneş takımının gösterdiği temiz ve centilmence oyundan memnun kaj- dık. Beşiktaş maçı hakknda bilmem İazia bir gey söylemeğe lüzum ver mı? Bu maçı idare eden hakem oyuna hiç bir zaman hâkim olamadı İdere- #izliğinden oyun bin nevi serbes güreşe döndü. Galip veziyetten mağ- geçmemize sebeb olan hakem ye yan hakemle- rinden başka herkes elle yapıldığını gördü. Bu hususta oyuncularımızdan müdafi Eyüp, Nazıma golü nasil attı- Eımı söylemesini rica etmiş, Nazım da: Evet, elimle attım, fakat ne ya- payım, hakem görmedi. Bu oyunun bilesidir. Cevabını vermiştir, Güneş maçını idare eden hakemden nisbeten mem- nunuz. Fakat dünkü maçı kaybetme- mize sebeb tekrar edelim ki hakem- dir. Bu hususta federasyon nezdinde itiraz ederek hakkımızı arayacağız» lüp vaziyete gole gelince Harbiye ağlarını buldu. Bu gol oyu- nun yirmi ikinci dakikasında olmuş- tu. Beşiktaş takımı bu golün hıziyle hücuma geçti, Fuattan gelen bir or- ta neticesinde Harbiye kalesi boş kal- dı. Fakat Beşiktaş forverdleri lüzum- suz faul yaparak fırsatı kaçırdılar. Harbiye takımının İlk on beş daki- ka oynadığı güzel oyun, Beşiktaşın topu fazla havaya kaldırması yüzün. den bozulmağa başladı. Mücahit atir- ati sayesinde Beşiktaş müdafaasını iki defa «geçti. Fakat istifade edeme- diler. Beşiktaşın bir akını sayesinde Fuat topu avuttan çevirdi. Fakat ha- kem çalmadı, Şerefin pek yakından çektiği şüt avuta gitti. Kısmen Har- biyenin güzel oyunu ile ve heyecanlı bir şekilde devam eden birinci devre (1-1) berabere bitti. İKİNCİ DEVRE Oyun tekrar başladığı zaman Be- şiktaşın sürat ve enerji İle sol taraf- tan hücuma geçtiğini görüyoruz. Tik on dakika siyah beyazlıların bas- kısı atında devam ediyor. Bu arada Fethinin bir kaç güzel kurtarış yap- tığını görüyoruz. Harbiye takımı da yılmadan enerjik bir müdafaa yapı- yor. Oyun yirmi üçüncü dakikaya kadar Beşiktaşın neticesiz hâkimiyeti ve Harbiyenin tek tük akınlarile geçti. HARBİYENİN İKİNCİ GOLÜ Beşiktaş müdafaasının fazla ileride bulunduğu bir sırada Harbiyenin âni bir akını ile top Beşiktaş yarı saha- sında taça çıktı. Atılan taçı sağaçık, sağiçe verdi, o da tapu santrfor Habi- bin önüne yuvarladı. Habibin on 86- kiz pas üzerinden köşeyi bulan güzel bir şütü Harbiyeyi (2 - 1) galip vâ- ziyetine geçirdi. Beşiktaş ummadığı bir anda yedi- ği bu golden sonra sinirlenmekle be- raber derhal hücuma geçti. Hakkı da hücum hattında oynuyor. otuz beşinci dakikasında dünkü İ essif hadiseye sebebi olan Beşiktaşın ikinci golü oluyor. BEŞİKTAŞIN İKİNCİ GOLÜ Soldan ortalanan birtopa Fethi zamanından evvel çıkış yaptı, Beşik- taş forverdleri de kaleciyi şarje etti- ler.Fethinin elinden kaçan top tam kalenin ortasında sıçradı, Nazım bu topa yetişti ve hemen herkeste elle atılır hissini verir bir şekilde topa yurdu ve top kaleye girdi. Harbiyeli- ler bu göle şiddetle itiraz ettiler ve oyun bu dakikadan itibaren çığrın- dan çıktı. Sinirlenen Harbiyeliler o dakikaya kadar devam eden güzel oyunlarını bozdular. BEŞİKTAŞIN ÜÇÜNCÜ GOLÜ Kırkıncı dakikada asabi bir oyun oynıyan Harbiyelinin sağ beki orta- ladığı bir topa ıska geçti. Şeref bu fırsattan İstifade ederek Beşiktaşın üçüncü golünü yaptı. Son beş dakika oyun ayni hırçın. lık ve sertlik içinde devam etti ve bitti, Maç bittiği zaman bir kısım seyirciler hakemin üzerine hücum et- üler ve Halit Galibi kurtarmak Ool- dukça müşkil oldu. NASIL OYNADILAR? Beşiktaş takımı havadan oynadı ve umumiyet itibarile güzel bir oyun çıkaramadı. Mehmed Ali gollere bir şey yapamazdı. Nuri bermütad sertti. 'Hüsnü ve Faruk anlaşamadılar, Har. biye solaçığı daima demarke idi. Fey- zi ve Hakkı güzel oynadılar. Hayati, Muzaffer, Nazım ve Şeref hiç bir za- man vasattan yukarı çıkamadılar. Fuat sert oynamadığı zamanlar iyi bir solaçıktı. Harbiye takımı bilhassa birinci devrede galibiyeti hakkeden bir oyun çıkardı. Fethi iyi bir tesir bıraktı. İki bek bir gün evvelki kadar iyi oynıya- madılar. Yanhaflar, bilhassa Haşim - sinirlenmesi müstesna - iyi idi Muhterem her zamanki gibi mükem- meldi, Bilhassa solaçığı çok güzel İş- letti. Hücüm hattında İzzet, Celâl ve 'Habib güzel oynadılar. Hakemin ka- rarına sinirlenmeleri mağlübiyetleri- ne sebeb oldu. Hakemin idaresi, ma- alesef, otoritesiz ve fena idi. Nazımın attığı gölü, bir çok B8- yireiler gibi biz de entbol olarak gör- dük, Eğer hakikaten endbol idiyse Nazımın bünu hakeme söylememesi sporculuk bakımından kabili af de- ğildir. Bu gol Harbiye takımını &i- nirlendirdi ve mağlübiyetini intaç etti, Tivil Yenal Altılar kupası maçında Topkapı Süleymaniye berabere kaldılar Dün Taksim stadında Harbiye - Be- giktaş milli küme maçından evvel Al tılar kupasına devâm edildi ve Top- kapı - Süleymaniye arasında oynanan maç 3-3 berabere bitti. Ancak Topka- pılılar bazı oyuncuların lisansını gös- İzmirliler 3 - 2 galip geldiler İzmir 15 (Telefonla) — (Alsancak takımı ile Galatasarayın dün yaptığı karşılaşmada İzmirliler güzel bir oyun ile Galatasarayı 3 - 2 mağlüb etmiş- lerdir, Oyuna kalabalık bir seyirci kütlesi önünde hakem Mustafanın idaresinde başlandı. İlk hücumu Alsancaklılar yaptılar ve ilk dört dakika içinde Bas- ri ve Cemilin ayaklarile iki gol kay- dettiler, Pek kisa bir zaman içinde atılan bu goller Galatasaraylıları bir müddet bocalattı, Nihayet 25 inci dakikada Galatasa- raylılar Süleyman tarafından penaltı- dan ilk gollerini attılar ve az sonra bir akın esnasında direğe çarpıp ge- ri gelen topu gene Süleyman yakalı yarak ikinci defa Alsancak ağlarına taktı, Bu suretle ilk devre 2 - 2 bera. bere bitti, İkinci devrenin ilk yirmi dakikası durgun ve zevksiz geçti, İki taraf oyun- cuları karşılıklı favuller yapıyor, ha- kem $ik sik oyunu durdurmak mec- buriyetinde kalıyordu, Bu sıralarda Alsancaktan Ali Hâşime çarparak ya- raladı. Galatasaraylılar sinirlendiler, Hakem müdahale ederek oyuncuları sahanın ortasında topladı ve ihtarda bulundu. Sükünet avdet etti, Yeniden başlıyan oyunda iki kale ara- sında bir netice vermeden geçen mü- tekabil akınlardan sonra devrenin bit- mesine on dakika kala Galatasaray aleyhine verilen bir kornerden istifa- de eden İzmirliler Enverin ayağile üçüncü gollerini attılar, Bundan sonra Alsancak kalesine üç korner atan Galatasaraylılar bunları gole tahvil edemediler, Oyun böylece neticelendi. Galatasaraylılar canlı bir oyun oynadılarsa da bariz bir şanssiz- lıkları olduğunu kabul etmek Vizım- Bisiklet Haralambo İstanbul birincisi oldu İstanbul birincisini tayin edecek olan seri bisiklet müsabakalarından sonuncusu dün Mecidiyeköyü - Ks- #feliköy arasında 125 kilometre üze rinden yapılmış ve yarışı 3 saat 47 dakikada Süleymaniyeden Haralam- bo kazanmışlır, Sekiz haftadanberi devam eden müsabakaların sonunda yapılan puan tasnifi şu neticeyi ver- miştir; 1 — Haralambo (Süleymaniye) 15 P. 2 — Torkum (Feneryılmaz) 26 P. 3 — Muhsin (Galatasaray) 30 P, 4 — Haygazer (Fenerbahçe) 34 P. 5 — Agob (Süleymaniye) 40 P, İzmirde Şehir stadyomu ve yüzme havuzu yapılacak İzmir 1” (Telefonla) — Belediye, Kültür parkta 700 bin liraya inşa ede- Dün yapılan maçlarda Arnavutköy Şişliyi, Pera Eseyanı yendiler Dün öğleden evvel Taksim stadın- da gayri federeler arasında tertib edilen Apoye Matini kupası maçları- na devam edildi. İlk oyun Pera ile Eseyan arasında oynandı. Adnan Aki nın idare ettiği bu oyunun birinci devresi 1-0 Pera lehine bitti, İkinci devre başlarında Eseyan berabereyi temin ettiyse de bundan sonra üstüs- te beş gol çıkarmağa muavifak olan Pera maçı 6 - 1 kazandı. Bundan sonra günün en mühim maçı Şişli ile Arnavutköy arasında oynandı. Şişlinin 2 - 0 mağlübiyetile nteicelenen bu maça takımlar şu kad rolarla çıktılar Arnavutköy: Kridyas - Mihal, Kâmr ran - İstavro, Maruli, Serafim - Anes- ti, Gogo, Koço, Muzaffer, Kâzım, Şişli: Kirkor - Alber, Martayan - Agob, Nubar, Arşevir - Varociyan, Şavş, Vehap, Suldus, Diran, Hakem Nuri Bosut. Şişli o Mikrob ilo kaleci Armenakdan mahrum. Oyun umumiyetle oArnavutköyü nün hâkimiyeti altında geçti, Neti- cede ikinci devrede Gogo ve Muzaf- fer vasıtasile iki gol çıkaran Arnavut» köyü maçı 2 - 0 kazanmağa muvaf- fak oldu. Barutgücü alanındaki maçlar Barutgücü genç - Bakırköy Rum genç takımı sıfır sıfır berabere Bakırköy Rum takımı - Kurtuluş maçında (6-0) Kurtuluş galib, Öğle- den sonra, Bakırköy Halkevinin ter- tib ettiği kupa maçı üç bin kişilik 88- yirci önünde ve Ahmed Ademin ha- kemliği alında Demirspor - Bakır- köyspor, (2-1) Demirsporun galibiye- tile bitti. İkinci kupa maçı, Barutgücü, Alem- dar (2-1) Barutgücü kazandı, Hususi bir maçta Nişantaşıspor - Barutgücü B. takımları (20) Barutgücü galib geldi, Nişantaşıspor - Barutgücü vo- leybol ve basketbol takımları karşılaş- tir, Nişantaşıspor - Barutgücü güreş- leri Barutgücü güreşçilerinnin galibi- yetile neticelenmiştir, Kupa maçı fino li 19 mayısta yapılacaktır, : SERTER EEE 6 ELEpEFPEBE Pei Ele SESE SEE FE z ATE PEŞFEBŞEBE, BEŞİ iş EPEFİE eEFEİpPE,EFİ 7? Kiri$ieifi rereaff Pei, 8 g ip