25 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

25 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

izmirde serbes güreş birincilikleri Serhes güreş ll Alsancak beş rizik kazandı > Ali (61 kile) Mehmet (61 kilo) İzmir (Akşam) — Türkiye birinel- liği için garbi Aanadolu serbes güreş grup birinciliklerine iştirak edecek birincilerimizin tayini için bölgemi- Zin güreş birincilik müsabakaları ya- pıldı. Cuamretsi akşamı başlıyan ve pazar günü neticelenen bu güreşler alâka ve heyeacnla takib edildi. Ns yazık ki antrenörleri B. Nurinin tak- dire lâyık &ai ve gayreti sayesinde tanı hevesle çalışan 70 den fazla gü- reşçi, maalesef İzmirde nizam! güreş salonu mevcut olmadığından 16 metre murabbamı bile doldurmıyan ve penceresiz bir oda içinde gayri sıhhi şerait altında çalışmak mecbu- riyetinde kalıyor. Mili ve ananevi | sporumuz güreşe, bölgemizin gençli- | ğinde aşılanmış vaziyette bulunduğu bu sırslarda 'Türk spor kurumunun yardımile sıhhi şeraiti halz bir güreş Sâlonu yaptırmak ve İzmir gençliğini o gayri nizami odadan kurtarmak lâzımdır. Güreşler Halkevi bahçesin- de yapıldı. Bahçenin etrafını doldu- ran yüzlerce seyirci gençlerimizin gü- reşlerini alâka ve heyecanla takib etti, Bölgemizin güreş birinellikleri, evvelce yapılan seçmelerde derec$ «lann Alsancak, Demirspor, Üçok, Ateşspor, Yamanlarspor Klüplerino mensup 24 güreşçi arasında yapıldı. Güreşler nizami şerait altında cere- wde 56 kiloda Alsan- $ çetin gür tekniği Sayesinde rakiblerini yen- Feridun (66 kilo) Enver (72 kilo) di ve serbes güreş bölge birinciliğini kazandı. (İkinciliği Demirspordan Şerafeddin aldı. 61 kiloda Alsancaktan Mehmed ile Demirspordan Ali müca- delesi tam alâkâ uyandırdı. Birbiri üzerine rakiplerini tuşla mağlüp eden bu iki güreşçimizin aralarında yap- tıkları birincilik müsabakası cidden en güzel güreşi teşkil etti. Neticede Alsancakta Mehmed tuşla rakibini yendi ve bölge birincisi oldu. İkinci- liği Demirspordan Ali aldı. 66 kiloda Demirspordan Feridun zevkli bir mücadeleden sonra rakip- lerini sira ile tuşa getirdi ve birinci geldi, İkinci Alsancaktan Sururidir. 712 kiloda Alsancaktan Enver adetâ râkipsizdir. Kuvvet, cüsse ve mücâr dele kabiliyeti fazla olan bu güreşçi karşılaştığı rakiplerini saniyeler için- de tuşa getirdi, birineliiği aldı. İkinci Demirspordan Fethidir. 79 kiloda an- cak bir müsabaka yapıldı. Alsancak- #an Zeynel Demirspordan Muhsin arasında yapılan bu güreş oldukça alâkalaı geçti. Neticede Zeynel 8 inci dakikada rakibin! tuşla mağlüp etti va birinciliği aldı. İkinel Demirspor dan muhsindir, Önümüzdeki cumartesi günü Al sancak stadyonmunda serbes güreş garbi Anadolu grup birincilikleri yâ- pılacak ve mevcudiyet güsterecek gü- reşçilerimiz Ankarada yapılacak olan Türkiye serbes gtlreş birinciliklerine Işlirak edeceklerdir. Istanbul - Edirne - Istanbul Yarşın ikinci merhelesi nasıl geçti? Son yapılan Edirne » EE Eline yarıdan güzel bir islike, Yara i- tirak eden bisikletçiler Edirnede grup halinde Edime (Akşam) .— Yarışı takib yarışının merhalesine bu sabah saat 6,10 da başlandı. Edime - İstanbul dönüşü- ne 25 bisikletçi iştirak etti, Edirneden 15 kilometre açıldıktan sonra gençler gruplara âyrıldılar. Başta giden grup 13 kişi olarak uzun bir zaman bu vü ziyeti muhafaza etti. Çorludan son- | ra takım sekize indi. Nihayet finalda | altı kişi pek &x bir farkla müsabakayı tirdiler, Geliş 9 sant 20 dakika şten biraz daha fazla bir zar » İkmal edildi. yet itibarile çok zevieli | geçti. Yollarda binlerce bulu e Edirmeden k r hiç bir yerde tevakkuf etme- Edirne - İstanbul gelişinin neticeleri şöyle olmuştur: 1 — Kirkor İstanbul 9,20 2 — Faruk Ankara 9,20 Bir teker farkla 3 — Eyüp Ankara 0,20 İki teker farkla 4 — Lambo İstanbul 9,20 Üç teker farkla 5 — Bulahaddin İzmir 9,21 6 — Bayram İzmir 9,2130 7 — Cavit Edirne 9,23 ö— Halli Eskişehir 9,25 9,28 430 kilometre olan 5 ileri tesbit edilerek ışın tasnifi de aşağıdaki şekilde- —E nkara Ki: Eskişehir 188, 8 3 — Lambo: İstanbul 18 8. 10 4 — Bayram: İzmir 188.17 5 — Cahit: Eâime | 188,20 178.44,15D. D. D. D. D. seçmeleri nihayetlendi 4 ve 5 haziranda Ankarada yapıla» cak olan Türkiye serbes güreş müsak bakaları için yapılan seçmeler niha yetlenmiştir. Seçmelerin neticelerini yazıyoruz: 56 kilo: 1. Ahmed Yener (Kasımpaş&) 2. Mehmed Merd (Beykoz) 3. Mehmed Çelik (Güneş) 61 kilo 1. Halil Yüren (Güneş) 2. Mehmed Oktar (Kasımpaşa) 3. Alişan (Güneş) 66 kilo: 1. Hüseyin Karaca (Doğapspör) 2. İsmali Şen (Kasimpaşa) 8. Mahmud Yaratsal (Beşiktaş) 72 kilo: 1, Faik Göker (Galatasaray) 2. İzzet Kılıç (Kasımpaşa) 8, Halil Öztek (Beykoz) 79 kilo: 1. Hasan Koç (Güneş) 87 kilo: 1, Şevki Akkalı (Beşiktaş) 2. Adil Oğuz (Güneş) 8. Şevket Yıldız (Galatasaray) Ağır: 1. Samsunlu Ahmed (Beşiktaş) 2. Himmet Oktem (Güneş). Adanada spor Bisiklet birincilikleri bitti Adana (Ak- şam) — Türki- ye bisiklet birin- ciliklerine old | bölge müsaba- kaları burada ne- ticelenmiştir. İ Bölgemizde ya- pilan bölge bi- rincilikleri yarı: şı son Mersin - Sülke arasi müs sabakasilş neti- ” celenmiş ve Ada- na İdman yur- du bisikletçile- rinden B, Salâ- haddin bu yarışı da kazanarak Çu- kurova bisiklet şampiyonu olmuştur, Balâhaddin Tüzmen Türkiye bisik- let birineiiklerine iştirak edecektir, Çukurora birincisi Salihaddin Tüzmen | Futbol federasyonu reisi istifa etti Futbol federasyonu reisi B. Sedad | Riza Eslekin rahatsızlığı dolayısile | Ankarada devamlı surette ikamet ede- mediği için, futbol federasyonu röiş- Miğinden istifa ettiğini haber aldık. Bitaraflığı ve doğruluğu ile tanın- | muş olan B. Sedad Riza, uzun sene- der bilfiil spor yapmış ve spor idareci- Miği ile meşgul olmuştur. Muhtelif gamanlarda spor İeşkilâtımızda vazi- fe almış bulunan B. Sedad Riza, fut- bolümüz için bilgi ve tecrübesinden daha çok istifade edilebilecek bir ida- recidir. Kendisine âÂcll şifalar ve ileride spor teşkilâtımızda, Vazifeler almasını te menni ederiz. Başbakan Bandırma sporcu- larına iki şarpi hediye etti Bandırma 23 ( Akşam) — Baş- bakan B.Celâi Bayar, Bandırma İdmanyurduna ve Bandırma De- ganspor klübüne tam takımlı birer şarpi hediye etmişlerdir. Şarpiler Denizbank acenlesi mari- fetile klüplere teslim edilmiştir. Spor- cu gençlerin bu kıymetli hediyelerden dolayı duymuş oldukları haz ve sü- Tur sonsuzdur. amaaa sunun 8 — Salahaddin: İzmir 18 8.2300. “ — Ahmed: Konya 188.88 D. 8 — Nazmi: Edirne 188,64 D, 9 — Kirkor: İstanbul 188.54 D. Takım halinde yapılan tasnifde de Ankara birinci, Kocaeli Ikinci, İstan» bul üçüncü, Edime dördüncü, İzmir beşinel, Eskişehir altıncı olmuştur. Derece alan takım ve bisikletçilere Taksim stadında Alsancak - Beşiktaş maçından sonra kupa ye hediyeleri yerilmiştir. 25 Mayıs 1938 Memurların harcırahları hakkında yeni bir proje Meclise verilen projenin esaslarını aşağıya yazıyoruz Ankara 24 (Telefonla) — 1341 s6- nesi müvazenel umumiye kanununun | 81 ve 1932 müvazenel umumiye kanu- | nunun 23 üncü maddeleri yerine kon- mak üzere yeni bir lâyiha hazırlanmış ve Meclise verilmiştir. Bir kısım me- murların harcırahlarının ne suretle tahakkuk ettirileceğini gösteren bu | pfojenin metnini aynen bildiriyorum! 1 — Daimi veya muvakkat memu- riyetla yabancı memleketlere ve yar bancı memleketlerde bir yerden diğer yere gönderilenlerin gidip gelme yot masrafları memurini harlelye harcı- rah kanunu ve yevmiyeleri mülkiye harcırah karamamesi ile zeytilerinde yanlı miktarlar üzerinden hesap olu nur, Bu yeymiyeler, dairelerince yedi misline kadar arttırılabilir. Muvak- kat memuriyetle gönderilenlere Ve- killer Heyeti kararile yedi misilden fazla harcırah verilmesi de caizdir. 2 — Bu suretle verilecek yol mas- rafı ve yeymiyeler, muayyen tarifeli nakli vasıtalarile seyahatte, bu vaşı- tanın Türkiyedeki aktarmasız hare ket mebdelnden ve memuriyet mer- kezi bu mebde ile hudud serasında | olanlar için vasıtanın güzergâhta memuriyet merkezine en yakın tevak- kuf mahallinden, muayyen tarifeli olmıyan nakil vasıtalarile seyahatte ise yol üstünde hududa en yakın vi- lâyet veya kaza merkezinden itibaren hesap olunur. 3 — Mıntaka hududu birkaç vilâ- yete sari olmak üzere kurulan teşek- küllerde vazife deruhte eden memur- lardan tayinleri bu teşkilât rüesasına Mimarlar birliği İstanbul şubesi kongresi toplandı 'Türk Yüksek Mimarlar Birliği İs tanbul şubesi senelik kongresi dün yköşkünde toplanmıştır. Kongre divan relsliğine ittifakla mimar Kemal Altan, kâtipliklere mi- mar bayan Ş. Nebil Tuna, mimar Emin Uzman seçlimişlerdir. Mimar B, Kemal Altan kongre ri- yaseline intihabında ndolayı arkadaş- larına teşekkür etiikten sonra, sözü idare heyeti umumi kâtibi mimar B. Zeki Sayara bırakmışlır. Mimar B, Zeki idare heyetinin bir senelik Ta- porunu okumuş ve reye konularak kabul edilmiştir. Bundan sonra Büyük Millet Mee- isinde bulunan yüksek mimarlık ka- İ nunu meselesi etrafında münakaşa- lar cereyan etmiş, memur mimarla- rın işten meneğdilmelerinin doğru ok madığı, bu mesele hakkında hükümet nezdinde teşebbüsatta bulunmak üz&- re üç kişilik bir heyetin Ankaraya göns derilmesi Kararlaştırılmıştır, Ecnebi mimarların Türk mimarlarına tercih edilmesi hakkında fikir mutabakatı hasti olmuştur. ' Bundan başka memleketimizde ya- pilan âbideler işlerile mimarların da meşgul olmasına, bu işte mimarlar da mühim bir rol oynadığı için aka- demide teşekkül eden komisyonda Türk mimarlarının da temsil edilme- #ine karar verildi. Müteakiben idare heyeti Intihabına geçilmiş ve idare heyetine: Mimar B. Arif Hikmet Holtay, mimar B. Zeki Sayar, mimar B. Faruk Çeçen, mimar B. Sedad Eldem, mimar B. Adaman seçilmişlerdir . Serbes güreş birincilikleri İzmit 24 (Akşam) -— Kocaeli böl- gesi serbes güreş birincilikleri için Ba» ikesirde yapılacak grup birincilikle- rine iştirak emek Üzere perşembe gü- nü eski güreşçilerden B, Hilminin başkanlığında kuvvetli bir takım Bar ıkesire hareket edecektir, Tokatta lig maçları Erbaa (Akşam) Mıntaka lg maç ları başlamıştır. Erbanda icrası mu- karrer Erbaa - Niksar maçı Niksarlır ların gelmemesinden yapılamamış ve bu suretle Erban Taşova #por birliği hükmen galip addedilmiştir, aid olanlarla vilâyetlerin umumi ida resi kanunu mucibince nasıb ve azil» leri mahalline aid memurlara ve aile» lerine her ne suretle olursa olsun, v8 rilecek harcırah o mıntaka veya vilâr yet hududunu tecavüz edemez. Bunlardan tekaüd edilenlerin har- cırahı dahi bu hükme tabidir. Alelümum mütekaidlerin verdikle- Tİ beyannamelerde gösterdikleri yer» lere senesi içinde gitmiyenlerin veya bu yerleri ikametgâh ittihaz etmiyens lerin istihkaklarından fazlası tekaüd msaşlarının ker üç aylığının nısfı tey» kif edilmek suretile istirdad olunur. 4 — Vekâletler merkez teşkilâtına dahil kontrolörlere 28 mart 1937 ta» rihli ve 999 numaralı kanun hüküm» leri dairesinde harcırah verilir. 5 — 902 sayılı ve 5 haziran 1920 ta rihli kanuna bağlı cedvelin (Seyahat eden memurinin sıfatı memuriyeti) sütununa 1 ve 2 sıra numaralarında yazılı memuriyet ünvanları yerine (Baremin 1-5 inci derecelerine dahil memurlar) sıra numaralarında yazılı memuriyet ünvanları yerine de (Ba Temin 6-19 uncu derecelarindeki me murlar) konulmuştur. 6 — 15 mayıs 1333 tarihli harcırah karamamesinin 29 uncu maddesinin 2 ve 3 üncü fıkralarile mezkür karar- namenin 10 teşrinisani 1333 tarihli zeylinin $ üncü maddesi, memurini hariciye harcırah kanunu İle 902 sar yılı kanunda ve bu kanuna bağlı ced- veldeki memur yevmiyelerine ald hü» kümler 7 — Bu kanun 1 haziran 938 den itibaren muteberâir, BULMACAMIZ 1 — Kocakarı soğuğu. ? — Bir rakam - Yaralanmış, 3 — Büyüklük - Aydınlık. 4 — Sülnine - Arz, 5 — Gesinii mahalli - Güzel sanatın tersi, 6 — Oyunda beraber kalma - Gelecek zaman. 7 Renkler - Kırmızı. Donuk renk - 30 gün. 9 — Kuşunun feryadı - İmithan, 10 — Ateşin kanadı - Bir mezheb. Xukardan aşağı: 1 — Arm tabliyet etme - Tulumba, # — Bir cild hastalığı. 3 — Saygı österme. 4 — Hikâye - İkametgâh, 5 — Demir törpüsü - Virgül yerine kul- lanılan. 6 — Bir çalgı - İskambil birlisinin ter, 7 — Güzel sanat - Sual edatı - Mur dına ermiş. 8 — Ruh - Başına İ konursa tersinin 4k âleti olur. 9 — Açıktan açığa - kama, & Ri e e en Koşma, — Endam, 7 — Öş, Ânl, Pe, Pijama, Tel, 9 — Er, Yal, Ana, 10 — Kan sar, İdamı Yukarığan aşağı: 1 — Arsenlöpen, 3 — De, Se, Çira,$ — Atölye, 4 — 'Tuna, Aya, 5 — Eş, Damar, 0 — Kanal, 7 — Ekonomi, 8 — İniş, Tad, 9 — Rncamıfena, 10 — Ama, Hlam. e mmm İN nn Kızılay haftası 1 haziran da başlıyor, herkes Kızılaya üye yazılmalıdır