10 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

10 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 İzmir köy öğretmen AKŞAM okulunun yıllık bayramı v3 Yukarıda köy öğretmen okulu bayram gününde, ortada talebe duvar yapmak dersinde, aşağıda talebe ağaç üzerinde aşı dersinde İzmir 8 (Akşam) — Kızılçullu köy Öğretmen okulu, yılık bâyramını köylerden de gelen pek çok halkın önünde yaptı. Evvelce Amerikan kol- leji olan bu binada, başlarında ya- bancılar bulunan talebelerin yaptığı bayramlara mukabil bu defa köy ço- Cuklarının yaplıkları samimi bay- ramı, hem parlak olmuş, hem de çok alâka ile karşılanmıştır. Vali B. Fazlı Güleç, Belediye reisi Dr. B. Behçet Uz ve daha bir çok da- vetlilerle köylerinden davul ve zur- nalarla gelen köylüler. öğleye kadar meklepteki muhtelif tesisatı gezmiş- ler, öğleyin mektep tarafından ve- rilen ziyafette bulunmuşlardır, Öğ- Ieden sonra muhtelif spor müsaba- kaları, eğlenceler yapılmış, konferans salonunda bir müsamere verilmiştir. Köy eğitmenler kursunda bulunan köylü çavuşların kendi yazdıkları ve hazırladıkları piyes çok takdir edil- miştir. Mektebin köy öğretmen kıs- mında 200 talebe, eğitmen kursunda 80 u köylü kız ve kadını olmak üzere 100 egitmen vardır. Altı aylık ders devresinde mühim muvaffakıyetler görülmüştür. mem- Jekette 11 yerde açılan eğitmen kurs- Jarında derse devresi altı aydır, yal- niz İzmire mahsus olmak üzere ders devresi bir sene olarak kabul edilmiş, bu suretle bir tecrübe yapılmak İş tenmiştir. Bu tecrübeden her halde büyük bir netice doğacaktır. Köyünden mahçup, beceriksiz va- ziyette okula gelen gençlerin spot | bayramında ve müsamerede göster- | dikleri serbes hareketler ve muvaf- | fakiyetler, mektep talim ve terbiye | heyetinin yüksek muvaffakiyetinin | delilidir. Vali B, Fazlı Güleç, talebeye | bir hitabede bulunarak: — Yeni nesli ve köyü size emanet etmekte hiç bir endişe duymuıyacağız ve duymuyoruz. Demiştir. i Haydarpaşa Nümune hasta- nesinde tıbbi toplantı Haydarpaşa Nümüune hastanesi aylık tıbbi toplantısını operatör Dr. B. Feridun Gevketin başkanlığında yapmıştır. Dr. B. Nuri Osamr. Eren: Dermato Fibrom prog- resif, T. B. verrükoza ve Modoslte Jüksta Artiküler vakalarını, Prof. B. Selâhaddin Erk: Düodemen darlığına dair yadyogra- #iler takdim etmişlerdir. Operatör B. Peridun Şevket ve bayan Müfide Kümm münakaşaya iştirak etmiş- lerdir. için bütün üyelerin düşüncelerin! anlamak ve hasbühaide bulunmak Üzere Üyelerin 11/6/998 cumartesi günü anat 15 de B0- da Çatalca cinayeti Şahidlerin celbi için muha- keme başka güne bırakıldı Çatalcanın Yeniköyünde bi meselesinden akrabası Abidi Ten Recebin muhakemesine dün ağir- ceza mahkemesinde başlanmıştır Maznun Receb mahkemede suçunu itiraf ederek demişlir ki — Abidin bir gün üzere benim mandırama geldi. Elin- de bir sopa vardı. Ne istediğini sorun- ca, birdenbire üzerime atıldı, gırtlağı- ma sarılarak beni boğr de kendimi kurtarmak için tabanca- mı çekip ateş ettim. Receb ilk tahkikette verdiği ifade- de Abidinin mandırada koluna sopa vurduğunu ve bundan hiddetlener onun da tabanca ile Abidin! öldürdü- günü söylemişti. Bundan sonra dinlenen şahidler, ifadelerinde Abidinin koyun çalmak İslemediğini söyliyerek: — Abidinin karısı, kendi koyunla” rini otlatmak Üzere Recebe vermişler- di. Recep te bir gön koyunları kurt yediğini söyledi, Bu yüzden arüları da kavgalar oldu, Vaka günü de Abi- din gene kendi koyunlarını istemek üzere gitmiştir. Dediler. Maznun bu ifadeleri kabul etmedi. Diğer şahidlerin celbi için mu- hakeme başka güne bırakıldı, Mauallimlerin mesken bedelleri Vilâyet bunun için henüz karşılık bulamadı İlkmektep muallimlerinin kıdem zamları ve mesken bedelleri için İda- rel hususiye bütçesine 130 bin Jiralık tahsisat konmuştu. Bu paranın 40 bin lirası kıdem zamlarına, Üst tara- fı da mesken bedellerine sarfedile- cektir. Muhasebe, bu 40 bin liralik tahsisatın karşılığını bulduğundan, istihkak sahiplerinden bir kısmını hazirandanberi tevzintta bulunmuş. tur, Diğer bir kısım istihkak sahipleri İ Evimde radyoyu açarım. Para verme- ! den her şeyi dinlerim de eylülden itibaren istihkaklarını dlacaklardır. Fakat mesken bedi iin karşılı- ğı henüz temin edilmemiştir. Bu sene de yeni bir memba tedariki ile bu tah- sisatın verilmesi şüpheli görülüyor. Mesken bedelleri tahsisalının öden- mesinde bazı güçlükler vardır. Mes- ken bedelleri, maaş dertce ve nisbet- lerine göre azalıp çoğaldığından az maaşlı bir muallimin yerine daha yüksek maaşlı diğer bir muallim ta- yin edilince bütçede karşılık buluna- mıyor, Bu meselenin prensip bakımın- dan halli lâzım gelmektedir. vilâyet, mesken bedellerinin muntazam bir şekilde verilmesini temin için bir for- mül bulmak üzere vekâlete müracaat etmiştir. Bir çocuk tbp oynarken düştü bir kolu kırıldı Kumkapıda Cincimeydanında top oynamakta olan Emin isminde bir çocuk müvazenesini kaybederek düş- müş, bir kolu kırılmıştır. Emin, Cer- rahpaşa hastanesine yatırılmıştır. İrtihal Lüleburgaz süvari tümeni 1 inci gabe müdürü kurmay binbaşı Lütfi Göksuna 2 senedenberi İstanbulda müpteli olduğu hastalıktan kurtu- lamıyarak vefat etmiştir. Cenazesi bugün öğleden sonra Tophanede Akarsu yokuşunda kâin ak istedi, Ben | İ le görmek ve yakından dinlemek ara- | | | cari münasebatı bu memelketlerle si- alya ve Balkanlar Milânda toplanan kongrede bir rapor okundu Milânodan Temps gazetesine bildi- riliyor: Harici politikaya aid mesele. | leri tedkik için Milânda toplanan kon» | grede Giomale d'İtalin gazetesi baş- muharriri Virginia Gayda'nın İtalya- nın Balk memjeketlerile münase- batına dâir bir raporu okunmuşlur 'Taymis gazetesi, Milân muhabi- rine göre B. Gayda, Avusturyanın Al- manya tarafından ilhakındanberi hâ- | dis olan ekonomik vaziyet dolayısile İtalyanın Balkanlarda iktisadi vazl- yeti pek parlak olmadığını gizleme- miş ve bu muntaka ile Tuna havza- sında. Almanyanın İlalyanm mevkiin işgal etmekte olduğunu bildirmiştir. B. Gayda diyor ki: <İtalya Balkanlara karşı aslâ alâka- ———aaa sızlık göstermiyecektir. Bununla be- raber B. Mussolini ve Hitlerin bu mın» takada nüfuz muıntakaları tayin et- tikleri haberi saçma bir efsanedir, Almanya ve İtalyanın Balkanlarla Gcaretine gelince, 937 de Yugoslavya- nın İtalyaya ihracatı, umum ihraca- tına nisbetle yüzde 23 den yüzde do- kuza düşmüştür, İtalyadan ithalâtı da yüzde 16 dan sekize düşmüştür Buns mukabil Almanyanın Yugoslav- yadan aldığı mal yüzde 35 nisbetinde | artmış, Yugoslavyaya ihracatı da yüz- | de 45 çi İtalyanın Balkan memleketlerile ti- yasi münasebatına çok bağlıdır. İtal- yanın Yugoslavya, Arnavudluk ve Bul garistan ile münasebatı çok mükem- meldir, Fakat Türkiye, Yunanistan ve Romanay ile daha ziyade islah edil- mesi lâzımdır.» Bizde radyo onlarda radyo (Baş tarafı 3 üncü dahifede) Ama siz diyebilirsiniz ki: «Radyo ti- | yatrosuna gitmeğe lüzum var mı? Mesele böyle | değil, Yalnız kulakla dinlemek göz- | sında fark vardır, Öyle olsa bir tiyat- rodan ayni zamanda radyo ile verilen bir konsere, tiyatroya hiç kimsenin gitmemesi lâzım. İstanbul ki çok eğlencesiz bir yer- dir, Harır radyonun ıslahı da mevzuu bahsoluyor. Herhalde İstanbul radyo istasyonunu bir tiyatro haline sokmak lâzımdır. Bundan gelecek para ile radyo programını son derece zengin. leştirmek ve İstanbula da bir eğlence yeri kazandırmak mümkündür. Öyle dört beş çatlak plâkla başlıyan bir radyo programına artık kimsenin ku- lak verdiği yok. Bugün güzel neşriyat bile yapılsa, radyomuzda güzel bir piyes te temsil edilse bu nihayet 4 du- var ürasında kalıyor, kimse görmüyor, yazık oluyor, Gezdiğim yerlerde yalnız küçük köy radyolarının böyle tiyatro- suz olduğunu gördüm, Başka bir yazımda başka memle- ketlerdeki son derece eğlenceli radyo programlarından bahsedeceğim, İki motosiklet çarpmasi Andon isminde birinin idaresinde bulunan motosiklet, dün Tarlabaşın- dan geçerken Haralambo isminde bi- rine çarparak ehemmiyetli surette ya” | relamıştır. Haralambo Beyoğlu has- | tanesine kaldırılmış, Andon da yaka- lanmıştır, 9 numarali hanesinden kaldınlarak Ortaköyden Beşiktaşa gelmekte şehidiiğe defnedilecektir. m a BENZADEBAŞI TURAN TİYATROSU Halk sanatkâr Ni olan Kemal isminde birinin idaresin- deki motosiklet te nezafeti f enniye amelesinden Mehimede çarpmış, muh- Hakkı Ruşen Hr telif yerlerinden ağır surette yaralan- Yarı, yeni vüryete numa- Teları, İki oyun birden: Birinci oyun: o AŞKIN ÖLÜMÜ dram 1 perde İkinci oyun: SONSUZ SEVGİ komedi 2 perde Dans, solo, düet, varyete, Localar 100, her yer 20, paradi 10 kuruş. Aile bahçesinde, bah- çenin açılış müsame- resi, Sahir cazın kon- seri, fantezi numAra- Mr ve mevsimin en kıymetli eseri, cumar- tesi akşamı Şehremi- ni İnşirah bahçesinde o HİNT MEZARI Dperet 4 perde masına sebebiyet vermiştir. Mehmed, Beyoğlu hastanesine yatırılmış, Ke- mal yakalanarak hakkında kanuni takibata girişilmiştir . | 3140 orkestra İ konseri 10 Haziran 1838 amm 10 Haziran 938 — Cuma Istanbul — Öğle neşriyatı; 1230: Plâkla isi, 1250: Havadis, 1308: Plâkla Türk musikisi, 1330: Muhtelif plâk neşriyatı, 14: SON Akşam neşriyatı: Saat 18,0 Plüpla dans musikisi. 16 Çocuk terbiye- si: Ali Kâmi 1955 Borsa haberle- ve arkadaşları tara- i ve halk şarkıları, ,43 Ömer Rıza tara- fından arabca söyler. 21 Müzeyyen ve ar- kadaşları tarafından Türk musikisi ve hlak şarkıları. (Saat yarı), 2145 Orkestra; 3 Pik - dam fantezi Grose Viyen - Betoven? 2 2230 Plâkia sololar, opera ları, 2350 Son haberler n 0g Bon, Ankara — Öğle yatı: 1240: Kari- gık plâk neşriyatı, 1250: Plâk: Türk mu- sikisi ve halk şarkıları, 13,15: Dahili ve harici haberler, Akşam neşriyatı: Saat 1830 Karışık Plâk neşriyatı, 19,15 Türk musikisi ve halk şarkıları (Hikmet Rıza ve arkadaşları) 30 Saat ayarı ve arabca neşriyat. 20,1 Türk musikisi ve helk şarkıları (Hand ve arkadaşları). 21,15 Karışık plâk neşri- Yatı, 22 Ajans haberleri, 2215 Yarınki program ve İstiklâl marşı Avrupa istasyonlar saat 22 de 30,10 orkestra Deutsehl, 8. ve Danzig 2010 kaz Frankt. 20,10 orkestra — Ham- burg 20,10 plâk neşriyatı — Kolonya 20,10 filim havaları — Königsberg 20,10 or- kestra — Leipzig 20,10 konser — Münih 20,10 piyano Viyana 2025 dAlbert «Tiflande operası Alhlone 20 konser, 20,45 saksofon -— Budap. 20,15 çigan mu- zikast Droitviç 20 askeri muziku Florans 2020 mandolin Hifvers. II 2040 piyano — M. Ceneri 2030-muzika Oslo 2030 skordeon Brntisla! askeri mezi Riga 20 halk muzikas Sofya 20 konser, 20,45 piyano Strasburg 2005 operet Konferâns Berlin 21 orkestra — Breslau 21 konsere devam — Danzig 91 piyano Königsberg ve Stuttg. 2130 Belgr naklen Avrupa Konseri — Leipzig 21 kı ser — Münih 21,40 Beethoven'in 9 une senfonisi Saardr. 2145 hafif muzika Viyana 21 operaya devam Athlone 21,15 Londradan ca neşriyat a Berom. Bükreş I dayı aş, F” ni Kopenhag, Kovro, bliaha, Limagers, M. Ccneri, Prag, Reval, Riga, Botten Stokholm, Toulouse P. T. T. ve Var ie Avrupa konu Brüksel 21 plâk neşriyatı, 2130-23 Vagnei Budap. II 21,30 orkestra Droltviç 21,15 - 23.15 orkestra (Tüse idaresinde Grenoble 2140 ko Hilvers 11 2140 hafif muzika — bile 2 konser — Marstiva 2130 - 2330 piyano Rad. Paris ğ Paris P, 2100 - 2330 Prag 1 Londradan nakıl — Sofya 2130 konser — Sirasburg 2130 - 23,30 ork Rad Tonlonso 31 salon muzikasi, Saat 22 de 22 büyük orkestra — Kolonya 22 ka — Viyana 22 operaya de- 22 Londradan Frank? TE udi Prng, Brüksel 23, Kopenhag, moges, M. Ceneri, Reval Reyal, Riga, Riga, P. T. konserine devam Hilvers 1 pa konsere — Droitviç 22,40 haif viyolonasi — a vam — Rad. Toulouse 22,10 hafif müzika, Sant 23 de akşam korseri — Devtsehl, r — Ftankf. 230 s ya 210 orkestra 2330 Belgrad konserini — Diğer Alman istasyonları Leip- zigden naklen 2340 eğlence ve dar Brük$el 23,25 cans Budap, cazband — Bükreş 2) Rumen orkestrası — Droltwlç 2330 salon müzikası — Florans 23 dans — Hilvers. 1 23,20 hafif muzika — Kattovitz 23,10 mandolin Kopenhag 23.20 orkestra — Koyna 23 hafif muzikaya devam — Lemberg 23 konser — Londru 23,25 dans — Lüksenbüre 235 piyano Milano 23 operaya devam Oslo 2315 hafif muzika — Paris P. T. T. 23 orkestra» ya devam — Poznan 23 operet havtları — Roma 23 viyolonsele deyam — Birasbürg 23 konsere devam Rad. Toulouse 2335 lim havaları Saat 24 den itibaren Deutsehl, 8. 24 Avrupa konseri — Frankf, 24 dansa devam — Breslau 24 konsere devam -- Kolonya 24 gece muzlkasna de- vam — Diğer Alman istasyonları 1 e ka- dar Lalpzigden naklen dansa devam — Budap. 24,25 çigan-muzikası — Droltviç 21 dans — Kopenhag 2410 -idans — Lüksenburg 24 -2 dans — Rad. Paris g4 - 120 konser — Rad. Toulouse 24 salon muzikası, 2635 dans — Stuttg., Prankf, ve Deutsehi. 8. 1 - 4 gece konseri — Könlgs- bergden naklen diğer Alman istasyonulari 1 - 4 orkestra. Breslau 23 8. ve da yana nakil Avrupa Binicilik müsabakalarından muzaffer olarak avdet eden SUVARi EKiPIMİZİN İstanbula muvasalatları, halkın coşkun tezahüratı v. 5. filmi, se olarak çevrilmiş ve BUGÜNDEN İTİBAREN MELEK - SARAY ve İPEK Sinemalarında programlarına ilâveten gösterilecektir.