10 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

10 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

| Üçüncü dünya kupası maçlar İBirinci turu geçen takımların futbol | mevsiminde aldıkları neticeler Üçüneli dünya kupası maçlarında Almanya - mi eni Dünya kupası maçlarının ilk ne ticelerini almış bulunuyoruz. Birinci turda kalifiye olanlar şunlardır: Fran» sa, İtalya, Brezilya, Çekoslovakya ve Macaristan, Romanya ile Küba (3-8), İlalya ile İsviçre (1-1) berabere kak mışlardır. Bu maçlar tekrar edile cektir, İtalyanın Norveçi (2-1), Brezilya nın Polonyayı (6-4) gibi az farklaris yenmeleri ve yedi maçtan ikisinin berabere neticelenmâsi, takımların büyük bir itina ile hazırlandıklarını gösterir. Birinci turu geçen takımlar hak- kında okuyucularımıza malümat ven meği faydalı bulduk. VA MİLLİ 'TAKIMI ca favorisi İtalyatlır. kidleri hemen heme: n iHifakla 1934 turnuvası galip- lerine bu sefer de büyük bir şans ver- | imektedirler. Bilhassa münekkidler, Ferrari, Piola Meazza üç ortasınm İn- gülterede dahi bulunmadığını yazıyor- lar. İtalyan tek seçicisi bay Pozzo ye ni takımı için şunları söylemiştir: — 1934 de şampiyonluğu kazanan takım da bugünkünden daha fazla klas Oyuncusu vardı, Fakat takım heyeti umumiye itibarile bugünkünden yaş- hı idi. 1938 takımı çok daha gençtir. Oyun tarzımıza nazaran, takımımı. zın genç elemanlardan mürekkep ol- ması lâzımdır, Eski takımdan bugün yalnız üç oyuncu vardır; Meazza, Fer- rari, Monzöglio. İtalya milli takımının 1937-38 sezo- nu neticeleri şunlardır: 31 birinci teşrin Cenevre'de İtalya 2 - İsviçre 2. $ birinci kânun Pariste İtalya 0 - Fransa 0. 15 mayıs Milânoda İtalya 6 - Bel- çika 1 22 mayıs Milânoda İtalya 4 - Yu- goslavya 0. İSVEÇ MİLLİ TAKIMI İsveç milli takımı, 1936 olimpiyad- larındg Japonyaya yenilmişti. Türnü- vanın eliminasyonlarına kalifiye ola» bilmek için, Pinlândiyayı (4-0), Eston- yayı (7-2) yenmişti. 1937 senesinde Almanyaya (5-0), Norveçe (3-2) mağlüp olmuşlar, Avus- turyanın turnuvadan çekilmesi üzeri- ns ilk maçını Almanya - Küba galibi ile oynıyacaktır, İSVİÇRE MİLLİ TAKIMI Almanya ile berabere kalan İsvig- re milli takımı 1937-38 senesinde, res- men kabul ettikleri profesiyonellik ve ecnebi profesi onel e oynatmak i teşrin Pariste şrin Cenevrede İsviçre - talya 2 6 şubat Kolonyada İsviçre 1 - Ak manya 1 13 mari Zurihte İsviçre 3 - Polon- ya e e Çekoelo- 8 mayıs Lozanda İsviçre 0 - « Belçika 3 22 mayıs Zürihte İsviçre 3 . İngir tere 1 İsviçre mili takımının içinde Trello Abegglen ve Vernati Mineli gibi dün yaca tanınmış fevkalâde Iyi futbolcü- ler vardır. ALMAN MİLLİ 'TAKTMI Alman milli takımı da turmuvanın | favorileri meyanındadır, Alman mili takımı içine eski Avusturyah oyun- cuları almıştır. Yalnız Sindeler, Sesta ve Platzer gibi en tanınmış oyuncular, fazla yağlı ve yahud Viyana futbolü- nün hakiki mümessilleri oldukları için olacak kadro harici bırakılmışlardır. Seleksigone edilen Viyanalılar şunlar dır: Kaleci; Rafit, Müdafi: Şmmus, Haf- bek: Mok, Ckumal, Vagner, Forverdi Hahneman, Neümer, Pesser, Siroh, Dokuz Viyanalıya mukabil on üç Al seçilmiştir, Bunların içinde tanıdıklarımız, kaleci Jokob, müdafi Münzenberg, muhacim, Sze- pan vardır. Alman milli takımının 1937-38 86- zonunda aldığı neticeler şunlardır: 29 temmuz Helsinki'de Almanya - 2 Finlândiya © Zi ağustos Günigsberg'de Almanya 4 - Estonya 1. 24 birinci teşrin Berlinde Alman- ya 3 - Norveç 0, 21 ikinci teşrin Atlona'da Almanya -5 İsveç 0. 6 şubat Kolonyada Almanya - 1 İş- viçre 1. 20 mart Nurenberg'de Almanya 1 - Macaristan 1, 24 nisan Frankfurt'da Almanya - 1 Portekiz 1. 14 mayıs Berlinde Almanya 3 - İn- giltere 8. ÇEK DİLLİ TAKIMI Çek futbolü için, bazı Avrupa mü- nekkidleri takımın ihtiyarlamış oldur Şunu ileri sürüyorlar, Bazıları iss me- selâ meşhur kaleci Zamora, 1934 dün- ya kupası ikincilerinin turnuvanın favorileri meyanında olduğunu ©ösür retle iddia ediyorlar. Filhakika, takımın içinde kaleci Planiçka, müdafi Burger, muhacim Nijediy, Puç gibi eski oyuncular mev- cud ise de isimlerini saydığımız bu ©- yuncuların her biri başlıbaşına şölr ret yapmış futboleülerdir. Çek mili takımının 1937 - 38 neticeleri şunlar- | dır 19 eylül Budapeştede Çekoslovak ya 3 - Macaristan 8. 3 — Birinci teşrin Agram'da Çe koslovakya 5 - Yugoslavya 4. 13 birine İleşrin Pragda Çekosig wakya - 4 Letonya 0, 7 ikinci teşrin Sofyada Çekosloral- ya 1 - Bulgaristan 1. 1 birinci kânun Londrada Çekoslo- vakya 4 - İngiltere 6, 6 birinci kânun Glaskoda Çekoslo- vakya 0 - İskoçya 6. 3 nisan Bal'da Çekoslovakya O - İs- kezi Avrupanın en kuvvetli takımla, rından biriğir. Yalnız turnuyalardş talihleri yoktur, 1924 olimpiyadların» da bir sürpriz olarak Mısır milli takı- mına (3-0) yenilmişler ve elimine ol- muşlardı. 1934 turnuvasında İse Avus- turyaya yenilerek tasfiyeye uğramış” lardır. Macar milli takımının 1837 - 38 sp zonunda aldığı neticeler şunlardır; 19 eylül Budapeştede Macaristan 8- Çekoslovakya 3. 10 birinci teşrin Viyanada Macaris- tan 2- Avusturya 1. M4 ikinci teşrin Budapeştede Maca- ristan 2 - İsviçre 0, 9 ikinci kânun Lizbonda, Macaristan 0 - Portekiz 4. 16 ikinci kânun Lüksemburgta Ma» caristan 6 - Lüksemburg 0. 20 mart Nurenberg'de Macaristan 1 - Almanya 1. Brezilya takımı, cenubi Ameriksi tap kımlarından yalnış Arjantinle beraba- re kalmış diğerlerini yenmiştir , ROMNAYA VE KÜBA TAKIMLARI Bu turnuvanın bizim için en calibi 10 Baziran 1938 Vasıtasız vergiler Ticari olmıyan iş ve meslek Ankara OHüsus muhahirimizden) Vasıtamız vergiler kanunu projesinde, ti- cari olmıyan İş ve meslek erbabından al- , dühuliye ve aldatı ve bunlara yapı- lan teberrüler, hayır cemiyetleri ve klüp- lerin senede Ik! defayı geçmemek üzete verecekleri müsamere hasılâtı. 2 — Tahvilât ve harine bonoları, ban- kadaki âdi merdunt, tasarruf, kumbara İaiz ve ikramiyeleri, 3 — İntim berati satış ve kira bedelleri, 4 — Kitap, risale, makale, tefrika, fıkra ve nota halinde yapılan telif ve tercüme bedelleri, resim ve heykeltraşlık işleri (mükelleflerin bu işlerden dolayı bir daire, müessese veya şahsın daimi müstahdem- leri olmamaları şartile). Verginin nisbeti Noterler ve noter vazifesini görenler; nüfusu 5 bin ve daha ziyade olan yerler- de tamamen veya kismen kiraladıklağı binaları toptan veya parça parpa nm verenler; sahip oldukları madenleri, dal- yanları ve voli mahallerini kendileri iş- letmeyip hasilâttan hisse almak suretile kiraya verenler, kazançlarını beyannamş ile büdirmeğe mecbuz tutulmaktadırlar, Bunlarla beyanname usulünü tercih edenlerden şu nisbetler dahilinde kazanç vergisi alınacaktır: Vergiye tâbi kazancın 5 bin liraya ka- dar olan kızmından yüzde 14, 5 bin Ilfa- dan 10 bin liraya kadar olan kısmından yürde 18, 20 bin İlra ve daha fazlasından yüzde 30. İşgal ettikleri mahallerin gayri safi ifadlerı vergilerine matrah ittihaz odi- lenlerden: A .— İdarehane, muayenehane, yazıha- ne ve atölyelerinde sanat ve mesleklerini 1, erbabından alınacak vergiler yapan avukntlar, davavekilleri, tabibleğ, diş tabibleri, dişçiler, mimarlar, cedvelde gösterilmiştir. Bu cedvele göre nüfusu 400 bin ve daha yükeri olan 4$6- hirlerde birinci sımf serbes meslek erba- bı 780, ikinci mıruf 240, üçüncü sınıf 06, dördüncü sınıf 38 ve beşinci sımf serbes meslek bı da 12 lira maktu kazanç vergisi vena Vazil kanun, nüfusu 50 binden 200 bine kadar olan şehirlerde çalışan serbes imes- lek erbabının maktu kazanç vergilerinin ikinci, 30 bniden 50 bine ve 10 binden 30 elllenecek serbes meslek erbabı için tayin edilen maktu vergi 240 lira olduğu halde nüfusu 50 binden 200 bine kadar olan şe- hirlerdeki setbes meslek erbabı için ba miktar 180 liraya indirilmektedir. Bu ge- hirlerdeki üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıf serbes meslek orbabının verecekleri maktu kazanç vergisi nüfusu 200 bin ve daha yukarı olan şehirlerdekilerin ayai- dir. Nüfusu 30 binden .50 bine kadar olan şehirlerde dördüncü sınıfa (#icilisnenleği 36, beşinci sinifa #içlllenenler 12 ve nüfu- su 10 binden 30 bine kadar olan şehirler- de de dördüncü snıftakiler 28 ve beşinci sınıfa ayrılanlağ da 12 lira maktu kazang vergisi vermekle mükellef olacaklardır. Diş tabiblerinden ve dişçilerden birinci sınıfa ayrılacak olanlar bu cedveldeki maktu verginin tamamını, diğer sanıflara Ay olanlar da yarısını vetecekler- Sa belediye hududu içinde nüfusu 10 binden aşağı olan mahallerdeki serbes meslek erbabı maktu kazanç vergisinden müsrtema tutulacaktır. Inegölde yağlı güreşler ziyade yağlı güreşten zevk aldıkları için onların da arçuları kanı İbrahim Uz le Halkevi adına tertip edilen yağlı güreşte başa ve başaltı- na güreşlen yiğit Türk pehlivanların bir arada göstermektedir. fırsat vardır, Çünkü İsveçin, Roman- yayı yeneceğini daha evvelden kestir meğe imkân yoktur. Bilâkis, merkezi Avrupa fufbolüne yakın bir tarz ta kip eden Romanyalıların bu maçı ka zanma ihtimalleri daha fazladır. Komşularımızın bir dünya şampi yonasına işlirak edebilecek bir dere- csye yükselmiş olmaları bizim için çok enteresan bir hâdisedir. 1025 senesin- da kendi sahasında yendiğimiz Ro- manya milli takımından, bugün bile iyi çalıştırılmış ve hazırlanmış biz Türk milli takımının geri kalmıyaca» ğini sannediyorum, Yeter ki hariçle Um. FRANSIZ MİLLİ TAKIMI Fransız mili takımı turnuva için büyfük ümid beslemektedir. Fakat ku- ra neticesinde Kardöfinai'da İtalya. nın karşısına düşmüş bulunmaktadır. lar. Bu sene, Fransız miltf takımı İn- gütereden başka hiç birine yenilme- mişler, bu meyanda Pariste İtalya ile (1-1) berabere kalmışlardır. Bu mev- sim zarfındaki muvaffakıyetleri Frans sızları ümidlendirmektedir. Maçların neticelerini okuyucularım. za muntazaman» vereceğiz. Ulsi YENAL