June 16, 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

June 16, 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

BE $ ERE REPRYE SEİRARESE K ş Ba a BARARE Li ? & RAE zen yuki ar eğ? iLE i RRERELETELERİRE & SEt tA ae Dünya kupası maçlarının kardöfi- meli oynandı, Çok çetin bir şekilde ce- Teyan eden imaçlardan sonra Maca- Tisan, Brezilya, İtalya ve İsveç dömi- Tinale kaldılar. Macaristan takımı, Almanlara kar- «Şi oynadığı Iki çetin maç yüzünden Yorgun ve zayıf bir halde olan İsviç- Teyl 2-0 yenmiş, Brezilya sert ve kav- Balı iki maçtan sonra Çekoslovakya Milli takımını ikinci maçta 2-1 mağ- Xüb edebilmiştir. İtalya milli takımı evvelden de tah- min edildiği veçhile Fransayı 9-1 tas- #iyeye uğratmıştır. Diğer taraftan İsveç milli takımı dâ komsumuz Romanyalıları ancak iki maç sonunda yenebilen Kübayı 8-0 hezimete uğratmıştır. Maçların taf- #silâtını naklediyoruz: İTALYA: 3 - FRANSA: 1 Pariste Colombes stadında yetmiş “iki bin seyirci önünde (hasılât yedi yüz kırk bin frank) İtalya ve Fran- #a milli takımları karşılaşmışlardır. Maçın hakemi Belçikah Baert idi. İtalyanlar rüzgâr lehlerinde olarak maça başlamışlar; İtalyan takımının #olaçığı Colaussi sekizinci dakikada İlk golünü atmağa muvaffak olmuş- tür, Bu golde Fransız kalecisinin bü- yük hatâsı vardı. Santrayı yapan Fransızlar bütün şiddetlerile bir hü- Cum yapmışlar ve Velnante daha bir dakika geçmeden Fransızların ilk goz Yünü temin eden güzel bir pas ver- miştir. Veinante, İtalyan bekini ge- “çerek topu Heiserer'in önüne yuvar- “lamış, Heiserer'in sıkı bir şütü maçı “Ii berabere vaziyete getirmiştir. İkinci devrede İtalyanların teknik © #alkiyeti meydana çıkmış ve onuncu *dakikadan itibaren güzel bir oyunla maçın hâkimiyetini ele almışlardır. Meazza'nın bir pası santrfor Piola İle Fransız kalecisi Dİ Lorto'nun &ra- sına düşmüş, mücadeleyi Piola kaza- Marak ikinci golü atmıştır. 28 inci dakikada günün en iyi oyuncu- Su olan Piola İtalyanların üçüncü go- lünü de atmağa muvaffak olmuş ve bu suretle maç 3-1 İtalyanların hak- lı bir galibiyetile neticelenmiştir. İSVEÇ 8 - KÜBA 0 Antibes şehrinde Romanyayı iki Maçtan sonra tasfiyeye uğratan Kü- ba ile henüz maç yapmamış olan İs- Veç takımı (karşılaştı. £ İsveçliler baştan sona kadar hâkim bir oyun oynamışlar ve Küba takımını kolay- lıkla 8-0 gibi ağır bir farkla yenmiş- lerdir. MACARİSTAN ?2 - İSVİÇRE O Alman milli takımını iki maç yaparak tasfiyeye uğratan İsviçreliler Maca- Tisan milli takımile Lile şehrinde oy- Mamışlardır. Stadda on sekiz bin 5e- Yirei vardı, İsviçre milli takımı tama- © mile yorgun bir halde idi. İçlerinde müdafi ve takım kaptanı Minelli ile #olaçık Acbi Almanyaya karşı oyna- dıkları maçta sakatlandıkları için ta- kıma girememişlerdi. Macarlar birinci devredeki devam- hı hâkimiyetlerine rağmen İsviçre ka- lecisi Huberin mehareti sayesinde 41 inci dakikaya kadar netice alama- Müşlar, nihayet devre bilmek üzere İken meşhur Şaroşi ilk golü yapmağa Muvaffak olmuştur. İkinci devrenin Son dakikalarında da sağiç Szengeller Macarların ikinci golünü yapmış ve Maç 2-0 Macar milli takımının galibi- Yetile bitmiştir. BREZİLYA 1 - ÇEKOSLOVAKYA 1 Bordeaux'da oynanan bu maçta bü- Yük bir seyirci kütlesi stadı doldurmuş- tu, Brezilyalılarla Çekleri karşılaştıran bu maç baştan aşağı sert ve kırıcı bir Maç olmuştur. Brezilyalılar oyuna çok seri bir şe- kilde başlamışlar ve otuzuncu dakika- da Martinden aldığı bir pasla meşhur Teonidas Brezilyalıların ilk golünü at- Miştır. Bu gölden sonra oyun büsbütün Yarıcı bir şekil almış ve sakatlanıp sa- adan çıkân Brezilya sağ hafı sahaya dönerek Çeklerle kavgaya başlamış ve em tarafından dışarıya çıkarılmış- ir Birinci devre 1-0 Cenubi Amerikalı- ların lehine bitmiştir. İkinci devrenin 20 nci dakikasında Çekler bir penaltı kazanmışlar ve Nejediy Çeklerin bera- berlik gölünü yapmıştır. Oyun, bu gol- den sonra tamamen çığırından çıkmış ve hâkem Çeklerin sağaçığı ile Brezii- yalıların sol hafını oyundan çıkarmış- tır. İkinci devre 1-1 beraberlikle bitmiş, 15 dakikalık iki temdid devresinde ta- kımlar netice alamamışlardır BREZİLYA ? - ÇEKOSLOVAKYA 1 Brezilya ile Çekoslovakya takımları berabere kaldıkları için Bordeaux'da tekrar karşılaşmışlardır. Çok sert bir maçtan sonra Brezilyahlar maçı 2-1 kazanmağa muvaffak olmuşlardır. Bi- rinci devrede Çek takımı 1-0 galip idi. Çek takımında kaleci Planiçka bera- bere biten maçla sakatlandığı için oy- nıyamamış, bu maç esnasında da Çek- lerden beş oyuncu sakatlanmıştır. Dömifinal maçları İtalya - Brezilya ve Macaristan - İsveç arasında oyna- nacaktır. JOE LOUİS SCHMELİNG MAÇI Dünya ağır sıklet boks şampiyonlu- Ku için Alman boksörü Schmeling ile Amerikalı zenci Joe Louis yakında kar. şılaşacaklardır. Alman boksörü uzun zamandanberi, neticede kendisini ev- velce kaybetmiş olduğu dünya şampi- yonluğuna çıkarabilecek olan bu mü- sabaka için hazırlanmaktadır. Maçı kimin kazanacağı hakkında fikri sorulan eski dünya şampiyonu Jak Dempsey tereddüdsüz olarak şun- ları söylemiştir: — Sehmeling bundan evvel Joe Lou- 1s'i döğmüştü. Neticenin bu defada ayni şekilde tecelli edeceğini kuvvetle umuyorum. Çünkü Alman boksörü Louls'i döğmek için nasıl döğüşmek lâ- zam geldiğini mükemmel surette bil- mektedir. Gül kupası atletizm müsabakaları Önümüzdeki pazar günü öğleden sonra Taksim stadında Gül kupası at- letizm müsabakaları İcra olunacaktır. Bu müsabakaların seçmelerini tafsilâ- tile vermiştik. Dört muhtelif kategori üzerinde yapılacak olan bu müsabaka- ları kazananlara kupa ve madalyalar ve en fazla puan toplıyan klüp takımı- na da Gül kupası verilecektir. Eminönü Halkevinden: Denizcilik federasyonu reisliği Uzun müddettenberi münhal bu- Tunan Denizcilik federasyonu reisli- Eini vekâleten atletizm federasyonu reisi bay Vildan Aşir yapacaktır. Edirnede basketbol maç ası maçları Dömifinale Macaristan, Brezilya, alya, İsveç milli takımları kaldılar 1938 mevsiminin ilk büyük tenis turnuası tertib edilen tenis turnunsı sporcular arasında büyük bir alâka uyandırdı- Zından, bu sene de 25 haziranda büşla- mak üzere beş kategoriden müteşekkil bir turnua tertib edilmiştir Ayni zamanda 1901 senesindenberi oynanmakta olan «Challenge Cups» turmuası da oynanacaktır. Bu turnu- rafından intihap edilen tenisçiler iş- tirak edebilceklerdir. Challenge Cups turnuasına iştirak edenler Güneş tur- nuasındayer alamıyacaklardır. Maçlara iştirak etmek istiyenler 21 haziran akşamına kadat Güneş klübü tenis kordiarına müracaat edebilecek- lerdir. Sedad tekrar tenise başladı Geçen sene, işleri dolayısile tenis kordlarından uzaklaşmış bulunan kiy- metli tenisçimiz Fenerbahçeli Sedad tekrar tenis (dmanlarına başlamıştır. bahçeli müdafi Fazıl le antrenman yapan Sedad, eğer istediği formu bu- labilirse, önümüzdeki müsabakalara iştirak edecektir. Fenerin 30 uncu yıldönümü Dünkü sayımızda Fnerbahçenin 30 uncu yıldönümünü önümüzdeki pa- zar günü Kadiköydeki stadlarında kut- hyacaklarını yazmıştık. Yunanistanın en kuvvetli iki takımı olan Panatinai- kos ve Enosis klüplerinin muhteliti bu yıldönümü münasebetile şehrimize da- vet edilmişlerdir. Haber aldığımıza göre, Fenerbahçe - Panatinaikos, Enosis maçını hakem Şazi 'Tezcan idare edecektir. Şazi Te- can, geçen futbol mevsimi başında Enosis - Fenerbahçe maçını idare eder- ken göremediği bir hata yüzünden ce- zalandırılmış ve uzun müddet hakem- lik edememişti. Halbuki Enosisliler Şa- zinin o mâçtaki idaresinden memnun kalmışlar ve bunu ilân da etmişlerdi. Bu defa Enosis futbolcularının oyn- yacakları bir maç tekrar Şazinin ida- Tesine verilmiş bulunmaktadır. Güneş klübü tebrik edildi 'Türk Spor Kurumu, Güneş klübüne yazdığı bir mektupla, kısa bir zaman içinde, sistemli bir çalışma ile İstanbul ve milli küme şampiyonluğunu kaza- Geçen sene Güneş klübü tarafından | aya ancak Challenge Cups komitesi ta- Her sabah Güneş kordlarında Fener- | i (Baş tarafı 10 uncu sahifede) | — Bakın... Mektep arkadaşlarım- | dan birile dalma muhabere ederdik... Son mektubumda bir yer aradığımı, bir âile nezdinde hocalık yapmak is- tediğimi yazmıştım; cevap aldım; di- yor ki: «Kardeşim, sen hocalık ya- pamazsın! Sabırsız ve fazla neşeli- sin! Senin için en doğrusu evlenmek- tir! Çalışma hayalıma göre yaratıl- mamışsındır!» Genç kız, şirin şirin içini çekerek: — Gördünüz mü teyzeciğim, bana ne diyorlar! Kadın sordu: — Mektup bu kadarla mı bitiyor? Hepsini niçin söyle miyorsun? Nilüfer kızardı. Kâğıdı arkasında sakladı, Rukiye hanım ısrar etti: — Ver okuyayım. — Peki teyzec sesle okuyun ha... Kadın satırlara göz gezdirdikten sonra, oğluna: — Dinle, bak! - dedi, Mektupta, şu satırlar yazılıydı: «Oturduğun yerden uzaklaşmak istediğinin sebebini anlıyorum, Nilü- fer! 'Teyzenin oğlunu seviyorsun ve onun sana lâkayıd olmasından dolayı xztırab çekiyorsun, gitmek İstiyor. sun!> Nilüfer mahcub bir feryad kopara- rak dışarıya fırladı. Faik büyük bir coşkunlukla: — Anneciğim! Sana bütün sandeti- mi medyunum! - dedikten sonra genç kızın arkasından koştu; onu ellerin- den sım sıkı yakalayıp içeri gelirdi. Rukyie hanım, gözleri yaşararak, iki genci bağrına bastı ve tatlı bir tebessümle Nilüfere: — Faik seni meğer seviyormuş da sen onu kılığından dolayı istemezsin diye ürküyormuş... Kız, şimdi hakiki annesi olacak kadına, sevinçle, sarılarak: — Asıl ben ona lâyik değilim... Fa- kat kendisine yardım etmek için ça- Yışacağım... Amma... O da sakalını keserse... - dedi. 4 Ve evlendiler... Tabii sakal da ke- sildi... Esasen bir erkeğin sakalıyle bıyığına karısı karışırmış... Bir tek kavgaları, kütüphane oda- amma, yavaş nan Güneşlileri tebrik etmiştir. Erlmizin muhtelif takımının bu pa-| zar günü Beşiktaş Şeref alanında maçı; olduğundan aşağıda adları yazılı oyun-| cuların o gün saat 9da sahada bulun- maları: Alemdar: Sudi, Süleyman, Mahmud, Demirspor: Cihat, Osman, Hamit, Lânga: Raif, Kâmil, Nesip, l Altıok: Alâeddin, Fikret, Murat, Osman, Akınspor: Fehmi, Raif, Bozkurt: Naim. Edirne Yavuzspor basketbol takimi Edirne (Akşam) — Şehrimiz klüp- lerinden Yavuzspor klübünün 10 uncu yıldönümü münasebetile (İstanbul basketbol şampiyonu Galatasaray bi- rinci basket takımını şehrimize davet etmiştir. 18 ve 19 haziranda bu teması kabul eden İstanbul sporcuları Edir- neye gelerek burada iki basket maçı yapacaklardır, Bundan evvel Galatasaray, Hay- darpaşa lisesi ve son defa İstanbulspor basketbolcuları ile karşılaşan ve bu maçlarda galip gelen Edirneli basket- çiler bu sefer çok kuvvetli ve İstanbul şampiyonu olan Galatasarayla çetin bir imtihan geçireceklerdir. Bu maç- lara çok ehemmiyet veren sporcular ve spor sevenler maçı alâka ile bekle- | mektedirler, sının tozunu almaktan çıkıyordu... Fakat onda da anlaştılar: Nilüfer, cin gibi dikkatile, bütün Kitapların, kâğıdların yerlerini öğrendi. Birşey bozmadan, kıpırdatmadan temizliği- ni yapıyordu... O gün, eski bir cildi, en metrük bir raftan çekince, ellerinin gene kirlenmediğini memnuniyetle gördü. Sonra kitabı açtı: Eski asırlara âid bir müneccimlik tarihyidi bu... Göz- lerine şu satırlar ilişti: «Gökyüzünde ne kadar yıldız var- sa dünyada da o kadra insan mev- cuddur. Yıldızlar gibi insanlarda çift yaratılmış fakat öteyeberiye da- ğimış haldedirler... Ne mutlu kendi eşini bulana...» Biran gözlerini kaldırıp, köşedeki koltuğa oturmuş, kendisine sveter ören Nilüfere baktı: — Ne mutlu! - diye kendi kendine söylendi. * Gülümsedi. Sonra, gene kilabına daldı... Nakleden: (Vâ-Nü) —— Zayi makbuzlar Kınlay Beyarıt Nahiyesinden: Çevremiz içindeki mahallâtta sakin seri numaralı bir cildin 9914 numaradan 10000 numaraya kadar olan kısımı zyaa uğramış olduğundan hükmü olmadığı ilân olunur. same li 1 — Bayramlarda yazılır. 2 — Cezire - Dilenci, 3 — Bir kavmin intihar tarzı, 4 — Vücudün eti - Kalın sicim. $ — insan cinsi - Feryad. 6 — Bir hayvan hastalığı - Mahallede ulak tefek satan dükkân. 7 — Bir edat - Raci - Silâhlı spor $ — Papanın merkezi - Rüzgüra veri. lir bir emir. 9 — Âdet - 30 gün. 10 — Yugüslavyada bir şehir - Pratik deği, Yukardan aşağı: 1 — Bir nevi sedye. 3 — Tavır - Manevi, 3 — Kulübe - Kaya 4 — İsim - Bir hendese şekli. 5 — Yerleştirme - Olduğu halde, 6 — Razı olmuş - Baba. 7 — 'Tilsim — işve. 8 —bBir erkek ismi - Baba - hayret edatı, 9 — Eklenti. Soldan sağa: 1 — Celilbayar, 2 —Ecir, Alka, 3 — — Ey, 100 Florin 6954 Berin 100 Kaytışmark 40SAT7S Belga 2130 Atina 100 Drahmi 14 Sofya 100 Leva 15375 Prag 100 Çekoslovak Kr. 4363 Madrid 100 Peseta 64225 Varşova 100 Zioti 3,25 Budapeşte 100 Pengo .— Bükreş 100 Ley 00375 Belgrad 100 Dinar 286 Yokohama 100 Yen 362025 Stokholm 100 İsveç Kronu 321228 Moskova 100 Ruble 2367 ve meyva ik En En Cinsi Emsali aşağı yüksek fin Plata Kr.8. K.s Kilo 4— s0— Sakiz kabağı » 4m Ee Yer fasulyesi » “9 — — Çalı fasulyesi >». W— e Ayşe kadın fasülyesi O» 1 — 13 — Kır domatesi » — e Bakla » İ— ım Araka » 7— — Bezelye » $— 1— Semizotu » —5 1 Dolmalık biber » 35 45 Sivri biber >» —30— Yaprak >» 5— w— Sarmısak » “3 38 Pancar Demedi 2— 3— Maydanoz >» — —5 Dereotu » —9 —5 Nane », —d -” Enginar #— 5— Patlıcan (orta boy) o» 5— 8— Biyar 15 4— Marul » 1— is Kiraz Kilom i0— 77— Can eriği » VT 5 Çilek yerli Çek Ereğli Kayısı Dut Şeftali Karpuz Ecnebi limon 100 —ğXXXğXğğ—ğ—ğ—&——— b hee MM L'N - Sg N MM E.. | Baş, diş, nezle, grip, romatizma, nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser. İcabında günde 3 kaşe alınabilir. e Gülümmümdinmie ülilikin iğağ me Vu este; İ ——