2 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

2 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

EE Pe Er Evde krem yapmak güç değildir Aldığımız mektuplarda birçok kari- Ierimiz kullandıkları kremlerden şi- kâyet ederek evde yapılabilecek krem tertibi istiyorlar, Bazı kremler filhakika ince, nazik deriler üzerinde fena tesir yapar, Yüz- de kırmızılıklar, sivilceler husule ge- Tir. Buna mani olmak için kremi evde bizzat yapmak lâzımdır. Saf iyi mad- de ile yapılan kremin cildi bozmasına imkân yoktur, Yalnız her krem her cilde faydalı değildir. Bunu tecrübe ederek anlamak lâzımdır. Bugün yapılması kolay bir tarif edeceğiz: Bir gümüş lira büyüklüğünde ve iki parmak kalınlığında saf bir par- ça balmumu almalı, Madeni olmıyan Cam veya porselen bir kabı da su do- Ju bir tencere içerisine yerleştirerek ateşe oturtmalı, Balmumu tamamile eriyince içine elli gram tatlı badem yağı ve eczane- lerde satılan tüp içerisindeki saf vaze- dinden yarım tübü ilâve etmeli ve ateş- ten indirmelidir, Kabı sudan çıkararak bir masa üze- rine koymalı ve bir küçük tahta ka- şıkla hep ayni tarafa olmak üzere ka- rıştırmalı, Mahlüt tamamile soğuyuncaya ka dar durmadan karıştırmalı, Soğudu- ğu vakit krem sert ve şeffaf olmalıdır. O zaman tahta kaşıkla içerisine gül- suyu ilâve etmeli ve gene karıştırarak gulsuyunu İçirmelidir. Üç dört defa gülsuyu ilâve ederek karıştıra karıştıra İçirdikten sonra krem bembeyaz ve kesif olur, şeffaf- lığı r, Muhafaza olunacağı kap içerisine koyduktan sonra serin bir yerde ka- paksız olarak 24 saat bıraktıktan son- ra kullanmalıdır. krem Muslin ve organdinin tırtıkları nasıl tamir edilir Muslin ve organdi elbiseler moda- dir. Yalnız bunların, bir yere takılıp ta yırtılınca tamiri pek müşküldür. Yırtılan yerin kenarlarını ağız ağıza getirmeli, bir yumurta akını bir ka- ık su ile güzelce köpürtmeli. Yırtığın alına bu mahlüttan sürmeli, Ayni kumaştan bir parçayı yumurta akma batırarak yırtık altına koymlı. İnce bir tülbent koyarak kızgın ütü ile ütü- lemeli, Yumurta aki ütünün sıcaklığı ile sertleşir, yırlık yamalanmış olur, Nakleden: (Vâ-Nü) — Vay sefil kadın vay... Bedia hanım âlnına düşen saçları- ni elile iterek devam etti; — Eğer Pertevi benden ayırmak için ısrar ederseniz daha neler neler söylerim... derim ki... Biraz İcreddüdden sonra öfke ile ilâve etti; — Derim ki... Daha köyde iken Su- zanın bir erkekle dalaveresi olduğunu görmüştüm... derim... — Sus... — İşte ben kendimi böyle müdafaa ederim. — Sus... Sus... Yoksa şimdi... Yumruklarını sıkarak kaldırdı. Bu tehdid Bedia hanıma vız geldi... Omuz- Yarını silkerek; — Ben oğlumu kaybetmekten baş- ka bir şeyden korkmam! — Sef... Birdenbire ikisi de pencereye doğrü döndüler. Bahçeden bir ayak sesi işi- tiliyordu. Biraz sonra Pertevin eve doğru yartdağinü e gördüler, Suzan... Babası köyde onu kurtarmak için | Ço Para Yüzünden... Aşk ve macera romanı Yaz günlerinde çocukların rahatça koşup eğlenmesi, kolayca yıkanıp te- mizlenebilen elbise giymesi lâzımdır. Resimde görülen cibiselerin hepsi sa- de ve zariftir: 1 — Mavi ketenden iki yaşında ç0- cuk için pantalon, cepleri ve dekoltesi etrafı, kemeri daha koyu mavi koton perle ile dikilmiştir. Ellere çok dikkat etmelidir Fransızların meşhur bir sözü var- dır: «Güzel bir çehre nazarı dikkati celbeder, fakat güzel eller insanı cez- beder». Buna rağmen kadınların pek çoğu daima yüzlerile uğraşırlar, c)- lerile hiç meşgul olmazlar, Pırıl pırıl parlıyan pembe tırnaklı, pamuk gibi beyaz ve yumuşak eller kadar güzel ne olabilir? Böyle güzel ellere her ka- dın malik olabilir, Yalnız dikkatli ol- ması kâfidir, Kullanılacak krem pomat pek az- dır. Biraz Lanoline, gliserin, kolonya, Iimon suyu gibi basit ilâçlardır.'İnce sünger taşı elzemdir, Evde yapılan iş bittikten sonra el- lere, parmaklara bir iki damla Janc- Jine yağı ile masaj yapmalıdır. Bilhas- sa tırmakların etrafındaki derileri iyi- ce yağlayıp uvmalıdır. Beş on dakika elleri öylece bıraktıktan sonra çeşme altında ılık su ile sabunla iyice yikâ- malıdır. (Çok sıcak ve çok soğuk su eller için zararlıdır.). İnce sünger taşmı elin üstüne, içi- 'Tefrika No, 52 çırpınıp dururken zavallı yavrucak bitab adım adım ileriliyen ölümü bekliyordu. Artık yaşamağa, mücadele etmeğe mecali bile yok! İri siyah göz- leri nöbetin verdiği garib bir ışıkla parlıyor. Soluk başı yastıkların arası- na gömülmüş. 'Tatağın başucunda oturan Hadiye hanım üzgün bir nazarla onu süzü- yor: — Bir yerin ağrıyor mu yavrum? — Hayır anne, Hakikaten de maddi hiç bir ıztırabı yök. Bir yeri âğrımıyor, Yalnız işte ki bütün kanını, bütün canını damar- larından biri emip götürüyor. Ölü. mün sinsi adımlarla yavaş yavaş bü- tün içini kapladığını hissediyor. Zaten © sabah baygınlık geçirirken dokto- run annesine gizlice: «Bir daha bayı- hırsa tehlikelidir. dediğini işitmişti, Halbuki ondan sonra iki kere daha gözleri kararmıştı, Demek ebedi yol- culuk pek yakın!.. Odadaki saat beşi çaldı. Suzan şöy- Je düşündü: «— Nerede ise Kanarye gelir; yata- IK 2 EDİ 2 Lİ pi cuklar için sade ve zarif elbiseler 2 — Sadakur rengi ketenden beş altı yaşında çocuk için elbise, düğme- leri ve yakası ile kolları etrafındaki ga- Ton kırmızıdır. 3 — Yedi yaşında çocuk için sarı üzerine mavi çiçekli basmadan elbise, dekoltesini mavi bir kurdele büzüp bağlamaktadır. ne, parmaklarına sürerek gezdirmeli, Bol su ile çalkamalı. Havlu ile eller ve ayrı ayrı parmaklar kurulandıktan sonra birkaç damla şu ilâçtan ele aki- tap uvulmalı ve her tarafına içirtmeli: Bir şişe içerisine ayni miktar kolonya suyu, gliserin, limon suyu ve gülsüyu ! karıştırmalı. Her el yıkayıp kurulan- | dıktan sonra bu ilâç kullanılmalıdır. Gece yatarken mutlaka lanolinle | masaj yapılmalıdır. Haftada bir ellere, yıkandıktan son- Ta kahve telvesi ile masaj yapmak çok faydalıdır. Eller gayet iyi temizlenir, beyazlaşır ve yumuşar, Tırnaklara kır-| mızı cilâ koymak modası tamamile geçmiştir. Hafif pembe ve natürel | renk en makbuldür. ! Burun parlamasına karşı Bazı kimselerin burunları daima parlar, Buna karşı yüzü yıkadıktan sonra buruna limon suyuna batıri- miş bir pamukla friksiyon yapmak faydalıdır , i ZBimın yanına oturur; beni güldürme- ğe çabalar, Terzihaneden de arkadaş- lar hep gelip beni yokluyorlar. Mat- mazel Anastas bile geldi, Meğer hep- si beni seviyormuş...» Kapının tokmağı tıkırdadı: — Bu gelen de mutlak Zehra ha- nımdır. Oda ne iyi insan çıktı. Kanad aralandı ve ev sahibesinin güler yüzü göründü: — Küçük hanım, geleyim mi? İçeri girdi. Genç kızın yanına gele- rek teselli verici bir yalan savurdu: — Oh! Maşallah bugün daha iyi görünüyorsunuz. Sonrâ ciddiyetle ilâ- ve etti; — Bugün güzel bir çorba yaptım, ağrna Jâyık, vallahi yemezsen pek gücüme gider, Ne zaman istersen söy- le hemen getiririm... Oturdu, mahalleye aid bazı komik havadisler verdi, belli ki hastayı oya- lamak, eğlendirmek istiyordu. Akşam üstü Kanarye arkadaşınm boynuna sarıldığı zaman Suzan ona yavaşça: — Bu akşam sana gizlice bir şey söylemek istiyorum! « dedi. Genç kiz gözlerile «peki» işareti ya- parak yüksek sesle sordu: — Nasılsın şekerim? — Gördüğün gibi! Her gün daha beter!.. Taze dudakların arasından çıkan uyumuyorsanız 4 — Kırmızı üzerine beyaz benekli basmadan dört yaşında çöcük için pantalon. 5 — Mavi poplinden üç yaşında ço- cuk için elbise, dekoltesinde beline ka. dar çapraz inen kurdele pembedir. 6 — Pembe pikeden elbise, arkada düğmelenmektedir. Kırmızı likör Temiz bir kavanoz içerisine 350 gram| kamak için itina etmek lâzımdır. Çam çekirdekleri ile vişne, 350 gram ayık- lanmış frenk üzümü, 350 gram ehu- dudu koyunuz. Bir parça tarçın ile bir iki diş ka- ranfil ilâve ederek üzerini iki litre su 50 derece ispirto ile örtünüz, ağzını kapıyarak altı hafta bırakınız. Altı hafta sonra meyvaları temiz tülbentten sıkarak suyunu süzünüz. İ o Yarım kilo toz şekeri bir bardak Osmanbey, Lütfiye A. su ile ateşe koyarak koyuca bir şeker Moda haberleri Muslinden yapılan bluzlar Va- lânsiyen anirödöleri le süslen- mektedir. X Saçları enseden yukarı fara- yarak tepede bukle toplamak mo dadır. * Bu saçları toplamak için es- ki zamanın küçük tarakları kul- lanılmaktadır, * Dantel hissini veren ajurlu kumaşlar elbise için çok kullanı- Byor, * Tayör içerisine giyilen bluz ile şapkanın ayni renkte olması modadır, *X Dantelden yaka birçok elbise- lerde görülmektedir. X Siyah üzerine kadife benekli tül vualetler modadır. X Düğmesiz ve cepsiz elbise ve manlo yok gibidir. | MUÜŞKULLERE CEVAP İ Saçların yağını gidermek için Bursa Sedbaşı, B. 6.: 1 — Saçlarınızın sik yıkadığınıza rağmen yağlı ve yapısık olmasından şikâyet ediyorsunuz. Buna karşı iki günde bir saçlarınızı şu ilâçle friksiyon yapınız: 25 santiğram kırakmayı iki bardak su Me ateşe koyarak kaynatınız. Bir bardak kadar kalınca indiriniz. Soğuduğu vakit bir bardak (rhum) rom ile karıştırınız. Koku vermek için arzu ettiğiniz esans ya- 2 — İnce ini ve işlemeli perdeleri yı- sr Jeğeni içinde ılk sabunlu sn hası malı; perdeleri su içerisine batırarak bir iki saat bırakmalı. Hiç sıkmadan bu sudan çıkarmalı ve gene böyle sabunlu su içerisine atarık elle hafifçe karıştırmalı, bükmeden avüç içinde sıkmalı, ık su içerisinde çalkala- dıktan sonra asmaldır. Yüze buhar banyosu : 1-- Yüze buhar yosu yapmanın en basit usulü şudur: Yüze tatlı bademi yağı sürdükten sonra şerbeti yapımız ve sıcak iken, süzülen | ateşe konulan bir kap içerisine üç kaşık meyva suyuna ilâve ediniz ve karıştı | çiçek suyu, iki kaşık lâvanta çiçeği ruhu, İ nnz. Temiz pamuğu huni içerisine koyarak filtre ettikten sonra şişelere doldurunuz, Çamasırların lâvanta kokması için on beş damla asülbeni, üç gram toz ha“ linde şap, beş gram borat dö sut koya” rak bunlar kaynarkeu çıkan buhara yü” zü tutmalıdır. Bir çeyrek saat sonra Yü ince bir tülbentle silinmelidir. 2 — Siyah saçların rengini açmak sari yapmak ancak boyamakla olur. Fakat Çamaşır ütülenirken kullanılan lâ- | saçlarınızın rengini muhafaza etmek ve vantadan birkaç damla yarım bardak | saçların beyazlaşmasına mâni olmak için $u içine akıtmalı, Bu sudan çamaşır- | paş yıkandıktan sonra ceviz yaprağile lara hafifçe serpmeli, sonra Ütüleme- | kaynatılmış su ile saçları çalkalayınız. li. Çamaşırlarda lâvanta Kokusu sa- bit olarak kalır. 3 — Baking, karbonat gibi bir tozdur, hazır kutular içinde satılır, bu söz o kadar hazindi ki Zehra ha- | bulup bana vermişti... Biraz dahâ num dayanamıyarak usullacık oda- | yaklaş sana bir şey söyliyeceğim... dan çıklı. Biçare anne göz yaşlarını göstermemek için pencereye dönmüş ağlıyordu. Kanarye yatağın ayak ucu- na ses çıkarmadan oturdu. Gırtlağını acı bir şeyler yakıyordu. Zavallı Suza- Arkadaşının kendine pek yakın ok | duğunu görünce usulle devam etti: — Dinle... Şayed ölürsem... — Sus... Böyle konuşma! — Bağırma, Kanarye.. Annem işit” ni pek az zaman içinde uçuracakları- | mesin... Ben sana bir kardeş diye söy” na o da emindi, Hadiye hanım hıçkı- | lüyorum.. İşte, şayed ölürsem, bu d€“ rıklarını zaptedemiyeceğini anlıyarak, | meti tabutumun içine benimle beri” bir iş bahanesile dışarı çıktı. Of, artık | ber koy. boğuluyordu. Aşağıya Zehra hanımın odasına gidip rahat rahat ağlıyacaktı. Biran sustu ve sonra dalgın dalg: — Ben öldükten sonra mutlak Per” tevi ara, Onu bulduğun zaman kendi”. İki genç kız yalniz kalınca, Suzan | sine şu sözleri söyle: «Suzan ölürkeğ arkadaşının yaklaşmasını işaret etti: | yanında idim. O sizi seviyordu, Faki i — Kanarye ben çok hastayım, Yol en son dakikaya kadar sizin ona İV cuyum... mad etmiyeceğinize kanidi. Elin — Sus, Allah aşkına! Böyle saçma | sürdüğünüz menekşe demetini tut& şey söylemel.. — Niçin? Herkes o geçidi geçecek... Ergeç... Hem ben hiç korkmuyorum! Ölüm bana uyku gibi, düşünmemek | gil mi Kanarye?. A! Ağlıyor musuf” gibi rahat bir şey geliyor!.. Sonra acele ile ilâve etti: — Kuzum'şu dolabı aç... Orada bir kutu içinde bir demet kurumuş me- | saçma sözlerine gülüyorum, çün nekşe var, Onu bana getir, Kanarye . arkadaşınm istediğini yaptı, Suzan soluk demeti avucunun içine aldı... Baktı, dudaklarına götü- rerek öptü: z — Bu menekşeleri hatırlıyor mu- rak öldü ve şimdi bana inanabili! niz: Suzan masumdu ve sizi seviyof”” du.» Bunları kendisine söylersin d€ | Komşu kız hıçkırıklarını sahte W kahkahaya çevirmeğe çalışarak; o — Gülüyorum, Suzan!” Senin ölmiyeceğine yaşıyacağına eminim! — Ben öldükten sonra daima © nemle birlikte yaşa- Katiyen onü ayrılma... Onu teselli edersin... H istiyorum ki... Birdenbire yatağının içine ot | | il | | i sun Kanarye? Bunları hani sen bana | Gözleri Kkorkile açılmıştı: almıştın da ben düşürmüştüm... O, (Arkası