25 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

25 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

ŞA Ag MM ŞA AŞMA Sahife 4 Manisa Yukarıda solda: Başvekilimiz, Manisa üzüm bayramında, sağda davetlilere üzüm ikram eden köylü kızlar, aşağıda B. Celâl Bayar köylü kızlar arasında Peşte, Bled anlaşmasını centilmenitilâfı addediyor (Baş tarafı 1 inci sahifede) arasında karşılıklı olarak her türlü kuvvete müracaatlan vazgeçilmesi kayıtlarını ihtiva etmektedir. Bu an- laşmalara varılmadan evvel yapılan müzakereler esnasında, halledilme- leri Tuna havzası devletleri münase- betlerine iyi bir surelte tesir eyliye- cek bütün diğer meseleler de hüsnü- niyetli ve derin bir tedkike tabi tu- tulmuştur. Yukarıda ismi geçen dev- Jetlerin bu meseleler hakkındaki hat- tı bareketini tesbit eden beyanname- Jer mevzuu bahsedilmiştir. Yalniz bunların kati metinleri tesbit olune- | Bu güçlüklar iktiham edi- | mamıştır. Jir edilmez, bu meseleler hakkındaki | müzakerelerin iyi neticelere vardırı- | lacağı ve realize edilen anlaşmalar | ile berâber mevzuu bahis beyanna- melerin hep birlikte neşrolunacağı ümid ounmaktadır. Budapeşte 24 (A.A) — Küçük an- tant ile Macaristan 'arasında iptidai anlaşmaların aktedildiği hakkındaki tebliğ, burada iyi karşılanmıştır, Fa- kat Macaristahın silâhlarma bahsin- de hukuk müsavatının tanınması, yalmz manevi bir tesir icra eyle- miştir. Zira Macarislan, beş yıllık bir plânla. silâhlanmak hakkındaki az- mini daha evvel bildirmirti. Kuvvete müracaattan vazgeçmek hakkındaki Otaahhüdlere © gelince, Budapeşte mahfilleri, bunu, Maca- ristanın sulh azmi hakkında bir bür- han olarak telâkki etmekiedir. Bu su- retle, amiral Horty'nin Almanya se- yahati hakkında enternasyonal mat- buatta mevzuu balisedilen kombine Zon heberleri de yalanlanmış olmak- tadır. Macar ekalliyetleri daha halledilmeniiş maktadır. Bu meselenin adilâne bir hal suretine raptedileceği ümidi mer- cuttur. İyi haber alan mahfiller, elde edi- len iptidai anlaşmaları, bilâhara r alize olunacak anlaşmaya Naza bir nevi centlemen âgreman telâkki eylemektedir. Bled itilâfı Romada iyi karsılandı Roma 24 (A.A) — Politik tin meselesi işe mah» Bieti anlaşmasını sempatik bir etmekte ve bu anlaş- bir halde kal | üzüm bayramında manın Selânik anlaşmasını mesud bir surette ikmal eylediğini bildir- mektedir. Roma mahfilleri, sulh mu- ahedelerinden birinin daha Milletler cemiyeti haricinde değiştirilmiş ol duğunu tebarüz eltirmekle ve kur- vete müracaattan vazgeçmek siyâs0- tinin ise Macaristan ile komşuları arasında ekalliyetler meselesi ile alâ- kadar olarak inkişaf edecek müna- gebetlerde müsaid bir unsur teşkil eylediği fikrinde bulunmaktadır. Adliye ve Iktisad Vekilleri (Baş tarafı 1 inci sahifede) lebi ihtimal yarın ve yahut cumartesi akşamı Ankaraya gidecektir. İktisad Vekili kendisile görüşen bir muharririmize, İzmir fuarı hakında, şu beyanatta bulunmuştur: — Başvekilimin fuarı açarken söy- lediği gibi, bu seneki sergi geçn â€- nelerden daha fazla tekâmül yolunda | ilerlemiş ve muvaffak olmuştur. İzmirdeki temaslar ve müşahede. | ler, bu sene İzmirin bereketli ve iyi İ cins mahsulünden memleket için faydalı neticeler beklenmesi mu- hik olduğunu göstermiştir. Seyaha- timizin intibaları memnuniyet verici mahiyettedir.» Mardin defterdarı Vekâlet emrine alındı Ankara 24 (Telefonla) — Mardin defterdarı B. Ragıp Kökeş görülen lüzum üzerine Vekâlet emrine alın- mıştır, Basın kurumu kongresi toplanıyor Basın Kurumu Başkanlığından: Kurum umumi heyetinin fevkal- âde olarak toplanmasına lüzum gö- rülmüştür, 77 eylül 1938 çarşamba gü- nü saat 13 te asli âzamızın Kurum merkezine gelmelerini rica ederiz, Ruzname: Meriyete girmiş olan Ba- sın Birliği Kanunu hükmün, lanacak olan koügrenin edeceği nizamname esasları. (Kedi ve köpeklerin imhası İ Ömer, Rebii, Salâhaddin, AKŞAM Katil Maksud suçunu itiraf etti Saidi, Kina kandırarak elinden aldığı için öldürmüş Amavutluktan getirttiği karısının Said adında başka bir seyyar sebzeci ile münasebet peyda etmesinden hiddetle- nerek evvelki gün Tarlabaşında Saidi tabanca ile öldüren Arnavud Maksud hakkında zabıta tahkikatı ikmal edil- miş ve dün kendisi Beyoğlu müddei- umumiliğine teslim edilmiştir. Maksud Beyoğlu sulh ceza mahke- mesinde sorguya çekilmiştir. Yapılan sorgusunda suçunu.itiraf ederek! — Said kaynatamı iğfal etti, karımı da kandırarak benim elimden aldı, Ben de namusumu temizlemek için onu Öl- dürdüm. Demiştir. Sorgu neticesinde Maksud hakkında tevkif müzekkeresi kesilerek tevkifhaneye gönderilmiş, evrakı da Ağırceza mahkemesine verilmek üze re müddelumumiliğe tevdi ed tevdi edilmiştir. Belediye daha fenni bir usul temin edecek Belediye geçen senedenberi sokaklar. | da serseri bir halde dolaşan kedileri | toplamağa başlamış ve fenni bir suref- te imha edilmelerini temin için hima- yel hayvanat cemiyetine göndermiş- | ti. Evlerde beslenen keğiler, sahipleri tarafından boyunlarına boncuk, kur- dele konmak şartile ölüm tehlikesin- den muhafaza edilmektedirler, Beledi- ye, şimdiye kadar imha edilen kediler için bir istatistik yapmağa başlamış» tır, Bununla beraber, birçok bulaşık hastalıkların sirayetinde müessir olan kedi ve köpeklerin daha esaslı ve fenni bir surette imhası için yeni bir usul te- min edilecektir. Mısır takımile yapılacak maçlar İki maç için dört klübden davet edilen oyuncular T. 8. K. İstanbul Bölgesi başkanlığın- dan: İstanbul 4 üncü Festivali münasebe- Gle İstanbula davet , edilen (oMisırın CEnnadiülehii; futbol takımı 20/8/9938 cuma günü sat 16 da Romanya bandıra- lı (Romanya) vapurile Galsta rıhtımına gelecektir. Bölgemize bağlı bütün klüplerin dost memleket sporcularını Karşılamak Üzere muayyen saatte Galata Yıhtımında Hazır bulunmaları rica olunur. Mısır takımile Istanbul muhtelit takı- mi arasında yapılacak olan müsabakala- nn programı aşağıya yazılmıştır: 1 21/8/1998 cumartesi günü Mısır ta- kımına karşı çıkarılacak olan İstanbul muhteli, takımı Galatasaray ve Güneş klüpleri oyuncularından teşkil olunacak- tr, Maç saat 1630 da Taksim stadyomun- da yapılacaktır. Bu maçın hakemi Şazi Tezcan ve yan hakemleri Feridun Kılıç ile Samim Taludur. Aşağıda adları yazılı oyuncuların mu- ayyen gün ve saatte Güneş klübünde ha- zır bulunmaları tebliğ olunur, Güneşten: Olhad, Reşad, Faruk, Yusuf, Riza, Melih, Hakkı, Vahap, Cambaz, İbrahim. Galatasıraydan: Eşfak, Bülend, Sacid, | Necdet, 3 — 28/8/1938 pazar günü Mısır takı- mına karşı çıkarılacak olan İstanbul mu:- | telit takımı Fenerbahçe ve Beşiktaş klüp- Jeri futbolcularından teşkil olunacaktır. Maç #aat 1830 da Taksim stadyomun- da yapılacaktır. Bu maçın hakemi Ahmed Adem Göğdün ve yan hekemleri Bahaed- din Uluöz ve Halid Özbaykaldır. Aşağıda adları yazıl futbolcuların mu- ayyen saatten evvel Güneş klübünde ba- nr bulunmaları tebliğ olunur. Yenerbahçeden: o Hüsameddin, o Yaşar, Mehmed Reşad, Ayten, Naei, Yaşar Fikret, Beşiktaştan: Faruk, Feyzi, Muzaf- fer, Ni , Rifat, Hakkı, Eşref, Kâğıtcılık kooperatifi için toplantı İktisad Vekili B. Şakir Kesebirin başkanlığı altındaki toplantıda te: sine karar verilmiş olan Basım İstih- lâk Kooperatifinin teşkilini temin et- mek üzere bugün saat 14 te Beyoğlun- da Basın Kurumu binasında yeni bir toplantı yapılacaktır. Bu toplantıya gazele ve mecmua ( sahipleri davet olunmuşlardır. Toplantıda İktisad Vekâletini B. Samet Ağaoğlu, Dahiliye Vekâletini de Matbuat umum müdürlüğü müşa virlerinden B. Sadri Ertem temsil ede- li amakükmi > 25 Ağustos 1 Çengelköyünde kıskançlık yüzünden bir cinayet oldu Osmanla Aziz, kendilerini terkeden Senihayı ve annesini bıçakla vurdular Dün Çengelköyünde kıskançlık me- selesinden bir cinayet olmuş. iki erkek, bir ana İle bir kızı ölüm halinde yara- lamışlardır. Vaka etrafında şü malü- matı aldık: Küçükpazarda oturan Hamidin kızı 16 yaşında Seniha bir müddet evvel Küçükpazar civarında deniz amelesin- den Osman adında bir delikanlı ile ta- nışarak sık sık görüşmeğe başlamıştır. Fakat aradan bir müddet geçtikten sonra Seniha gene o civarda oturan gene deniz amelesi Aziz adında başka bir delikanlı ile münasebet peyda ef» miş ve Osmana yüz vermemeğe bajşla- mıştır. Bundan fena halde hiddetlenen | Osman, Senihayı Azizden ayırmağa çü» | ışırken bu defa Seniha, Azizi terket- Miş ve üçüncü bir delikanli ile münase-| bet peyda etmiştir. Evvelce biribirlerine rakip iken Se- nillanını ikisini de Lerketmesi üzerine Osmünla Ağiz elbirliği yapmışlar ve Se- nihadanı intikam almağa karar vermiş. | lerdir, İki delikanlı o günden itibaren | gizlice Senihayı takibe başlamışlar fa- | kat intikam arzularını yerine getirebil. mek için müsald bir fırsat bulamamış» Jar Nihayet evvelki gün sabahleyin Se. | niha ile annesi Sultan, Çengelköyünde bir ahbaplarını ziyaret etmek üzere ev»| nihayı gizlice göz hapsinde bulundu- ran Azizle Osman bunu görünce der- hal arkalarına takılarak uzaktan taki be başlamışlardır. Seniha ile annesi Sultan vapura gir- dikten sonra Azizle Osman da bilet ala- rak onlara görünmeden vapura bin- mişler ve bir köşeye saklanmişlardır. Vapur Çengelköy iskelesine yanaşıp kadınlar çıkınca Azizle Osman gene ar- kalarına takılmışlar ve tenha bir soka- ğa girinceye kadar uzaktan takip et- mişlerdir. Seniha İle annesi ziyarete gittikleri evin bulunduğu tenha sokâ- ğa girince Azizle Osman birdenbire bis caklarını çekerek iki kadının üzerleri- ne atılmışlardır. Hiddetten gözleri dönen Az Os. man evvelâ Senihayı yakalıyatak bi- cüklarile kızcağızı yüzünden, ağzından, söl kolundari ve Kalçasindan ağır #u- rette yaralayıp yere yuvarlamışlardır. Kızınm kanlar içinde feryadını gören annesi Sultan bağırmağa başlayınca Azizle Osman bu defa da onu yakala- mışlar ve bıçakla Sultan da sırtından yaralayıp kaçmışlardır. Vaka polise ak- selmiş, Seniha ile Sultan hastaneye kaldırılınışlardır. Biraz sonra Azizle Os. man yakalanarak tahkikata başlanmış fr. Bir koyun meselesinden çoban Ferhadı vuranlar Dursunla Ali yir mişer sene ağır hasse mahküm oldular Bir müddet evvel Paşabahçesinde bir | koyun meselesinden Ferhad adında bir çobanı öldürmek kasdile yaralıyan | çoban Dursunla Alinin muhakemeleri | dün Ağırceza mahkemesinde bitiril- miştir. Mahkemece yapılan tahkikata | nazaran vaka şöyle olmuştur: Paşa- bahçede Çobanı Ferhad bir gün mera- | da otlamakta olan Ali ile Dursuna aid sürülen bir koyun alıp kendi sürüsü- ne katmışlir. Bunu haber alan Ali ile Dursun hiddetlenmişler ve el birliğile Ferhadı öldürmeğe karar vermişlerdir. Bü karar üzerine ellerine birer sopa ile ceblerine birer bicak sokarak bir gün mer civarında yolun Kenamna giderek Ferhadın geçmesini beklemişlerdir. Ak; Şamdan tertibat alan bu iki arkadaş bir müddet sonra Ferhadın karşıdan gelmekte olduğunu görmüşler ve Ali | yolun ortasına çıkarak Ferhadın önü.! nü kesmiş o civarda bir köyün yolunu sbrmak bahianesile durdurup lâfa tut- KUNME. i Miş birşeyden haberi olmıyan Ferhad sbrulan yolu tarif ederken öteden Dur, sun da yanlarına yaklaşmış ve İkisi bir- den Ferhadın üzerine atılarak ellerin- deki sopalarla kafasına vurup yere yu- varlamışlardır. Başından ağır surette yaralanan Ferhad baygın bir halde dü. şünce Dursunla Ali bu defa da bıcak- larını çekerek Ferhadın vücudünün dört yerine saplamışlardır, Bu yaralar üzerine Ferhad büsbütün kendini kay- Hakaret yüzünden cürmü meşhud mahkemesine verildiler Evvelki gece saat 24.30 da Yenika- pi gâzinocularından Mehmed Çakır hususi ötomobilile Yenikapı tren köprüsü yanındaki dar sokaktan ge- çerken, Soğanağada Yeni sokakta oturan Trabzonlu Remzi ile karısı | Safiye karşısına çıkmıştır. Karı koca Mehmed Çakırın körne çalmadan üzerlerine doğru otomobil sürmesine hiddetlenmişler, Mehmed Çakır da onlara kızınış ve kör, sağır gibi sözlerle biribirlerine hakaret etmiş- Yekdiğerlerinden şikâyet et- | meleri üzerine eürmü meşhud zaktı | tutulmuş ve haklarında takibata gi- | lerdir. rişilmiştir. İ betmiş ve ölü gibi olduğu yerde kak | mıştır, Dursunla Ali bir müddet de Ferha- | dın başı ucunda beklemişler ve yerin- de kımıldanmadığını görünce öldüğü- nü zannederek çekilip gitmişlerdir. Gece geç vakte kadar Ferhadın köye | avdet etmediğini görünce köylüler me- raya giderek etrafı araştırmışlar ve yo- Tun kenarında kanlar içinde baygın bir halde bulmuşlardır. Vaka zabıtaya bil. dirilmiş, Ferhad derhal hasteneye kal. dırdarak yamlan ameliyat neticesinde hayatı kurtarılmıştır, Ferhad hastane de verdiği İfadede vakayı yukarıda yaz. “dığımız şekilde anlatmış ve biraz 50: ra da Dursunla Ali yakalanıp adilyeye teslim edilmişlerdir, Ağırceza mahke- mesinde yapılan muhakeme neticesin- de suçun bü suretle işlendiği sabit ol. muştur. Mahkeme, Dursunle Alinin bu fiili akşamdan tasarlamak suretile ta- ammüden işlediklerine kanaat getire- rek her iki suçlunun Türk ceza kanu- nunun 450 ncj maddesinin 4 üncü bendine tevfikan o idamlarına kara? vermiştir. Ancak, bunlar Ferhadı öl- dürmek kasdile vurup öldü zannile bı- rakmışlarsa da Ferhad ölmemiş oldu- ğundan cürümleri tam teşebbüs ka- linde kaldığı cihetle gene ayni kanuna tevfikan cezaları idamdan yirmişer se- ne ağır hapse indirilmiştir. Bunlar müebbeden âmme hizmetlerinden de mahrum kalacaklardır. Son yoklamaya çağırma İSTANBUL VİLÂYETİNDEN: 1 — Askerlik mükellefiyeti kanununun 20 - 33 üneü maddeleri mucibince yapi- lacak olan 34 doğumlu eratın İlk ve «wn yoklamaları (birikte) 1/9/9388 gününde baştıyarak 3/10/4380 gününde bizirilecektir. 2 — Yerli ve yabancı Beyoğlu askerlik şu- besi muntakasnde bulunan 434 doğumlu ve bunlarla müameleye tabi erlerin (Tek tarihli günlerde yerli) ve (çift tarihli gün- lerde yubancı) şubelerinde toplanacak olan askerlik meclisi tarafından yokla- - İhtiyat crattan maları yapilacaklır. 3 ve sıhhi sebeblerden doalyi muayene” lerini itiyoceklerin de askerlik meclisine gelerek buradaki hekimler tarafından muayeneleri yapılacağından bu rin de askerlik meclisine gelmeleri ilân olunur. RUL SADİ TEK TİYATROSU Bu gece 'HEYBELİ! de Yarın gece (BEBEK BAHÇESİ) nde BAY ALDATIRSA K j Vedvil 3 perde