27 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

27 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

Tecrübe pilotu Myrna Loy ve Clark Gable yeni bir Silim çevirdiler Clârk Gable ve Myma Loy son za- Manlarda yeni bir filim çevirmişler- dir. «Tecrübe pilotu» adlı olan bu Slim tayyareciliğe dairdir. Mevzuu Şudur; Jim Lane (Glark Gable) San Fan- $isko ile Nevyork arasında uçuş re- korunu kırmak için bir tayyare ile havalanmıştır. Bindiği tayyare fab- rikatör Drake'ye (Lionel Barrymore) iddir, Jim uçarken yağ motörlerin- Filimden bir sahne den birinin iyi işlemediğini görüyor ve Vichita köyü civarında bir çiflik- te yere inmeğe mecbur oluyor. Çiflik sahibinin kızı Ann Barton (Myrna Loy) pilotun yaralı olup olmadığını anlamak için koşuyor. Kazanın zararsız atlatıldığını gürün- ce pilotla konuşmaya başlıyor. Kazın hali, sözleri pilotun üzerinde çok te- sir yapıyor. Jim makinistine telefonla kazayı Pilimden başka bir sahne PAR va di haber veriyor ve hemen Vichita'ya gelmesini bildiriyor. Bu sırada iki genç arasındaki dostluk ilerliyor, ikisi de biribirinden çok hoşlanıyor. Akşam makinist geldiği zaman Ann, pilotu sevdiğini anlıyor. Pilot kıza karşı çok nazik davranmakla be- raber erkenden yoluna devam edece- gini söylüyor, Kız büyük bir yese ka- pılıyor, Jim şafakla beraber yola çıkıyor. Fakat çok geçmeren geri dönüyor. O da kızı sevdiğini ve Ann'dan ayrıla- mıyacağını anlamıştır. Hemen evle. niyorlar. Jim fabrikalöre müracaatle balayını geçirmek üzere on gün izin istiyor, Fakat Drake yeni bir tayya- renin tecrübesi Jâzım geldiğinden bu talebi reddediyor ve Jim ısrar edince hesabın: kesiyor. Bu sırada yeni mühim bir müsaba» ka yapılacaktı. Jim başka bir mües- sesenin tayyaresini İdare etmeği ka - bul ediyor, Bu tayyare o kadar sağ- Jam olmamakla beraber Jim mahareti sayesinde müsabakayı kazanıyor, Arın, Jim'in kendisini sevdiğini gör- | mekle börâber tayy ge karşı | olan aşkı herşeyden büyük olduğunu görüyor, adetâ kıskanıyor. Jimden | ayrılmak istiyor, fakat yapamıyor. Jim fazla para kazanmak için en tehlikeli teklifleri kabul ediyor. Ann daima neşeli görünüyor, fakat içinde bir endişe vardır. Bu sırada kocası bir kaza geçiriyor. Bindiği tayyare parçalanıyor, fakat Jim kurtuluyor. Bunu takiben büyük müsabakayı ka- Zanıyor. Bu müsabakadan sonra ordu pilotlarına hoca oluyor, Şimdi Jim ve Ann'ın bir çocukları vardır. İkisi de sakin bir hayat geçirmektedir. İZMİR —., ve mülhakatı için AKŞAM gaze- tesinin tevzi yeri münhasıran İz- mirde”İkinci Beyler sokak 52 nu- marağa Hamdi Bekir Gürsoylar mağazasıdır. 4k | kâr erkeğe ne tipte ka Taci EZ ideal kadın Erkekler ve kadınlar kimler ile evlenmek İsterlermiş ? 200 bin bekâr meraklı Greta Garbo Meşhur bir roman vardır. İsmi: «Erkekler sarışınları severler, kum. rallarla evlenirler.» Acaba hakika- ten erkekler sarışınları severler, kum. rallarla evlenmek için can mı âfar- Jar? Şimdiye kadar bir çok anketler ya- pıldı: İdeal kadın kime derler? İdeal erkek nasıl bir insandır? Genç kızlar en ziyade hangi tiple erkeklerle ev- lenmek isterler? Erkekler en fazla i kadınları beğenirler? Bu sunal lerin etrafında konfera medi? Makaleler mi 3 Bir Ame! meraklı bir S0 muştur. M uha den bir çok ir misiniz? Halkın yüzde sekseninden fazlası buna şu cevabı veriyor: — Katiyen... Muhakkak ki Marlen Ditrih güzel bir kadındır. İyi bir sev- gili olabilir. Fakat idenl bir zevce ola- maz, Sevgili başka şeydir, iyi zevce ise bambaşkadır. Halbuki bir çok erkekler sevgili ile zevceyi ayıramazlar, Çılgın gibi seviş- tikleri kadınlarla evlenmekte tered- düd etmezler. Halbuki bir müddet sonra aşk geçer, rgilinin ideal bir zevce olmadığı meydana çıkar. O za- man şilede hır gür başlar... Marlen Ditrih ile evlenmek istiyenler pek mahdud çıkmıştır. Bunların arasın. da bir de ihtiyar general vardır. Ge- neral diyor — Evlenmek için aşk lâzımdır. Marlen Ditrih te sevilecek bir kadın- dır, Bundan başka Marlen Ditrih ile beraber Greta Garbo, Jannet Mac Donalt gibi güzellikleri ile meşhur olan yıldızl: hiç birile yüz binler. ce kişi katiyen evlenmek arzusunu göstermemişlerdir. Anketi yapan muharrir 200,000 be- ınlardan hoş- landıklarıni sormuştur. kirlerini söyliyenlerin yüzde sek- sen ikisi tip itibarile şöyle kadınları Li söylemişlerdir. Açık ın boylu değil, abiat itibarile kıskanç olmi- yacak, inadcılık etmi , ev kadın» lığından gayet Iyi anlıyacak, kocası» nın işlerine ve zararsız zevklerine ka- rışmıyacak, Meselâ kocası eğer briç, I «Bu oyunları oj kocasını daima vasıtalarla kon» Amerikan erkeklerinin yüzde yir. misi de ideal kadını şöyle tarif edi- ri saç- TMUZI Tip itibarile: Piâti b, iri mavi gözlü, son de ve eti dudaklı, böyu ortadan ziyade Tabiat itibarile; Kaliyen sakin ve arasında yapılan bir anket Robert Taylor lâkayd olmiyacak, hattâ bazan uf” tefek kıskançlıklar da gösterecek. K - casının her işine karışacak ve ona c ma akıl öğretecek. Kocasının $ şeyleri sevmeğe çalışacak... eğer koca dansı seviyorsa, k dehşetli bir dans meraklısı olacaktır Diğer taraftan 200,000 genç kadı- na, genç kıza: — İdeal erkeği nasıl târif diye sorulmuştur. Bunların yüzde 65 i bu s cevabı vermiştir ar, Erkeğin gü? di Kendi inde kadından ziyi de bir erkek güzel acak. Sesi ki Yin ve itimad telkir i olmalı. X herhalde otuzu geçmiş bulun: Tabiat itibarile: Biraz sert ve hi. kim olacak. Erkek kadının ruhunu okşamasinı bildiği kadar icabında ona sert bir kaç söz söylemesini de bilme- lidir. İdeal kocada şu şartların bulun- ması lâzımdır: 1 — Kadının her arzusunu düşün- meden yerine getirmiyecek. Düşüne- cek, makul bulursa bu arzuyu yerine getirecek, 2 — Kendi huylarını, tabiştlerini, meziyetlerini kadına aşılıyacak. Zira böyle olursa kadınlar erkek arasında bir düzen olabilir. 3 — Erkek her hareketi hakkında 4 -— hissettirmelidir. Genç Kızlar: — En beğendiğiniz erkek kimdir? sualine karşı? -—— Sinema yıldızı cevabını vermişlerdir. Erkek her sözünde erke Robert 'Taylör... işte 200,000 bekâr erkek ve gom kızın idesl koca ve ideal zevce hakkın- daki fikirleri.. Acaba bu mesele hak- kında bizim bekârlar ne düşünüyor- lar? Hikmet Feridun Es Ecnebi 1400 kuruş 27100 kuruş 1450 >» SENKLİK 6 AYLIK 3 AYLIK 7 » Posta ililhadına dahil olmiyen ecnebi memleketler: Bencliği 3600, altı aylığı 1900, üç aylığı 1000 kuruştur. Adres tebdili için yirmi beş kuruşluk pu göndermek lâzımdır. Babuili civarı Acımusluk sukuk No. 13