30 Ağustos 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

30 Ağustos 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Sahife 14 İSTANBUL AMERİKAN KOLEJİ Man di K i ——————— KIZ KISM Amerikan Kız Koleji ei ERKEK KISMI Arnavetköy, Tel, 35.160 Bebek, Tel 36.3 —————— — ——— . “ — Mektep, İngilizceyi en iyi öğreten bir müessesedir, Almanca veya Fransızca ihtiyarı olarak mütehassıs muallimler tarafından öğretilir. Mili terbiye ve kültüre son derece ehemmiyet verilir. Aile hayatı yaşatılır. Kütüphaneleri mükemmeldir, Kız v$ çrkek beden terbiyesi ve sporlar talebenin bedeni tekemmülünü temin eder. Lise kısmı derslerine munzam olarak ticaret dersleri gösterilir, MÜHENDİS 'KISMI “Ameli ve nazari üsüllerie elektrik, makine ve Naha mühendisi yetiştirir. KAYIT GÜNLERİ ; Kız kısmı Çarşamba ve Cuma günleri saat 9 dan 12 ye kadar. Erkek kısmı Salı ve Cuma günleri saat 9 dan 12 ye kadar, T Eylülden sonra her gün. Fazla malümat için mektupla veya bizzat müracaat edilebilir. I.C. ZiRAAT BANKASI İ Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Ankara istasyonunda yapılan demir markizin el ik, saat ve hareket kampanası tesisatına git işler kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. 1— Bu İşlerin keşi! bedeli ceman (9739) liradır. 2 — İstekliler bu işe sil şartname ve sair evrakı Devlet Demir Yolları Anka» ra ve Sirkeci veznelerinden parasız olarak alınabilir. 3 — Eksiltme 7/9/0938 tarihinde çarşamba günü saat 12 de Ankarada Dev- let demir yolları yol dairesinde Merkez birinci komisyonunca yapılacaktır, 4 — Eksiltmeye girebilmek için İsteklilerin teklif mektubile birlikte aşağı da yazılı temnat ve vestiki ayni gün saat 11 e kadar komisyon relsliğine tevdi etmiş olmaları lâzımdır. A — 2490 sayılı kanun ahkâmına uygun (731) liralık muvakkat teminat B — Bu kanunun tayin ettiği vesikalar C — İsteklinin bizzat elektrik mühendisi olması veya bir elektrik mühen- disini istihdam edeceğini teahhüt etmesi, (5661) * Ankara İstasyonunda yapilacak alttan geçit köprüsü inşaatı kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. 1 — Bu işin keşif bedeli cem'an 220.000 Ifradır, 2 — İstekliler bu işe alt şartname ve sair evrakı devlet demir yolları Anka» ra, Haydarpaşa, Sirkeci veznelerinden 11 lira mukabilinde slabilirler. 3 — Eksiltme 22/9 ,/938 tarihinde perşembe yünü saat 15 de Ankarada Dev- let demiryolları yol dairesinde merkez birinci Komisyonunca yapılacaklar. 4 — Eksilmeye girebilmek için isteklilerin teklif mektubu ile birlikte aşa- ıda yanlı teminat ve vesniki ayni gün saat 14 de kadar komisyon reisliğine tev« di etmiş olmaları lâzım A — 2490 sayılı kanun alikâmına uygun 12.250 Hralık muvakkat teminat B — Bu kanunun tayin ettiği vesikalat C — Bu işe mahsus Xafja vekâletinden musaddak ehliyet vesikası. (3212) (56860) Ankara ismetpaşa kız enstitüsü direktörlüğünden 1 — Yeni talebenin kayıt muamelesi eylül 938 ayı sonuna kadar devam edecektir, 2 — İkmal imtihanları bir eylül İle yirmi eylül arasında yapılacaktır. 3 — Öğretmen birinci sınıfın »Askerlik dersine hazırlık» sınavı okul açıl. dığı zaman yapılacaktır. 4 — Enstitü mezunlarından öğretmen biri nıfa parasız ve paralı yati- lı girmek isteyenlerin müsabaka smayvları on üç eylülde başlıyacaktır. «Arzu edenler enstitü direktörlüğünden daha fazla malümat alabilirler,» | Sermayesi: 100.000.000 Türk lirası Şube ve Ajans adedi 262 PARA BİRİKTİRENLERE 28.800LİRA İKRAMİYE VERECEK Ziraat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesablarında en az 50lirası bulunanlara senededdefa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır; 5 — Enstitü mezunlarından öğretınen birinci sınıfa gündüzlü girmek is- teyenlerin müsabaka sınavı ikmal imtihanlarının hitamından sonr& yapıla- caktır. 6 — Daha fazla malümat almak isteyenler okul direktörlüğüne başvura- bilirler, (5715) Yüksek Ziraat Enstitüsü rektörlüğünden: 'Bu yıl Ankara Yüksek t enstitüsünün Ziraat, Veteriner, fakültesine Kız ve erkek, Orman fakü'tesi nız erkek parasiz yatılı paralı yatın veya tasız talebe alınacaktır. yazılabilmek için aşağıdaki şartlara uy- 1 — Türk sabiiyetinde bulunmak ve lise mezuniyet imtihanını vererek bakaloryasını yapmış eya lise olgunluk diplomasmı almış bulunmak lâzım- dır. 2 — İstanbul Üniversitesinin fen fakültesinden naklen gelecek olanlar Yisenin fen kolundan pek iyi derece ile mezun ve fen fakültesinde muvaffak olmuşlersa orada okudukları sömesirlerden ikisi kabul edilerek veteriner zi- rast ve orman fakültesinin üçüncü sömestrlerine alınırlar. Ancak veteriner 4” Adet 1.000 Liralık 4,000 Lira 4, » 500 » 2,000 » 4 » 250 » 1,000 » 405 » 100 » 4,000 » 100 » 50 » 5,000 » 120 » 40 » 4,800 » 160 » 20 » 3,200 » DİKKAT: Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 liradan aşağı düşmeyenlere ikramiye çıkdığı tak- dirde “e 20 fazlasile verilecektir. Kur'alar senede 4 defa, 1 Eylül, 1 Birinci kânun, I Mart ve 1 Haziran tarihlerinde çekilecektir. Düzeltme 937/439 - 16690 Sandığımız borçluların- iki bap apartımanın gazetemizin 21/0/038 DENİZBANK AKAY İŞLETMESİNDEN: 30 Ağustos 938 tarihinden itibaren 179 numaralı seferi yapan vapur Kartaldan saat 19,45 yerine 20,25 de, Büyükadadan 20,35 yerine 20,50 de hareket edecek ve Heybeliye 21,00 de varacaktır, nmda Ici ve ikinci art- tırma günleri salı olarak ilân edilmiştir. Halbuki mezkür her iki tarih çarşamba gününe tesadüf etmekle olup bu suretle tashihen ilân olunur, Zayi — 1987 yılında Kasımpaşa Muse- vi dik okulundan aldığım tasdiknameyi kaybettim. Yenisini alacağımdan eskisi- nin değeri yoktur, Irak Yanmi Zayi — Seyrüseferden aldığım sandaj- Zayi — 928 - 920 yılında İstanbul 13 üncü ik okuldan aldığım gehadetnm- meyi kaybeltim. Yenisini alacağımdan eskisinin değeri yoktur. Meliha Dr. A. Asım Ortaköy ŞiFA YURDU İstanbulun en güzel yerinde, geniş bir park içinde, konforu mükemmel, bakımı iyi, kadın ve erkek her türlü hastalıklara açık hastane. Doğum» ve kadın ameliyatlarle fı- tık, apandisit, basur ve diğer gmeliyo- ler için çok ucuz humus! fiatler, Orta- köy, tramvay yolu, Afuallim Naci cad. 111 - 115. Telefon: 42271. SAÇ BOYALARI JUVANTIN Beyoğlu — İstanbul Kışı Beklemeyiniz! KURK MANTOLARINIZI her yerden dalın ucuz; daha itinalı ve ayni zamanda uzun vade ile veresiye şimdiden alabilirsiniz. ARJANTE TiLKi KÜRK TİGARETHANESİ fakültesine girenlerin bu fakültenin birinci ve ikinci sömestresinde olşınan anatomi dersine de ayrıca dev&m etmeleri ve ziraat fakültesine girenlerin Zi- ıaaf stajını yapmaları gereklidir. — Enstitüye girecek Laletenin yaşı 77 den aşağı ve 25 ten yukarı ola» Nihari talebe yüksek yaş kaydına bağlı değildir. 4 — Parasız yatılı talebeden beden kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkında m teşekküllü bir hasta evi kurulunun raporu lâzımdır. © yazılan talebe iki ay içinde yeniden sağlık ve sağlamlık muayenesinden geçirilerek klerinin Tüzum gösterdiği beden kabiliyetini nlerin enslitüden lişiğ 9 iği kesilir. ültesine girecek talebe Ankarada Orman çiftliğinde staj görmeğe mecburdur. Bu Staj nihayetinde talebe imtihana tabi tutulacaktır, Stajdan sonra talebenin € tüde nazari derslere devam edebilmesi için ya- nında muvaffak olması şartlır. ebeye 30 lira aylık verilir. Ve yatacak yer parasız ola ifilikte sağlanır. «Stajiyer talebenin yemesi ve içmesi de enstitüde sağ- ğı takdirde kendilerine bu 30 lira verilmez.» 7 — Parasız yatılı talebesinden staj veya okuma devresi içinde her ne süretle olursa olsun kendiliğinden stajını veya tahsilini bırakanlardan veya cezaen çıkarılanlardan hükümetçe yapılan masrafları ödiyecekleri hakkın. da verllecek hümüneye güre noterlikten tasdikli bir kefaletname alınır. 8 — Enstitüye girmek isteyenler yukarda yazılı rapordan başka lise ve ol- gunluk diplomasını veya tasdikli suretlerini, nüfus kâğıdını, polis veya Uray- lardan alacakları Uzgidim kâğıdını, orta mektep ve liselerde görmüş oldukla- rı süel dersler hakkındaki ehliyetnameleri iliştirilerek el yazılarile yazacak- ları pullu bir dilekçe ile ve 6 tane foloğrafile birlikte doğruca Ankarada Yük- sek ziraat enstitüsü rektörlüğüne baş vururlar. Talipler dilekçelerinde hangi fakülteye kayıt olunmak İstediklerini bü- dirmeli ve çifçi veya arazi veya orman veya hayvan yetiştirme veya zirai sa- hatlarla alâkalı bir aile çocuğu bulunup bulunmadığını da bildirmelidir. 9 — Pulsuz veya usulü dairesinde pullanmamış olan ve 8 inci maddede yazılı kâğıtların ilişik olmadığı dilekçeler gelmemiş sayıhır. 19 — Birinel ve sekizinci maddede yazılı vesikülarlâ vaktinde baş vu- yanlar arasından pekiyi veya iyi dereceli ve fen kolundan olanlar veya çifçi çocuğu veya arazi sahibi veya hayvan veya orman ihtisasile alâkalı yer ve te gisat sahibi veya sabibinin çocuğu olanlar tercih olunur. Edebiyat kolundan yalnız pek iyi dereceliler kabul olunur. Kabul edilecek talebe diploma derece- sine ve baş vurma tarihine göre seçilirler. , 11 — Zirai staj ve tahsil müddetince okudular yabancı dil, Almanca ve İngilizcedir. Fakültelerden mezun olan talebeye ziraat mühendisi, veteriner kim, Orman mühendisi ünvanları verilir. > Talebe meslex imtihanına girmezden evvel yukarda yazılan yabancı dik lerden imtihan edilir. Bu imlihanda iyi derecede muvaffak olmak şartar. o, 1, 2, 3 üncülükle mezun olan talebeye mükâfatan Avrupada bir tetkik 89“ yahati yaptırılır, . 12 — Ziraat fakültesine 40, Vi ne 40 azami talebe sunacaktır. 13 — Çevap isteyenler aynca pul göndermelidirler.. dö 14 -- Baş vurma zamanı «22 ağustos 938 den Eylülün 30 üncu günü sonraki baş'vurmular kabul edilmez. (3247) € Staj müddetince t rak ç eteriner fakültesine 40, ve orman fakültesi