3 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

3 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Dünyada neler Orkestra kuş — Bana (bir kanarya; getiriniz fokstrot söylesin. — Bana bir kanarya bulunuz tan- go söylesin. 'Budapeştede bayan Raffo Maksu güzel keman çalar, ayni zanlâanda da kanarya yetiştirir, Kanaryalarına büyük ibir sabır pöstererek aylarca çalışıp “tempolu, ullü ölmeği öğretiyor ve tango, strot, rumba ahengile öten kuşlar nı yüzlerce liraya satıyir. Yeni bir şey yoktur Siz ağ'ile balık avlamağı İnsan lar mi İcad etti saniyorsunuz. Ha» yır. Bunü bir ba- lık icad etti, Bir neri balık vardır. Hep deni- zin dibinde yaşar, çünkü yüzme bilmez. Bu balığın ko- caman bir ağzı, ağzının üstünde de kocaman bir ağı vardır. Bü'ağın ucunda da küçük bir balığa böhziyen bir et yapışıktır. Balık kaya gibi kı- muldamadan durur. Bir balık ağın ucundaki balığı yutmak isteyince ağa, ondan sonra da kaya gibi-balığın ko- caman tığzına düşer. Garib sigortalar İnsan bir çok şeye karşı sigorta olur. Geçenlerde Amerikada bir zat bazı sahiller. de görünen deniz canavarına karşı sigorta olmak is- temiştir. Bir sinema artisti Afrikaya gider- ken şapkasını sigorta ettirmiştir. ar neler yok! Çocuklara tren Rusyada çocuk- ları trene alıştır- mak için kendi boylarında tren- ler o yapılmıştır. Bu trenlerin müs. tahdemleri âza- mi on beş yaşın. dadır. Trenlerin hatları da çocuk bahçelerine düşen- miştir. Çocuklar bir şimendifer oyu. nundan çok hoşlanıyorlar, Kız olsun, erkek olsun, çocuk parklarında yüz- lerce çocuk tren oynuyor. Ayakları Müşteri: — Hayır böy- le iskarpinler is- temem. Biraz dâs ha geniş, üçları biraz daha yu. Yarlak olsun... Satıcı: — Efendim ge- çen senedenberi moda değişti. — Evet ama benim ayaklarım de- gişmedi ki, hep ayni ayaklari. Kâğıtsız sigara fa eyi Etien Tameri otuz üç yaşında bir muharrirdir. Tanınmış bir muharrir değildir. Bugüne kadar ufak tefek zabıta romanları yazmıştır. Bu eser- lerinden birinde mühim rol oynıyan bir «Kâğıdsız sıgaras vardır. Genç romancı bu eseri yazdıktan sonra böyle bir sigara icad etmeği düşün- müş, romanda yazdığı terkibi kuvve- den fiile getirmiş ve kâğıdsız sigara yapmağa muvaffak olmuştur. Ame rika kendisini davet etti. Bu büyük delik 2000 metre derindir. Binlerce sene evvel gökyüzünden düşen bir taş bu deliği açtı. Arizonada- dır. Taş nikel. demir ve plâtinden mürekkebdir. 20 milyon dolar kıymetindedir - Kolumbia üniversitesi bir tecrübe yaptı. Viyolonselde alelâde bir parça çalmak için dört ton enerji sarfedilirmiş - Sünger delikli olduğu halde suyu akıtmıyan yegâne şeydir - İngilterede kliselerden köpekleri tutup atmak için kıskak kullanırlar « Bu buharlı moto- siklet 30,000 kilometre yol aldı - Resmini gördüğünüz balık ses çıkarır - Düblenli bir papazın eşeği pipo tiryakisidir - Şikagolu bir zat 50 yıldanberi bir tek bıçakla tıraş olmuş. 18.291 kere tıraş oldum diyor - Yere inen tayyarenin per. vanesi fren yerine geçer, 1 — sİte i hangi cins toprağın 85- nuna koyarsanız açmak için anahtar lâzım olur? 2 — «Aç olmıyan» in #onuna hangi masdar edatı koymalı ki başı topuzlu vurmağa mahsus âlet olsun? 3 —uGazeln sonuna âzamızdan hangisini koyalım ki bir nevi şarkı olsun? . Bilmecemizi doğru halledenlerden birinciye: 10 lira, İkinciye: $ hira, Üçüncüye: Fotograf makinesi. Ayrıca Ti karilmize de muhtelif hediyeler verilecektir, Hem öğrenin hem eğlenin Deniz aygırı o Hıdar kuvvetli bir hayvandır ki, bir gölün sığlığına geldiği zaman dört nala koşar - Avustural- yada Pert şehi nde büyük bir saat vardır. Bu saatte bir şövalyenin bir canavarı kovaladığı görülür. Her saat başı Jasını keser - Yalnız erkek ağustos böcekleri bacaklarını biribirine sürterek öter - Filipin adalarının basi inde burunla flüt çalarlar « Kurdlar en yahşi hayvandır, biribirlerini yerler » Tibette bazı yalçın keyalıkla. za odundan yollar yapılmıştır, , İ son SA Acaip kayınpeder Osmon Frenkin kızı 1934 de bir milyarder tle evlendi... Osmon da zem gindir, fakat acayib bir adamdır. 1921 de taksi şoförlüğü yaptı. Kızı milyar. dere varınca mesleğini değiştirdi. Şimdide günde 5 dolar mukabili tenis saha» larında uzaklara giden topları toplayıp getiriyor. Abı hayat Londranın bel- li başlı büyük otellerinde artık modern danslar revacda değil Bu ötellerde Halk dansları | | İsveçli birzat ON âbı hayatı keşfet- z miş ve bu sayede yüz otuz yedi ya- şına kadar yaşa miş. Yüz oluz yedi sene yaşıyan İs- veçli zatın buldu- ğu âbı hayat giz- Hi değli, Bir mik- tar tiryak ile bir miktar amberi iyi çekilmiş rakıda çalkalayınız ve her sabah birer fincan içiniz. j zamanlarda İngilterenin halk havaları çâlınıp halk dansları yâ pılıyor. Bu dans- lar çok rağbet görmekte, kibar halk bu dansları oynamaktadır, Altı günlük hafta Şikago profesörlerinden ikisi, 28 saatlik günlerle 6 günlük haftaya insan- ların alışıp alışamıyacaklarını incelemeğe başladılar, Bu !ki profesör bir bodruma İndiler ve 24 saat ile 7 günü tamamile unut mak için orada yaşamağa başladılar Profesörler bir aydanberi bodrumda günü 28 saat haftayı 6 gün hesabile yaşıyorlar. Ancak profesörlerin başlarını neden örttükleri malüm değil,