10 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

10 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

NACİ ÇAĞLAR KİMYA LABORATUVARI İdrar, kan ve sair hayati tahliller yapılır. Beyoğlu: Folo Kanzler üslünde. İstiklâl caddesi Emgen Aparlımanı No. 55. Telefon: 35 - 212 Her sabah daha genç görünüyorum PARİSTE: Bayan Grebert diyor ki: «Uyanır uyanın; hemen el aynama sarılıyor ve yüzüm. deki o buruşuk. . luklarımla çi gilerimin gün- den güne kaybol duğunu kemali hayretle görüyo- rum.» «Bir halta zarfında mucize de- necek bir tarzda gençleşip güzel- leşmeme cidden şaştım. Bütün arkadaşlarım buna nasıl muvaf. fak olduğumu soruyorlar ve beni candan tebrik ediyorlardı.» Bu usulü tatbik etmiş olan binlerce kadınlar, bir hafta zar- fında birkaç yaş gençleşmiş ve bü- ruşukluklarla çizgileri tamamen kaybetmişlerdir. Âtimler, buru- şukluklarımızın ancak ihtiyarla. mağa başladığımızda meydana çıktığını keşfetmişlerdir. Çünkü cild ihtiyarlaynca bazı hayati cevherlerini kaybeder, bu cildi besleyip kuvvetlendiriniz. He wen tezeleyip gençleşir. İşte, Vi- yana Üniversitesi profesörlerin- den doktor Stejskal'in şayanı hafret keşfi olan ve BİOCEL tâ- bir edilen ve genç hayvanlardan istihsal edilen cild büceyreleri bülâsası, bugün pembe rengin- deki Tokslon kremi terkibinde Mmevcuddur. Esr akşam yatmaz dan evvel tatbik ediniz. Siz uyur- ken cildinizi besleyip gençleş- tirir. Ve buruşuklukları giderir, Bir hafta nihayetinde on yaş daha gençleşmiş görüneceksiniz. Gündüzleri de beyaz rengindeki Tokalon kremini kullanınız. Si- yah noktaları eritir, açık mesa- meleri sıklaştırır ve birkaç gün zarfında en esmer ve sert bir eiidi beyazlatıp yumuşatacaktır, Laborant aranıyor Fen Fakültesi Sınai Kimya Enstitü- sü için erkek veya kadın bir sLâbo- ranl m ihtiyaç vardır. Verilecek üc- ret 30 - 40 lira ulup evvelce böyle bir yazliede bulunanlar ve bir ecnebi lisanı bilenler tercih edileceklerdir. İsteklilerin İstanbul, Cağaloğlunda Sı- mai Kimya Enstilüsüne müracaatları, Paris ve Londranım en büyük moda müsaseselerinden çıkmış patronlar üzerinde biçlimiş bayanlara mahsus MUŞAMBALARIN yengin çeçiileri her yerden müsald şeraitle ve ucuzfiniarla BAKER mağnazulurında. salılmaktadır. Hususi çeşitlerimiz yajmız mağaza- mizin dahilinde teşhir edilmiştir. Desenlerin hakkı mahfuzdur, Meşhur Alman güzellik mütehassısı Profesör Doktor E WINTER VENÜS PUDRASI ve güzel gösteren son moda tarafından formülü yapılan Pudracılık sana'tının ve kimya fenninin en son şaheseridir. Her tene ve her simaya yaraşan ve cildi harikulâde cazibeli renklerde VENÜS pudralarını sayın bayanlara tavsiye ederiz. Deposu: Nureddin Evliya Zade mi Co le esi İstanbul - Yüksek ziraat enstitüsü rektörlüğünden 1 — Kurumumuz 8 Fakültesine mensup talebeler için 400 takım keten iç elbisesi açık eksiltmeye konulmuştur. 2 — İhâlesi 15/10/938 cumartesi günü saat 10 da Rektörlük binasında mü- beşekkil komisyon larafından yapılacaktır. 3 — Muhammen bedeli «1800» muvakkaten teminat 155 Jiradır. 4 — Daha *axla izahat ve parasiz şırtname almak isteyenler Enstitümüz Düire Müdürlüğüne müracaatları, (4025) (7010) İstanbul Üniversitesi A. E. P. Komisyonundan: Fen Fakültesine 17/10/9348 pazartesi günü saat 15 de kapalı zarfla ecza alınacaktır, Muhammen bedeli tutarı olan (5490,65) liradır. İsteklilerin teminat (411,80) lahik makbuzla tekliflerini ihale saatinden bir saat evvel rektörlü- ge vermeleri liste her gün rektörlükte görülür. (1067) . .. yuz yun w sz . Teknik okulu -müdürlüğünden: Cinsi Aded Tutarı ( İlk teminat li Kuruş Lira Lira K, i ayl Zili ln yi Karyola 100 1400 1400 105 di Battaniye 100 825 825 61 88 Ki Resim malzemesi 18 Kalem (368768 3637,68 12 83 ii Yatak 100 “1000 1000 te Yorgan 106 450 450 ! Nevresim 700 600 4200 Yastık kılıfları 3710 50 185 437 62 5835 Milyonlarca Kişinin sıhhi ve idarsli sabunu Milyonlarca pratik Kadının buldukları ve kullandıkları ideali sabunu olan CADUM sabununu siz de kullanınız. Gayel kurudur, fazla köpürür ve ko- kusunu son damlasına kadar muhe- faza eden en ekonomik bir sabundur. En sıhhi bir sabun olup en hassas cildleri bile mükemmelen temizler va beyazlatır! Okulumu ihtiyacı olan yukarıda cins ve miktarı ile tahmin bedeli ve ti tarı ve İlk teminatı yazılı olan 5835 lira tahmin bedelli yatakhane levazımı iha. lesi yapılmak üzere 21/10/938 tarihine rastlayan cuma günü saat 10.30 da kapalı zarf usulile diğerleri açık eksiltme ile karyola saat 9,45, battaniye saat 10 da reslm malzemesi saat 11 de ekalitmeye konacaktır. Eksiltme Gümüşsu» yunda yüksek mühendis mektebi muhasebesinde toplanacak olan satmalma komisyonunda yapılacaktır. İsteklilerin nümune ve şartnameyi görmek ve ilk teminatlarını yatırmak üzere eksiltmeden bir gün evveline kadar Yıldızda bu- lünan okulumuza gelmeleri ve eksiltme günü de 2490 sayılı kanun ile şartna- mede yazılı vesaik! ve evsafı cami teklif mekluplarını eksilmeden bir saat ev- veline kadsr komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermiş bulunmaları lâzımdır. Posta gecikmeleri kabul edilmez. 7178) Sıhhat ve içtimai muavenet vekâletinden: Yurdumuzda halen münhal bulunan eczane yerleri aşağıda yazılıdır. İşbu mahallerde eczane açmak ruhsatnamesi müstahak olan eczacılara verileçeğin- den taliplerin 1/10/9838 tarihinden itibaren muteber olmak üzere onbeş gün zarfında bu husustaki dilekçelerinde 24 /1/927 tarih ve 964 No. lu eczacılar vo eczaneler hakkındaki kanunun ikinci maddesinde yazılı vesalki rabtetmek su- rellle müracaat etmeleri ve işbu müddetin hitammdan sonra vukubulacak mü- racaatların kabul ediimyieceği Jân olunur. (7040) Vilâyeti Kazası Ankara Beypazarı Aydın Bozdoğan Ağrı oBeyazıtu Iğdır Balikesir Frdek Bolu Gerede Çanakkale Lâpseki Çankırı Çerkeş Rize Merkez İstanbul Maltepe istanbul Tarabya İzmir Kemalpaşa «Armutlu nahiyesi» İzmir Kuşadası İzmir Ödemiş «Adagide nahiyesi» Isparta İğridir Kastamonu İnebolu Kastamonu “Taşköprü Konya Ilgın Kütahya Tavşanlı Malatya Adıyaman Manisa Gördes Maraş Elbistan Mardin Merkez "Tekirdağ Karabiga nahiyesi | Tekirdağ Şarköy Tokat Zile ” » Trabzon Polathane Urta Merkez U Z U P. T. T. Fabrika müdürlüğünden Muhtelif hat bakıcı alâtile deveboynu demiri imalinde kullanılmak üzere on dört kalem lama demiri ve snire açık eksiltme ile salın alınacaktır. Mu- hammen bedeli 725 lira 47 kuruş olup eksiltme 21/10/8938 cuma günü sabalu saat 10 da yapılacaktır. ' İsteklilerin şartnameyi görmek için her gün eksiltmeye girmek içinde 34 lira 41 kuruştan ibaret muvakkat teminatlarını vezneye yatırdıklırına dair olan makbuzlarla beraber muayyen gün ve saatle fabrikada müteşekkil ko- misyona müracaatları, (7189) En hoş ve taze meyvaların usarelerinden istihsal edilmiş tabii bir meyva tuzudur. Emsalsiz bir fen harikası olduğundan tamamen taklid edilemez İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu — İstanbul Fenni ve sıhhi bir surette İmal edilen DENİZBANK Motorpomp satın alınacaktır Bankamıza mensup müessesat ihtiyacı için pazarlıkla üç adet Moto- pomp satan alınacaktır, Pazarlık 8-11-938 günü saat 15 de bankamız Ma. teryel dairesinde yapılacaktır, Şarteame almak isteyenler hergün ve pas zarlığa girmek isteyenler yukarıda yazılı gün ve saatte mezkür duireye mij- racaat etmelidirler, Bilümum yanıklar, tıraş yaraları V. 8. A İViROZA