10 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

10 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

© 10 Teşrinievvel 1938 Sağda: Beşiktaş, İstanbulspor maçında İstanbulspor kalecisinin Rıdvanla Nâzımın önünde bir kurtarışı, ortada: Güneş - Fenerbahçe oyununda Lebib Fener Kalesini kurtarırken, solda: Beykoz Vefa maçında Şahabın güzel bir kala vuruşu i Güneş - Fenerbahçe maçı golsüz berabere bitti Sarı lâcivertliler birinci devrede, Güneşliler de ikincide iyi oynadılar Dün, Güneş ve Fenerbahçe takım- ları Kadıköy stadında Altı-bine yakın futbol meraklısı mühim maçı seyre gelmişti, TAKIMLAR Saat on beşi on geçe başlıyan mâ- ça takımlar, hakem Adnan Akının inde aşağıdaki şekilde çıkmış- karşılaştılar. bu bahçe: Hüsameddin - Yaşar, Lebib - Mehmed Reşad, Aytan, Esad Naci, Semih, Yaşar, Şaban, Fikret. Güneş: Cihad - Faruk, Hâris - Ömer, Rıza, İbrahim - Salâhaddin, Murad, Hakkı, Rebii, Melih. Güneş takımı Niyaziden mahrumdu. BİRİNCİ DEVRE Fenerbahçe rüzgâra, Güneş takımı da Güneşe karşı oyuna başladılar. İlk on dakika sarı lâcivertliler yer- den ve güzel bir oyunla hücuma geç- tiler ve Fikret conahından üstüste yaptıkları akınlaria Güneş kalesini çenber içine aldılar. Bu hücumlar- | dan birinde Fikret, Faruktan sıyrıldı, topu güzel bir vuruşla sağ köşeye gönderdi. Cihad, bu şütü yatarak tuttu. Fakat bloke edemedi. İbrahim kornere atarak kalesini kurtardı. İkinci bir akında Fikretin ortaladığı topu Şaban kafa ile dışarı attı. İlk Güneş akınında Salâhaddâin topu avuta ortaladı, Fener haf hatlı lk dakikalardan itibaren vaziyete ve vazifesine hâkim, güzel bir maç çi- karıyor, Güneş takımı topu havaya kaldır- mağu başladı. Oyun havadan oyna- niyor, fakat oldukça heyecanlı, gü- zel ve hatasız. Fenerbahçe, yine hücumda, Fikre- tin havadan bir ortlayışını Cihad fevkalâde bir plonjon ve blokajla kurtardı. On beşinci dakikadayız. Güneş ar- tık tazyikten kurtuldu. Haf hattının yavaş yavaş vaziyete hâkim oluşile oyunun şekli değişli. Bilhassa Ömer, karşısındaki tehlikeli Fikret cenahıni güzelce marke etmeğe başladı. Rebii- nin havadan bir şütünü Hüsameddin kornere attı. Güneş üç ortası kale önünde yanlış vaziyet alarak ağır bir oyun oynıyor. Takımın on dakika kadar süren hâkim oyununa rağmen netice yok. Fenerin okınları seyrek, fakat tehlikeli, Biri Fikret, biri de Naci tarafından çekilen iki şütü de Cihad ustaca kurtardı. Güneş, üç ortasının muvaffak olamadığını gö- rünce Melihi santrforverde, Muradı sol açığa aldı. Hakkı sağiç oynıyor. Güneşin akımları sıklaştı, vakıt geçirmek için Hüsameddin topu mü- temadiyen taça atıyor. Fikretin yeni bir ortalayışını Cihad yatarak tuttu. Fenerbahçe aleyhine verilen frikik Salâhağdin avuta attı, Birinci devre sıfır sıfıra berabere bitti, İKİNCİ DEVRE İkinci devre de Fenerbahçe lehine idi. Güneşte Rebii soleçık, Murad soliç oynıyor. Fenerbahçede de Naci ile Semih yer değiştirmişler, birinci devredeki çekişmeden sonra iki ta- kım da birbirini tartmış, birinciye nisbetle daha durgun, fakat daha fazla bilerek ve görerek oynuyor. İlk on dakika Oyun mütevazin... Yavaş yavaş Fenerbahçe ağır basma» ğa başlıyor. Güneş haf hattı bu taz- yikten takımını çarçabuk - kurtardı. Birinci revrenin aksine ölerek, top yerden oynanıyor. Güneş kalesinin | önünde kornerden gelen bir top teh- like oldu. Faruğun güzel bir kafa vuruşu kaleyi kurtardı. Güneş in- saydları, Melihe eşapelik pas hazır- lamağa uğraşıyorlar, Bir defasında muvaffak da oldular. Fakat Yaşar yandan yetişerek t kornere attı Güneş aleyhine verilen bir frikikten Fenerliler istifade edemediler. Güneş takımı dakikalar ilerledikçe hâkimi- yeti ele alıyor. Esadın, Mehmed Re- şadın ve arkada Lebibin muvaffa- kıyetli oyunları üstüste yapılan bu akınları kesiyor. Melihin önüne dü- şen ikinci bir eşapelik pasta Hüsa- meddin güzel bir çıkışla kalesini kur- tardı. Fenerbahçenin seyrek akınla- rında üç orta topu fazla ayakta tut- tukları ve çok sıkışık oynadıkları için muvaffak olamıyorlar. Son dakikalarda Salâhaddinin ka- palı zaviyeden çektiği şüt avuta gitti. Güneş takımının hâkimiyeti artar. ken maç sıfır sıfır berabere bitti. NASIL OYNADILAR? Birinci devrenin İlk yarısında Fe- nerbahçe hâkimdi. Cihadın güzel oyunu olmasaydı, netice alabilecek- lerdi. Güneş takımı devrenin sonla- rında açıldı. Fakat üç ortanın topu, yüzleri kendi kalelerine dönük ola- rak beklemeleri ve ağır hareket et- meleri yüzünden muvaffak Olama- dılar. İkinci devrenin ilk yansı müsavi ve kısmen Fenerbahçenin baskısı al. tında geçti, Devrenin ikinci yarısın. da ve bilhassa sonlarında Güneş ağır basmağa başladı. Oyunun umumi cereyanına bakılacak olursa maçın berabere bitişi tamamile haklı bir netice idi. Fenerbahçe takımından Hüsamed- din ve Lebib iyi idiler. Yaşar, geçen haftaya nisbetle düzelmişti. Fener haf hattı muvaffak oldu. Bilhassa Mehmed Reşad iyi idi, «Yalnız Esad bir aralık hırçınlaştı ve bozuldu. Fe. ner hücum hattında Fikreti çalıştıra- madılar. Üç ortanın içinde en iyisi Yaşardı. Diğerleri ve Naci istenen randımanı veremediler, Güneş takımında Cihad mükem- meldi. İki bek emniyetsiz ve vasat bir oyun çıkardılar. Güneşin iki yan hafı, Ömer ve İbrahim sahanın en iyi oyuncuları idiler. Riza oyunun başında tutuktu. Fakat arkadaşları- nın iyi oyunu ile açıldı. Güneş hü- cum battında Salâhaddin ve Hakkı umulmadık derecede ağır oynadılar ve muvaffakıyetsiz bir günlerinde idi- ler. Murad ve Rebii nisbeten daha Spor sahalarımızın nezahetini temin edeliml Futbol seyircilerimiz, Avrupa- nın birçok yerlerindeki futbol me. raklılarına nisbetle daha çok sa- kin ve terbiyelidir. Bilhassa ya- bancı takımlara karşı daima Türk- Tüğe has nezaket ve misafirperver- Jiklerini gösterirler, Yalnız kendi takimlarımız ara- sındaki Okarşılaşmalarda bazan müfrit klüpçülerin lüzumundan fazla coştuklarımı görüyoruz. Bir klüp tarafdarının kendi ta- kımını teşvik etmesi haklı ve ta- bildir. Fakat rakip oyunculara ha- karet etmeğe hiç bir zaman hakkı yoktur. Sporculuk nezahet ve ter. biyesine aykırı, kulakları tırmalı- yan bu bağırışmaların ve yuhala. rın önüne tamamile geçmek lâzım- dır. Bu nevi seyircileri, birkaç maç- ta dışarı atsak futbol sahalarımı- zı temizlemiş oluruz. En kestirme çare büdür! , Askeri liseler atletizm şampiyonası Askeri liseler arasında cumartesi günü başlıyan atletizm müsabakala- rına dün de Kadiköy stadında devam edilmiştir. Alman dereceleri yazıyo- “ TUZ; 200 metre: 1 Halid Deniz TI Mehmed Deniz TI Sermed Deniz 800 metre: I Muzaffer Kuleli TI Rahmi Maltepe HI Abdi Kuleli Yüksek atlama : I Nadi Kuleli TI Kemal Kuleli MI Mehmed Deniz Cirid: : 1 Sabahaddin Bursa HU Nuri Kuleli HI Reşad Kuleli Müsabakalara hafta içinde devam edilecektir. Muhafızgüçlüler Demir- sporluları yendiler Ankara 9 (Telefonla) — Lig müç- larına bugün de Muhafızgücü saha- sında. devam edilmiştir. Muhafızgü- cü - Demirspor arasında yapılan maç 1 - 0 Demirspor aleyhine neticelendi. 248 4118, Galatasaray 2 2 Vefa iğ 2 ) Güneş 2 Beşiktaş 3 Fenerbâhçe 2 "Topkapı 2 Süleymaniye 2 Hilği 2 Beykoz 2 İst. Spor 2 hil ram VUVuesadma iyi oynadılar. Melihin top kontrolü, bilhassa sol açıkta iken fena idi. Her iki takımın da mevsimin iler- lemesi ile düzeleceklerini ve bu mev- sim güzel maçlar seyredeceğimizi umuyoruz. Hakem Adnan Akınm iadresi iyi idi, Ulvi YENAL | BEŞİKTAŞ STADI: . Beşiktaş - Istanbulsporu 3 - 2; Vefa, Beykozu 2 - 1 yendiler | kıyetli bir oyun çıkarmanın | derecede bozuk bir oyun Beşiktaş - stadında günün ilk maçı Beykoz ile Vefa arasında oynandı. Ke- mal Halimin hakemliği altında yapı- | Jan bu karşılaşmayı Beykozluların kazanacağı tahmin edilirken bir haf- ta evvel Güneşlilere karşı muvaffa- verdiği gururla sahaya çıkan Sarısiyahlılar bütün bu tahminleri altüst edecek çıkardılar, Ve bü yersiz gururlarının cezasını mağlübiyetle çektiler. Oyuna Vefalılar rüzgârı lehlerine alarak başladılar. Devrenin ilk dakikaları tamamen Vefa hâkimiyeti alında geçiyor ve Beykozlular da arada sırada fakat tehlikeli akınlarla bunlara mukabele- ye çalışıyorlardı. 35 inci dakikada ka- lecinin hatasından istifade eden Sul- hi sıkı bir sütle Vefarın birinci golü. e Beykozdan Said iki da» kargaşalıkta takımını ri soktu ve birinci dav- re 1 - 1 nihayetlendi. İkinci devre her iki tarafın canla başla çalışması yüzünden mütevazin bir şekilde geçti. Maçın beraberlikle neticeleneceği tahmin edilirken de- marke vaziyette bırakılan Hüseyin uzaktan çektiği bir şütle üst köşeden Vefanın galibiyet golünü yaparak bu tahminleri bozdu. Ve oyun bu şekil değişmeden Beykozun 2 - İ mağlübi- yetile nihayetlendi. Beşiktaş - İstanbulspor Günün ikinci maçını Ahmed Ade- min hakemliği altında Beşiktaş ile İstanbulspor yaptılar. Beşiktaşlılar geçen haftaki takımlarını aynen mu- hafaza ediyorlardı. Buna mukabil İs. tanbulsporlular eski takımlarından Samih müstesna tamamile genç ele- manlardan teşkil edilmişti. Beşiktaş: Mehmed Ali - Nuri, Faruk- TAKSİM STADE | Rifat, Bedii, Feyzi - Hayati, Rıdvan, Nâzım, Hakkı, Eşref. İstanbulspor: Saim - Ali, Samih - 'Tarık, Seyfi, Enis - Bahri, Cevad, Or- han, Rıdvan, İsmet. Oyuna Beşiktaşın seri hücumlarile başlandı. Sağlı sollu yaptıkları akın- larla oyun üzerinde tam bir hükimi- yet kuran Siyahbeyazlılar 5 inci da- kikada Nâzımın plâse bir şütile gali- biyet gollerini yaptılar. inci dakikadan itibaren müsavi şekle giren oyun devrenin sonuna ka- dar bu şekilde devam etti ve tam 42 nci dakikada müdafaasının ileride bulunmasından istifade eden Nâzım olsayd vaziyetinde yakaladığı bir top- Ja Beşiktaşın ikinci golünü yaptı ve devre 2 - 0 bitti, İkinci devreye İstanbulsporlular çok canlı bir şekilde başladılar. Genç oyuncular vasıtasile yaplıkları hü- cumlar Beşiktaş müdafaasını sars- mağa başladı, Nitekin 20 nel dakika- da bu çalışmalarının mükâfatlarını gördüler ve Orhan uzaktan çektiği bir şütle takımının birinci golünü yâp- tı. Oyun bu golden sonra çok sıkı bir çekişme haline girdi. Bu arada birçok sert hareketlere şahid olduk. 28 inci dakikada bir korner atışın- dan Hakkı takımına üçüncü golü yapmağa muvaffak olunca Beşiktaş- lar galibiyetin garantiye girdiğine İ hükmetmişolacaklar ki oyunu gevşet- tiler. Bu gevşemede dikkatsizliğin de tesiri olduğu gözüküyordu. Onların yavaşlamasından istifade eden Sarısiyahlılar tekrar hücumlara başladılar ve 40 ıncı dakikada Bahri yasıtasile ikinci gollerini yaptılar. Son dakikalar İstanbulspor hâkimi. yeti altında geçtiyse de vaziyet değiş- medi ve maç 3 - 2 Beşiktaşlıların galebesile neticelendi. Galatasaray, Topkapıyı 3 - 7 yendi Süleymaniye ile Hilâl berabere kaldı Taksim stadında ilk maç Şazi Tez- canın hakemliği ile Süleymaniye - Hi- 1â1 arasında yapıldı: Düdükle beraber gayet muntazam akınlarla Hilâl kalesine akmağa baş- layan Süleymaniyeliler bu üstünlük- lerini devrenin ortalarına kadar ida- me ettirdiler ve biri devrenin başla- rında soliç Nedret diğeri de devrenin ortalarında Daniş tarafından atılan iki gol kazandılar. Devrenin sonların- da bir firikik atışından Rauf Hilâlin birinci golünü yaptı. Ve devre 1-2 bit- ti, İkinci devre tamamile mülevazin bir şekilde ve mütekabil akınlar ara- sında geçti. Daha müessir hücumlar yapan Hilâl merkez muhacimi vası- tasile beraberlik sayısını - yaptı ve ; maç bu şekil değişmeden 2-2 beraber- likle nihayetlendi. Galatasaray - Topkapı: Günün ikinci maçı Galatasaray ile | Topkapı arasında Tarikın hakemliği | altında yapıldı, Galatasaray çoktan- beri sahada görmediğimiz Necdet ve Balimi arasına alarak şu şekilde | çıkmıştı: Sacid - Lütfi, Adnan - Ekrem, Be- dii, Celâl - Bülend, Eşfak, Salim, Sü- Jeyman, Netdet, Topkapı ise geçen haftaki kadro- sunu muhafazâ ediyordu. Şimdiye ka» dar müdafaada oynıyan Salimin merkez muhacimi mevkiine gelmesi sarı kır- mızılıların daha müessir oynaması- na sebep oluyordu, İlk dakikalardan itibaren hâkimiyeti alan Galatasa- ray 22 nci dakikada Salim vasıtasi- sile birinci ve son dakikalarda Bülend vasıtasile” ikinci. gollerini yaptılar ve devre 20 Galatasaray lehine kapandı. İkinci devreye Topkapılılar enerjik bir oyunla başladılar, Ve bu çalışma- larının mükâfatını 10 uncu dakikada Kâmilin ayağile bir gol kazanarak gördüler. Vaziyetin tehlikeye girdiği- ni hisseden Galatasaray muhacimle- ri tekrar harekete geçerek Topkapı kalesini çenber içine üldılar ve 30 uncü dakikada kalecinin göğsüne çarparak geri gelen topu, Salim ye tişerek içeri attı ve takımını 1-3 va- ziyete getirdi ve maç bu şekilde Ga- latasarayın galebesile nihayetlendi,