24 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

24 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

(Sağda) Beşiktaş kalecisi Mehmed Ali kornerden gelen bir topu Galatasaray forverdleri arasında tutuyor. (Ortada) kale önüne getirdiği topu durduruyor Beşiktaş stadındaki maçlar Beşiktaş Galatasarayı 5-2yendi Güneş, Topkapıya 2-1igalip geldi. Bey- koz Süleymaniye ile 0-0 berabere kaldı Haftanın en müim maçı Beşiktaş « Galatasaray karşılaşması idi. Beşik- taş klübünde uzun zamandanberi de- vam eden dahili ihtilâflar halledil- miş, Hüsnü ve Şeref gibi siyah beyaz- hların iki eski ve kıymetli futbolcu- su takımdaki yerlerine dönmüşlerdi. Bu sarsıntıdan kurtulan Beşiktaşlı- Jar, aralarına İzmirden Sabriyi de alarak sahaya en kuvvetli şekilde çık- mışlardı: Mehmed Ali - Nuri, Faruk - Rifat, Hüsnü, Fuat - Heyati, Hakkı, Sabri, Şeref, Eşref, Buna mukabil, Galatasaray saha- da yine yepyeni bir takımla göründü! Sacid.- Salim, Lütfi - Ekrem, Ad- nan, Celâl - Necdet, Süleyman, Be- dii, Eşfak, Bülend. Hakem Adnan Akın. BİRİNCİ DEVRE Oyun başlar başlama:, Beşiktaş gol atıyordu. Şerefin yerden şütünü Sacid yatarak tuttu. Galatasarayın mukabil akını da Beşiktaş kalesi için tehlikeli oldu. Bülendin ortaladığı bir topta Süleyman ağır davranma- saydı netice alacaklardı, Fuat tehii- keyi uzaklaştırdı. Galatasaray üstüs- te sağdan bir kaç canlı akın yaptı. Eşfak iki defa ofsayd kalarak bu akınların neticesiz kalmasına sebeb oldu. Yine sağdan inen bir akında Necdetin ortaladığı bir topa, arkası kaleye dönük olduğu halde Eşfak vole bir şüt çekti. direği sıyırarak avut. Beşiktaşın akınları başladı. Şe- ref Hakkıya derin bir pas verdi. Sa- cid kaleden çıktı ve yatarak topu tutmağa çalıştı. Hakkı, topu Sacid- den söktü, fakat avuta girdi! Eşfak üç defa üstüste sert çarpış- malar neticesinde hırpalandı. Nec- detle Süleymanın güzel bir kombine- Zonu Mehmed Alinin elinde kaldı. BEŞİKTAŞIN BİRİNCİ GOLÜ Berabere devam eden oyun yavaş yavaş Beşiktaş lehine dönmeğe baş- ladı. Yirmi altıncı dakikada soldan İnen bir akımda Sabri Haklıya “bir pas verdi. On sekiz pas üzerinde topu yakalıyan Hakkı yerden güzel bir süt çekti. Sacid plonjon yaptı. Top eline çarparak ağlara yuvarlandı. Beşiktaş oyuna hâkim. Galatasa- ray aleyhine korner oluyor. Salimle Hakkı çarpısıyorlal. Korner netice- #iz kalıyor: BEŞİKTAŞIN İKİNCİ GOLÜ Otuz dördüncü dakikada Galata- Saray aleyhine tekrar Korner oldu. Hayatinin çektiği güzel bir korneri Hâkkı fevkalâde bir sıçrayış v6 kafa Vuruşla Galatasaray kalesinin ağla- Mna gönderdi. Bu sirada ne Galata- Saray Kalecisi, ne de müdafaası ye- Tinden kıpındamamış, adetâ mıhlan- Mış kalmıştı. Galatasarayın bir akınını Nuri fa- Yulla kesti. Çekilen frikiki Mehmed kurtardı. Nurinin ikinci bir fayu- «İN yine neticesiz kaldı. Fuat yap- Mehmed Ali İş bıraktı, fakat Süleymân topu dışan | attı, Oyun sertleştiği bir sırada dev- re (2-0) Beşiktaşın galibiyeti ile bitti. ! İKİNCİ DEVRE Takımlar ikinci devreye çıklıkları zaman İkisinin de değişmiş olduğunu gördük, Beşiktaşta Hüsnü beke, Nu- ri santrhafa geçmişti. Galatasarayda da Salim santrfor, Adnan sol bek, Bedii santrhaf oynuyordu. BEŞİKTAŞIN ÜÇÜNCÜ GOLÜ Üçüncü dakikada Eşref topu sür- dü, on sekiz pas içinde kaleye doğru ortaladı. Sacid İleri doğru bir plonjon yaptı, fakat topu bloke edemedi. Sabri yetişerek üçüncü gölü kolay- İ lıkla yapmağa muvaffak oldu. | 4S0) gibi: açık bir farka #ağmen | Galatasaray mağlübiyeti kabul et- meden hücuma geçti. Necdet aldığı derin bir pası haf hattından Beşiktaş Kalesine sürdü. Fakat arkadan takib İ eden Fuat Necdetin topa vurmasına mâni oldu. Mehmed Ali bu tehlikeyi ayakla uzaklaştırdı. GALATASARAYIN BİRİNCİ GOLÜ Oyun bir müddet tatsızlaştı. Top ortada dolaşırken on ikinci dakikada Bülende ileri bir pas verdiler. Bülend sürdü ve ortaladı. Eşfak bu ortalayı- şı gögüsle kaleye soktu. GALATASARAYIN İKİNCİ GOLÜ Galatasaray bu golün hıziyle tek- rar hücumda,. Beşiktaş takımı adetâ durdu. Selimin bir şütüne Mehmed Ali geç yattı ve gole mâni olamadı. Eşfakın topu tutmayıp üzerinden sıçrayışı Mehmed Aliyi | şaşırtmıştı. İ Oyum (3-0) dan kısa bir zaman içinde (3-2) vaziyete girince heyecanlı bir şekil almağa ve sertleşmeğe başladı. BEŞİK TAŞIN DÖRDÜNCÜ GOLÜ Yirmi birinci dakikada Ekrem topu kornere attı. Eşrefin çektiği şütü Hakkı, yine hareketsiz duran Gala. tasaray müdafaası arasından, mü- kemmel bir kafa vuruşu İle direği sı- yırarak ağlara gönderüi, BEŞİK'TAŞIN BEŞİNCİ GOLÜ Eştakın vole bir şütünü Mehmed Ali bertaraf ettikten sonra Beşiktaş soldan bir akın yapı. Yirmi sekizin- ci dakikada Eşref topu Şerefe verdi. Şeref de yerden bir şüt çekti. Sacid kendisine gelen Lopa lüzumsuz bir yatış yaptı ve tutamadı. Altından ka- çan Topu Sabri ağlara gönderdi , Galtasaray bu gölden sonra mağ- lübiyeti kabul etmiş bir şekilde oy- namağa başladı. Beşiktaşın üstüste yaptığı akınları Şacid son bir gayret- le kesmeğe muvaffak oldu. Oyunun neticesi değişmederi (5-2) Beşiktaşın galibiyeti ile bitti. NASIL OYNADILAR? Galib Beşiktaş takımı güzel, ener- jik bir oyun çıkardı. İkinei devrede on dakikalık durgunluk devresi müs. tesna takımın eksik ve gedik hiç bir tarafı yoktu. Galibiyeti hakketti . Kaleci Mehmed Ali ikinci “golde bir kaç favuluna rağmen, Nuri ikinci devrede, Hüsnü bekte güzel oynadılar. Haf hattında Rifat ve bir iki lüzumsuz favulunu bertaraf edersek Fuat iyi idiler. Hüs- nü ve Nuri sanirhafta yalnız zarar- sızdılar, Hücumda Hakkı mükem- meldi. Takımını bermulad sürükledi, götürdü. Sabri biraz güzel bir oyun gun, Eşref ve Hâyati güzel bir oyun çıkardılar. Gülatasaray takımı (4-2) oluncaya kadar gayretle çalıştı. Takımın umu- miyetle oyunu fen& değildi. Bu dere- ce açık mağlübiyetlerine sebeb kale- cilerinin iy! bir gönde olmayışıdır. Sacid, komerden gelen toplara çik- madı. Üçüncü * ve beşinci ( göllerde topu elinden kaçırdı, Bekte Lütfi iyi oynadı, Haf hattında oynıyan öyub- cuların hepsi vasattan fazla değiller- di, Hücumda Eşlak çok iyi, Necdet iyi, diğerleri gayretli idiler. Umumi- yetle Beşiktaşın atletik faikiyeti kar- şısında kaldılar, Hakem Adnan Akın, maçı fazla müdahale etmeden, güzel idare etti, GÜNEŞ - TOPKAPI Güneş - Topkapı maçı sabah sani onda Beşiktaş stadında hakem Nuri Bosutun idaresinde başladı. Takımlar sahaya şu şekilde çıkmışlardı: Güneş: Cihad - Hâris, Reşad - Yu- suf, Rıza, İbrahim - Melih, Ömer, Hakkı, Murat, Rebii. Topkapı: Abdülkadir - Hakkı, Sa- bahattin - Hayri, Tahsin, Besim - Ziya, Yunus, Kâmil, Salâhaddin, Hamdi. K BİRİNCİ DEVRE Bir hafta evvel Beşiktaşa (11-0) yenilen TTopkapıyı, Güneşin kolaylıkla yeneceği tahmin olunuyordu. Oyun başlar başlamaz, Güneş takımı der- hal hâkimiyeti ele aldı. Dakikalar ilerledikçe bu hâkimiyet gittikçe ar- tıyordu. Güneş verdlerinin üstüte çektikleri şütleri ve açıkların orta- kalecisi güzel tu- lârla kesiyor ve ta- yordu. Dakikalar geçip te Güneş hü- cumlarının neticesiz kaldığını gören "Topkapı oyuncuları gittikçe artan bir gayretle oynamağa başladılar. Top- kapı müdafaasının sıkışık bir tarzda tatbik ettikleri müdafaa tarzına Gü- neş forverdlerinin ayaklarında fazla top tutmaları, deplasmansız ve yan- ış bir oyun tarzı tatbik etmeleri in- oimam edince oyun uzun müddet golsüz devam etli. Oynanan topda kontrol edilemiyecek derecede &z şişmiş ve çamurla ağırlaşmıştı, Birinci devreyi Güneş, Melihin or- talayıp Ömerin kafa ile attığı bir tek golle ancak (1-0) galip bitirebildi. Rebiinin bir müddet İnsayd oynama- sı oyunu büsbütün sıkıştırmış ve hiç bir fayda vermemişti. İKİNCİ DEVRE © Oyunun ikinci devresinde Güneş Melihi santrfora almış, Ömeri sağaçı- ie ti. Güne: dakika» Tekirdağlı İlüseyin şampiyonluğunu muhafaza etti, (Solda) Hüsnü, Eştakm lardan itibaren hâkimiyeti (ele aldı. Fakat oyunun Topkapı kalesi önünde gittikçe sıkışması ve förverd- lerini lüzumsuz didinmeleri yüzünden yine netice alınamıyordu. Bu arada 'Topkâpı kalecisinin güzel oyunüyle beklerin gayretini zikretmek lâzım- dır. On beşinci dakikada Melih karı- şıklık içinde yerden bir şütle takımı- nın ikinci sayısını yaplı. 'Topkapılılar yine yılmadan müda- isaya devam ettiler ve bu arada bir kaç ta güzel akın yaptılar. Murad e Hakkinm kalenin dört, beş metre önünde yakaladıkları fırsatları di- şarı almaları Topkapılıların gayreti- ni artırdı. Otuz beşinci dakikada sol açık ayağına geçirdiği bopla Yusufu geçti. Topu ileri vurup arkasından koşarak Güneş sağ bekini de atlattı Ye kalesinden çıkan Cihaddan evvel topa yetişerek Topkapının ilk ve son galünü yaptı. Bundan sonraki kısım yine Güneşin hâkimiyeti altında neti- cesiz geçti ve (2-1) Güneşin galibiye- tile bitti. NASIL OYNADILAR? Güneş, galib gelmek ve hâkim oy- namakla beraber muvaffak olmuş sayılamaz. Müdafaada Reşad, Rıza ve İbrahim ayaklarında top tutma- dan iyi bir oyun oynadılar. Hücum hatlı, Rebii de dahil yanlış bir oyun tarzı tatbik etti. Topkapının kalecisi iyi oynadı ve takımını fazla golden kurtardı. Bek- ler ve haflar iyidiler. Fakat bazları, lüzumsuz bâzı sertlikler yaptılar. Bilhassa hücum hattında topdan zi- yade rakibini koluyan ve kövalıyan oyuncular vardı, Bu kaldesiz sartlik- ler olmasaydı Topkapı takımma mu- vaffak olmuş denebilirdi. Hakem Nu- ri Bosut maçı iyi idare etti Ulvi Yenal BEYKOZ - SÜLEYMANİYE Beşiktaş stadında ikinci maç Bey- koz - Süleymaniye oyunu idi, 'Takım- ların kuvvetlerinin müsavi oluşu bu oyuna fazla ehemmiyet verilmesine sebeb olmuştu. Beykoz Şahapsız ola- rak şü şekilde sahaya çıktı : Safa - Sadeddin, Bahadir - Mus- tafa, Kemal, Cihad - Türhan, Jirayir, Etem, Gazanfer, Kâzım. Süleymaniye takımı bir hafta ev- velkine nisbetle kuvvetli idi ; Muvaffak - Ruhi, Bürhan - İbra- him, Orhan, İbrahim - Haraç, Nedret, Daniş, Diran, Nizameddin. Hakem Kemal Halim, BİRİNCİ DEVRE Oyun başlar başlamaz her iki takı- mın da galibiyeti elde edebilmek için bütün gayretile oynadığını görüyo- Tuz. Oyun havadan cereyan ediyor. İki taratm oyuncuları birbirlerine fazla sert giriyorlar, İlk on dakika Beykozun hâkimiyeti altında oyna- nıyor. Fakat netice yok, Süleymaniye yavaş yavaş açılmağa başladı. Ruhi ve Bürhanın uzun vuruşları ile taz- yiktan kurtuldu. Süleymaniye for- verdleri uzaktan güzel Şşütler çeki- yorlar. Beykoz da gayretli oyunile bu hâkimiyetten kurtuldu, Devre sıfır sıfır berabere neticelendi . İKİNCİ DEVRE İkinci devrede her iki takım galib çıkabilmek azmile canla başla çalış- tar. Fakat hakem maçın son düdü- ünü çaldığı zaman her iki takım sa- hadan golsüz olarak berabere ayrıl- | FENERBAHÇE STARINDA: Vefa - İstanbulsporu 32 Fenerbahçe - Hilâli 6 - O yendiler Fener stadında günün ilk maçı İs- tanbulspor ile Vefa arasında yapıldı. Rüzgürla oyuna başlıyan ve genç oyuncuları takıma alan İstanbulspor muhacimlieri derhal Vefa kalesini sıkı bir çenber içine aldılar, Bü taz- yik tam 15 dakika sürdü. 17 nci da- kikada Muhteşemin şahsi bir hücu- munda ortaya gelen topu Sulhi sıkı bir şütle içeri atarak takımının birin- cİ ve bir dakika sonra kalecinin hg- tasından gene Sulh! ikinci golleri yapınca Vefa oyun üzerinde hâkim vaziyete geçli. Bu sırada Vefa kaleci- sinin yaptığı penaltıyı Bahri bozuk bir vuruşla direğe çarptırarak fırsatı kaçırdı. Sarısiyallilar Vefaya nazaran da- ha teknik oynamalarına rağmen bir türlü gol çıkaramıyorlardı. Nihayet devrenin sonlarına doğru bir korner atışında müsaid vaziyette topu yaka- liyan Cevad. yavaş bir vuruşla tak mırın birinci gölünü yaptı. Ve dev- re 2 - 1 Vefa lehine nihayetlendi . İkinci deyreye İstanbulspor büyük bir azimle başladı. Rüzgâr altında olmasına rağmen Vefa kalesini sar- dılar ve 3 üncü dakikada Orhanin güzel bir şütile beraberliği elde etli- ler. Vaziyetin tehlikeye girdiğini gö- ven Vefa derhal oyunu açmağa ve açıklar vasıtasile Sarısiyah kalesini tehdide başladılar. 18 inci dakikada müdafilerin ileri- de bulunmasından istifade eden Muh- teşem Sulhiden aldığı nefis bir ara pasını hüsnü istimal ederek üçüncü golü yaptı ve takımını tekrar galib vaziyete geçirdi. Bu sayıdan sonra İstanbulsporlular tekrar Vefayı taz- yika başladılar. Bu sırada Vefa mü- dafli Süleymanı sert oynadığından dolayı hakem dışarı çıkardı. Ve mâ- .çın son dakikaları İstanbulspor üs- “tünlüğü ile devam ederek vaziyet de- gişmeden 3 - 2 Vefanın galibiyetile nihayetlendi, FENERBAHÇE - HİLÂL Günün ikinci karşılaşması Fener- bahçe ile Hilâl arasında yapıldı. Fe- nerbahçe, takımında bazı değişiklik- ler yapmış ve ikinci takımdan Şina- siyi merkez muhacime getirerek şu şekilde çıkmıştı. Hüsameddin - Ya- şar, Lebib - Necdet, Aytan, Esad - Saim, Ali Rıza, Şinasi, Şaban, Fikret. 'Tarıkın idaresindeki bu oyuna Fener- liler rakiplerini ihmal eder bir heleli ruhiye ile başladılar, 10 uncu dakikada Şaban Fenerin ilk golünü yapınca diğer sayıların da birbirini takib edeceği tahmin edilir. ken Hilâlâin güzel bir müdafaa oyu- nu tutturması ve Fenerlilerin fazla çalım yapmaları yüzünden ilk devre bu vaziyet değişmeden ve Hilâl sâha- dan 1 - 0 çıktı. İkinci devrede Fikret soliçe geçti. Ve oyun derhal Sarılâciverd hâkimi» yeti altına girdi, Tamamen Hilâl ni- sıf sahasında devam eden oyunun bu devresinde Ali Rıza iki, Şinasi iki ve Saim bir gol yaptılar ve maç Fener- bahçenin 6 - 0 galebesile nihayete lendi il hk se