24 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

24 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

er sabah daha genç görünüyorum PARİSTE: Bayan Grebert diyor ki: «Uyanır uyanmaz, hemenel aynama osarıhyor ve yüzüm- deki oburuşuk- Juklarımla Çiz. gilerimin gün- den güne kaybol duğunu kemali hayretle görüyo- rum.» «Bir hafta zarfında mucize de- necek bir tarzda gençleşip güzel- leşmeme cidden şaştım. Bütün arkadaşlarım buna nasıl muvaf- fak olduğumu soruyorlar ve beni candan tebrik ediyorlardı.» Bu usulü tatbik etmiş olan binlerce Kadınlar, bir hafta zar- fında birkaç yaş gençleşmiş ve bu- Tuşukluklarla çizgileri tamamen kaybetmişlerdir. Âlimler, buru- şukluklarımızın ancak ihtiyarla- mağa başladığımızda meydana çıktığını keşfetmişlerdir. Çünkü cild ihtiyarlayınca bazı hayati cevherlerini kaybeder, bu cildi besleyip . kuvvetlendiriniz. OHe- men tazeleyip gençleşir. İşte, Vi- yana Üniversitesi profesörlerin- den doktor Stejskal'in şayanı hayret keşfi olan ve BİOCEL tâ- bir edilen ve genç hayvânlardan istihsal edilen cild hüceyreleri hülâsası, bugün pembe rengin. deki Tokalon kremi terkibinde mevcuddur. Her akşam yatmağ- dan evvel tatbik ediniz. SİZ uyur- ken elidinizi besleyip gençleş- tirir. Ve buruşuklukları giderir. Bir hâfta nihayetinde on yaş daha gençleşmiş görüneceksiniz. Gündüzleri de beyaz rengindeki Tokalan kremini kullanınız. Si- yah noktaları eritir, açık mesa- meleri sıklaştırır ve birkaç gün zarfında en esmer ve sert bir cildi beyazlatıp yumuşatacaktır. eserlerinden YENİ HARFLERLE Savaş ve Polis köpeği Tavuk hastalıkları Tavukları çok yumurtlatmak için ne yedirmeli? Ne zaman civciv çıkarmalı? Tavukçulukta muvaffakiyetin sm? Tavukçuluktan nasi para kazanılır? Nasıl tavukçuluk yapılmalıdır? 25 ESKİ HARFLERLE Mufassal yeni tavukçülük Kaçi beslemek usulü Av ve salon köpekleri Satış yeri: İKBAL kitabevi sus as fi KÜÇÜK İLÂN okuyucularımız arasında EN SERİ, EN EMİN EN UCUZ vasıtadır, Alım satım, kira işlerin- de iş ve işçi bulmak için istifade €diniz! * MATBAASI Rotatif makinelerinde resimli ve renkli gazete ve mecmuaları, baski ))j adedi yüksek risale, kitab ve her) nevi matbuaları en temiz şekilde en) ehven şeraitle basar. * Devamlı işler için hususi şerait tesbit edilir. Fazla tafsilât için matbaa idare- sine müracaat. Telefon : 20497 : Maliye vekâletinden 1 — Açık eksiltmeye ularak ahnacağı ilân olunan Yirmi bin metre ka- naâviçe'ye istekli Zuhur etmemesinden dolayı nümüne ve şartnamesi değişti lerek 4/11/9335 Cuma günü saat 15 de Levamım Müdürlüğündeki Eksiltme Ko- misyonunda ihale apılmak üzere tekrar 15 gün müddetle açık eksiltmeye konulmuştur. 2 — Tahmin edilen bedeli üç bin ve muvakkat teminatı iki yüz yirmi beş liradır, 3 — Şartnamesi Levazım Müdürlüğünde ve İ ulda Dolmabahçede Ma- addelerinde yazılı belgeler mektubu ile birlikte belli vdiğde . iz veya banka k gün ve saatte komisyona gelmeleri. Gümrük muhafaza genel komutanlığı istanbul satınalma komisyonundan 1 — Deniz vasıtaları için salın alınacak 400 ton lâvamarin kömürünün 4/11/938 cuma günü saat 11 de açık eksiltmesi yapılacaktır, 2 — Evsaf ve şartnamesi komisyondadır. Görülebilir, 3 — Tahmini tutarı 5000 lira ve ilk teminatı 375 liradır. 4 — İsteklilerin gün ve saatinde ilkteminat makbuzları ve kanuni vesika- larile Galata eski ithalât gümrüğü binasındaki komisyona gelmeleri. o «7678» Gümrük muhafaza genel komutanlığı istanbul satınalma komisyonundan 1 — 25,000 kilo mangal kömürünün 31/10/938 pazartesi günü saat 11 de açık eksiltmesi yapılacaktır. 2 — Tasınlanan tutarı 1250 lira ve ilk teminatı 94 liradır. 3 — Evsaf ve şartnamesi komisyondadır. Görülebilir. 4 — İsteklilerin gün ve saatinde ilk teminat makbuzları ve kanuni vesika- | (7385) ! Jarile birlikte Galata eski ithalât gümrüğüne gelmeleri. Kapalı zarf usulile münakasa ilânı Amasya belediye reisliğinden Amasya elektrik santralına konulacak ikinci lokumapil gurubu için Ulus gazetesinin 16,21,26,31 ağustos 938 ve Akşam gazetesinin 18, 23, 28 ağustos 938! ve 2 eylül 938 tarihli nüshalarile ve kapalı zarf usulile ilân edilen münakasaya talip zuhur etmediğinden münakasanın yenilenmesine ve ihalenin 16 teşrini. sani 938 tarihine rastlayan çarşamba günü saat onbeşte yapılmasına belediye encilmenince karar verilmiş olmakla evvelki şerait dairesinde bu işe talip olan- ların ihale günü muayyen zamandan bir sat evveline kadar teklif mektupları- nı Amasya belediyesine vermeleri lüzumu ilân olunur. (7361) istanbul Defterdarlığından : Keşif bedeli dokuz bin dokuz yüz doksan dokuz lira on kuruştan ibaret bu- lunan Vilâyet konağının tamiratı işi açık eksiltmeye konulmuştur. İsteklilerin | lm İİ mm ii SENE Şark Kromları T. A. Ş. den Diplomalı hemşire alınacak Şirketimizin Ergani Maden civarındaki Hastanesinde çalışmak üzere diplomalı bir hemşireye ihtiyaç vardır. Ta- liplerin tereümeihallerini ve istedikleri asgari ücret miktarını «Şark Eromları 'T. A.'Ş. - Madens adresine bildirmeleri ve bir de Fotoğraf gön- dermeleri lâzımdır. Güleman Krom madeni Galatasaray lisesi Alım satım komisyonu başkanlığından: Kesif bedeli İlk teminatı Lira K. Tira 1669 55 R 126 Galatasaray lisesinin Ortaköy şubesi binasında yapılacak olan ve keşif bedeli ve ilk teminatı yukarıda yazılı tamiratın 2/11/9838 çarşanba günü saat 14,30 da kültür direktörlüğü binası içinde liseler muhasebeciliğinde toplana- cak olan komisyonda açık eksiltmesi yapılacaktır. Bu işe ait keşifname ve şeriname evrakı lise idaresinden görülebilir, İs- teklilerinin en az (1000) Liralık bu işe benzer iş yaptıklarına dair idarelerin. den almış oldukları vesikalara istinaden nafıa direktörlüğünden eksiltme ta- rihinden bir hafta evvel alınmış ehliyetname Ye yehi sene ticaret odası vesi- kası teminat makbuzlarile belli gün ve saatte komisyona gelmeleri. (7593) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Muhammen bedeli 22000 iira olan Haydarpaşa Limanında bulunan ve mü- temadi cereyanla çalışmakta olan vinç ve transbordörlerin bütün elektrik tesi- satını mütenavip cereyan tesisatına tahvil işi 2/12/1938 Cuma günü saat 15 de kapalı zarf usulü ile Ank ii İdare binasında eksiltmeye konmuştur. Bu ise girmek iste rin 1650 liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve buna benzer işler için alınmış Nafla ehliyet vesikası ve teklifterini aynı gün saat 14 de kadar Komisyon Reisliğine vermeleri lâzım- dır. Şartnameler parasız olarak Ankara'da Malzeme Dairesinden, Haydarpaşa- da Te im ve Sevk Şefliğinden dağıtılacaktır. (7505) Ziraat vekâletinden Orak, Çayır makinesi, pulluk ve diğer altı kalem ziraat âlâtı ve muhtelif sebze tohumları alınacak. 1. — On adetd lı orak makinesinin muhammen fiyatı «1700» lira ve ilk teminat parası «126» liradır. 2. — On beş adet taraklı orak makinesinin muhammen fiyatı «2715» lira ve ilk teminat parası «209. liradır. 3. — Üç adet çayır ve üç adet el ot balya makinesinin muhammen fiyat. ları «810» lira ve ilk teminat parası «61» liradır. 4. — İkiyüz adet Oliver sistemi yerli döner kulaklı pulluğun muhammen fiyatı «4000» lira ve ilk teminat parası «300» liradır. 5. — Yetmiş beş adet pülverizatörün muhammen fiyatı «1050» lira ve ilk teminat parası «79» liradır. 6. — İkiyüz elli adet madeni yayığın muhammen fiyatı «2500 lira ve ilk teminat parası o188» liradır. 1. — Binbeş yüz adet - budama makası ve binbeşyüz adet aşı çakısının muhanimen fiyatları «4500» lira ve ilk teminat parası «338» lltadır. 3. — Üç adet petek yapma kalıbının muhammen fiyatı «96, Jira ve ilk teminat parası «8. Ziradır. 9. — Besvüz altmış kilo muhtelif sebze tohumlarının muhammen fiyatı «8100 lira ve ilk teminat parası «61» Ilradır. 10. — Yukarda isim mikdar ve muhammen fiyatları yazık malzeme ki- m açık eksiltme İle alınacaktır. 11, — Bu malzemelerin şartnamesi ayrı, ayrı olarak Ziraat Vekâleti Zi- raat Umum Müdürlüğünden parasız verilir. 12. — Miünakasaya ıştirâk etmek isteyenlerin, münekesa günü olan 2/11/938 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 şe kadar ilk leminat mek- tublarile Satınalma Somisyonunda hazır bulunmaları ilân olunur. sim, Yapı işleri ilânı mukavele, eksiltme, genel ve özel fenni şartnamelerile, proje ve keşif hülâsasını görmek isteyenlerin Mili Emlâk idaresine her gün ve eksiltmeğe girmek üzere- de bu işe benzer besbin liralık iş yaptığına dâir idarelerinden almış olduğu ve- sikalara istinaden İstanbul vilâyetinden eksiltme tarihinden sekiz gün evvel müracaatla alınacak ehliyet ve 938 yılına ait Ticaret odası vesikaları ve 750 liralık muvakkat teminat akçelerile 31/10/938 pazartesi günü saat on dörtte Mini Emlâk müdürlüğünde toplanan komisyona müracaatları. (M.) (7547) KENAN Basımevi ve Klişe Fabrikası Sahip ve müdürü : Kenan Dinçman Son sistem makinelerle mücehhez klişe atölyesi - En mükemmel tabı makine- leri ve mücellidhane takımları Alelümum klişe ve tabı işlerinde en titiz müşterileri bile memnun bırakacak vaziyette bir müessesedir. Mecmua, Broşür, Kitap, Defter, Nefis renkli baskı işlerini en ehven fiatle deruhte eder, Babıâli civarında Narlıbahçe sokağında No, 15 Telefon: 20113 Nafia Vekâletinden 1 — Eksiltmeye konulan iş: Errurumda Grup inşaatının < ikmeli işidir. Keşif bedeli: 245 983 lira 49 kuruştur. 2 — Eksilime 211/033 çarşanba günü saat 15 de Nafıa Vekâleti yapı işle. iri eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usulile yapılacaktır. 3 — Eksiltme şarinamesi ve buna müteferri evrak altı lira onbeş kuruş bedel mukabilinde yapı isleri Umum müdürlüğünden alınabilir. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 13 549 lira 17 kuruşluk muvak- kat teminat vermeleri ve naf)a vekâletinden alınmış ehliyet vesikası göster- meleri lâzımdır. Bu vesika eksiltmenin yapılacağı günden en az sekiz gün evvel bir istida ile nafa vekâletine müracaatları ve istidalarma en az bir kalemde 150 bin lira kıymetinde bu işe benzer bir iş yaptığına dair işi yaptıran idareler- den alınmış vesika iliştirilmesi muktezidir. Bu müddet zarfında vesika tale- binde bulunmayanlar eksiltmeye giremiyeceklerdir. 5 — İsteklilerin teklif mektuplarını ihale günü olan 2/11/938 çarşanba günü saat 14 de kadar eksilime komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde teslim edeceklerdir. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. «4317u «7483» Liseler alım satım komisyonundan Komisyonumuza bağlı Erenköy Lisesinin Çamlcadaki Şubesinin ihtiyacı olan 2600 kilo Pamuğu açık eksiltmeye konmuştur. Eksiltme 2/11/9838 Çarşamba günü saat 14,45 de İstanbul Kültür Direk- törlüğü binası içinde toplanan Komisyonda yapılacaktır. Beher kilo tahmin bedeli 42 kuruş ilk teminatı 82 liradır. İstekliler bu gibi işler yaptıklarına dair Ticaret Odasının 938 yılı vesikası ve ilk teminat makbuzlarile birlikte belli gün ve saatde sözü geçen Komisyona gelmeleri, Teminatlar Liseler muhâsebeciliğine yatırılacaktır. Nümune ve şartname- leri görmek İsteyenlerin Galatasaray Lisesinde Komisyon Sekreterliğine müra- caatlari. (1651) Türk Yüksek Mühendisleri Birliği İstanbul şubesinden: Senelik kongre bugünkü pazartesi günü saat 17,30 da Tepebaşında HALK- EVİ salonunda yapılacağından İstanbuldaki üyelerin gelmeleri ehemmiyetle rica olunur.