3 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

3 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

3 Künvuüevvel 19 Manisa 2 (Akşam) — İstanbul vali- Hğine tayin edilen Manisa valisi B. doktor Lütfi Kırdar, çok değerli bir şahsiyettir, Onun pek kısa süren Ma- nisa valiliği yanık Manisa baştanbaşa asfalt ve parke yollarla be- zenmiş, hastane, Halkevi, parti, kitap- , Kız enstitüsü, büyük sinema klükte bir stad- âyetteki şoseler ıslah eler yapılmış. de gene dok- z da İnşa edil- ni hükümet, parti 1, nehirler üzerinde bir çok köp kaza ve köylerde büyük ok ide getirilmiştir. B, Lütfi Kırdar Manisada çok sevi. len bir ş. ttir. Bülün vilâyet genç. liği, onun etrafında toplanmış, Halk- »ir kültür ve çalışma kaynağı ol» dağ sporu tesis ve ihya edilmiş, ve Halke gene B. Lütfi Kırdar za bir pamuk saha» Manisa üzüm ve hı için müesseseler ku- jeler hazırlanmıştır. Bu $ birkaç sene içinde tatbik & na konulacak, o vakit Manisa eti, Türkiyenin en Zen- gin ve verimli vilâyetlerinin başına ge- lilar, bu enerjik validen ay- rıldıkları için çok müteessirdirler. Bu teessürl onun İstanbul gibi mühim bir yere vali olmuş bulunmasile zail olmaktadır. Kendisine bütün Mani. R halkı, can ve gönülden muvaffak. , yet temenni etmektedir. >Ingilterede yeni bir mektep Sim “— Ş e an İngilterede çocukları seyrüsefer (usullerine alıştırmak için bir mekteb açılmıştır. Bu Dr. Lütfi. Manisadaki eserleri Kısa valiliği zamanında Manisa çehresini tamamen değiştirmiştir am a Kırdarın a ”. >) ” 7 “ 5 | Dr. Lâtli Kırdarın Manisadaki eserlerinden: Yukarıda Parti, aşağıda kız enstitüsü binaları Çocuklara sokaklardan kazasızca nasıl geçilebileceği öğretiliyor Izmir mektupları Büyük şehir otelinin inşa- asına yakında başlanacak Plâjların ıslahı ve şehir plânı için hazırlıklar başladı İzmir (Akşam) — Birinci Kordon- da Şehir gazinosunun bulunduğu yerde (140) yataklı büyük bir (Şehir oteli) inşa edileceğini yazmıştık. İn. şanta 939 yılında başlanacaktır, İz mirin bu en güzel otelinin plânmı Güzel Sanatlar akademisi profesör- lerinden B. Arif Hikmet hazırlamış- tır. İnşa edilecek otelin betorame tır. İnşa edilecek otelin betonarme mıştır. Otel, müteaddid daireleri ve her nevi konforü İhtiva edecektir. Otelin her odasındaki tesisat ve inşaat o şekilde yapılacaktır ki, bir oda veya dairedeki gürültü, başka oda veya daireden duyulmıyacaktır. Deniz tarafına bakan oda ve daire- lerin ayrı ayrı, diğer taraftakilerin umumi balkonları olacaktır. Bir bal- konda oturan bir adam, diğer bal- konlardan katiyen görünmiyecektir. Odaların her birinde koridor, banyo dairesi, sıcak ve soğuk su bulunacak» tır, Alt katta lokanta ve gazino, sâ- lonlar bulunacak, bahçe kısmında denize doğru açık hava gazinosu tan- sim edilecektir. İnciraltı plâjı İnciraltı plâjında vilâyet hususi muhasebesi tarafmdan yaptırılacak tesisata yakında başlanacaktır. İs- timlâk edilen arazi üzerinde bir ga- zino ve modem bir banyo vücude ge- tirilecektir. Bu inşaat için 45,000 lira serfolunacaktır. Banyoda müteaddid soyunma odaları, duş yerleri bulu- nacak, alçak ve yüksek atlama yerle- ri yapılacaktır. Gazino önünde geniş bir sahada kum havuzu olacak, deni- ze girilecek yerler, derinliklerine gö- re filâmalarla işaret edilecek, küçük yaştaki çocuklar için sığ yerler belli İ olacak, İnciraltı plâjı en güzel ve te- miz bir eğlence, spor ve istirahat ye- ri-halini alacaktır, Bostanlı »lâjı Karşıyakada Bostanlı mevkiinde- Ki plâjda Belediye tarafından ıslah edilecektir. Kilometreler uzunluğun- da olan bu plâjda gazino ve banyo | soyunma odaları yaptırılacaktır. Önü- müzdeki yaz mevsiminde (İnciraltı ve Bostanlı plâjları, İzmirin en güzel eğlence yerleri haline getirilecektir, İnciraltı plâjında körfez vapurları için betonarme bir de iskele inşa edi- | lecektir. Şehir plânı İzmir şehrinin müstakbel plânının | İ tanzimine Belediyece yakında başla- nacaktır, Bunun için Belediyece lâ- zım gelen bütün hazırlıklar tamam- lanmış ve bütçeden 40,000 lira ayrıl- mıştır İzmirin Basmahane mevkiinde in- | şa edilecek merkez hâlinin inşasına | Belediyece yi > e z mektepte kalabalık caddelerden kazasızca geçmek için ne yapmak lâzım geldiği, işaretlerin mânası, bir kaza vukuunda ne yapılacağı öğretilmektedir. Çocuklar ders aldıktan sonra İşaret memuru, şoför gibi muhtelif vazifeler de görüyorlar. Yukarıdaki resimde bu mektepte çalışma usulünden bir kaç sahne görünüyor. Yukarıda $oför vesikası nasil sorulacağı ve İşaret (o memurunun önünden nasıl geçileceği, aşağıda kalabalık bir sokaktan geçiş ve kazaya 'rıyan bir çocuğa yardım şekilleri gösterilmektedir. yakında başlanacaktır. İlk kısımda temel münakasayâ çıka rılacaktır. Ağaçlandırma faaliyeti Vilâyet ziraat müdürlüğü ve Bele- diye, sonbahar mevsimi için geniş mikyasta ağaçlandırma faaliyetine hazırlanmışlardır. Ziraat ve Belediye fidanlıklarında mühim mikdardâ /i- dan yetiştirilmiştir. Orman müdür- lüğü de kendi fidanlığında pek çok fidan yetiştirmiştir. Kültürparkın, heniz teşcir eğfimemiş olan kısmı da bu yi ağâçlandırılacak ve Kültür parkta boş saha hiç kalmıyacaktır. 939 fuarı Fuar komitesi, Belediyede toplan- tılarına başlamıştır. 939 F çok mükemmel bir eser ması için geniş bir pr nacak ve derhal faali tir. Fuar mimarı pro türparkta inşa edilecek sergi sarayı binası ve yapılacak İşlere ald hazır- ladığı proje ve muvakkat plânları İz- mire getirmiş, Fuar komitesinde iza- hat vermiştir. Bunların -arâzi Üzerin- deki tatbikatı hakkında da malümat alındıktan sonra esaslı plânlar ha- zırlanacaktır. 939 senesi Fuarında yapılacak yeni ve mühim tesisat ve işler için Başvekâlete takdim edil mek üzere Fuar komitesi reisi B. Dr. Behçet Uz tarafından bir rspor hazırlanmıştır. Bu rapor üzerinde de müzakereler yapılmaktadır. Almanya hükümeti, İzmirdeki kon- solosluğu vasıtasile 939 Fuarına iş- tirak edeceğini Fuar komitesi reisli- ğine bildirmiş, münasip bir yerden pavyon sahası istemiştir, Yeni inşa ettirilecek sergi sarayı binasında 400 metremurabbalık bir saha ayrılmış- tır, Türkkuşu mektebi Türk hava kurumu farafından İz- mirde bir Türkkuşu mektebi .binası inşasına karar verilmiş, Ankaradan İzmire gelen mimar B. Egli, mektep binası inşa edilmek üzere Rüştü Aras bulvarı üzerinde salın alınmış ol arsa üzerinde tedkikler yapm a Mimar, mektebin plânını hazırlıya- cak ve inşaata derhal başlanacaktır. Bu sene Türkkuşunda dersler için şimdiden talebe kayıd ve kabulüne başlanmıştır. İzmirde iki yangın İzmir (Akşam) — Alsancakta Şehidler mevkiinde tüccardan B. Şe- rif Remziye âiğ kereste, kutu fabri- kasında yangın çıkmış, yetişen İtfal- ye, fedakârane çalışarak yangını bas- tarmıştır. Yangın, fabrika kazanı yakınındaki talaşlara sıçryan bir kıvılcımdan çıkmıştır. Kısmen ya nan fabrikanın binası ve içindeki makine ve keresteler otuz bin liraya sigortalı idi. Fevzi paşa bulvannda kunduraca B. Bekinin 165 numaralı dükkânın- da da yangın çıkmış, itfaiye yetişe- rek dükkândaki 600 lira kıymetinde eşyayı yanmaklan kurtarmış, yangk nı söndürmüştür. Dükkân ve eşya sigortasızdı. Yangının, kapı yanında bulunan bir çuval üzerine atılan yâ» mk bir sigaradan çıktığı anlaşık Denizli (Akşam) — Denizlinin (İncirli havuz) tenezzüh mahalli, son 28 manda belediyece yapılan bazı tesisatla ıslah edilmiştir. Pazar günleri yüzler- ce halk, havanın güzelliğinden istifade ederek bu mesirede vakit geçirmekte- dir. Yukarıdaki resim, İncirli mesiresinden bir manzarayi gösteriyor.