5 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

5 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

ŞANININ ŞEREF STADI: Lig maçlarının ikinci devresi dün başladı. Haftanın en mühim müsabar © , kası Şeref stadında oynanan Fener © bahçe - Beşiktaş karşılaşması idi. © — Maçın ehemmiyeti, sıcak, rüzgârsız ve güneşli bir hava Şeref stadına ye- di binden fazla seyirci toplamıştı. Takımlar Saat 14,50 de takımlar sahaya çık- flar. Para atışı neticesinde Fener- © bahçe güneşe karşı aşağıdaki şekilde Hüsameddin - Yaşar, Lebib - Meh- med Reşad, Aytan, Esad - Saim, A Riza, Fikret, Şaban, Orhan. Buna mukabil Beşiklaş takımında Nuri ve Şeref yoktu: ii Mehmed Ali - Hüsnü, Faruk - Rifat, | Osman, Feyzi - Hayati, Hakkı, Sabri, Şeref, Fuad. Hakm: Adnan Akın. Saat on beşte hakem başlama di- düğünü öttürdüğü zaman, seyirciler ve oyuncular ayakta, Ulu Şefe hür- | omelen üç dakika hareketsiz ihtiram © vaziyetinde durdular. Bu vakur sükütu müteakib oyun Fenerbahçenin topa vuruşuyle baş- | ladı, İlk dakikalarda Beşiktaş takı- © wi hücuma geçti Havadan ve ener | jik bir oyun ile siyahbeyazlılar daha Üçüneü dakikada netice alıyorlardı. Sabri, Hüsameddinin yere indirdiği bir topu güzet bir çıkışla yakaladı. | OAvuta girdi. Oyun havadan oynani- © yor. Oyuncuların çarpık vuruşların- | odan idmansız oldukları belli, Beşik- | oİaş takımının hâkim, fakat neticesiz oyunu on dakika kadar devam etti, | OEsf hattında bulunan Hüseyinin bir | Oİcpaiska geçişi Beşiktaş kalesini teh- © Ülkeye sokuyordu. Yine Hüsnü topu | Kafa ile kurtardı. Mehmed Reşadla, Fenerbahçeye bahalıya mal oluyor- GL Şerefin yakından, Sıkı şütünü Tüsameddin plonjonla kesti, Fakat boke edemedi, Hayatinin yakından çektiği şüt havadan avuta gitti. © — İk sertlik hareketi Şerefe Aytan | avasında oldu. Bereket versin ki bu | hareket, oyun esnasında bir kaç defa &kerrür etmekie beraber yalnız bu *i oyuncu arasında kaldı. Fenerbahçenin kücumları, sağ açık Sajmin Mizumundan fazla soğukkan- bi'ğu ve Orhanım topu fazla ayağında belemesi yüzünden neticesiz, hattâ tehlikesiz kalmıyor. Üç ortada uzak- ten şüt çekmeğe çelişiyorlar. İlk yirmi beş dakika, Fenerbahçe takımı, Zeşiktaşın tarzını kabul et &.ş vaziyette oynadı. Bundan sonrâ kef hattının bilhassa Aylanın mun- toxam oyunu sayesinde vaziyet yavaş Ye vaş değişmeğe başladı. Aytan sağ haf yerinden ortaladığı topu Fikret kimere aftı, Kornerden gelen topu E şiktaşlılar demarke bulunan Fu- şa gönderdiler, Yaşar Fuadı tutamı- Jacağını anlayınca belinden yakalı Mehmed AH ortalanan bir topu yumrukla uzallaştırırken Beşiktaş kuvvetli rakibi Fenerbahçeyi (1-0) mağlüp etti o Birinci devre berabere bitti. Oyunun i ikinci devresi güzel oldu Beşiktaşın bir akını esnasında Sab- ri çok güzel bir eşape yaptı. Topla ka- leye gireceği sırada Esad arkasından yetişti ve topu direği sıyırarak kor- nere gönderdi. Biraz sonra devre sıfır sıfır berabere bitti, İkinci devre İkinci devre daha seri başladı. İlk dakikalarda Fikret sağiç yerinden uzun bir eşape yapmağa teşebbüs etti. Beşiktaş müdafaası bunu çelme ile kesti. Frikik netice vermedi. Biraz sonra Hakkı yakından köşeye bir şüt çekti, Yaşar topu tuttu. Hüsameddin de üzerine yatarak tehlikeyi bertaraf etti. Birinci devrenin başlangıcında olduğu gibi yine Beşiktaş hâkim. Fenerbahçeliler Fikretin oyunu açık- lara doğru açması sayesinde yavaş yavaş düzeldi. Saimden gelen bir to- pu Fikret on sekiz pas İçinde yaka- ladı, Üstüste iki çalımdan sonra çek- tiği şüt Faruğa çarparak geri döndü. Orhanın güzel bir şütünü Mehmed Ali bloke etti. Beşiktaşın bir akınında Hayati topu ortaladı. Hakkı köşeye güzel bir kafa vurdu. Hüsameddin bu plaseyi mükemmel bir plonjonla kur- tardı. Oyun süratlendi ve düzeldi, Artık Oyuncuların acemiliklerinden eser yok. Fikret yine müsaid bir fırsat ya- kaladı. Şütü havadan gitti, Bu sıra- da Rıfat sakatlandı. Sahadan dışarı Yaşarın taç atılırken boş bulunmaları | Şıkümadı. Kale direğinin yanında bacağını ovüyor. Tam bu sırada Şn- ban müdafaaya geçti. Mehmed Ali ile karşı karşıya kaldı. Kale direğinin yanında duran Rıfat Şabanın üzeri- ne çıktı ve tehlikeyi uzaklaştırdı, Sa- imin güzel bir şütü avuta gitti, Beşiktaşın mukabil akınında Hak- ki Hüsamın boş bıraktığı kaleye topu gönderdi, Avut... Beşiktaşım galibiyet golü Oyunun bitmesine dokuz dakika var. Yaşar on sekiz pasın köşesinde €ndbol yaptı. Feyzinin çektiği frikiki Hüsameddin elle vurarak uzaklaştır. mağa teşebbüs etti. Fener müdafileri önlerine düşen topa vuramadilar, Ha- yatinin 60l, havadan falsolu bir vu- <ruşu Beşiktaşa galibiyet golünü ka- zandırdı. Bundan sonra oyun mütevazin bir şekilde cereyan etti, İki taraf ta bir şey yapamadan (1-0) Beşiktaşın gali- biyeti ile bitti, Nasıl oynadılar? Beşiktaş: Mehmed Ali, Hüsnü, Fa- ruk müsellesi vazifesin! bihakkın yap- ta, Haf hatlı zararsızdı. Hücum hat Stat duhuliyolerin arttırmak zararlı bir İştir! KöonforHi, modem bir stadımız | olmadığı malümdur ve stadsızlık ( dınm. tribün fintleri yetmiş beş, dühuliye flatleri elli kuruşa çıka. İkinci küme maçları İkinef küme klüpler “arasındaki | Mig maçlarına dün Taksim, Şeref ve Süleymaniye stadiarında devam edildi, Taksim stadında yapılan Anadölu- bisar « Karagümrük maçı 2-1 Anado. luhisarın galebesile neticelenmiştir. Şeret stadında yapılan Anadolu « Feneryılmaz maçı her iki tarafın bi. rer sayısile beraberlikle bitmiştir. Süleymaniye stadında Galatafenç- ler ile Allanordu 4-4, Ortaköy ile Eyüp 2-2 berabere kalmışlardır. Gayrifedere maçları Federe olmıyan Klüpler arasında tertib edilen lig maçlarına dün Tak- sim ve Şeref stadlarında devam edil. miştir. Büyük bir kalabalığın heye. canla takib ettiği bu maçlarda Ara. vudköy - Galatasporla 0-0 berabere kalmış, Şişli - Kurtuluşu tamamen hâ- kim bir oyundan sonra 4-2 mağlüb etmiştir. Şeref stadında yapılan Pera - Bar» kohba karşılaşması Peranın üstün bir oyunundan sonra 4-1 gelebesile neti- celenmiştir, Barutgücü sahasındaki maçlar Dün Barutgücü sahasında mütead. did futbol maçları yapılmıştır. Nişan. taşspor ve Barulgücü klüplerinin B. takımları maçında Barutgücü 6-2 ga Mib gelmiş ve her İki takımın birinci takımları birer golle berabere katmış- lardır. Doğanspor ile Barutgücü genç takımları arasında yapılan maç Do- gansporun 2-0 galebesile nihayetlen- miştir. musaaasasakasseasasasarssus sarar sEEErEN BAN tında Hayati ve Hakkı durgun idiler. Şeref beklenen oyunu gösteremedi, Santrforverdle, sol açık fena aynadı- lar. Takım umumiyetle ikinci devre daha iyi idi. Beşiktaşın sakin oyunu şayanı takdirdir ve böyle oynadığı takdirde muvaffak olacağına şüphe yoktur. Fenerbahçe: Hüsameddin golde ha; talı olmakla beraber fena değildi. Ya- şar idmansızdı, Lebib güzel oynadı. Haf hattı takımın merkez sikleti idi ve bu bat bilhassa birinci devrede gü- zeldi. Hücum hattında Salm ve Orhan çok durgundular. Şabanla, Ali Rıza vasat bir oyun çıkardılar, Fikret ber mütad takımın en İyi oyuncusu oldu. Hakem Adnan Akın, bü maçı güzel Adar eti, Ul YENAL ti G. Saray Istanbulsporu (5-1) mağlüp etti Sarı kırmızılılar birinci devreyi 1-0 mağlüp bitirdiler 'Taksim stadının yegâne mühim maçı Galatasaray ile İstanbulspor arasında oldu, Takımlar tam saat 15 te sahaya çıktılar. Galatasaray takımı, siyah forma giymiş, yalnız sol tarafına klü- bünün ilk herflerini taşıyan ve Üze- rinde Şefimizin ölüm tarihi bulunan Yozet, işlenmişli. San kırmızılıların bu formaları müzelerine koyacakları har ber alınmıştır. Takımlar ve seyirciler maça başlanmadan evvel üç dakika Ulu Şefimize hürmeten ihtiram vazi- yetinde durdular. Gözleri yaşartan bu süküttan sonra oyuna başlandı. Takımlar; Galatasaray: Fazıl - Lütfi, Adnan - Ekrem, Bedii, Musa - Hayri, Süleyman, Salim, Eşfak, Bü- Jend. İstanbulspor: Salm - Salim, Faruk - Enis, Seyfi, Tarık- Nejad, Rıdvan, Orhan, Bahri, Kadir. Hakem. Necdet Gezen: Oyuna. İstanbulspor başladı. Fakat topu kapan Galatasaray forverdi ilik akımı soldan yaptı ve sarı siyahlılar ilk dakikada ciddi bir tehlike atlattı. lar. Oyun seri bir tarzda devam eder- ken solaçık Kadir İstanbulsporun ye» güne golünü onuncu dakikada attı. İki dakika sonra buna mukabele eden Galatasaraylıların. gölü hakem tara- fından ofsayd addedilerek sayılmadı. İlk haftayım Galatasarayın kaçırdı- ğı müteaddid gol fırsatları ile bitti. Oyunun bu kısmında biribirlerine kar. dare edemedi. $i yaptıkları sert hareketlerden dolâr yı hakem Seyfi ve Eştakı oyundan çi- kardı. Galafasaray birinci devreyi 14 mağlüp bitirdi. İkinci haftayım. seri başladığı za- man top hemen İstanbulspor nısıf sahasına intikal etti ve beşinci daki- kada solaçıktan topu süren Bülend kalecinin kapattığı köşeden topu ağ- lara gönderdi, 3 dakika sonra Saimin hatalı bir çıkışından istifade eden Salim ikinci gölü attı. 6 dakiknda iki gol İstanbulsporu şaşırt. Bundan istifade eden Galatasaray Bülend va» sıtasile 11-22 ve 35 inci dakikalarda $ gol daha atta ve maçı 1-5 gibi açık bir farkla kazandı, Sonlara doğru oyun durgunlaşmış ve top gittiği yer- de kalmağa başlamıştı. Nasıl oynadılar? Galatasaray formünü bulamamış bir takım halinde idi: Gol adedini kâfi görmüş bir vaziyette öyun oyna dı. Forverd attığı gol adedinin üç mis- H firsat kaçırdı. İstanbulspor takımı emektar beki Samihe kurban gitti. Genç ve ener- jik bir takım içinde yegâne eski oyun- cu idi. Ağırlığı yüzünden geçen top- lara mani olamaması neticesi takımı mağlüp vaziyete düşünce sertliğe baş- ladı ve bu sertlikten Galatasarayın sağaçığı epi hissedar oldu. Hakem tecrübesiz hareketleri ile maçı iyi İ- NI FENERBAHÇE STADI : Topkapı, Süleymaniyeyi 1 - O Vefa, Hilâli 2-1 mağlüp etti Fenerbahçe stadında günün ilk ma» | alarak kuvvetli bir şekilde çıktılar, çini Vefa ile HNAT yapılar, Tarıkın idaresinde yapılan müsabakaya üç dakika devam eden matem tevakku- fundan sonra Vefanın hücumile baş- landı, Derhal oyun üzerinde hâkim bir vaziyete geçen Yeşilbeyazlılar Hi. 1âl kalesini tazyika başladılarsa da muhacimlerinin kale önünde aksa. ması yüzünden netiöe alamadılar ve devre 0-0 berabere bitti, İkinci devreye büyük bir azimle baş- Uyan Yeşlibeyazlılar 10 uncu dakika- da Muhteşem vasıtasile birinci golle- rini yaptılar. Hüâl beş dakika sonra Salim vasıtasile beraberliği temin et tiyse de büyük bir gayretle çalışan Vefallar gene Muhteşem vasıtasile galibiyet golünü yapmağa muvaffak oldular. Ve maç bu şekil değişmeden 2-1 Vefanın galebeslle nihayetlendi. Topkapı - Süleymaniye Günün ikinci maçını Topkapı ile Süleymaniye yaptılar. Halid Galibin idaresinde yapılan bu maça Süleyma- Şişi takamından Üç oyuncu İlk dakikaları Süleymaniyenin hâ- kimiyeti altında geçen maçın birinci devresi 0-0 berabere nihayetlendi. İkinel devrede Süleymaniyenin hâ- kimiyeti. gene devam eltiyse de mü. dafaanın ilerde bulunmasından isti. © fade eden Töpkapılılar bir aralık ânf bir hücumla Kâmil vasıtasile yegâne gollerini yaptılar. Ve maç bu şekil do. ğişmeden Topkapının. galebesile neti. celendi. Lig maçlarının puan vaziyeti 0.G.B.MARPEP. Beşiktaş 7 8s 2—71 819 Galatasaray 7 Vefa | sunuma 1 1 2 2 ı ı 3