27 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

27 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Yüz tuvaleti Her şeyde itidale riayet etmek lâzım Geçen hafta kadınların muhtelif yaşlarda nasıl makiyaj yapması Jâ- mgeldiğini anlatmıştık. Bu gün ds yüze ne miktarda krem, pudra ve Tüj sürülmesinin münasip olduğunu tarif edeceğiz. Bütün kadınların en çok istedikle- ri şey daima genç görünmektir. Bir- çokları genç kalmak için Güzellik ens- titülerine giderek, derilerini gergin- leştirmek için masajlara başvurur, ve bilhassa, kremleri, pudraları mebzulen kullanırlar. Bu kadınlar yüzlerine krem, pudra ve kırmızı ne kadar çok sürerlerse o nisbette faydasını gördük- lerini zannederler. Halbuki yüzün güzel görünmesi içini bunların itidal ile kullanılması icab eder, Gözlere sürülen rimelin kirpiklerde gölge halinde durması matlüptur. Fır- ça halinde duran kirpikler gözün gü- zelliğini bile örtebilir. Pudrayı tut- ması için sürülen kremi çök sürmek pudranın iyi durmasını temin etmez, bilâkis yüzde leke gibi kaldığı çok de- fa vakidir, Dudaklara sürülen kırmızı, dudak- ları canlı göstermek içindir. İyice ya- yılarak hafif sürülen kırmız güzel du- rur, Bazılarının dudaklardan taşarak sürdükleri kalın bir tabaka kırmızı ağza, bıçakla kesilip te kanamış his- sini verir. Bunun kadar çirkin şey ola- maz. Yanaklara sürülen allık hafif sürü. Jürse tabii hissini verebilir. Fazla sü- rülürse yüze maske takılmış gibi olur. Bu halin iki mahzuru vardır, Biri çirkin göstermek, diğeri pudra, krem, allık için fazla para sarfetmek. Paristekl güzellik enstitüsünün bi- rinde yapılan istatistiklere göre, bir kutu pudranın altı ay kullanılması lâzımdır, Orta boyda bir kutu krem altı ay& kâfidir. Bir nohut büyüklüğünde krem bütün yüze sürülebilir. Bir tüp dudak ruju altı ay, yanak kırmızı bir sene, bir kulu rimel birkaç sene gitmelidir. Yüzün cildini muhafazası Yüzün cildini yumuşak ve berrak muhafaza etmek için yüzü yıkarken tuvalet suyu kullanmak icab eder. Satılan tuvalet suları kadar faydalı bir suyu evde hazırlamak mümkün- dür. 300 gram mal mukattar, 150 gram gliserin ve 50 gram gülsuyunu karış- tıp halletmeli, bir şişede saklamalı, Yüz yıkandıkça bu ilâçtan bir tatlı kaşığı su içine katmalı; bu su ile yüz yıkanmalıdır. Bugünkü postadan gazelelerim, kitaplarımla beraber bir de mektup çıktı, Üzerinde Necmi beyin anteti var, Zarfı açarken parmaklarımın ace- lesine kızdım. Ne oluyor. Muhakkak gelemediği için bahaneler sayıp dö- küyor. Posta paketini getiren Nuriyenin masanın tozunu almak içih dolaştı. ğını görünce sinirlendim; — Bırak şimdi Nuriye. Sonra ya parsın. Ve onun parlak siyah gözlerinin elimdeki zarftan ayrılmadığını hisse- derek mektubu hemen gazetelerin ara- sına karıştırdım. O muhakkak ki pa- keti bana getirirken mektubu görmüş ve üzerindeki anteti de okumuştu. Mektupla fazla alâkadar olduğumu belli etmemek için o dışarı çıkarken tekrar çağırdım: sayi bi m YAPRAK AŞISI BURHAN CAHİD Bir Divanları, koltukları süslemek için yapılması basit ve çok zarif bir yastık modeli dercediyoruz. İki renk kadifeden, yahut İpekli- den, hattâ ketenden yapılabilir. Çiçeği floş ipeği ve simle işlenmek- tedir. Ketenden yapılırsa yalnız koton perle ile işlenmelidir. EN | K TO1 yastık Nezlenin önüne geçmek için Grip salgını olan bu mevsimde nez- le olmak ihtimali başgösterdiği za- man, gece yatarken bir çay fincanı kaynar su İçerisine üç parça şeker, yu- varlak kesilmiş bir parça limon ve iki çorba kaşığı konyak, yahut (rhum) âtılır ve sıcak sıcak içilirse nezlenin önüne geçilmiş olur, Göz altlarına dikkat Otuz yaşını geçen kadınlar mutla- ka gece yatarken göz altlarma yağlı bir krem, hattâ düz zeytinyağı sürme Midirler. Yüzde ilk kırışma alâimi göz altında başlar, Buranın cildi ince ol- duğu için burasını yağlamak yumu- şaklığını ve elâstikiyelini muhafaza eder, kırışıklara mani olur, Çira yerine... Bu mevsimde evlerde çıra masrafı mühim bir yekün tutar. Patates, por- takal ve limon kapuklarını fırında, ya- hut dütubetsiz bir yerde kurutmalı, Bunlar iyice kuruyunca çıra gibi ya- nar, sobalarda çıra yerine bunları kul- lanarak masrafsızca yakmak kabil olur, Tetrika No. 11 ihtiyatlara neden lüzum görüyordum. Ne vardı. Şimdi Nuriye işini bitirip çıktığı halde gazeteler, kitaplar arasında kay- bolan mektubu aramaktan çekiniyo- rum. İnsanın nefsi ile mücadele etmesi bâşkalarile yaptığı gurur ve fikir mü- nakaşası gibi zevkli olmuyor. Kendini" aldatırken çektiği ıztırap dostlarını aldatırken hissettiği mahcubiyetten çok daha acı. Kendimi bu kadar zayıf ve bozuk bulduğum zamanı hatırlamıyorum. Fakat ne var. Neden sıkılıyorum. Şim- diye kadar kararmıyan alnımda beni. utandıracak bir gölge mi var. İradesiz bir hareketle parmaklarım gazetelerin arasına daldı ve bana öm- rTümde duymadığım korkuyu hissetti. ren o zarfı bulup çıkardı. Evime bah- çemi tanzim etmek için gelen bir ada- mın mektubunda beni ürkütecek ne olabilirdi. Hafif bir kâğıd hışırtısı ve işte beş satırlık yazı, «Hanımefendi, Yuvarlanmış torte| Sorabın 4 yumurta, bu yumurtaların ağırlı ğında pudra şekeri, üç yumurta ağır- lığında un, bir tutam tuz almalı, Yumurtalar ile şekeri bir tencerede telle vurup iyice köpürtmeli, bir çey- rek saat kadar çırptıktan sonra tuz ve Azar azar unu İlâve ederek karıştırma- lı. Yağlanmış müstatil şekilde bir saç tepsi üzerine bir parmak kalınlığın- da dökmeli, Hafif pembe olunca fırın- dan çekmeli, üzerine arzu edilen re- çelden bolca sürmeli, sonra sigara bö- reği sarar gibi, yuvarlamalı, soğuma- ğa bırakmalı. Diğer taraftan 200 gram tereyağını sıcak odada tutarak yumuşatmalı, 150 gram pudra şekeri, iki yumurta nın yalnız sarısı ve altı tatı kaşığı gayet iyi kaynamış ve süzülmüş kah- ve suyu İle iki paket makineden geç- miş çikolatayı karıştırmalı. Hasıl olan koyü kremi yuvarlanmış tortenin Üze- rine sürmeli, Her tarafı örtülünce, Üzerini meyva şekerlemesi ile süsle- melidir, Vadınızla verdiğiniz cesaret bana şu kararı verdirdi. Hayatın sizden da» ha çok şeyler beklediğini size isbat edebilmek için size hayatımızı paylaş. mamızı teklif ediyorum. Buna karar vermek için ben Üç hafta düşündüm. Bizin kararımızı ömrüm oldukça bek- Yiyeceğim. Hürmetler.» Zavalh çocuk! Beni güldürmek için üç hafta dü- şünmeye ne lüzum vardı. Zarfı açın- caya kadar hissötiğim heyecan bir an- da dağılıverdi. Beklemediğim bu tek- Mfte zalim bir istihza var gibi. Cemi- yetle, hattâ şehir hayatile alâkasını kesmiş kadının böyle bir teklifi baş- ka şekilde telâkki etmesine imkân var mı? Damarlarımın donmuş gibi katıldığını hissediyorum. Başımda birdenbire bir ağrı başladı. Dizlerimin üzerini dolduran kitapları, gazeteleri fırlatıp ayağa kalktım. İçimde bir taş. lık bir ağırlık var. Ne oluyordum. Hay. kırdım; — Nuriyel Ve koşarak gelen kızı niçin çağırdığı- mı da unutarak pencereye doğru yü- rüdüm. Sert bir rüzgâr çamlara yasla- nıyor. Deniz deşilmişbirçiban gi- bi. Parmaklarımla şakaklarımı ovuyo- rum. — Birşey mi istediniz hanımefendi, Başımı çevirip onun parlak siyah gözlerile karşılaşınca büsbütün şaşa- ilmeğinin kaçma- ması için Umumiyetle çorapların ilmek kaç- ması korsenin jaretelinin iliştiği yer- den olur, Buna mani olmak için çora- bım yukarısında ve iki jaretelin geldi- ği hizaya bir parmak yüksekliğinde ikiye katlanmış bir kurdele dikmeli, Jaretel bu kurdeleye Miştirilirse kat- iyen ilmek kaçmaz. Çocuklara besleyici kahvaltı Çarşıkapı, D. Y.: | — Bu mevsimin kuru yemişlerinden istifade ederek çocuklara besleyici bir kahvaltı hazırlamak müm- mekle yedirmeli. Lezzeti güzel ve çok mu- gaddidir. 2 — Yüzünüze masaj yapmak için şu kremi eczanede yaptırmız: Hulle de noyau: 50 gram. Lanoline: 15 gram, Lecithine pure: 5 gram, — Ha, evet, bana bir ılılamur yap. Buna hakikaten ihtiyacım var. Ken- dimi iyi hissetmiyorum. Belki bir 80- Zuk algınlığı. Hiç birşeyle meşgul olmak istemi. yorum, Şimdi odadan geçerek sirf ko- nuşmak ihtiyacile Nuriyeye sesleniyo- rum: — Daha olmadı mı canım. Nerede- sin! Zavallı kız koşup geliyor: — Daha şimdi söylediniz hanımefen- mi Bunu farkedemiyorum. Ve ona bir- şey hissettirmemek için gönlünü al- mak ihtiyacı ile; — Evet, evet, diyorum. Fakat üşü- müş olacağım. Kendimi iyi hissetmi. yorum da. Sen acele et biraz. Yalnız kalınca gene ellerim başıma gidiyor. Şakaklarımdaki ağrı ârlayor. Uyumak, kafamı rahat birakmak isti- yorum. Şu anda bir ilâçla uyumağa yemek odası arasında gidip gelmek- ten yoruldum. Kütüphaneye girmek istemiyorum. Oraya girersem ağrıla- rım artacak gibi geliyor. Nihayet Nuriye ıhlamurumu getir- di. O kadar konuşmak ihtiyacındayım ki hiç sevmediğim halde onu lâkır. dıya tutuyorum. ne yemekler yaptın. Yu- suf ağa meyva getirdi mi? Tavuklar. © Zi Künunuevvel 1938 Moda haberleri Siyah ipek kadifeden yapılan elbiseleri krem rengi gipür dan- telden yaka ve plasironla süsle- mek çok modadır. # Manloların astarı âçık renk ipekliden yapılmaktadır. Manto içerisine, ya astarının renginde elbise, yahut o renk ile silslenmiş siyah elbise giyiliyor. X Öğleden sonra giyilen elbise- lerin önüne düğme yerine renkli taşlarla süslenmiş küçük anlar dikilmektedir. Bu arılar küpe diye de kullanılıyor. X Türban denilen ve başa sarık gibi sarılan kadife ile muslinden şapkalar çok kullanılıyor. X İnce dantelden büyük plise gece elbiseleri rağbettedir. * Kumaştan yapılmış kısa kap- lar giyiliyor. # Enli kurdeleden yapılan ke- merlerin uçları eteğin aşağısına kadar sarkıtılıyor. Baking porder tertibi Ereğli, Zehra M.: 1 — Baking povder tertibi şudur: Dört çorba kaşığı ereme de tarire, ile iki çorba kaşığı bikarbonat dü südu karıştırınız. Teneke kutuda, ya- hut sırça kavanozda saklayınız. Lürumun- ( Rahve kaşığı hesabi ile kullanınız. « Kaşlarınız kısa olduğundan uzat- ı istiyorsunuz. Bunları tüylendirmek güçtür: 1 gram lanolin, 2 gram kakao kaymağı, 3 gram (baume de tolul, 4 gram yarafini bir sezaneden alınız. Tahta kaşıkla karışurarak atejte eri- tini, ateşten İndirerek içine 30 santigrem (pulokarpine) ve biz damla gül esansı Müve odiniz. Her gece kaşlarınızın kökle- #ine bu ilâcı sürerek masaj yapınız. Ziyaret saatleri Galatasaray, K.E : 1 — Resmi ziyafet öğleden sonra yapılır. En muvafık saat- ler dörtten yediye kadardır. Daha erken ve daha geç gidilmez. 2 — Boyunuz i metre 68, kilonuz da 66 olduğuna nazaran katiyyen şişman sa- yılmazsınız. 3 — Boyalı veya oksijenle rengi sa- saçlara permanant, yapılır. Yal- nız tecröbeli ve bu işi iyi bilen bir ber- bere müracaat ediniz. 4 — Alle doktorunuza sorunuz, size lâ“ amgelen tavsiyelerde bulunur. Nikel eşya nasıl temizlenir? İzmit, Bahire Münevver: 1 — Nikel eş- Yaları temizlemek için sabunlu su ile sil- dikten sonra güzelce kurulamak kâfidir. Pek fazla lekeli ise benzin ile sildikten sonra fanilâ ile parlatmak Jzimdir. 2 — Sabah kalkarken gözlerinizin ça- paklanması göz kapaklarınızın rahatsız- Uğından ileri gelir, Tık asitborikli su ya- hut hafif çayla gözlerinize banyo yapınız ve bir doktora müracaat ediniz. dan yumurta aldınız mı? Nuriye bu alâkamdan memnun tat- nı tatlı anlatıyor ve hattâ bu fırsatla bana sormadığım şeylerden de bah- sediyor. — Yusuf ağa da bugün pek neşeli hanımefendi, — Ne var? — Oğlu askerden gelmiş. Bu sabah baba oğul size teşekkür edeceklerdi. Askerde iken çamaşır, harçlık yolla- dınız diye. Henüz kahvaltı etmemişti. niz. Ben de rahatsız etmek isteme. dim. Akşama gene gelecek? Yusuf ağanın oğlunu hayal meyal hatırlıyorum. Mavi donlu, karayağız bir çocuktu. Sonradan babam onu bi- raz okutmuştu. Askere gitmezden evvel Değirmenderede kahvecilik etti- ği de hatırımda. Buraya geldiğimiz zaman Yusuf ağa oğlunun askere git- tiğini söylemişti. İhtiyar adamın se- vinmekte hakkı var, Biricik yetişmiş evlâd. — Geldiği zaman haber ver. — Peki efendim, Sıcak ıhlamur biraz sükünet verdi. Katılaşan sinirlerimin yumuşadığını hissediyorum. Fakat şimdi içimde bir yalnızlık korkusu var. Nuriyenin yanımda kalmasını istiyorum. — Aşağıda çok işin var mı? — Hayır. (Arkası var)