18 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

18 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

— ralarile ismileri yazılı Ankara Atlı Spor klü ibünün a koşusu 3 7 21 Ath spor klübünün avina ait muhtelif enstantaneler Geçen pâzar günü Ankara Atlı spor klübü senenin ilk koşusunu yapmış» tar. Bu klübün dalma esaslı atıcılık bilgisine dayanan av tertipleri her zâ man gördüğü rağbeti bu defa da gör- müştür. Avın idaresini klüp âzaların- dan İngiltere hava ataşesi miralay Elmhörst deruhte etmişti. Ankara - Etimesut yolu üzerinde ve Orman çifliği civarında toplanıldı. Toplantı yerinde zengin bir büfe ter- tip edilmişti. Ziraat Vekil B. Kurdoğ- Ju da burada hazır bulundular, Koşu- da dliden fazla atlı bulunuyordu. Ko- şunun takib edeceği iz üzerinde tabil ve suni olmak üzere 15 i mütecaviz maniler tesis edilmişti, Koşu esnasın» da köpekler koku izini büyük bir has- sasiyetle takip ediyor ve manilerin üzerinden çeviklikle geçiyorlardı. At- lılar bunların bu hareketlerini büyük bir zevkle seyrederek kendileride atlarını bu manilerdön. heves ve neşe ile atlatıyorlardı, Koşu ârızasız olarak bitim noktası olan Akköprüye kadar devam etti, Havanın o gün güneşli ve açık bulun. ması ayrıca bu zevkli spora bir kat daha neşe veriyordu. Atl spor klübü en güzel bir spor zevki veren bu av koşularına kışın muhtelif zamanlar rında hazırladığı program dahilinde devam edecektir. Lisanslarında talebe kaydi bulunan | Siadlar müdürlüğü sporcular müsabakadan menedilecek Bugün talebe olmıyanlara, çalıştıkları müesseselerden alacakları vesika üzerine yeni lisans verilecek Beden terbiyesi umuma müdürlüğü tarafından bütün spor bölgelerine gönderilen bir tamimle, hâleri talebe olmadığı halde, eskiden lisans çıkar- ken talebe olduğu cihetle, Usansında talebe kaydi bulunan sporcuların önümüzdeki haftadan itibaren her hangi bir spor müsabakasına iştirak ettirilmiyeceği bildirilmiştir. Bu kabil sporcuların kayıtlarının düzeltilmesi için evvelce mıntaka bâş- kanlığı tarafından federe olan klüp- lere yapılan tebliğata rağmen son haftalarda icra edilen lig maçlarında hakemlerin verdiği raporların tedki- kinden bu gibi sporcuların hâlâ maç- lara iştirak ettirildiği anlaşılmıştır. Mıntaka başkanlığı, umum mü- Yeniden dört oyuncu tecziye edildi Lig maçları esnasında hakem tara- fından oyundan ihraç edilen dört oyuncuya Beden terbiyesi umum müdürlüğü tarafından birer ay mü- sabaka boykotu verilmiş ve keyfiyet gerek klüplere ve gerek İstanbul mın- takasına bildirilmiştir. Yeniden teczi. ye edilen bu futbolcular hakkında Beden terbiyesi İstanbul bölgesi © ajanlığından; © — Topkapı klübünden 31 Kâmil Ar- - seven, Vefa klübünden 652 Mustafa Topsâkaloğlu, Fenerbahçe klübünden . 258 Semih Arıcan, Beşiktaş klübün- © den 53 Şeref Gürkey. Yukarıda klüpleri ve bölge numa- idmancılara ç ig maçlarındaki sulhareketleri dola- © yasilebireray müddetle müsabaka © boykotu cezaları verilmiştir. Bu ce- zalar tebliğ tarihi olan 16/1/939 ta- rihinden başlamaktadır. . Alâkadar klüplerle hakemlerin bu idmancıları müsabakalara ithal etmemeleri lüzu- dürlükten aldığı tamime uyarak Klüplere vaziyeti son bir kere daha bildirmiş ve bu gibi sporcuların 22/1/939 tarihinden itibaren hakem- lere verilecek bir emirle müsabaka- larda menedileceğini tebliğ etmiş- tir, Klüpler lisansında talebe kaydi bu- lunan idmancıların bâlen talebe ol- madığı hakkında çalıştığı müessese- lerden alacağı vesikayı birer fotoğra- file birlikte mıntaka merkezine götü- recek ve bu Idmancılara muvakkat olarak yeniden birer lisans verilecek- tir. Bu muameleler intaç edildikten sonra eski lisanslar Ankaraya gön- derilerek talebe kayıtları iptal edile- cektir. Matbuat takımı Bursaya gidiyor Geçen futbol mevsiminde yaptığı mütöaddit maçlarla şöhreti etrafa ya- yılan Matbuat futbol takımı Kurban bayramında bir maç yapmak üzere Bursaya davet edilmiştir. Bu karşılaşmaya büyük bir ehem- miyet veren gazeteciler takımı dün- den itibaren Taksim stadında an. İrenmanlara başlamıştır. Yunanlı boksör Fransıza mağlüb oldu Yaptığı muvaffakiyetli müsabaka» larla dünya şampiyonluğuna kadar yükselen Yunanlı Kristoforidiş evvel- ki akşam Pariste yaptığı bir müsa- bakada Fransız Tenet karşısında müt. hiş surette dayak yiyerek omağlüb olmuştur, nm 10 Mütekaid binbaşı Cemil tayin edildi Beden terbiyesi umum müdürlü- ğü tarafından Türkiyedeki bütün sa- haların ait oldukları mıntaka emrine verilmesi yolunda teşebbüslere giri- şildiği ve muhtelif Klüplerin elinde bulunan bu sahaların tapu senedle- rinin umum müdürlük emrinde yeni- den ihdas edilen Stadlar müdürlüğü- he devredileceğini evvelce hildirmiş- tik. Bu işlerle meşgul olmak üzere An- karada tesis edilen Stadlar müdür lüğüne mütekaid binbaşı Cemil tayin edilmiştir. Balkan oyunları Yunan gazetelerine göre Atinada yapılması katileşmiş Son gelen Yunan gazeteleri 939 Balkan oyunlarının Atinada yapıla» erimi kati bir şekilde bahsetmek» Di sene Belgradda yapılan Bal- kan oyunları esnasında toplanan kon. grede verilen karara göre bu seneki müsabakalar Bulgarlar tarafından organize edilecek ve karşılaşmalar Sofyada yapılacaktı. Fakat bu müsâ- bakaları teahhüd eden Bulgar fede- rasyonu tarafından henüz hiçbir #fa- sliyete geçilmediği göz önünde bu- lundurularak, Balkan oyunlarının Atingda yapılmasına çalışılmaktadır. Esasen Yunan atletizm federasyo- nu tarafından tesis edilen bu müsa- bakaların İnkiraza uğramaması için bütün masrafları göze alan Yunanlı- lar bilhassa bu seneki karşılaşmalara çok ehemmiyet alfetmekledirler. Çünkü bu oyunlar bu sene onuncu yılına girmesi münasebetile muaz- zam merasim yapılacak ve onuncu yılı kutlanacaktır. Daktilo aranıyor Almanca ve İn bilen “e dee ge iabekllerin her gün . (18 Kânunusani 1939 “Adana dana mektupları Çukurovada sıhhi teşkilâ di tam 500 köyde sıtma mücadelesi ya- pılmaktadır. Cümhuriyet hükümeti- nin teşkilâtı bu işi bütün kuvvetile çalışıyor. Bir yulda sıtma mücadele teşkilâtının doktorları ta- rafından muayene edilenlerin sayısı 19,833 dir. Kinin ve sair ilâçlarla te- davi edilenlerin adedi de 245,818 dir. sesesidir. Buraya son bir ay içinde ka» dın ve çocuk hastalıklarından 133 ki. şi gelmiştir. 66 kişi de doğurmuştur. e ise 1780 kişi yaya yapılan tayyare kaçakçılığının, Mili Müdafaa Vekili generali Kâzım Özalp ve Hariciye Vekâleti müsteşarı B, Âgüh Akselim imzalarının taklid edilmek suretile yapıldığını yazmış- tık. Bugün sahte evrakın klişelerini asıl, izma ve mühürlerile mukayeseli olarak neşrediyoruz. Yukardaki Iki klişede general Kâ- zım Özalp ile Hariciye Vekâleti müs- teşarı B, Âgüh Akselin asıl imzaları ve Mili Müdafaa Vekâletile Hariciye Vekâletinin asıl mühürleri görülmek- Tramvay arabaları içine çöp kutuları konacak Tramvay istasyonlarındaki çöp kus tuları bilet ve kâğıt parçaları atılmak üzere konulduğu halde, gene yerlere kâğıt parçaları atılmağa başlanmış- tır. Belediye, bu çöp kutularının tramvay arabalarına konulmasını muvafık gördüğünden, bu hususta Ekrem König tarafından İspânya- çok iyi çalışıyor Sıtma mücadelesinden iyi neticeler alındı Trahom mücadelesi de hararetlidir Adana (Akşam) — Çukurovada şim- Trahom mücadele teşkilâtı da m him bir Tol oynamaktadır. Son bir $ ne zarfında trahom mücadele teşkili tına 19,833 kişi baş vurmuş ve hep tedavi altına alınmıştır. 'Trahom mücadelesinin çok iyi w kati neticeler aldığı müesseselerin bı şında mektepler gelmektedir. İlkme teplere daha yeni başlıyan talebe de: hal trahom tedavisi alana alınıyo İlkmektebi bitiren bir çocuk tamam trahomdan yıkanmış bir halde çık yor. Sonbaharda mütehassıs tabi muayenesinden geçen bütün çocu! lar, sene içinde tabip mürakabesi a tında hergün sıhhat memurları tarı fından ilâçlanıyor. Bu vaziyetler gösteriyor ki, Çuku ova bölgesinde hastalıklar az deği dir, Fakat teşhis edilmiş bulunan & hastalıkların kökünün kazınması içi canla başla çalışılıyor. Cümhuriyı hükümeti bunun için 1,500,000 lis harcamaktadır. Taylar kaçakçılığı ve Gahtekdrik Ortadaki klişe ise. sahtekâr tar fından kullanılan, Mili Müdafaa V kâletinin sahte mühürü ile gene Kâzım Özalpın sahte imzasına aitt Alttaki klişede de Hariciye Vel leti müsteşarı B. Agâh Akselin sah' kâr tarafından taklid edilmiş şekli Hariciye Vekâletinin sahte mühür nü görüyorsunuz. Yukarıdaki iki klişede asıl imza mühürlere dikkat edilecek olursa | taki klişsde görülen sahte mühür imzaların farkları gözden kaçmıyor Gramofon, dürbün hırsız Bir müddet evvel Bebekte Mac konsolosunun evinden gramofon, « bün ve sâir eşya, Arnavutköyünde Eleninin evinden bir çanta içinde | tri yüzük, altın kalem ve 49 lira ( lan Şakir dün asliye dördüncü & mahkemesine verilmiştir. Şakir m kemede suçunu itiraf sie isme