20 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

20 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Dn Satış ilânı Biga icra memurluğundan: Bandırmada avukat Bürhana 2010 lira ve masraftan borçlu Demetokalı Ali kızı Kâr Kargınn mahçuz olup paraya çevrilmesine karar veri- len: Biga Tapusunun K. Evvel 932 ta- rih ve 128 No. sunda kayıtlı. Biganın Demetoka nahiyesi argı çifiği mevkiinde Mer'anın 60 hissede 9 his- sesi. Hududu: Susak çeşmesi koca Ahlat tarla ve yolca K kulagından Kadindere çatısı ve Üve- yilden Eğridere başındaki Kargı deresi kulağı ve Çamurlukulak ve Hamzabey yolu ve Menekşe der ve Güvem çukuru ve Kurtdede kumyol kuyusu ve Yörükler makbe- resi ve Hacı Veli kışlası ve lebi derya ve Çayağzı ve Karabaşlıda Taş çıkdığı ile çevrili. ve Mesahası: 17,500 dönüm Muhammen kıy 30000 lira Evsafı: 'Tamamı 17500 dönüm olan bu mer'anın 4000 dönümü kumluk ve azmak, 3500 dönümü çalılık ve fundalık, 7000 dönümü orman, 3000 | dönümü de düz mer'a olup kısmının otundan ve mer'i orman kısmının odunundaf recede istifade edilebilir, Mer'a umu- miyet itibarile münbit ve verimli olup orta cihette (Kabaklı gölü) isminde aynca büyükçe bir gölü vardır. Orman kısmında akça, dişbu- dak, meşe ve bir miktar da yabani meyva ağaçları mevcuttur. Mevkii: Sahile, Demetoka ve Ka- rabiga nahiyelerile, Çeşmealtı, Çinar- dere, Bozlar, Pep köylerine yakın olup civarda başkaca böyle büyük diğer bir mer'a yoktur. Biga Tapusunun K. Evvel 932 ta- rih ve 129 No. sında kayıt. Biganın Demetoka nahiyesi civarında Kargı mevkiinde tarlanm 60 hissede 9 hissesi. çayır Hududu: Karabaşlıda Taş çıktığı ! ve Karabigali Hacı Ahmed ve Kıroğ- Ju Emin ve Dağlı oğlu Ahmed ve İs- mail ve Aziz ve Koyun köprüsü ve Susak çeşmesi başile çevrili. Mesahası: 30000 dönüm Muhammen kıymeti: 170000 lira, Evsafı: Tamamı 30000 dönüm olan bü büyük tarlanın 10,000 dönüm ye- rinin topraği kumsal, 10,000 dönüm yerinin toprağı milli toprak olup her | iki kısmında yani 20.000 dönüm ye- Tin toprağı zirnate elvej ve kuv inbatiyesi bi dedir. Geri kalan 10,000 ik yerin toprağı ziraate elveriş! de kuvvei inbati- yesi daha zayifdir. Bu tarlanın dokuz bin dönüm kadar bir yerinde halen ziraat edilmekte olup diğer kısım- lari otlakiye ve mer'a olar kulla nılmaktadır . senle bir ormân! halde ve çok 1 ve aynca yaygın bir tarda dişbudak, ka- , çınar ye yabani »yeuttur. "Ormanın alt kısmında bir i saz ve ağnç- tan yapılmış w ve barakalar mevcuttur Mevkil i bayır,, orta kısmı düz olan bu arazi de Demetoka ve Karabiga na rasmda ve Çeş- mealtı, Çınar dere, Bozlar ve Pop köylerine yakın bir mevkidedir Bigâ Tapusunun mart 932 tarih ve 30 No. sında kayıtlı. Kargı çifliği mevkiinde KARGI ÇİFLİĞİ binasr nın 72 sehim itibarile 7 sehimi. Hududu: Çifliğe aid mer'a ile çer- ndıra Etekler Mesahası: 6 dönüm. Muhammen kıymeti: 2500 lira. Evsafı: Etrafı kerpiç ve taş duvar- larla çevrili olup çift tahta büyük bir kapıdan içeri girildikte büyük bir meydanlığın etrafında ameleye mah- bir ahir ve sıra ile hâyvan m sına mahsus ön tarafları açık saçaklık. Meydanın ortasında dör gözlü bir za! anbarı vardır. Sol tarafla kerpiçteri yapılmış tek katlı bir oda üzeri kiremit ile örtülüdür ve bunun yanında da ziraat makinele- rini koymağa mahsus Üstü kiremit İnhisarlar U. Müdürlüğünden: 1 — Şartnamesi mucibince 1500 kilo kazein kola açık eksiltme usulile sâ- tın alınacaktır. II — Muhammen bedeli beher kilosu sif 50 kuruş hesabile 750 lira mu- vakkat teminatı 56,25 liradır. TN -— Eksiltme 9/2/9399 tarihine rasilayan perşembe günü saat 14 de Ka- bataşta levazım ve mübayaat şubesinde alım komis; da yapılacaktır. IV — Şartnameler her gün parasız olarak sözü g ubeden alınabilir. v— #klilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saa 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri (442) * Muhammen bedeli beheri o Tutarı Lira Kr. 663.91 283.50 350.52 31.50 in olunur. Cinsi Miktarı Lira Kr. 99 58 2 53 52 4 0214 kilo 7ı00 » 2921 » 350 adet 6531 K, 881.68 132 4828 651.73 g7 arda cins ve miktarı yazılı ıskarta sargı ve İpler ayrı ayrı pazar- satılacaktı — Mühanimen bedelleri ile muvakkat İeminatları hizalarında gösteril. ö& Kola çuvalı İp Kınnap I bk usuli 04 miştir. HI — Arttırma, 8/2/939 tarihine rastlayan çarşamba günü nak üzere Kabataşta levazım ve mübayaat şubesinde müteşekkil yonundâ yapılacaktır. IV — Nümüneler her gün sözü geçen şubede görülebilir. V -- İsteklilerin arttırma için tayin edilen gün ve saatle “e 15 teminat ları ie yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur (444) ana dü saat 14 de satış Miktarı bedeli tutarı Lira Kr. 6000,.— Muhammen beheri Lira Kr 10.000 kilo - 60 teminatı şekli saati Lira Kr. Tonga ipi 450.— kapalı 15 Kristal yazı takımı (8 parçah) 40 adet M4 52 580.80 43 56 pazarlık 16 I — Şartname ve nümüneleri mucibince satın alınacak (10.000) kilo ton- ga ipi ile (40) adet (8 parçadan ibaret) kristal yazı takımı hizalarında yazılı usullerle ayrı ayfı eksiltmeye konulmuştur. 11 —- #uhammen bedellerile. muvakkat teminatları hizalarında gösteril. İ miştir. nı saatlerde Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki yapılacaktır. w ceği gibi nümüneler de görülebilir. v Kapalı eksiltmeye girmek istiyenlerin mühürlü teklif mektubu ka- nunu vesaik ile “© 7,5 güvenme parası makbuzu veys banka teminat mektu- bunu ihtiva edecek olan kapalı zarfları İhale saatinden bir saat evveline ka- dar yukarda adı geçen alım komisyonu başkanlığına makbuz vermeleri ve pazarlığa iştirak edeceklerin de muvakkat teminatları ile komis- yona gelimeleri ilân olunur. (443) yazılı onunda — Eksiltme 7/2/939 tarihine rastlayan salı günü hizalarında alım komisy: * I — İdaremizin Cibali Fabrikâsı için şartnamesi mucibince satın alınacak bir adef elektrikle müteharrik «Bulaşık tabakları yıkama» ma siltmeye konmuştur. uz Muhammen bedeli 1200 lira ve muvakkat teminiaı 90 liradır. UI — Eksiltme 30/1/939 tarihine iyan Pazartesi Kabataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki Alım Komisyonunda yapıla- caktır IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — Eksiltmeye İştirak etmek isteyenlerin fiatsız fenni tekliflerini ihale gününden asjari bir hafta evveline kadar İnbisarlar Tütün Fabrikalar şu- besine vermeleri ve verilen tekliflerin kabulünü mutazammıh vesika alma- ları lâzımdır. VI — İsteklilerin kanunen kendilerinden aranılan vesâik ve © 75 güven- me paralariyle birlikte eksiltme için tayin edilen gün ve saatte yukarda adi geçen komisyona gelmeleri ilân olun (9129) Haydarpaşa Lisesi Sa'ınalma Kurumundan: Devlet hesabına okuyan yatılı talebe için 263 metre elbiselik lâcivert ku- maş satın ahi ak üzere açık eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 23/1 /939 pazartesi günü saat 15 de Beyoğlu Karlman karşısında Li Alın alim Komisy içinde Liseler muhasebeciliğinde topla- nacak komisyonda yapılacaktır. B ire kumaşın tahmin bedeli 4 lira 50 kuruş ve liradır. mu bini ilk teminatı 39 nesi mektepte tte cari sene âr fabrika veya imalâthane sahibi olduklarına dair ibraz et- ebu arı vesika İle bi e komisyona gel i (151) örtülü kısmen taş ve kısmen de top- | dirde üstte bırakılacak ve aksi halde rak büyük bir magaza ve yanında | salış 15 gün temdid edilecektir. altı hayvan ahırı ve orta tarafında İkinci arttırma: 9/3/939 tarihine anbar yanında bir de kuyusu mevcut | raslayan perşembe günü saat 9 dan olan bu çiflik binaları hali hazırda | 11 e kadar yine Biga İcra deiresinde tahta aksamı çürümüş ve taş kısım- | yapılacak ikinci artırma sonunda lar da kısmen çökmüş bir haldedir. en fazla arttıranın üstüne ihale edi- Mevkii: KARGI ÇİFLİĞİ binası iş- | lecektir. bü çiflik mer'asının ortasında çukur 2004 No. lu İcra ve İflâs kanunu- bir mevkidedir. nun 126 ncı maddesine tevfikan hak- Satış açık arttırma suretile yapı- | ları tapu sicilile sabit olmayan ala- lacağından ve açık arttırma bedeli de | caklılarla diğer alâkadaranın ve irti- peşin olduğundan arttırmaya iştirak | fak hakkı sahiplerinin bu haklarını, edeceklerin muhammen kıymetin © | faiz ve masrafa dair iddialarını ilân 7 buçuğu nisbetinde pey akçesi ver- | tarihinden itibaren 20 gün zarfında meleri veya milli bir bankanın temi- | evrakı müsbitelerile dairemize bildir. nat mektubunu getirmeleri icab eder. | meleri aksi halde hakları tapu sici- Müterakim vergi borçları borçluya | iile sabit olmayan alacaklıların satış ald olup satış bedelinden tenzil olu- | bedeli paylaşmasından hâfiç kala- nur, cakları ve daha fazla izahat almak Birinei arttırma: 22/2/939 tarihine | *stiyenlerin dairemize müracaatla raslayan çarşamba günü saat 9 dan | 939/17 sayılı dosyayı ve 20/1/939 11 e kadar Biga İcra dalresinde icra | tarihinden itibaren dairede asılı bu- kılınacak birinci artıtrmada muham- | lunacak açık arttırma şartnamesini men kıymetin © "75 ini bulduğu tak- | görüp anlayacakları ilân olunur. Şart | v İstekli aret odası vesikasından maada | bunevik # 15 teminat | eksiltme İ Bursa Belediye Riyasetinden : Eurban Bayramında Uludağda BÜYÜK KAYAK YARIŞLARI Bayramın birinci günü bayanlar ve erkekler arasında düz iniş » İkinci günü 18 kilometre hafif mukavemet yarışı » Üçüncü günü Slâlum teknik yarışı Dördüncü günü (Birinci Bursa şehri) yarışı Beşinci günü (Deniz yolları) yarışı yapılacaktır. Bütün yarışların birinciden üçüncüye kadar kazananlarına kâfatları verilecek ayrıca Bursa şehri için konacak kupa birin- ananın adı ile birlikte belediyenin şeref salonunda mu. hafaza edilecektir. Mükâfatlar; Bayramın beşinci günü akşamı Büyük otel salonunda törenle verilecektir. Yarışa bütün kayakçılar girebilirler. İsimlerini birer mektupla 29/1/939 tarihine kadar Bursada belediye reisliğine ve ya Bursa Dağ sporları klübü başkanlığına bildirmelidirler. (335) ISTANBUL FIRINCILAR CEMİYETİNDEN : Cemiyetimizin heyeti umumiye toplantısı 27/1/939 cuma günü saat 14 de Galalada Havyar hanındaki cemiyet merkezinde yapılacağından mukay- yet aranın gelmeleri rica olunur. RUZNAME: | - Cemiyet nizmnamesinin tadili 2 - 938 yılı hesabatının ve çalışma raporunun tetkiki, 3 - İdare heyetinin nısfınm tebdili, Dev'et Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları #»hirde Yol atölyesinde yoplırılacak marangozhane ve garaj bina- ları bilümum beton ve kâgir inşaatı ile ahşap ve demir inşaatı vahidi fiyat Üezrinde “kpalı zarf usulile eksillemeye konmuştur. 1 — Bu işlerin muhammen bedeli 115,000 liradır. 2 — İstekliler bu işe ait şartname ve sair evrakı Devlet Demiryolları An- İ kara, Eskişehir ve Sirkeci veznelerinde 575 kuruş mukabilinde alabilirler, mukabilinde | inesi açık ek- | günü saat 11 de | 3 — Eksiltme 9/2/939 tarihinde Perşembe günü saat 15 te Ankarada Dev. let Demiryolları Yol dairesinde toplanacak Merkez Birinci komisyonunca yapılacaktır. Eksiltemeye girebilmek için isteklilerin teklif mektupları İle birlikte yazılı teminat ve vesaiki ayni gün saat 14 e kadar Komiyon reisliği. | ne tevdi etmiş olmaları lâzımdır. Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabile- | A — 2490 sayılı kanun abkâmına uygun «7000» liralık muvakkat temi. nat, i B — Bu kanunun tayin ettiği vesikalar, C — Bu işe aid ehliyet vesikası «Ehliyet vesikası için eksiltme tarihinden en âz sekiz gün evvel Nafia Vekületine müracaat edilmesi. «100» «245. Muhammen bedeli 1763 Jira 75 kuruş olan takriben 35,275, m3 muhtelif cins çam kereste 26/1/9399 perşembe günü saat on beşte Haydarpaşada gar binası içindeki komisyon tarafından açık eksiltme usuli ile satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 132 lira 29 kuruşluk muvakkat teminat vermesi ve kanunun tayin ettiği vesaikle birlikte eksiltme günü saatine kadar komiş- yona müracaatları Iızımdır. Bu işe ait şartnameler Haydarpaşada gâr binası dahilindeki komisyondan ve Mudanyada Mudanya - Bursa battı İşletme âmirliği tarafından parasız ola- rak dağıtılmaktadır. (187) * Muhammen bedeli 18000 lirş olan 7100 metre muhtelif genişlikte lâstik dinamo kayışı 28/2/939 Salı günü saat 15,30 da kapalı zarf usulü ile Ankara. da idare binasında satın alınacakur. Bu girmek istiyenlerin 1350 liralık muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları ve tekliflerini ayni gün saat 1430 a kadar komisyon Reisliğine vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasiz olarak Ankarada Malzeme Dairesinden Haydarpa. şada Tesellüm ve Sevk Şefliğinden dağıtılacaktır. (239) mr EREN AE EKEN ETi BANIE Murgul Bakır işletmesi için Lise mezunu iyi İngilizce bilir iki mütercime ihtiyaç vardır. Taliplerin Etibank İstanbul Bürosuna müracaatları. Başvekâlet istatistik genel direktörlüğü eksiltme ve ihale komisyonundan ı Dâlremizde mevcut Povers istatistik makinelerinde kullanılmak Üzs- re 320,000 adet renkli şeridi havi fiş satın alınacaktır. 2 — Bu fişlerin beher bin adedi için 360 kuruş fiat tahmni edilmiştir. Be- deli üzerinden (5 7,5 kuruş muvakkat teminat verilmesi lâzıradır. 3 —- İhale açık eksiltme usulile kânunusaninin 25 inci çarşamba günü sa- at 16 da umum müdürlük binasında toplanacak olan komisyonda yapılacak» tir. Nümune dairede mevcut fişlerin ayni olacaktır. Bu babtaki şartname ko- misyon kâtipliğinden istenebilir, (58) (178) Ankara Valiliğinden: 1 — Stadyom ve Dipodrom direktörlüğüne muhammen bedeli (4000) dört bin lira olan bir adet büyük bir adet küçük motörlü çim biçer makine. sile yedek parçaları açık eksiltme ile alınacaktır. 2 — Şartnamesi direktörlüğümüz muhasebesinden parasız olarak alı nacaktır. 3 — Açık eksiltme Ankara vilâyet daimi encümeninde 6/2/939 pazartesi günü sant 15 de 2490 sayılı kanuna uygun olarak yapılacaktır. 4 — Muvokkat teminat miktarı (300) üç yüz liradır. o (145) (904) Türk Hava Kurumu Buldan şubesinden: Şubemiz tarafından Kurban bayramında toplanacak deri ve barsaklar ya konmuştur. 21/1/039 cuma günü saat (17) de ihale edilecek. şubeye ve şartnameyi görmek. üzere de İstanbul şubesine mü- racaatları, (o (406)