20 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

20 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Alsancak, Demirsporu 7 - 1; Doğanspor, , Meşsporu -4 mağlüb etti Doğanspor « Ateş maçından bir enstanlane İzmir (Akşam) — Pazar günü ha- vanın serin olmakla beraber güneşli olması Alsancak sahasında oldukça seyirci toplamıştı. Fakat ber hafta olduğu gibi bu hafta da. B, takımları» nım maçları yapılmadığından seyir- ciler ancak A. takımlarının müsaba- mirspor maçile başlandı. Talebelerin oynamamasile birkaç elemanını kay- beden Demirspor takımı il kişilik kadrosunu zorlukla doldurmuştu. Al sancak ise Ateşspora karşı maruz kal- dığı ağır mağlübiyetten sonra takı mında esaslı tadilât yapmak suretile 10 kişilik bir kadro ile oyuna girmiş» ve ancak ikinci devrede takımını ta- mamlıyabilmiştir. Oyuna Alsancak aleyhine penaltı ile neticelenen De- mirsporun akınile başlandı. Fakat Alsancak kalesine Hilminin yerine geçen genç kaleci Sabri fevkalâde bir maharetle penaltıyı kurtardı. Maamafih 16 ıncı dakikada Alsan cak haflarının bozuk oyunundan İs- fade eden Demirsporlular sağiçle- rinin ayağından şeref gollerini kar zandılar. 5 dakika sonra Alsancak le- hine penaltı oldu ve Saim beraberli- ği temin etti, Devre Demirsporun nis bİ hâkimiyeti altında i-i berabere bitti, İkinci devrede Alsancak tam kadro ile oyuna girdi, derakab sol dan bir firikik kazandı. Solaçık Hak- ka isabetli bir görüşle Saime pas ver- di ve Saim topu ikinci defa olarak Demirspor kalesine soktu. Devrenin 20 nci dakikasma kadar durmadan «nerji sarfeden Demirsporlular bir- denbire yorgunluk göstermeğe baş- lâdılar ve bundan istifade eden Al sancaklılar 21 ve 23 üncü dakikalar- da Saimin ve Hasanıri ayağından iki gol daha kazandılar, 32 inci dakika- da Saim ortadan aldığı topu sürdü, önüne çıkan öyuüncüları birer birer atlattıktan sonra kaleci topa geçti ve topla beraber Demirspor külesine gir di. Salmin 5 nci golünü Hasanın ve İlyasın ayağından çıkan goller takib etti ve oyun 7-1 Alsancak lehine bitti, Doğanspor - Ateşspor Bu maçı senenin en mühim karşı Taşmalarından biri olan Doğanspor- Ateşspor müsabakası takib etti. Oyu- nu B, Esad idare etti, Takımlar şöy- le dizilmişti; Doğanspor: Ömer, Fethi, Abdullah, Said, Macld, Abbas, Sabri, Fuad, Yu- suf, Mehmed, Sabri. Ateşspor: İbrahim, Sezaf, Cemal, Salih, Ömer, Reşad, Keşaf, Ali, Os-- man, Mahmud Korkud. Doğanspor; Ömer - Fethi, Abdullah »- Sald, Naci, Abbas - Sabri, Fuad, Yusuf, Mehmed, Sabri. Oyuna Doğanspor başladığı halde devrenin ilk dakikaları Ateşin mtsa- vatı bozmak için sarfettiği gayretle geçli. Maamafih Doğansporlular s0- guk kanlılıkla oynuyorlar, Ateşliler se fazla enerji sarfetmekle beraber telâ: heyecan göstermiyorlardı. Bu sureti da bir türlü ir. tibat temin edemiyorlardı, — iin hama. yordu. 20 inci dakikada ve Doğanspo- run hücumda bulunduğu bir anda Ateş kalecisi hatalı bir çıkış yaptı. Ve Yusufun ayağından birinci golü yedi, Avantajı alan Doğansporlular müsavatı temin için hücuma geçen Ateşlilere karşı fevkalâde bir müda- faa sistemile mükabele ediyorlardı. 34 üncü dakikada Ateş lehine firikik oldu. Ömer güzel bir vuruşla topu Doğanspor kalesine havale etti, kale- nin önü karıştı vebundan istifade eden Reşad 35 inci dakikada Ateşin beraberlik golünü attı, Devre Li be- rabere bitti. İkinci devreye başlandığı zaman, Ateşiilerin telâş ve heyecanlı oyunla- rma devam ettiklerini Doğansporlu- ların ise itimad ve sükünetle oynadık- larını görüyoruz. 9 ve 21 inci dakika- larda Ateşiller kazandıkları iki kor. nerden istifade edemedikleri gibi 23 üncü dakikada sağdan süratle inki- şaf eden Doğansporun bir akınını kestiler. Ve bu suretle küçük Sabri- nin ayağından çıkan bir şütle ikinci golü yediler. 2 dakika sonra tekrar sağdan gelen bir topa Fuad yetişti ve vole ile Do- ğanspora 3 üncü golü hediye etti. Bu golden sonra oyunun hâkimiyeti ta- mamils Doğansporlulara geçti, 41 in- ci dakikada solaçık Sabriden gelen bit pası Yusuf güzel küllanarak Doğan- sporun 4 üncü golünü kaydetti, Fa- kat iki dakika geçmeden Ömerin uzak- tan çektiği bir şütü Doğanspor kale- cisi bloks edemedi ve bu suretle Ateş ikinci golünü kazandı oyun da 4-2 Do- ganspor lehine bitmiş oldu. Avrupa güreş şampiyonasına davet edildik Önümüzdeki nisanda Norveçte ya- pılması takarrür eden Avrupa güreş şampiyonasına iştirâk edip etmiyece- ğimiz hakkında bu müsabakaları or- ganize eden Norveç güreş federasyo- nundan federasyonumuza bir mektup gelmiş ve Türk güreş takımınm bu müsabakalara gönderilmesi rica edil- miştir. Henüz bu hususta müsbet ve- ya menfi bir cevap verilmemekle be- raber güreş federasyonu tarafından mini güreş elemanlarının son vazi- yetleri tedkik edilmeğe başlanmıştır. Bu cümleden olarak İş vaziyetleri mü- said olan güreşçilerden bir kısmı An- karaya nakledilmeğe başlanmıştır. Mimi güreş elemanlarının Ankaraya daveti, spor teşkilât merkezlerinin Ankarada toplanması dolayısile göz- önünde bulundurularak faaliyetleri hakkımda esaslı malümat edinmek gayesine atfedilmektedir. Güreş federasyonu tarafından Tür kiyedeki bütün güreşçiler hakkında bir kanaat edinmek ve senelerdenberi değişmiyen milli takım kadrosunda esaslı değişiklikler yapılmak gayesile spor muıntakaları arasında şild mü- sabaknları tertibine karar verilmiştir. Bü karşılaşmalar mayıs bidayetinde Ankarada yapılacaktır, Ayrıca mayıs nihayetinde de Türkiye güreş birinci- miisahalmlarnm Az vanılması va Dünyanın en meşhur teniscisi Budge'nin ilik profesyonel maçı Donald Budge servis yaparken z Amerikalılar her sene Avrupada yapılan tenis maçlarına yeni yeni şampiyonlar göndermektedirler. Profesyonelliğe geçen o Vinesden sonra Avrupaya gelen Donald Budge için bütün münekkidler dünyanın en iyi Leniscisi diyorlardı. Budge, bir mevsim içinde, Fransa, İngiltere, Amerika ve Avustralya şampiyonlu- ğunu kazandıktan sonra profesyonel lik için yapılanı teklifleri reddedeme- miş ve amatörlükten resmen ayri mıştı. Esasen bir mevsimde Avrupa, Amerika ve Avustralya arasında do- laşmağa vakit bulabilen bir sporcu- nun amatörlüğüne inanmak biraz güçtür, Budge profesyonel olunca, organi- zatörler ilk iş olarak Vines ile arala- rında bir maç organize etmişlerdir. İngiliz Perryyi kolayca yenen Vinesin Budge karşısında alacağı netice me rakla bekleniyordu. Nevyorkta yapı: Tan müsabakaya binlerce seyirci gel- miş, büyük boks maçlarında olduğu gibi ilk safları işgal eden kadınlar de- kolte tuvalet, erkekler frak giymiş- lerdir, Amerika kadın tenis şampiyonu Alice Marble sahaya çıkarak oyuncu- ları öpmüş ve müsabaka, alışık olun- mayan bir hava içinde başlamış ve oynanmıştır. Neticede Budgo, Vinesi âdetâ id- man yapar gibi bir kolaylıkla (6-3, 6-44, 6-2 yenivermiştir, Avrupa ve Amerika münekkidleri Budge için dünyanın gelmiş ve geç- miş teniscilerinin en kuvvetli vo ma- hiri dersektedirler, Budge hali hazır. da amatör ve profesyoneller içinde Tâ kibsiz vaziyettedir. Bu haftaki lig maçları Ug maçlarına bu hafta da üç stad- da birden devam edilecek ve Taksim stadında Galatasaray ile Beykoz, Şe- ref stadında Beşiktaş ile Hilâl, Fe- nerbahçe stadında Süleymaniye ile İs- tanbulspor ve Fenerbahçe İle Topka- : pi karşılaşacaklardır, Yapılarak maçlar içinde en mühim karşılaşma Taksim stadındaki Bey- koz - Galatasaray müsabakasıdır. G6 çen hafta Hilâl ile berabere kalan sa“ rıkırmızıhların bu pazar Hilâlden da- ha kuvvetli Beykoz karşısında nasıl bir netice alacakları merakia beklen mektedir, Galatasaray - Boğaziçi lisesi maçı Cumartesi günü saat on üç buçuk» ta Taksim stadında Galntasaray ile Boğaziçi Hsesi futbol takıları ara Fransa ademi müdahale esasına sadık kalıyor (Baş tarafı 1 inci sahifede) mühimmat tedarik etmesine müsü- ade edilmesi takdirinde Barselona- nın nihai zaferi kazanacağı mutale- asnda bulunmaktadırlar, Bununla beraber sağ cenah gazeleleri, Fran- sa İle İngilterenin İspanyadaki sivil ahalinin iztiraplarını tehvine ellerin- den geldiği kadar gayret etmekle be- raber ademi müdahale sahasında me- sai birliğinde bulunmakta olduklarını ehemmiyetle kaydetmektedir, Bir mebus «Franko Fransaya düşman değildir» diyor B, Taittinger, General Franco'nun katiyyen Fransanın düşmanı olmas dığı hakkında teminat vermiştir. Mumaileyh demiştir ki: «Frankisö * İspanyayı ziyaret ettiğim zaman Franko, bana bu hususta çok kati beyanatta bulunmuştur ve bu beya- nat Berlin ile Romada kendisine kan gi bir bürudet hasıl etmiştir.» B. Taittinger, B. Bonnet'den Bur- gosa bir Fransız - Mümessil gönde dermesini rica etmiştir, Hatib, Fransız harb malzemesi fabrikalarının İspanyadan aldıkları madenlerin fikdanı dolayısiyle sıkın- tı çekmekte olduklarına işaret etmiş. tir. Hatib, iki memleketin menfaat- lerinin yekdiğerinin mütermimi ol duğunu söylemek suretiyle sözlerine nihayet vermiştir. B. Brunet, B. Candace, B. Garapa- rin Gustavino, B. Monnerville, B. Salineau ve B. Susset aşağıdaki karar suretin! tevdi etmişlerdir: «Mebusan meclisi, nefsi Fransa ile Fransız imparatorluğunun diğer ak- samının, bayrağının gölgesi altında yaşıyan bütün halk ile birlikte vata- nın himaye ve sehabeti altında oldu- ğunu, Fransanın tecezzi kabul etmez, başkasına devir ve vekâleteri ahara tevdi veya taksim edilemez olduğunu resmen beyan eder.» Enternasyonal bir konferan sın toplanması istendi Pariş 19 — Mebusan meclisi, bü- gün öğleden sonra harici siyaset mü. zakerelerine devam etmiştir. Evvelâ söz alan, sosyalist mebus Planche enternasyonal bir konferan sın toplanmasını istemşitir. Bu kon ferans ihtilâf bütün meselelerin hai, ledilmesine çalışacaktır. Böyle bir konferans Fransanın zaafına değil hüsnü niyetine bir delildir. Böyle bir konferansın toplanması fikrini söz alan radikal mebus Elbel de müdafaa etmiştir. Ancak, Bibei Münihi takib eden hâdiselerin suku tu hayaller doğurduğunu söylemiş ve maddeleri verebilir. Bunun için de 14 şart silâhsızlanmadır. Aksi takdirde ekonomik kuvvet mutaarrızlar lehina ririni anlatarak hükümetin İspanya işindeki hattı hareketini tenkid etmiş. tir. Hatip, gerek Mussolini gerek Fran- konun bir çok sözlerini hatırlatarak İtalyan tayyarelerinin Franko isya- nından hemen iki üç gün sonra İs- panyaya geldiğini söylemiş ve Bur- gös makamatının tanınmasının bir çil gınlık olacağını ilâve etmiştir. Hatip, Başvekil Daladier tarafından Akdenizde yapılan parlak seyahatin, eğer İspanyol hududunun açılmasile tamamlanmazsa, Fransız azametinin son parlak tezahürü olacağını söyle- miştir. Fındıklıdaki elektrik sergisi (Baş tarafı 1 inci sahifede) ve vinçleri de vardı. Dört katlı olma sı da işe daha elverişli geliyordu. Fen heyetinin takdiri kıymetine ve Icar miktarına nazaran 250,000 liraya her cihetçe muvafık görülen o bina. nın satın alınması, alelüsul dosyası tekemmül ettirilip idare meclisinden geçirilerek intaç edilmiştir. Ayni binanın elektrik şirketi veya Satie tarafından Nafia Vekâletine Denizbankça satın alındığı tarihten biraz evvel 90 veya 120 bin liraya tek- lif edilmiş olduğuna dair Denizbank. ta bir malümat yoktur. Binanın inşa bakımından malolabi. leceği fintla, o yerin ve rıhtımın tah. mini fiatlarını ve ona mümasil bina» ların metre mikâbı fiâtlarını nazarı dikkate alarak fiatı kıyas etmek ge- rektir, İstimlâk tarikile alınma meselesi. ne gelince, istimlâk fiatı gali görül düğü ve rızayı tarafeyn hasıl olmadı. Bi takdirde müracaat edilecek bir tarz olduğuna göre, fen heyetinin raporu» na ve mümasil binaların fliatlarına nazaran burada mevzuubahs değildir, Alelümum istimlâk davalarında bi. binası naların vergice mukayyet hasılatı sa- fiyeleri bir kıyas miyarı olmakla bö- raber, senevi icarlarının ve inşa tar- zile yerinin piyasa tutarının da na- zarı dikkate alındığı malümdur. Nitekim bazı istimlâk davalarında vergice mukayyet hasılatı safiye ile takdir olunan kıymet arasında büyük fark olduğunu da hatırlatırız.» Komisyonun mesaisi Teşkil edilen komisyonda elektrik işleri umum müdürü B. Kadri ile mu- avini B. Sururi yoktur. Komisyon De- nizbankın vilâiyete vaki müracaatı üzerine ve bu binaya kıymet takdir etmek üzere toplanmıştır. Komisyon dün de Nafla müdürlü- ğünde toplanarak mesaisins devam etmiştir. Diğer taraftan verilen malümata göre, bundan yedi sene evvel Satle Fındıklıdaki binasında vergi tenzilâtı yaptırmak maksadile Beyoğlu bina vergisi istinaf komisyonuna müracâ» at etmiş ve komisyon tarafından 38 çilen bir tahkik heyeti binaya 106,000 Hira kıymet takdir etmiştir. Binanın vergisi bu kıymet üzerin- den aimmaktadır, Balkan bisiklet kongresi kapandı lik Balkan bisiklet şampiyonası bu yaz Sofyada yapılacak Sofya 18 — Sofyada toplanmış olan, Balkan bisiklet kongresi dün akşam mesaisini bitirmiştir. Kongreco veris len kararların en mühimi olarak her sens Balkan milletleri arasında Balkan bisiklet şampiyonluğu namı altında ihdas edilen müsabakalar gösterilmektedir. Sporun bütün şube- leri üzerinde yapılan birinciliklere bu suretle bisiklet yarışları da idhal edil miş bulunmaktadır. Bu - karşılaşmas siklet antantı kurulmuş ve ilk müsa bakanın önümüzdeki yaz Sofyada ya pılması kararlaştırılmıştır. Bu müsabakadan evvei Sofyad& Balkan bisiklet delegelerinin iştirâki- le kine! bir toplantı yapılacak vo bi- siklet sporunun terakkisi ve antantır kati teşkilâtı hakkında esaslı karars Jar verilecektir, Kongrenin kapanması dolayısile Maarif Nazırı dün öğleden sonra de- legeler şerefina bir öğle ziyafeti ver-