22 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

22 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

22 Kânunusani 1930 AKŞAMDAN AKŞAMA Adaların suyu Bu cenneti cehennem susuzluğunda bırakmak cinnettir İstanbulu çok seven, şehrimizin ber — Yem borusu!... « diye haykırdı. —? — Hani harbde arpa kalmamış ta diye haberler şayi olur... Ümidle bek- leriz... Birşey yapılamaz... Yapılma. dığını görünce, bütün Adalılar ve lâ- tif bir mevsimi geçirmek üzere oraya gidenler haklı şikâyetlerini yüksel tirler... Hemen bir teskin ve teselli havadisi: «Borular tefriş edilip tatlı su denizim altından geçirilecek.» Oh: ne âlâ. Yine bir intizar senesi geçer... Ve Bekleriz, bekleriz. Şimdi de tank... — Nasıl tank? Neymiş? — Büyük çı gibi tatlı suyu vapura koyup Adalara ge çireceklermiş. Bu İş için hususi va- purlar olacakmış, Depoda biriktire rek musluklara salacaklarmış... Ne yaparlarsa yapsınlar... Boruyla mi, Tankla mı, tayyareyle mi olur, her neyle ise, su Adaların su işi halledil- melidir. Yalnız İstanbulun değil, 'Tür- kiyenin, ve yalnız Türkiyenin değil, dünyanın en namlı, en lâtif bir yeri olan cennet gibi Adaları, bu eturist celbis asrında böyle kupkuru bırak- mak hiç bir-suretle tefsir edilemez; makul, muvafık gösterilemez... Ge- çen gün de bir muharrir «Eski Adahlara sorulsun, Onlar, hatarala- rini yoklayıp nereden su çıkabilece- | ğini söyliyeceklerdir. Adalarda su vardır!» diyordu. Artezyen kuyuların- dun su fışkırtanlar oluyormuş... Ve- lev ki olmasa, suyu temin etmeli, Bu cenneti, celiennemi bir susuzlukta bi- eakmak cinnettir! Bu Adalar muhibbinin sözlerine ilâve edilecek birşey bulamadım. Yal- mz şunu diyelim ki inşallah busu işi bu sefer serab olmaz... Kendisine âcü şifalar temenni ederiz, Karşılıklı iki iddia Hasköyde Yeldeğirmeninde oturan Ruhi ile Karısı Makbule, polise mü- racaat ederek, Kenan isminde bir şoför tarafından Kendilerine Sustalı çakı çekildiğini iddia, etmişlerdir. Po- Hs şoför Kenanı yakalamış, oda, bilmükabele Karı koca tarafından dörüldüğünü ileri sürmüştür: Zabıta, İki tarafı da mahkemeye vermiştir; Taksim ile Harbiye arasındaki ve» füjün Kenarlarına iki sene evvel fk danlar dikilmişti. Belediye, şimdi Bu veflijün çiçekler, çimler ve şimşir ağaç larile süslenmesine- karar vermiş ve bahçeler müdürlüğü tarafından he- men işe başlanmışlır, Belediye umu. mi caddelerin, fidanların bu suretle teayini İle şehrin güzelleşmesini te min etmek fikrindedir. Bunun için bir mesat programı hazırlanmaktadır. Bir amele iskeleden düştü Taksimde Mühendis mektebi inşa atında çalışan. amele Dursun iskele Gazi köprüsü Yarından itibaren Gazi köprüsünün Azapkapı tara- fından batan eski duba enkazının çi- yerine getirilmesi lüzımdır. Bu duba ancak Unkapanı ile Azapkapı kısım- Yarının inşaatı tamamlanınca kona- cak, bundan sonra köprü bayannck- tır. Almanyaya giden — kredi heyetimiz Heyet yarınki ekspresle İstanbula dönüyor Geçen gün imza edildiğini haber verdiğimiz Almanya ile aramızdaki kredi anlaşması müzakereleri için Beriine giden Hariciye Vekâleti umu» mi kâtibi B. Numan Menemencioğlu- nun riyasetindeki heyet azaları y& rh sabahki ekspresle şehrimize dö- | neceklerdir. B. Numan Menemencioğlu eğlebi ihtimal Berlinde kalacaktır, B. Nu- man Menemencioğluna lüzum görü- lürse Berlinde. “bir ameliyat yapılar caktır. Karyolacıyı soyan hırsız mahküm oldu Çadırcılar civarında karyolacı İb- rahimin dükkânına geceleyin gire- rek oksijen makinesi, boya tulumbası ve daha bir çok eşya çalan Kemal İ niz raporu tanzim dün Sultanahmed birinci sulh ceza mahkemesinde muhakeme edilmiştir. Kemal suçunu tamamile inkâret mişse de şahitlerin ifadeleri ve tah- kikat evrakile cürüm sabit olduğun- dan kendisinin yedi ay müddetle Afganistan maarif müsteşarlığına tayin edilen maarif müfettişlerinden B. İsmail Hikmet yarın trenle şehri» mizden hareket erecektir. Afganistanda tıb ve hukuk fakül- teleri vardır. Şimdi bir de musllim mektebi. tesis edilecektir. B. İsmail Hikmet Afganistana gider gitmez ye- ni muallim mektebinin tesisile meş- gul olacaktır. Mektebe lâzım olan musallimlerden bir kısmını 'Türkiye- den gidecek muallimler teşkil edece- ğinden B. İsmail Hikmet bazı temas- larda bulunmuştur. Şirketi Hayriye Küçüksuda bir plâj yapacak Şirketi Hayriye Küçüksuda bir plâj yapmağa karar vermiş ve bunun plânını hazırlıyarak Belediye: reisli- ğine göndermiştir. Plânimâr mü- dürlüğünde tedkik edilmektedir. An- cak Şirketi Hayriyenin yapmak iste» hamamına benzemektedir. Plân bir | plâjda bulunması izah eden duş, is- tirahat tesisatından mahrum oldu- ğpndan Şirketi Hayriyeye bunların | K 1 . ». arıterımiızın mektupları İkiz sigaraları Bazı bâyiler paketleri açarak, sigaraları tane ile satıyorlardı. Bu bir ihtiyaçtı. İnhisarlar ida- resi bunu görerek «İkiz; isımils çift sigaradan mürekkeb bir pa ketzik nevi yaptı. Fakat bu cinsin zuhurile kay- bolması bir oldu. Bağrı yanık hir tiryaki kariimiz aşağıki - mev. zun değli, fakat muykaffa - şikâ- yetnameyi yollamıştır: İKİZ Bir sigara çıkmıştı satışa Gidiyorlardı almaya Kapışa kapışa. Veriyorlardı bünu tane ile , Artiyordu. süğücdün. keyii bü. Tıpkı. onbirliğin şeklü biçiminde Pek farkı dir yoktu içiminde, İkiz hami verilmişti adina Ehli keyif bakıyordu tadına. Ne güzel düşünmüştü İnhisar idaresi Budur diyerek züğürdün çaresi. Piatinde de yoktu çok değeri Om beş paraya geliyordu beheri, Şimdi. pek meyus. olduk. bizler Piyasadan kalktı diye İkizler. Hüngi bayie gitsen yok cevabı, Ziğürdün yok mu aceb ahbabı? Ereğli limanında Millet yapurunun batmasile neticelenen deniz füciasın- dan kurtulup İstanbula gelen Dur- sun ve Ali adlarındaki iki tayfa İs tanbul asliye birinci ticaret mahke- mesine müracaatla deniz raporunun alınmasını istemişlerdi. Dün bu iki tayfa birinci ticaret mahkemesine çağınlarak dinlenmişler, bunların anlattıkları facia ta tina göre de- lunmuştur. Bu arada, batan vapur ve içindeki eşya ile alâkadar bulunan bazı kim- seler de mahkemece dinlenmişlerdir. Hariçten getirilen çiçeklerin gümrüğü arttırıldı Memlekette çiçekçiliği himaye ve teşvik için hariçten getirilen çiçek- lerin gümrük resimleri arttırılmıştır. Dikilmiş veya, koparılmış taze çiçek- lerin gümrük resmi, sargı ve Kapları» nın sikleti dahil olmak üzere 100 ki- loda 25 lira idi. Bu defa resim 250 li- raya çıkarılmıştır. Taze çiçek kökleri ve asıllarının gilmrük resmi de, yine sargı ve kaplarının sikleti dahil ol- mak üzere 100 kiloda 2;5 liradan 10 Uraya çıkarılmıştır. Keyfiyet dün gümrüklere tamim edilmiştir. Vilâyet umumi meclisi 6 şubatta toplanacak Şubatın birinci günü kurban bay- ramına “tesadüf ettiğinden umumi vilâyet meclisi subatın altıncı pazar- tesi günü toplanacaktır. Yeni sene bütçesi nisan içtima devresinde mü- zâkere edilecektir. Meclisin şubat devresinde Belediye zabılası talimat- namesi de görüşülecektir. Beşinci kattan aşağıya yuvarlandı İstiklâT cadesinde Tondra apartı manında oturan madam Şâlo, bina- nın beşinci kat merdivenlerinden yu- varlanmış ve vücudunun muhtelif yerlerinden tehlikeli surette yaratan» mıştır. Madam Şalo, polis tarafından | Beyoğlu hastanesine yatırılmıştır. Zayiatsız savuşturulan bir kaza Şoför Mustafanın idaresindeki kam- yon, Sirkecide Hüdavendigâr cadde- sinden ilerlerken önüne düşen Hüse- yinin beygir arabasına çarpmış, bu çarpma neticesinde gayri tabii bir halde ileri giden arabanın oku da, önden giden şoför Sabrinin Fatih - Şişli otobüsüne çarpmış, kapıyı kırs | aştı. u dk dinini Eminönü meydanı Son dükkânlar ve han da gıktırılacak Eminönü hanındaki kiracılar bi nayı tamamile boşaitıkları halde ha- ları henüz tün binalar de yıkfanlmak suretile Yenicamiin önü tamamile açılacak ve kemer ile üstündeki köşk te mey- dana çıkacaktır. Türkiye ile Romanya arasındaki ticaret anlaşaması yenilenecektir. Bu nun için Bükreşten şehrimize bir he. yet gelmesi bekleniyor. Müzakerelere Ankarada başlanacaktır. İstanbul oOTürkofis müdürlüğü Türk - Rumen ticaret münasebetının daha fazla inkişafını temin etmek | maksadile yapılacak yeni anlaşma müzakereleri için tedkikata başlamış- tar. Piyasa İle de temas halinde bu- lunan Türkofis müdürlüğü Romanya ile çalışan tacirlerle görüşerek dilek- lerini tesbit edecek ve hazırlıyacağı raporu Ankaraya gönderecektir. | Beynelmilel avcılar cemiyeti isi Anl dan döndü Geçenlerde şehrimize gelen beynel- milel avcılar cemiyeti reisi B. Maksim Dükrok dün sâbah Ankaradan dön müş ve oteline İnmiştir. B. Makstihı Dü Ankarada bu» lunduğu müddet zarfında av işleri etrafında, hükümet erkânile görüş müştür. Bugünlerde de İstanbul ci- vannda bir av partisi yapacak ve bu meşhur avcıya bir çok 'Eürik avcı ları refakaf edeceklerdir, Beynelmilel avcılar: cemiyeti reisi şehrimizde bir kaç gün kaldıktan sonra memleketi» ne dönecektir. mış ve gece hir cürmümeşhud. tertib edilmiştir. İçeride oyun oynayan Rasim, Aziz, Sami, İrfan ve Nikolaldi isimlerindeki şahıslarla iki deste kâğıd, 22 lira pa- Ta, '18 fiş, bir masa çuhası ele geçiril- miştir. Kumarcılar dün mahkemeye verilmişlerdir. Dört kunduracı arasında Mehmed, Bürhaneddin, Ferid ve Nehabet isimlerinde dört kunduracı Çenbelitaşta Tavukpazarında Neha- betin dükkân üstünde kavgaya tu tuşmuşlar, birbirlerini dövüp yarnla mahkemeye vermiştir. 150 liralık yüzüğünü çalmiş Beyoğlunda Yeniçarşıda oturan kahveci Lütfi, Marika isminde bir kadının kendisine aid yüzelli lira kıymetindeki yüzüğü çalıp kaçtığını SOHBET: Sözden söze İkinci düşünce ise nazmın nesirden farklı olmamasını istiyen düşüncedir ki bunun müdafan edilir tarafı pek yoktur, Nesirden farksız olacaksa naz- duğu nisbette fikrin de kaybolacağın anlarlar. Ferdler dedim... Fakat ferdlerin ya- şı, mensub oldukları medeniyetin ya- şıdır. nr. TENKİD. — La Bruyöre: «Tenkiğ zevki bizi, güzel şeyler karşısında coş» mak zevkinden mahrum eder» derken, bana öyle geliyor ki çok yanılıyor. Bi- zi asıl coşturan güzellikler, mukave-