22 Ocak 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

22 Ocak 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

er — ” mare emme rinden yanıklar almak suretile yara- Ra in Sahife 4 AKŞAM . 22 Kânun infilâk ederek battı Geminin makinisti parçalandı, 4 Canavarla mücadele saatlerce kişi de muhtelif yerlerinden yandı|sürdü, panter güçlükle öldürüldü İnfilâk benzin deposunun parlamasından vukua geldi, 11 tayfâdan altısı kazayı zararsız atlattı Yukarıda itfaiye yangını söndürmeğe uğraşıyor, ortada ve altta infilâkta yaralananlardan bir kaç sima 7 Dün öğle vakti saat 12,37 de Eminö- nü gümrüğü önünde feci bir deniz kazası olmuş, bir motör intilâk neti- cesinde parçalanarak batmıştır, Hâ- dise şudur: Memleketimizden balık almak üze- re gelen Yunan, İtalyan ve Bulgar moftörleri Eminönü önündeki sahile yanaşıyorlar. Bunların arasında Deli Yorgi adında 30 tonluk ve kaptan Vangelin idaresinde bir Yunan balıkçı motörü de bulunmaktadır. İnfilâk nasıl oldu? Balık yükliyen bu motör dün ak- şam limanımızdan hareket edeceği için birinci makinisi Manol Koçaki- dis makineyi tecrübe etmek istemiş- tir. Bu esnada motörde kaptan Van- gel, ikinci makinist Yorgos Iskara- mangas, lostromo Dimitri Köovaris, tayfa Nikolos Filipu, Vangel Lapatas ve Yorgi Vilisidisden mürekkeb altı denizel ile anbarda balık istif etmek- te olan Hamid, Hüseyin ve Nişan bu- Junuyorlardı, Motör çalıştırılırken bir aralık âri- za göstermiş, az sonra da benzin de- posu parlamak suretile bir imfilâk vukua gelmiştir. infilâkla beraber, yangın : çıkmış, geminin kıç tarafı, güvertesindeki sandıklar, anbardaki balıklar, arka direği havaya uçmuş ve iki dakika içinde kocaman gemi sulara gömülmüş, denizin üstünü yan- makta olan molörün parçaları ve sandıkları doldurmuştur. Ateşi gö- renler itfaiyeyi haberdar etmişler, ba- tan motörün tayfaları da kendilerini diğer molörlere atmışlardır. Dört kişi yaralandı makinist kayboldu İstifçi Hamid ile Yorgi Vilisidis, Lapatas ve Dimitri isimlerindeki dört tayfa gözlerinden ve muhtlif yerle Janmışlardır, Birinci makinist Manol kayıptır. Parçalandığı zannedilmekte- dir, Az sonra vaka yerine gelen zabi- ta memurları. yaralıları hastaneye kaldırmışlar, itfaiye de gelerek ateşi söndürmek için icab eden tertibatı almışlardır. Ateşin diğer motörlere sirayet et- memesi için son derece dikkat edil miş ve buna muvaffak olunmuştur. Yapılan ilk tahkikat sonunda mo- törün oksijen tüpünün tazyik gör“ mesi neticesi benzin deposunun par- lıyarak infilâk ettiği anlaşılmıştır. İnfilâk o kadar feci olmuştur ki, yu- karıda yazdığımız gibi motörün kıç tarafile beraber balıklar ve yelken direği havaya uçmuştur. Makinist ken- disini dışarıya almağa muvaffak olama. mıştır, İnfilik neticesinde havaya uçtuğu tahmin edilmektedir. Az za- man içinde denizin üzeri enkaz par- çalarile dolmuştur. Motörde bulunan 11 kişiden 7 kişi yara almadan kur- tulmuşlarsa da, dört kişi ağır yaralı- dır, Bazılarının gözleri kan içindedir, Vaka yerine 1, 7 ve 4 numaralı tah- lisiye motörlerile, 23 numarali mu- hafaza motörü yetişmiş, itfaiye de tam vaktinde gelmiştir. İki motör çarpıştı Dün, Ereğliden kömür yükile gel- mekte olan «Karaelmas» motörü ile Karadeniz8 çikmakta olan «Kadem> motörü Rumelikavaği önlerinde çar- pışmışlar, «Kadem: motörü parçala- narak batmış, mürettebatı kurtarılk mıştır, #Karaclmas» motörü kaptanı Raif yakalanarak hakkında kanuni takibata girişilmiştir. Bir motör karaya oturdu Ali kaptanın idaresindeki - Aslan molörü de Sarıyer önlerinde karaya olurmuştur, Motör, Karadenize çık- mak üzere bulunuyordu. gi altı köylüyü yaraladı Düyeikiğir (Akşam) — Nereden geldiği bilinmiyen ve bura halkının dilinde kaplan diye anılan bir pan- ter dün Kadıköyünde altı kişiyi yas ralamıştır. Bu şayanı dikkat hadise. nin tafsilâtımı bildiriyorum: Dün saat 10 raddelerinde çoban Derebeyli Ahmed, Kadıköyünün şi- malindeki merada Köyün koyunlarıs Dı otlatırken şimdiye kadar hiç gör- mediği bir hayvanın tarla kenarında yattığını görmüş ve bunu orada çift süren Cumaoğlu Kerime haber vere- | Tek beraberce hayvanın yanıma gel mişlerdir, Hayvan bunları görmüş, fakat, yerinden. kımıldamamıştır, "Çoban Ahmedle'* Kerim bu garip hayvan karşısında büsbütün meraka düşerek yefden aldıkları bir taşı üze- rine atmışlar, bilâhare bir panter ol- duğu anlaşan bu hayvan taşı yer yemez yerinden fırlıyarak iki köylü- nün üzerine atılmıştır. Panter Ah- medi bir haylı hırpaladıktan sonra arkadaşını kurtarmaya çalışan Ke- rime hücum etmiş ve bu sefer onun- Ja altalta üstüste yuvârlandıkları si- radâ Ahmed Kâdıköyüne koşarak va- ziyetten köylüleri haberdar etmiştir. Bu heyecanlı haber üzerine elli ka- dar köylü ellerinde kazma, kürek, taş ve sopalar olduğu halde vaka ma- halline gelmişler, sağa sola atlıyan ve bütün köylülere birden saldıran panteri güç halle bir kayalığa sıkış- tarmışlardır. Hiç birinde silâh olmadığı için bu korkunç hayvanı üldüremiyen köy- Jüler bir silâh getirtmek üzere yakın- Öldürülen panter ve yaralılar daki Şerabi köyüne haber göndermiş- ler, köyden bekçi ile 8 - 10 köylü gel- miş, tekrar mücadele başlamış, ni- hayet Şerabi köyünden Ali Kılıç is- minde bir delikanlı bekçinin tüfeğile panteri öldürmeğe muvaffak olmuş- tur. Panterle yapılan mücadele csna- sında Kadıköy halkından alti kişi muhtelif yerlerinden yaralanmışlar. | dır. Yaralılarla köylülerin . bir kısmı panteri alarak gece Diyarbakıra gel- mişlerdir. Panter kuduz müessesesin- de muayene edilmektedir. Yarahlar nümüne hastanesine kaldınımış, te- dâvi altına alınmıştır. ra bulduk, paylaşalım! Jneboludan gelen bir adamcağızın 25 dirasını nasıl çaldılar Yetmiş bir yaşlarında İnebolulu Mehmed adında birini zarfçılık sure- tile soymaktan maznun Sabri âdın- da bir sabıkalı dün adliyeye teslim edilmiştir. İddiaya nazaran vaka şöy- le olmuştur: İnebolulu Mehmed kü- çük oğlunu tedavi ettirmek üzere İs- tanbula getirmiş ve evvelki gün ço- cuğu muayene için Gülhane hastane- sine götürmüştür. Bunlar kapı önün- de hastaneye girme zamanını bekler. Jerken sabıkası Sabri yanlarına soku- larak ihtiyar Mehmedle konuşmıya başlamış ve adamcağızın İnebolulu olduğunu öğrenince: — Ben de İneboluluyım. Çoktanbe- ri burada bulunuyorum. Hastaneler- de çok tanıdıklarım vardır. Senin ç0- cuğu ucuzca tedavi ettiririm. Diye adamcağızı kandırmış ve memleket ahvalinden bahsederek has- tanenin önünden ayrılıp Ayasofyaya doğru yürümeğe başlamışlardır. Mehmedle yeni hemşerisi Sultan- ahmed civarına geldikleri sırada kar- şıdan, temiz giyinmiş bir adam peyda ölmüş ve onların yanından hızlıca geçmiştir. Bu esnada adamm cebin. den para çantası düşmüş, Sabri der. hal çantayı yerden alarak: — Kısmetimiz çıktı. Çantanın içi para dolu. Tenha bir yerde bunu pay- Jaşırız. Diye ihtiyar Mehmedi Sultanahmed camisinin arka taraflarında dar $0- kaklara götürmüştür. Bunlar yine İneboludan bahsederek giderlerken bi- raz evvel çantasını düşüren adam &r- kalarından koşarak gelmiş ve: — Ben biraz evvel sizin yanımızdan geçerken çantam düşmüş. Her halde bunu siz aldınız. Çantamı veriniz yok- $a üzerinizi arıyacağım ve sizi de kâ- rakollarda süründüreceğimi. Demiştir. İhtiyar Mehmed, karakol sözünü duyunca fena halde canı sıkıl- mış ve yolda düşen çanta da kendisin- de olmadığı için paltosunu çözüp çan- ta sahibine sokulmuştur. Adam, Meh- İ mama Sin BE İNİŞ İğ yy medin bütün ceplerini iyice aradıktan | sonra: — Çantam sende değil, Fakat ar- kadaşından (şüpheleniyorum. Onu mutlaka karakola gölüreceğim. Diye Mehmedin yeni ahbabını sü- Tükliyerek götürmüştür. Onlar gözden kaybolduktan biraz sonra ihtiyar Mehmed bir şey almak üzere elini cebine soktuğu zaman cüz- danile, çocuğunu tedavi ettirmek üze- re biriktirip getirdiği yirmi beş Jira- sının aşırılmış olduğunu görmüştür. Adamcağız bu işin biraz evvelki kar. gaşalık esnasında yapıldığını anlıya- rak zabıtaya müracaat. etmiş, tarif ettiği eşkâl üzerine sabıkalı Sabri ya: kalanmıştır. Sabri dün adliyeye tes- 5m edilmiş ve Sultanahmed birinci sulh ceza hâkimi tarafindan sorgu al- tana alınmıştır. Taksimde (Bu gece) Gündüz 16da matine (AKTÖR KİN) Beynelmilel meşhur eser Pek yakında; ŞIK Limandabir balıkçı gemisi Bir panter, Diyarbakırda, , Sohbet Hem hoş iki saat geçirmek... hem de candan ve kahkaha İle gülmek için Bugün: TAKSİM sinemasına ss FERNANDEL'in Müzisyen, Kovboy, muz taciri ve âşık rollerini oynadığı Aşk Mahkümu En son, en mükemmel ve en neş'eli filmini görünüz. Bu filmin bazı kısımları Normandie vapurunda ve Kaliforniyada çevrilmiştir. İlâveten: EKLER JURNAL son dünya haberleri Bugün saat Ti ve İ de tenzilâtlı matineler Aşkın Göz Yaşları Türkçe sözlü ve Arapça şarkılı (Baş tarafı 3 üncü sahifede) selliklerdir. Tenkid etmiyen, yüni sa nat eserlerini kendi anlayışının, ken- di mizacının süzgecinden geçirmiyen bir kimsede, gerçekten hayranlık ka- biliyeti bulunabileceğini sanmıyorum. Her büyük, her asil heyecan gibi hayranlık da, ancak şahsiyet sahibi kimselerin kârıdır. Şahsiyet sahibi kimsenin de bedii hükümleri, bir de kendi muhakeme etmeksizin benimse- mesine, herhangi bir eseri, sırlarını, güzelliklerini ve kusurlarını araştır. madan beğenmesine imkân mı var? Mem tenkid kabiliyeti olmıyan kim- selerin coşmasından ne çıkar? Onla- rm coşkunluğu da, hayranlığı da öğreni'miş birer heyecâhıdır; başkala- rmdan gördüklerini taklidden ibaret- tir. Münekkidleri değil, tenkidi müda- faa etmek istiyorum, Yoksa münek- kidlerin çoğunda da tenkid kabiliyeti. nin bulunmadığını; beğenip hayran olmalarına da, : beğenmemelerine de bir kıymet verilemiyeceğini bilirim. Nurullah Ataç Mevlüdu şerif Bugün öğle namazını müteakib-Beyazd camisinde (APTİ ILGIN) ın ruhu için mevlöd okutturulacağından akrâba ve asiz dostlarımız ile dinlemek arrusunda bulunmak istiyen zevatın teşriflerini saygı ile bekleriz. Ferik Ali Şamil Pş. kızı: Mahmure llgin, Ecracı yarbay Yüsuf kızı: Feride Tigin Orman birinci sınıf mühendisi: Necati Ilgın Rakipsiz! Bütün 'programlara bakınca bu haftamızın zenginliği takdir olunur: Vivian Romance'ın AŞK Bahçeleri ve MİSTER — M0T0 Haydutlar Peşinde ALEMDAR ve MİLLİ nn Tepebaşı Dram kısmı Gündüz saat 1530 da Gece saat 2020 da HAYDUTLAR İstikldi caddesi komedi kısmı, gündüz saat, 1530 Gece mat 2030 da OĞLUMUZ 4 perde * TURAN TİYATROSU Bugün gündüz ve gece Cemal Sahir, İsmail Düm- bülü Ye okuyucu Burhan saz heyeti birlikte Gündüz iki oyun birden sinemasında