6 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

6 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

1 — Hâkimiyet, 2 — Bir nevi kahvehane - Yük. 3 — Erkek - Bir saz Aleti, 4 — İç âzalarımızdan - Garb ciheti, $ — Kabile - Ehven 6 — Bir nevi düdük - Eğlence. 7 — Köpek - Rels - Madeni kâse. 8 — Hayret edatı - Bir nevi fal. 9 — Beraber - Kezalik, 10 — Hazin hazin feryad etmek. Yukardan aşağı: 1 — Adalar denizi, ? — Tuhaflık - Sıfat edatı. 3 — Ezmekten emir - Romanya para- # - Japon parası. 4 — Ateşten müteessir olmıyan şeffaf bir madde - Babanin yarısı, 3 — Oldukça - Bir edal 8 — Hatırda kalması için kaydedilsa 4€y - Kilonun binde biri. — Ask suratı - Başma T gelirse keçinin erkeği olur. 8 — Güstermek. 9 — Üstüne yazı yazılır - Bankada du- ran paranın geliri, Muhteşem bir hayvan. 10 I — Bereket, Si, 2 — Amade, Akar,3 — Baba, Adeli, 4 — Anit, Lisan, 5 — Yet, Veleh, 8 — İta, Enâl, 7 — Ge, Eret, Ga, 8 — in, Şen, Yek, 9 — Yiv, Bala, 10 — Şek, Terek. Yukarıdan aşağı: i — Babayiğit, 2 — Emanelen, 3 — Ra- bıta, Ye, 4 — Edat, Eşik, 5 , Verev, 6 — Alenen, 7 — Tadilât, Be, 8 — Kösel, Yar, 9 - Salâh, Sele, 10 — İrin, Şakak. AKŞAM bone ücretlei Posta Ittihadına dahli ulmıyan memiaketler: Seneliği 3500, altı ayi 1900, üç aylığı 1000 kuruştur. Adres tebdili için yirmi beş kuruşluk pul göndermek lâzımdır. Zilhicce 16 — Kasım 91 8. İmsak Güneş Öğle Ikindi Akşam Yat R. 445 131 657 942 1209 133 Va, 528 7011228 1513 1731 1904 Idarehane: Bab:Al civarı Acımusluk sokak No, 13 DOYÇE OR!ENTBANK Dresdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Türkiyede | Şübeleri: istanbul (Galata ve istanbul) Dep« Tütün Gümrük izmir Her türlü banka muamelâtı BAK. KOMERÇİYALE İTALYANA 847.596. 198.93 veye Merkezi İdare: MİLANO İtalyanın vaşlıca şehirlerinde ŞUBELERİ İngiltere, İsviçre, Avusturya, Maca: ristan, Yugoslavya, Romanya, Bul- garistan, Misir, Amerika Camahiri Müttehidesi; Brezilya, Şili, Uruguay, Ariantin, Peru, Ekvatör ve Kolu.nbiyada Afilyasyonlar İSTANBUL ŞUBE MERKEZİ Galata Voyvoda caddesi Karaköy Palas (Telef. 44641 /2/3/4/3) Şehir dahilindeki acenteler: İstanbulda: Alalemciyan hanında Telef. 22900 /3/11/12/15 Beyoğ- lunda: İstiklal caddesi Telef, 41046 İZMİRDE ŞUBE Vapurların kalkış gün ve saatleri 6/Şubattan 13/Şubata ka'lar kalkacak vapurların isim- leri, kalkış gün ve saatleri ve kalkacakları rıhtımlar. Karadeniz hattına — Salı 12 de (Ankara), Perşembe 12 de (Güneysu), pazar 16 da (Karadeniz). Galata rıhtımından. — Çarşamba 18 de (Antalya), Cumartesi 18 de (Ül- gen). Sirkeci rıhtımından. — Pazar, Salı ve Perşembe 9,30 da (Uğur). Tophane rıhtımından. N — Her gün 9 da (Trak) vapuru sistemi vapurlardan biri, Cumartesi ayrıca 13,30 da (Marakaz). Topha- ne nhtımından, Bandırma hattına — Pazartesi, Çarşamba, Cuma 8,15 de ayrıca Çarşamba şve Cumartesi Tophane nılıtımınılan i Karabiza hattına — Salı ve Cuma 19 da (Bursa). . dan. — Çarşamba 15 de (Mersin), Cumartesi 15 de (Bar- tın). Sirkeci rıhtımından. İmroz hattına — Pazar 9 da (Tayyar). Tophane rıhtımından. İzmir sürat hattına — Pnzar ii de (İzmir). Galata rıhtımından. Mersin hattıma O —- Salı 10 da (Konya), Cuma 10 da (İnönü). Sirkeci Bartın hattına İzmit hattına Mudanya hattına i (Marakaz), 20.de (Saadet). Tophane rıhtımın- Ayvalık hattına rıhtımından, Merkez (o — Denizbank binası 42497 Telefonlar: men laliri ) Karaköy köprübaşı 42362 ) Sirkeci yolcu salonu 22740 Maarif Vekilliğinden : 1 — 2259 sayılı kanunun tatbikine dair olan talimatnameye göre ilkokul- ların 4 üncü ve 5 inci sınıfları için İki ciltten müteşekkil bir Yurd bilgisi kitabı yazılması müsabakaya konulmuştur. 2 — Müsabaka müddeti 15/2/939 dan başlamak ve 15/6/939 perşembe gü- nü akşamı bitmek üzere dört aydır, $ — Müsabakaya iştirake karar verenler 15/3/939 çarşamba günü akşamı- na kadar bir dilekçe ile Maarif Vekilliğine müracaat ederek bu müsabakaya girecekler defterine adlarını yazdırarak bir numara alacaklardır. 4 — Müsabakada birinciliği kazanan kitap serisi üç yıl süre İle okullarda okutulacak ve müellifine her yıl için biner lira telif hakkı verilecektir. İkinci çıkan kitap serisini yazana bir defaya mahsus olmak üzere birincinin müellifi. ne verilenin bir yıllığı, üçüncü, dördüncü ve beşinci çıkanlara da birer defaya mahsus olmak üzere dörder yüz lira mükâfat verilecektir. 5 — Müsabakaya gireceklerin eserlerini üçer nüsha olmak üzere makine ile ve kâğıtların yalnız birer yüzüne yazılmış olarak Maarif Vekilliği Yayın Di- rektörlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri veya göndermeleri lâzımdır. Kita. ba konulacak resim vesairenin asıllarının yalnız bu nüshalardan birinde ve yerlerine konulmuş olarak bulunması kâfidir. Müsabakaya basılmış bir kitap- la girenler de kitabin üç nüshasını verecek veya göndereceklerdir. 6 — Müsabakâyt girenlerin eser müsveddelerile birlikte, eserleri kabul edil. diği takdirde eserlerini ilân edilen telif hakkı mukabilinde ve her türlü tasar- ruf hakkından vazgeçerek Maarif Vekilliğine üç yıllık bir devre için terk ettiklerini ve kitabın o devre içindeki her basılışının son tashihlerini ken- dileri veya mesuliyetleri altında tayin edecekleri diğer bir zat tarafından yapı- lacağını gösterir noterlikten tasdikli bir taahhüt senedi vermeleri de lâzımdır, 7 — Kitapalrda bulunması lâzımgelen pedagojik ve teknik vasıfları göste. ren şartname ile noterliğe tasdik ettirilecek taahhüt senedinin formülü Maarif Vekilliği Yayın Direktörlüğünden alınabilir. Mektupla istiyenlerin bir kuruş. luk bir posta pulunu da birlikte göndermeleri lâzımdır. (714) Maarif Vakilliğinden: 1 — 2259 sayılı kanunun tatbikine dair olan talimatnâameye göre ilkokul. lerin 4 üncü ve $ inci sınıfları için iki ciltten müteşekkil bir tarih kitabı yazıl- ması müsabakaya konulmuştur. 2 — Müsabaka müddeti 15/2/939 dan itibaren başlamak ve 30/6/939 cu- ma günü akşamı bitmek iizere dört buçuk aydır. 3 — Müsabakaya iştirake karar verenler; 31/3/939 cuma günü akşamına kadar bir dilekçe ile Maarif Vekilliğine müracaat ederek bu müsabakaya gire- cekler defterine adlarını yazdırarak bir numara alacaklardır. 4 — Müsabakada birinciliği kazanan kitap serisi üç yıl süre ile okullarda okutulacak ve müellifine her yıl için biner lira telif hakkı verilecektir. İkinci çıkan kitap serisini yazana bir defaya mahsus olmak üzere birincinin müellifi. ne verilenin bir yıllığı, üçüncü, dördüncü ve beşinci çıkanlara da birer defaya mahsus olmak üzere dörder yüz lira mükâfat verilecektir. 5 — Müsabakaya gireceklerin eserlerini üçer nüsha olmak üzere makine ile ve kâğıtların yalnız birer yüzüne yazılmış olarak Maarif Vekilliği Yayın Di. rektörlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri veya göndermeleri lâzımdır. Kitâ- ba konulacak resim şekil, harita vesairenin asıllarının yalnız bu nüshalardan birinde ve yerlerine konulmuş olarak bulunması kâfidir. Müsabakaya basılmış bir kitapla girenler de kitabın üç nüshasını verecek veya göndereceklerdir. 6 — Müsabakaya girenlerin eser müsveddelerile birlikte, eserleri kabul edil- diği takdirde eserlerini ilân edilen telif hakkı mukabilinde ve her türlü tasar- ruf hakkından vazgeçerek Maarif Vekilliğine üç yılık bir devre için terk ettiklerini ve kitabın o devre içindeki her basılışinın son tashihlerini ken- dileri veya kendi mesuliyetleri altında tayin edecekleri diğer bir zat tarafından yapılacağını gösterir noterlikten tasdikli bir taahhüt senedi vermeleri de lâ- zımdır. 7 — Kitapalrda bulunması lâzımgelen pedagojik ve teknik vasıfları göste- ren şartname İle noterliğe tasdik ettirilecek taahhüt senedinin formülü Maarif Vekilliği Yayın Direktörlüğünden alınabilir. Mektupla istiyenlerin bir kuruş- luk bir posta pulunu da göndermeleri lâzımdır. (715) istanbul Nafım Müdürlüğünden: 9/2/939 perşembe günü saat 14 de İstanbulda Nafla müdürlüğünde (2145,73) lira keşif bedelli Yeşilköy Hava Yolları tamirat atölyesi tevsli ve kalorifer dairesinin tecridi ile Büyükdere 2 numaralı hangarın boyanması İş. leri açık eksiltmeye konulmuştur. Mukavele, eksiltme, bayındırlık işleri genel hususi ve fenni şartnameleri proje keşif hulâsasile buna müteferri diğer evrak dairesinde görülecektir. Muvakkat teminat (161) liradır. İsteklilerin en az (1500) liralık bu işe benzer iş yaptığına dair idarelerin. den almış olduğu vesikalara istinaden İstanbul yilâyetinden eksillme tarihin. den (8) gür evvel alınmış, ehliyet ve 939 yılına ait Ticaret odası vesikalarile gelmeleri. (368) Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Samsun istaşyonunda yapılacak İstasyon binası inşaatı kapalı zarf usu- lile ve vahidi fiyat üzerinden yeniden eksiltmeye çıkarılmıştır. 1 — Bu inşaatın muhammen bedeli 85,000 liradır. 2 — İstekliler bu işe alt şartname ve sair evrakı devlet demiryollarının Ankara Sirkeci ve Samsun veznelerinden 425 kuruş mukabilinde alabilirler. 3 — Eksiltme 27/2/0939 cuma günü saat 15 de D. D. Yolları yol dairesin. de.toplanacak merkez birinci komisyonca yapılacaktır, 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin teklif mektuplarile birlikte aşağıda yazılı teminat ve veeaiki ayni gün saat 14 e kadar komisyon reisliği. ne tevdi etmiş olmaları lâzımdır, A — 2490 sayılı kanun ahkâmına uygun olarak 5500 liralık muvakkat teminat B — Bu kanunun tayin ettiği vesikalar C — Nafia Vekâletinden musaddak ehliyet vesikası «Ehliyet vesikası için ihale gününden en az sekiz gün evvel bir istida ile Nafia Vekâletine müraca- at etmek lâzımdır.. (697) Divanı Muhasebat Riyasetinden: Divanı muhasebatta münhal bulunan 10 kadar murakip muavinlikleri için 16/Şubat /939 perşembe günü müsabaka imtihanı yapılacaktır, 1 — Hukuk, mülkiye, yüksek iktisad ve ticaret mektebi mezunlarile iag- düt kanunu ahkâmına göre 30 lira asli maaş almağa İstihkak kazanan ve diva- nı muhasebat veya maliye memur)uklarında bulunmuş olanlar imtihana girebi- lirler. 2 — İmtihanda muvaffak olanlara 30 lira asli maaş verilecektir. Garp lisanlarından birine vukufu bilimtihan sabit olanlar ile 30 lira maaş- ta biri terfi müddeti bulunmuş olanlara 3$ lira maaş verilebilir. 3 — İmtihan talıriri olarak Ankarada divanı muhasebat binasında yapıla- caktır Ankarada bulunmayan taliplerin imtihan günü Ankarada bulunmaları lâzımdır, 4 — Taliplerin askerliğini bitirmiş veyahut askerlikleri teci! edilmiş bu- lunması lâzımdır. 5 — İmtihanda muvaffak olanların memuriyete mani bir hastalıkları ol. mdağu heyeti sıhhiye raporile tesbit edildikten sonra tayin muameleleri yapi- lacaktır. 6 — Şimdiye kadar divana arzuhalle müracaat edenler bu ilân üzerine im- tihana girmedikleri takdirde müracaat haklarını iskat etmiş olacaklardır. Bu davet müracaatlarına cevap mahiyetindedir, 7 — İmtihana girmek için 14/Şubat/939 salı günü akşamına kadar nüfus hüviyet cüzdanı tahsil vesikası ve memuriyette bulunmuş olanlar için sicil cüz- danı veya bu mahiyette vesaik İle birlikte arzuhalle ve iki kıta vesika fotoğrafile divanı muhasebat zat işleri müdürlüğüne müracaat edilmelidir. Evvelce arzu- hal ile mürazaat elmiş bulunup yukardaki vesaiki ibraz etmemiş bulunanların yeniden arzuhal vermelerine lüzum olmayıp mezkür vesikalar ile müracaat öderler, (700) MATBAASI Rotatif makinelerinde resimli ve renkli gazete ve mecmuaları, baskı adedi yüksek risale, kitab ve her nevi matbuaları en temiz şekildeen ehven şeraitle basar. * Devamlı işler için hususi şerait tesbit edilir. Fazla tafsilât için matbaa idare- sine müracaat. Telefon :20497 A RA Maarif Vekilliğinden : 1 — 2259 sayılı kanunun tatbikine dair olan talimatnameye göre ilkokul. ların her beş sınıfı için beş ciltten müteşekkil bir okuma kitâbı yazılması mü- sabakaya konulmuştur. Müsabaka. müddeti 1/3/939 dan başlamak ve 30/12/939 cumartesi günü öğleyin bitmek üzere on aydır. 3 — Müsabakaya iştirake karar verenler 30/9/9039 cumartesi günü öğleye kadar bir dilekçe İle Maarif Vekilliğine müracaat ederek bu müsabakaya gire- cekler defterine adlarını yazdırarak bir numara alacaklardır. 4 — Müsabakada birinciliği kazanan kitap serisi üç yıl süre ile okullarda okutulacak ve müellifine her yıl için 2500 lira telif hakkı verilecektir. İkinci çıkan kitap serisini yazana bir defaya mahsus olmak üzere birincinin müellifi. me verilenin bir yıllığı, üçüncü, dördüncü ve beşinci çıkanlara da birer defaya mahsus olmak üezere biner lira mükâfat verilecektir. 3 — Müsabakaya gireceklerin eserlerini üçer nüsha olmak üzere makine ile ve kâğıtların yalnız birer yüzüne yazılmış olarak Maarif Vekilliği Yayın Di- rektörlüğüne makbuz mukabilinde vermeleri veya göndermeleri lâzımdır. Kita. ba konüulâcak resim vesairenin asıllarının yalnız bu nüshalardan birinde ve yerlerine konulmuş olarak bulunması kâfidir. Müsabakaya basılmış bir kitap- la girenler de kitabın üç nüshasını verecek veya göndereceklerdir, 6 — Müsabakaya girenlerin eser müsveddelerile birlikte, eserleri kabul edil- diği takdirde eserlerini ilân edilen telif hakkı mukabilinde ve her türlü tasar- ruf hakkından vazgeçerek Maarif Vekilliğine üç yılık birdevre için terk ettiklerini ve kitabın © devre içindeki her basılışının son tashihlerini ken- dileri veyâ kendi mesuliyetleri altında tayin edecekleri diğer bir zat tarafından * yapılacağını gösterir noterlikten tasdikli bir taahhüt senedi vermeleri delâ- zımdır. 7 —- Kltapalrda bulunması lâzımgelen pedagojik ve teknik vasıfları göste- ren şartname ile noterliğe tasdik ettirilecek taahhüt senedinin formülü Maarif Vekilliği Yayın Direktörlüğünden alınabilir. Mektupla istiyenlerin bir kuruş- luk bir posta pulunu da göndermeleri lâzımdır. (716) Apartıman sahipleri ve mülhakatı için AKŞAM gaze Boş dairelerinize hemen iyi tesinin tevzi yeri münhasıran İz- mirde İkinci Beyler sokâk 52 nu- marada Hamdi Bekir Gürsoylar mağazasıdır. * kiracı bulmak için «Akşams ın KÜÇÜK İLÂNLARI'ndan isti- fade ediniz. *