6 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

6 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Beşiktaş - Vefa maçının tek golü atıhrken ŞEREF STADI Beşiktaş, Vefayı 1-0 yendi Oyun güzel ve heyecanlı oldu. Beşik- 'aşgalibiyet golünü 2 nci devrede attı Haftanın en mühim karşılaşması olan Beşiktaş - Vefa maçı dün Şeref stadında oynadı. Havanm açik ve güneşli oluşu stada üç bine yakın seyirci gelmesine vesile olmuştu. Saat tam on beşte takımlar sahaya çiktı- lar, 'Eskem, uzun zamandanberi saha- da görmediğimiz Suphi Batur idi. 'Takınilar aşağıdaki şekilde dizik diler: Beşiktaş: Mehmed Ali - Hüsnü, Taci, Hüseyin - Bülend, Feyzi - Ha- yati, Rıdvan, Suldur, Şahap. Eşref, Siyah beyazlılarda, son karar do- layısile oynayamıyan “Hakkı ve cezalı olan Eşref yoktu. Bu #ki kıymetli mu- hacimin eksikliği, bilhassa dün, faz- lasile hissedildi. Vefa takımı: Azat - Vahit, Saim - Setler, Lütfi, Süleyman « Necib, Ab- duş, Şükrü, Mehmeğ, Garo, Vefa takımının hücum hattında da yine son karar dolayısile Sulhi ve Muhteşem oynamıyorlardı, Bu iki oyuncunun yokluğu da Vefanın hü- cum kabiliyetini eksiltmişti. BİRİNCİ DEVRE Oyuna on beşi beş geçe başlandı. Beşiktaş rüzgüra ve güneşe karşı oy- nıyordu. İlk ücumları Vefakar #ol cenahlarından yaptilar. Beşiktaş aleyhine neticesiz kalan bir kemer oldu. Beşiktaşın soldan yaptığı 'bir iki hücumu Sefer ve Vahit kolayca kes- tiler, Top hep Beşiktaşın sağ, Vefa- un sol tarafında dolaşiyor. Oyun, Hayati, Rıdvan, Süleyman ve Garo arasındn uzun müddet sikıştı. Bura dan kurtulup ia Beşiktaş kulesine loğru inen akınları Hüsnü uzun vi- ruşlarla kesiyor. 'Top fazla havada dolaştığı için heri takımında muhacimleri kontrol edemiyorlar. On beşinci dakikada siyah beyazlıla- rın kalesi mühim bir İsilike geçirdi. Rıdvanın yaptığı favulu Saim çekti. Mehmed topu havadun Abduşa ver- di. Abduş demarke..: İnen topa vo- le vurmak isteği, "Top avuta gitti. Vefalılar Beşiktaş sağ ve santerhaf- larmın hafif oyunundan istifnde edi- yorlar. Beşiktaşın ni bir akınında Vefa kalesinin önü karıştı, Fakat ne tice alamadılar. Yirminci dakikada sahanın bir ta- rafında sikışıp kalan oyun yüvaş ya. vaş açilmağa ve süratlenmeğe 'baş- ladı, Beşiktaş aleyhine olan frikiki, Mehmed avuta attı. Beşiktaşlılar sağ hafın Vefa solcenahı karşısında müş- At çektiğini görünce Yeyziyi onun yerine aldılar, Beşiktaş üstüste üç tehlike atlattı. Mehmedin yerden bir şütünü Mehmed Al tuttu. Hüsnü- nün atladığı birukınınıda ayakla uzaklaştırdı. Abduşun Ani bir vole şülünü yine Mehmed Ali güzel bir plonjonia kurtardı, Beşiktaşın yaptığı akınlar hücum hattının İrlibatsızlığından ve insi- camsızlığından neticesiz kalıyor. Bu akınlardan birinde Şahap ofsayddan bir gol etti. Hakem saymadı. Beşiktaş aleyhine iki korner oldu, Vefelilar ne- tice alamadılar, Devre sonuna doğru “Vefa takımı | yorulmağa başladı. Beşiktaş lehine olan 'bir #rikiki Azat güzel bir bokaj- la kurtardı, Vehidin bir iskasını, yine Vefa kalecisi tam zamanmda çika rak uzaklaştırdı. Her iki takımın da bütün gayretine rağmen devre sıfır sılıra berabere bitti. Bu devrede Vefa takdire Jâyik güzel, enerjik bir oyun oynamıştı. Top ekseriyetle Beşiktaş yarı saha sında. idi İKİNCİ DEVRE Isinci devre Vefanın hücumile baş- Jadı. İlk kurtarışı Mehmed Ali yaptı. Biraz sonra Rıdvanın tehlikeli bir akınını Azat yatarak tuttu. İki takır mın karşılıklı sakınlarında Rıdvan ve Mehmel ofsayd kaldılar. Vela sağ açığı Mehmeddeu ileri ve güzel bir pas aldı. Topu sürdü ve havadan avula attı. Beşiktaş oyunun berabere gittiğini görünce takırmrı değiştirdi: Hüsnü sanirfore, Suldur santrhafa, Feyzi beke, Bülenâ solhafa geçtiler, Bu de- gişikliğin, Hüsrünün gayretli ve atilgan oyunile tesirini gösterdi. Eş- refin ortaladığı bir topu Rilvan kafa ile Vefa kalesine gönderdi. Top dire- ğe çarparak avuta gitti. Bu sırada Beşiktaş olsayddan bir göl daha attı. Hakem bunu da saymadı. Beşiktaşın hâkimiyeti yavaş yavaş artıyor. BEŞİKTAŞIN GOLÜ Yirmi üçüncü dakikada Vefa aley- hine korner oldu. Hayati bu korneri çok güzel bir vuruşla kalenin bir met- re kadar önüne düşürdü. Rıdvanm enerjik bir hareketi ve zamanında sıçrayışı «Beşiktaşa galibiyet golünü kazandırdı. Beşiktaş takımı bu golden sonra yine eski şeklini aldı. Vefa hücumları yoruldukları için, birinci devredeki gibi tehlikeli olamıyor. Beşiktaş ta- kımı gittikçe oyuna hâkim bir vaziyet aldı. Vefa kalesi bir kaç mühim teh- ike geçirdi. Suldurun bir şütünü ve Rıdvanın bir kafa vuruşunu Vefa kalecisi tuttu, Eşrefin ortaladığı bir topu Suldur Hayatiye verdi. Haya- tinin yerden şütünü Azat gürel bir plonjonla kurtardı. Vetahların zayif 'bir İki akınımnı Be- şiktaş müdafanaı kolayca kesti. Biraz sonra da oyun, değişmeden (1 - 0) Beşiktaşın galibiyeti ile bitti, NASIL OYNADILAR? Oyun umumiyet itibarile güzel ve heyecanlı oldu. Her iki takımın oyun da âzami gayretlerile çalıştı- Beşiktaş müdafaasında kaleci Meh- med Ali ve bek emektar Hüsnü yi oynadılar. “Taci topa fazla sert çık- tığı için kolayca atlıyordu. Haf hat- tında yalnız Feyzi iyice idi. Bülend ve Hüseyin zayif kalıyorlardı. Hüseyin ikinci devrede nisbeten dahe iyi oy- Bayram turnua- sının neticesi Küpa hangi takıma verilecek? Bayramda İstanbulun en kuv- vetli allı takımı arasında bir tur- nua terlib edildi, Galatasaray ve Fenerbahçe bu turnuayı üçer gör Mibiyetle bitirdiler, Kupann bu iki takımdan birisine verilebilme- #i için gol averajına bakmak icab ediyor. Fakat Galatasarayın yap- tığı maçlardan birinde hadise çik- tı. Şişli takımı oyunun son daki- kalarında sahadan çekildi. Eğer Şişli suhayı terkettiyse hükmen mağlüptur ve gol adedi (3-0) ola- rak sayılır, Yok, eğer maç tamam olarak oynandı ve hakem zamanında oyunu bitirdiyse maçın neticesi (3-2) dir. Birinci ibtimalde kupa Galata- saraya, ikincisinde ise Fenerbah- çeye verilecektir. Hakem Adnan Akın, Ken sorulan suallere ne müsbet veya menfi bir cevab, ne de organizas- yon komitesine rapor vermemiş- tir, Bu turnuada diğer hakemle- rin de maçların neticeleri hakkın- da organizatörleri tenvir temedik- lerini hayretle öğrendik. Bu ihtilâf, her şeyden evvel, maşların tertibindeki beceriksiz- Niği göstermektedir. 'Kupayı İki takımdan birine ve» rebilmek için hakem Adnan Akı- nın klüpleri tenvir etmesini bek- Biyoruz. Kendisine sorulan suni gayet basit ve kısa: : — Galatasaray - Şişli mçı nruay- yen zamanında mı bitti, yoksa €ksik wi oynandı? nadı. Beşiktaş hücum hatti ahenksiz ve irtibatsızdı. Hayati ile Rıdvan ayrı, diğerleri ayrı bir oyun oynuyorlardı. Bilhassa Eşrefin iâmansız olduğunu gördük Vefa takımında kaleci Azat güzel oynadı. Vahit, Süleyman ve Sefer çok muvaffak oldular. Loti tutuk ve ağır, Balim de idmansız idiler, Vefa hücüni hattı netice alabile- cek oyunculardan mahramdu. Meh- med fazla favullu oyniyor. Santrafor ayağında fazla top tutuyor ve topu geri çekerek hücumu kesiyordu. İki açıklar vasat öyondılar. Abduşda umduğumuz muvaffakıyeti göstere- medi, Hakem Suphi Balur, en ufak hür taları bile ihmal eimüyen iyi bir ha- kenilik yaptı. Givi YENAL BEYKOZ - TOPKAPIYI 8-1 MAĞLÜP ETTİ Şeref stadında günün ilk karşılaş» ması Beykz - Tpkapı erasında ye paldı. Hakem Necdetin idaresinde ya» pilan bu ri takımlar şu kadrolarla çıkmışlardı. Beykoz: Safa - Halit, a Mehmed, Eşref, Hakkı, İhsan, Turhan, Topkapı: Sökrat - Sabahadâin, Hiristo - Sadeddin, Hakkı, Ali - Ham- di, Tahsin, Osman, Salâhaddiri, Yu- nUS, Topkapının bücümile başlanan oyun derhal Beykoz hâkimiyeti altı- na girği ve Topkapı nısıf sihasında devam eden oyunun İlk golü 20'nci dakikada Beykozlu Hakkı vasıtasile yapıldı. Bu sayı Topkapılıları gevşetti, biraz sonra sağ taraftan seri bir akın ya- pan Beykozlular “Turhan — vasıtasile ikinci sayılarını çıkardılar. -Deyrenin sonlarına doğru bir fırsattan istifade eden Topkapilılar da bir sayı yapma- ğa muvaffâk olduklarından devre 24 nihayetlendi. İkinet devrenin ilk dakikaları . mülevazin geçti ise de 25 inci dakikadan İfibaren Beykozlu- lar tekrar hâkimiyeti alâlar ve Eş- ref vasıtasile bir gol daha yaparak müsabakayı 3-1 gelibiyellerilş bitir diler, Bahadir - Mustafa - Bürhan, Topkapı kalecisi Beykozun bir hücumunu durdururken TAKSİM STADI; halatasaray, Hilâli 9 - 1 yendi | Taksim stadında Gelstasaray ile Bilâl hakem Tarık idar resinde karşılaştılar, Saat 15,15 ta takımlar şöyle dizilmişti. Galatasaray: Osman - Lütfi, Ad- nan - Musa, Bedii, Ekrem - Necdet, Süleyman, Cemil, Selâhaddin, Sara fim, Hilâl: Murad «- Akif, Müammer - Cevdet, Zeynel, Mesalim - Niko, Mus- tafa, Hakkı, Lütfi, Rüstem. Oyuna başlıyan Hilâl Galatasaray kalesine kadar indi, fakat bek hat- tmda kesilen akın hemen Galatasa- rayın sağ tarafından inkişaf etti, İlk dakikada Hilâl ciddi bir tehlike at- lat. Galatasaray solaçığı Sarafimin attığı şüt avut oldu. Gâlatasaray henüz kati bir hâli miyet temin edememekle beraber Sü- leyman, Cemii, ve Musanm Şşütleri 'Hilği için #iltkeli oluyor. HA forve- ti Hakkı vasıtasile Galatasaray kale- sine kağar İniyorlarsa da Adnanın ye rinde müdahaleleri göl fırsatı vermi- yor, 11 nci dakikada Galatasaray solaçi- ğı Sarafim Salâhaddinden aldığı bir pası sürdü ve kalecinin kapamış ol- duğu küşeden attığı şüt gol ile nefi- celendi. Cemil, Süleyman ve Salâhaddinin şütleri kâh direğe çarpıyor k&h avut oluyor. 20 nci dakikada Salâhaddin Cemilden aldığı pası kaleye gönder di. HÜâl kalecisi Murad topu tuttuğu halde elinden Kaçırdı. Bu suretle Gar latasaray ikinci gölünü kazanmış oldu. 20 nel dakikada Sarafim soldan sürdüğü bir topu güzel bir şütle Hi- lâl ağlarına gönderdi, Galatasaray Hilâl yarı sahasına yerleşti. Hilâlin beki Akif Cemile mü- temadiyen favül yapıyor. Bu takımı için fena, Nitekim Süleymanın attı- ği bir favulü kalenin üst direği an- cak kurtardı. 43 üncü dakikada Ce- mil sağdan aldığı bir topu gole çe- virdi, Ve ilk devre Galatasarayın (4-0) galibiyetile bitti. İkinci devre: Oyun tekrar başlar yınca Galatasaray hâkimiyeti derhal tesis etti, Süleymanın bir şütü, Ce- ilin bir şı avutla neticelendi. Ceza sahası içinde topu süren Cemi- le Akif hatalı bir çıkış yaptı. Ve har kem Hilâlin sol bekini sahadan çı- kardı. Hilâl on kişi kaldı, Oyun İler- ledikçe Hilâl sert oynamakta devam ediyor. Altmışıncı dakikada, Salâhad- dinin ileri pasını Necdet hafif bir plâ» se İle gole çevirdi. Altmış dökuzuncu dakikada Neo- det sağdan sürdüğü topu ortaladı. Süleyman topa yetişti, Ve Galatasa- rayın yedinci gölünü yaptı, İki daki- ka sonra Galatasaray solaçığı Sara fim topu sürdü ve önünü boş bulun- ca köleye attığı şüt Mesalimin de yar- dumile göl oldu. Seksen beşinci dakikada Cemil sol- dan sürdüğü topu 9 uncu defa HUM kâlesine soktu. Oyunun bitmesine 5 dakika var Hilfililer Galatasaray ka- lesine kadar indiler. Lütfi Haklayı hatalı bir şekilde durdurdu. Hakem bunu pensitı ile cezalandırdı. Hakkı | den yapılamamış ve güzel bir şütle takımının yegâne go- lünü yaptı. Nasi oynadılar; Galatasaray ilk devre hafif ikinci devre oldukça sıkı bir maç çıkardı. En iyi oynıyan oyun- cülar, Adnan, Musa, Bedi, Sarafim, Süleyman ve blihassa favuisüz oyn yan Cemil idiler. Hütü gol adedi ari- tıkça sertilğe kaçtı. Hakem, hatalı çaldığı birkaç ofsayd ve favül müs- tesna iyi idi. Yan hakemlerinden bir tanesi ş6- hir o elbisesile vazifesini yapıyordu. Bu gibi hareketlerin önüne geçilme- sl Jâzımdır. ik Fenerbahçe - İstanbulspor maçı yapılamadı Fener stadında yapılması icab eden yegüâne lig maçı, İstanbulsporluların sahaya takım çıkaramaması yüzün- Fenerbahçeliler hükmen galib gelmişlerdir. Beden terbiyesi umum müdürlüğü- nün mekilepliler hakkında verdiği karardan en fazla müteessir olan İs- tanbulsporluların bu maça takım çi- karmamaları evvelki hafta Süleyma- niye ile yaptıkları maç hakkında İs- tanbul lig heyetinin verdiği hükmen mağlübiyet kararıdır. Malüm olduğu üzere İstanbulspor- lular evvelki hafta Süleymaniye ile yaptıkları müsabakada memur oldu- ğu halde Üniversiteye devam eden üç oyuncu oynatmış ve maçı 2-1 kazan- maş. Hafta arasındr beden terbiyo- si umum müdürlüğ de bu talebelerin memurluğa talebelikten evvel intisab etmediğini tesbit ederek hükmen mağlübiyeti tasdik etmiştir. Bu kararı kanuni müeyyidelere uygun bulmıyan İstanbülsporlular sid oldukları makamlar nezdinde iti- razda bulunmuşlar ve müessisler he- yetinin verdiği bir kararla bugünkü maça iştirak etmemişlerdir. Sarısiyahlıların yaptıkları itirazın nasıl karşılanacağı merakla beklen» mektedir. Voleybol turnuası Beyoğlu Halkevi tarafından tertib edilen voleybol müsabakalarına dün Evin jimnastik salonunda büyük bir seyirci kalabalığı önünde devâm edil- miştir. Yapılan karşılaşmalarda Akınspor- Halıcıoğlu klübüne, Eyüp - Galatası” raya, Çelikkol - Yüksek muallim mel tebine, İtalyan sesi - Kurtuluşa ga- | Mb gelmişlerdir. 16 Fenerbahçe 16 Galatasaray 18 16