15 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

15 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

AKŞAMDAN AKŞAMA ! Gece hayatını azıcık canlandırsak... İstanbulda gece hayatı zaten par- med son senelerde büsbütün te ikkânları erken kapatmanın, eğ- yerlerini de zaman kayıtlarile Ye diğer beledi nizamlarla zaptü rapt ea almanın bunda büyük tesiri r gg dd zatinde, düşünce gayet iyiy- iç y,, FarASI bir çalışma memleketi. » Halkın ekseriyeti erkenden işine olduğu için iftihar ederler. Bu, güzel bir tezahürüdür. » öle yanında tektük Yürüdüğünü ya görür, yahut ta kim- Böremezsiniz. Sinema çıkışların. Radyo, tiyatroyu zarara sokmamalıdır (Vâ - Nü) 4 üncü sabifede) Fakirlere muavenet Şehir bütçesinde içtimai yardım faslı arttırılacak Vali ve Belediye Relsi doktor Lüt- fi Kırdar, belediye sıhhat işlerinin daha muntazam surette yapılması için yeni sıhhiye bütçesine tahsisat koymağı muvafık görmüştür. Belediye sıhhiye bütçesinin içtimat yardım faslı artırılacak, bilhassa has- ta arama işlerine fazla ehemmiyet ve. rilecektir. Kimsesiz, fakir ve yardımdan mah. rum hastalar, belediye hekimleri ve hastabakıcılar tarafından aranarak bir hastaneye kaldırılmadan ilâçları verilmek suretile tedavi edilecekler- dir. Bu seneki bütçe ile bu hizmet bir az daha artırılacaktır. e Çatalağzında yapılacak liman 30 vapur alabilecek Karadenizde yapılacak yeni lima- nın Çatalağzında inşası kararlaştırıl. mıştır. Liman 30 vapuru istiap-ede- cek büyüklükte olacak, limanın ağ- zında 200 ve 800 metre uzunluğunda poyraza karşı iki mendirek inşa edi- lecektir. Karabük yolu ağzında olması bakı- mından Çatalağzı limanı bir kat daha ehemmiyet kesbedecektir. Limanın tevsi Yakında bu mesele tekrar ele alınacak İstanbul limanının ıslâhı için İn- giliz Gibs müessesesi tarafından ha- zırlanan projeler muvafık görülmüş. re şehri leri ç nizbankta bazı değişiklikler olması üzerine bu husustaki faaliyet bir müd- det tehir edilmiştir. Yeni umum müdür Ankaraya gi- dip geldikten sonrü başta İstanbul 1. manının asri bir hâle sokulması hak- kındaki işlerin tamamlanmasına ça- İstanbul limanının ıslâhına tevsiat işlerile başlanacaktır. Birinci plânda gözönünde bulundurulan ve projesi gene Gibs müessesesi taralından ha» arlanmış olan limanın kömür mınta- kasına büyük ehemmiyet verilmekte- dir, Kömür mıntakasının Kuruçeşme olması, her şeye rağmen kararlaştırıl- mış bulunmaktadır. Projenin tatbi- kine geçildikten sonra Denizbank Ku- ru kömür mıntakasına dahil bulunan evleri istimlâk etmeye baş- Yayacaktır. Kömür mıntakasına Avrupadan mu. azzam vinçler getirtilecek; karada ve denizde tahmil, tahliye işleri azami süratle görülecektir. Bütün bu işler yapılırken antrepo- lar da Galata tarafında toplanacak. tır. Vapurlardan Mumhane antrepo- suna doğrudan doğruya tahliyede bu- lunulması için büyük vinçler sipariş edilecektir. Galata tarafında yeniden antrepolar yapılacaktır, .. Fakat merak ediyorum, heyecan» li bir haberi... ŞEHİR HABERLERİ Karilerimizin mektupları Beşiktaşın Cumartesi pazarı Beşiktaşta Ihlamur caddesinde her cumartesi kurulan pazarın safıcıları, cuma akşamından büş- layp cumartesi gününün gece yarılarına kadar acıac bağır. makta, arabalariyle, beygirleriyle, öteye beriye saçtıkları pisliklerle burasını yaşanmaz Dir hale sok- maktadırlar. Mümkünse bir cumartesi günü B. Lütfi Kırdar bu pazar yerini kontrol etsin. Bazı tedbirlerle 15- lah edeceğinden ve bizi bu çöp- dükten, bu şamatadan kurtaca- gından eminiz. Feridun Özem AKŞAM: Bu pazar yerinden vaktile'de başka karilerimiz şikâyet etmiş. ierdi. Dikkati celbederiz. Çocukluk Sinemada bir aşk macerası seyrettikten sonra evlenmeğe karar vermişler Mehmed adında on yedi yaşında bir delikanlı ile komşusu on bir yaşın- da Nihal adındaki kız beraber &ine. maya gitmişler, seyrettikleri filimde- ki aşk macerasından heveslenerek kendileri de evlenmeğe karar vermiş- lerdir. bu kararlarını nasıl tat- bik edeceklerini uzun uzadıya dü- şündükten sonra Nihalin babasile an- nesinin bu işe razı ölmıyacaklarını bildikleri için gizlice Mehmedin mem- leketi olan Tarsusa kaçmağı karar- | laştırmışlar ve ertesi gün Mehmedle Nihal Tarsusa hareket etmişlerdir. Bunu haber alan Nihalin babası derhal müddelumumiliğe müracaat etmiş ve buradan yazılan bir tezkere ile Mehmed ve Nihal Tarsusta yaka- lanarak İstanbula getirilmişlerdir. İstanbul adliyesi tarafından yapi- lan tahkikat neticesinde Mehmed hak- kında kız kaçırmak suçundan dolayı | evrak tanzim olunarak asliye ceza | mahkemesine verilmiştir. Fakat mu- hakemenin ilk celsesinde asliye ceza mahkemesi davayı vazife harici gö- rerek evtakı ağırceza mahkemesine vermiştir. Dün ağırcezada Mehmedin muha- kemesine başlanmış ve iddia maka- mının talebi üzerine mahkeme dava- nın gizli görülmesine karar vermiş» tir; Maarif şürası için hazırlık Maarif şürasında görüşülecek me- seleler etrafında Maarif ilk tedrisat müfettişleri bugün kendi aralarında toplanacaklardır. Dün de bir kısım " muallimler Beyoğlu Akşam Kız Sanat mektebinde toplanarak bazı kararlar vermişlerdir. Her muallim zümresi- nin kendi aralarında verdikleri bu kararların tevhidi için 20 şubatta Ma. arif müdürlüğünde umumi bir top- Jantı yapılacaktır. yişli santralı Haziranda çalış- mağa başlaması umuluyor Beyoğlu semtinin telefon ihtiyacı için Şişlide inşa edilen santral tahmin olunan zamandan evvei fallayete ge- tir. Âletleri şubat nihayetinde veya mart bidayetinde şehrimize getirile- cektir. Mukaveleye göre santralın 26 eylülde faaliyete geçmesi lâzımdır. Fakat âletler erken gönderileceği için santralın haziran içinde çalıştırılma» sı muhtemeldir. Bu yeni santral& 2000 abone bağlanacaktır. Şimdiden birçok kimseler telefon müdürlüğüne müracaat (etmişler. dir, Bunların adresleri alınmaktadır. Yeni santral faaliyete geçer geç- mez ilk aboneleri bunlar teşkil ede- cektir. Diğer taraftan, bir tek hatla bağ- lanmış olan İstanbul - İzmir telefo- nuna bir hat daha ilâvesi için tetkik- ler yapılmaktadır. Ankara - İstanbul muhaveresi için de mevcut iki kanala iki tane daha ilâve edilecektir. Bu su- retle mevcut konuşma müşkülâtı kıs» men bertaraf edilmiş olacaktır. Belediyelerde ücretle çalışan memurlar Belediyelerde ücretle çalışan me- murlar hakkında maaşla çalışan me- murlar gibi inzibati cezalar verildiği görülmüş ve bunun doğru olmadığı Dahiliye Vekâletinden bildirilmiştir. Kaba şaka Rakı kadehine amonyak koymuş! Mehmed Ali adında biri bir kaç arkadaşile beraber raki içerken ar- kadaşlarından biri muziplik maksa- dile Mehmed Alinin rakı kadehine amonyak doldurmuştur. Bunun far- kına varmıyan Mehmed Ali kadehi boşaltınca ağzı ve boğazı haşlanmış, bu yüzden masa başındakiler arasın da kavga çıkmıştır, Kavgada Meh- med Ali bıçakla arkadaşlarından Os manı karnından yaralamıştır, Derhal hastaneye kaldırılan Os- man tedavi edilerek iyileşmiş, Meh- med Ali de öldürmeğe teşebbüs su- çundan ağırceza mahkemesine veril miştir. Dün ağırceza mahkemesinde ya- pılan muhakemede Mehmed Ali va- kayı yukarıda yazdığımız şekilde an- latmiş, fakat Osmanı yaraladığını in- kâr ederek; 5 — Aramızda kavga çıktı. Fakat Os- manı ben vurmadım. Belki başkaları vurmuşlardır, Demiştir. Şahitlerin çağınlması için muhakeme başka güne bırakıl- muştar. Rektör Ankaraya gitti Üniversite rektörü B, Cemli Bilsel dün akşam Ankaraya hâreket etmiş- tir, Rektör, Ankarada Üniversiteye bu seneki bütçe ile yapılacak yeni yar- dımlar etrafında Maarif Vekilile te- masta bulunacaktır. » Okumak mt daha heyecanlıdır... | w Yoksa yazmak mi?... i meşhur şairin, şilr hakkında söyledi- ği şu sözleri yerden göğe kadar doğ- rudur. Bugün yeni usulde şiir yaz- mak dünyanın en kolay işi haline girdi. Geçenlerde bir arkadaşım: — Dün bizim kayınvalide bir şilr yazmış. Okuyayım... dedi. Hayretle sordum: — Kayınvalide şair midir? Arkadaşım omuzlarını kaldırdı: — Şair değil amma, yazmış işte... dedi. Okuyayım da bak... Dün tramvaya bindim. Herkes, «Bu ne çiçek kokusu?» Diye etrafına bakındı. eyle! dedin Kimi: «Zambak! dedi «Çiçek değil, sarmısak!,. dedi. Aptallar bilemediler, bilemediler, Ben kahve almıştım v9 Elimde kahve vardı. Arkadaşım bunu okuduktan sonra — Nasıl?.. dedi. insan... Örümceklenmiş kafa... Mür- teci herif... Yeni şiirden anlamıyor... Doğrusu yeni şairlerin ellerinde böyle müthiş bir müdafaa silâhı ol-. duktan sonra fikirlerini, şiirlerini birer şaheser olarak kabul ettirme- meleri için hiç bir sebeb yoktur. Es mikyasları. kiden «ileri - geri» tera» zileri bambaşka idi. ' Geri adam denilmemek için hepi miz mânasiz manzumeleri okuyup rikkatimizden hüngür hüngür ağir etmiyen bir lokanta kapatıldi Sirkecide maruf bir lokanta, temiz- liğe riayet etmediğinden, Eminönü kaymakamlığı tarafından muvakka- ten kapatılmış ve kapısı kırmızı bak mumile mühürlenmekle beraber, kap pısına da sed kararının ne gibi sebep- lerden dolayı verildiğini gösteren bir ilân yapıştırılmıştır. B.A. — Tekzip edilmek ihtimali dü- şünülürse yazmak daha heyecanlı ok sa gerek... Ş