27 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

27 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Galebelerine bir tane dalia katan Matbuat takımı, Dün yapılan Şişli - Pera maçından bir enstantane, Birinci terfi müsabakasında A. Hisarı 1 - 9 mağlüb eden Kasımpaşa takımı Şişli - Pera maçı 3 - 3 berabere bitti | Oyun güzel ve heyecanlı oldu. Maçı sekiz bine yakın Taksim stadyomu müdürlüğü tara- fından federe olmıyan takımlar ara- snda tertib olunan lig maçlarınm şampiyonunu belli edecek olan sonun- cu ve en mühim mâç Peraile Şişli arasmda oynandı. Takımlar, Ahmed Ağdemin idaresin- || de aşağıdaki şekilde dizildiler: Şişli: Ermenak - Vlastardi, Alber « Arşavir, Nubar, Martyan - Hıraç, Sul. dur, Vehab, Jirayır, Diran, Pera: Çalatino - Mesinezi, Tiristo » Çiçoviç, Aytan, Etyen - Bambino, Cu- lafi, Ratklif, Boduri, Murad. Şişli takımının maçı berabere bitip- mesi, şampiyon olması için Kâfi idi, Şişler rüzgârla oğuna başladılar ve birinci devre kısmen hüâkimiyetleri altında cereyan etti, ŞİŞLİNİN BİRİNCİ GOLÜ Or beşinci dakikada Jirayirin çek- tiği korneri, Suldur Kafa ile Pera ka- lesine soktu. 'Şişlinin hâkimiyeti de- vam ediyor. ŞİŞLİNİN İKİNCİ GOLÜ Yirmi beşinci dakikada Hıraç topu sürdü ortaladı. Vehab yerden bir şüt- le Pera kalesinin ağlarına gönderdi. PERANIN BİRİNCİ GOLÜ İki dakika sonra Şişli kalesi önünde dolaşan topu, birkaç kafa vuruşundan sonra Culafi Şişli kalesine soktu, Dev- renin sonuna kadar (7-1) lik metice devan etti ve değişmedi. İKİNCİ DEVRE İkinci devrede rüzgürin beraber oy- nıyan Pera, hâkimiyeti ele aldi. Peranın İkinci Onuncu dakikada sağaçığa geçmiş olan İngiliz oyuncu yere düşüp ssiçri- yan topu, çok güzel bir kafa vuruşile Şişli kalesi ağlarına gönderdi. seyirci takib etti Şişlinin üçüncü golü On beşinci dakikada haf hattında Pera aleyhine favül oldu. Arşavir uzun bir burun vürüşlle bu favulü çekti, Pera müdafaası tarafından tamamile demarke bırakılan Diran topun isti. kametini değiştirdi ve dışarı çikan ka- lecinin hareketine meydan vermeden Pera kalesine soktu. Peranın ofsayd diyerek yaptığı itiram hakem kabul etmeği. PERANIN KAÇIRDIĞI PENALTI Bu golden bir dakika sonra Şişli aleyhine bir penaltı oldu. Bodurinin attığı penaltıyı kaleci tuttu. Aytanın devam Etmekte olan seri oyununa hakem daha fazla müsaade etmedi ve oyundan çıkardı. Etyen santrhafa geç- ti, İngiliz solhat oynıyor. On kişi kal- masına rağmen Pera hükim. PERANIN ÜÇÜNCÜ GOLÜ Oyunun bitmesine yedi dakika a- | a havadan bir geri pas alan Bambino güzel bir şütle takımını müsavi vazl- yete söktü ve maç bu suretle (3-3) berabere bitti, : NASIL OYNADILAR ? Oyun uumumiyet itibarile güzel ve heyecanlı oldu. Pera kalecisi iyi oyna- dı. Yalnız çüncü golde şaşırmıyacaktı. Müdnfaada Hristo iyi idi. Haf hattın. da Aytan sert, iki yan haf aceleci idi- ler. Hücümda, İngiliz mükemmel oy- Dadı. Bambino formde değildi. Diğer- Jeri vasat idiler, Şişli takımında &aleci üçüncü golü tutabilirdi. Alber vasat, Vlastardi çe- kingen oynadılar. Haf hattı iyi âdi. Hücumda şahsi olmakla bernber Dİ. | ran güzel oynadı. Diğerleri, Vehab da dahil vasatın üstüne çıkamadılar, Hakem Ahmed Adem maçı güzel idare etti, Uiwi Yenal Matbuat takımı Şişli tekaüdlerini 3 - 7 yenerek altıncı galibiyeti kazandı Matbuaf takımı altıncı maçını dün Taksim stadında, Şişli - Pera müçin- dan evvel sekiz bine yakın seyirci dı ve altıncı galibiyetini kazanmağa muvaffak oldu. Muçtan evvel Şişli takımı Matbuat takımına güzel bir buket verdi, Mütekabil nutuklardan sonra iki ta- kım, hakem Ahmed İhsanın idaresin- de aşağıdaki şekilde dizildiler: Matbunt takımı: Namık - Adem, Ercümend - Âli, Selâhaddin, Tarık - Şazi, Niyazi, Sedad, Ulvi, Be- sim. Şişli tekaüdleri: Foruhan - Yervant, Sarafyan - Hayık, Bigos, Garo - Hay- ko, İstepan, Aram, Mesrop, Gevrek. Şişli tektüdleri takımında henüz futbolü bırakmış olan kaleci Feri- ban ile iyi bir (o haf olan İstepan da vardı ve Şişli takını nisbeten genç elemanlardan mürekkepti. Buna mu» kabil gazetecilerde Ajans memuris- madan Fenerbahçeli Niyaziyi aralar Oyun Gazeteciler rüzgürı lehlerine alarak! maça başladılar. Ve ilk on dikika hü- önünde Şişli tekaüdlerine karşı oyna- | kimiyetleri altında cereyan etti. Fa» kat iyi bir kaleci olan Feruhan müte- msüdiğ şütleri ve bu arada Bedadın çektiği bir penaltıyi kurtardı. Tazyikten kurtulan Şişli tekaüdle- rinin üstüste yaptıkları hücumları Ahmed Âdem ve Ercümend uzun vu- , Tuşlarla kesiyorlardı. Gazeteciler tek- rar hükimiyeti tesis ettiler. Haf hat tanın, forvedleri çok iyi bir şekilde takibetmesi ve beslemesi sayesinde Şişli kalesini çember içine «idilar. Fakat Feruhan çekilen bütün şütleri tutuyor ve ayaklara yatarak müşkül vaziyetlerde golleri kurtarıyordu. Ni- hayet Nayaziye ikinci bir penaltı ya- pıldı. dın çektiği penaltı kaleci- nin eline geldi fakat tutamadı, top ağlara yuvarlandı. Şişli takımı hücumlerini sıklaştırdı ve nihayet sağiçleri vasıtasile ve gü- zel bir ie, Namığın blonjonuna rağ- — ri Terfi müsabakası Kasımpaşa, A. Hisarı 1 - O mağlüb etti ün Taksim stadında hem şild ve hem de birinci kümeye terfi için #kin- ci kümeden Kasımpaşa ile Anadolu- hisar arasında mühim bir karşılaşma, yapıldı. Bu heyecanlı maçı #eyriçin iki klü- bün taraftarları stada toplanmışlardı. Karşılaşmanın enteresanlığı maçı ka- zanan tarafın şildde hasmını tasfiye etmesi ve terfi müsabakasmın birin- cisini ikmal etmiş bulunması idi, Hakem Tarıkın idare ettiği bu ma- ça takımlar şu şekilde çıktılar: Kasımpaşa: İzak - Selim, Rüştü - Murteza, Mümtaz, Cafer - Hâmid, Sarıoğlu, Sabri, Aslan, Hayri. Anadoluhisar: Mehmed - Necati, Kâmil - Saim, Salâhaddin, Faruk - Necdet, Fuat, Orhan, Angelidis, Talât. Oyuna Kasımpaşanın hücumile baş- landı. İki taraf ta maçın ehemmiys- tinden çok heyecanlı idiler. Fakat hücumların ekserisinde Kasımpaşalı lar daha müessir idiler, Hisar müda- faası Kasımpaşanın canlı hücumları karşısında, toçglyor ve bu akınları durdurmakta müşkülât çekiyordu. Nihayet Kasımpaşanın sağdan yö» pılan bir hücumunda soliçten sağiçe geçen topu iyi kullanan sağaçık sıkı bir şütle takımının ilk golünü yaptı ve devre 1 - 0 Kasımpaşanın galöbe- sile nihayetlendi. İkinci devreye Hisarlılar büyük bir azımla başladılar, Fakat çalışmaları- na rağmen bir türlü mağlübiyetten kendilerini kurtaramadılar. On dakikâ kadar süren Hisar hü- cumları yavaş yavaş gevşedi ve Ka- sımpaşalılar tekrar oyun üzerinde hâ- kim bir vaziyete geçtiler. Devrenin sonlarına doğru Hayri vasitasile nefiş bir göl dnha yaptılarsa da hakem çok Anl olarak kileye girip dışarı çikan topu görmedi ve gölü sayınağı ve mü- sabaka 1 - 0 Kasımpaşanın gülibiye- tile nihayetlendi, Her Iki takım gele- cek hafta terfi müsabakası için tek- rar karşılaşacaklardır. İstanbul Demirspor klübü federe edildi Uzun zamandenberi devamlı çalış. ması İle nazarı dikkati celbeden şeh- rimiz Demirspor klübü beden terbiye- si umum müdürlüğü tarafından fe dere edilmiş ve keyfiyet kendilerine İstanbul bölgesi tarafından tebliğ edil miştir. Bu yeni klübümüze muvaffa- kıyetler dileriz. EEE mm rinci devre (1-1) berabere bitgi, İkinci devrede oyun çetin oldu. Şişli takımı canla başla çalışıyor, bu- na mukabil gazeteriler de behemehal altıncı gelibiyellerini kazanmak az- mile oynuyorlardı. Kademeli bir sistem takib eden Mat- buat takımı hücum hattı Sedad vi sıtesile üstüste fki gol attı. Ve gazete- ciler bu suretle altıncı maçlarım (8-1) kazanmış oldular. Şişli takımında kaleci Feruhan bi- rinci takımlarda bile «z görülebilen güzel bir oyun oynadı. Diğer oyuncu lar, bilhassa İslepan bihakkın mu- vaffak oldu. Namağlüb Matbuat takımında Ah- med Âdem, Ercümend, bütün haf hattı ve hücumda da Sedad ve Niya- zi çok muvaffak oldular, Hakem Ahmed İhsan maçı bitare- Bai Amin gi Şild maçlarına dün başlandı Topkapı, Eyüp, Feneryılmaz, Ortaköy, Da- vudpaş, Boğaziçi klüpleri tasfiyeye uğradılar Cümhuriyet Halk Partisi tarafın- fından ihdas edilen şid maçlarına dün üç stdadda birden başlanmıştır. Son zamanlarda mekteplilerin klüp- lerden ayrilmâsı üzerine çok zayıf dü- Şen ve bu yüzden seyircisini kaybeden futbol karşılaşmaları, Galatasaray ile Beşiktaşın şildlerde oynanmıyan ilç senenin tekrar edilmesi için yaptık- ları itirazın kabul edilmemesi üzerine müsabakalardan çekilmeleri bu alâ- kasızlığı fazlalaştırdı ve yapılan kar- şılaşmalar bu yüzden çok az bir s6- yirci önünde oynandı, Dünkü karşılaşmaların alâka gör- mediğini isbat etmek için üç stadda birden yapilan maçlarda bütün hası- Yatın yirmi öltı lirayı geçmeğiğini söylemek kifayet eder. Şild maçları için tanzim edilen fikstür ilk günde birinci küme İle ikinci küme Klüplerini karşılaştırdı- ından maçların biri müstesna, diğer. deri birinci 6 Klüplerinin galebe- #iyle neticelenmiştir, Bu karşilaşma- ları sirasile yazıyotuz: GALATAGENÇLER - BEYLERBEYİ Fenerbahçe stadında günün ilk karşılaşması Feridun Kılıçın idare- sinde Galata Gençler ile Beylerbeyi arasında yapıldı. Kuvvetlerin müsavi olması yüzünden her iki devreyi de golsüz olarak berabere bitiren takım- Jar on beşer drkikalık iki devre daha oynadılar ve ilk on beş dakikada Bey- lerbeyi, ikinci devrede Galata Genç- gir bir gol yaptıklarından oyua 1-1 berabere nihayetlerndi. HİLÂL - EYÜP İkinci oyun illâ! ile Eyüp arasinda yapıldı. Son zamanlarda ciddi çalış- mma yüzünden kuvvefli bir hale gelen Hilâl, ilk devrede bir, ikinci devrede de dört sayı yaparak 5 - 0 gelip geldi. FENERBAHÇE-FENER YILMAZ Son oyan Fenerbuhçe ile Fener Yılmaz arasında yapılacaktı Fakat Fener Yılmaz sahaya gölmediğinden Fenerbahçe bu karşılaşmayı hükmen kazandı. SÜLEYMANİYE - BOĞAZİÇİ Şeref stadında günün birinci maçı Şeref lâvhası tekrar stada asılacak Beşiktaş klübü senelik kongresini dün Akurellerdeki Klüb binasında aktetmiş teknik ve mali raporlar öku. narak idare heyeti ibra edilmiştir. Azadan bazıları tarafından stad ismi. nin değiştirilmesi hakkında. yapılan itirazlar dolayısile birçok hatipler söz söylemiş ve merhum Şeretin Türk spo Tuna ve Beşiktaş klübüne yaptığı yar- dimlardan sitayişle bahsedilmiştir. Şerefin ruhuna hürmeten bir dakika sükütü müteakib Stad isminin tekrar Şeret stadı olarak kabulüne ve büyük- lere tazim telgrafları çekilmesine ka. rar verilerek toplantıya nihayet veril. miştir. Voleybol karşılaşmaları Beyoğlu Halkevi tarafından tertib edilen rolelybal müsabakalarma dün devam edilmiş ve Darüşşafaka - Bo- ğaziçine, Çelikkol - Eyübe, Yüksek Mühendis » Galatasaraya gelib yel Adnan Akının idaresinde Süleyma niye İle Boğnziçispor arasında yapil dı, Her iki takımın onar Kişi İle oynar dikları bu maşı'ilk devrede yaptik“ ları ir golle Süleymaniyeiler 1 - 0 kazandılar. TOPKAPI - KARAGÜMRÜK İkinci oyun Şazi 'Tezcanın idare sinde Topkapı ile Karagümrük ara sında yapıldı ve bir sürprizle netice- lendi #ik devresi 1 - 1 berabere, biten öyun İkinci devrede Karagümrüğün hâkimiyeti altında geçti ve bu dev- rede iki gol daha yapan Karagümrük“ iüler müsabakayı 3 - i kazanarak bi- Tİnci kümeden bir takımı şild maçlar rında tasfiyeye uğratmak muvafiakıs yetini gösterdiler. BEYKOZ - DAYUDPAŞA Üçüncü oyun Refik Osmanın ida- rTesinde Beykoz ile Davutpaşa arasın- da yapıldı. Kuvvetlerin müsavatsızlığı yüzünden çok zevksiz geçen bü oyu» nun ilk devresini rakiblerini çenber içine alan Beykozlular üstüste beş sa- yi yaparak bitirdiler, İkinci devrede Beykozun sayı ade- dini fazlalaştıracağı tahmin oedilir- ken sanki iki devre arasnda her iki takım bir anlaşma mukavelesi im» za etmişler gibi birbirlerine gol yap- madılar ve Beykozlular bu anlaşmaya sadık kaldıklarını isbat etmek için pe- naltıyı bile dışarı atlılar. Maç ilk dev- redeki netice değişmeden Davutpaşa- nın mağlübiyetile nihayetlendi. VEFA - ORTAKÖY Günün #sonoyunu Halid Galibin idarsinde Vefa ile Ortaköy arasında yapıldı. Kuvvetler arasındaki nisbet- sizlik derhal tesirini gösterdi. Rakib- lerini sıkı bir çenber içine alan yeşli beyazlılar ilk devrede üç, ikinci dev- Tede yedi gol yaparak bu müsabakayı 10 - 0 gibi açık bir sayı farkıyle ka- zandılar, Bu suretle şild maçlarının ilk gü- nünde Boğaziçispor, Topkapı, Davut- pasa, Ortaköy, Eyüp, Fener Yılmaz klüpleri tasfiyeye uğradılar. Müsaba- kalara gelecek hafta devam edilecek» tir. Bisiklet müsabakaları Bisiklet federasyonu tarafından ter- tib edilen seri bisiklet yarışlarının bi. rincisi dün sabah saat 9/30 da yapi mıştur. Mecidiyeköyü Likör febrikası önün. den hareket eden bisikletçiler Mecidi. yeküy - İstinye - Tarabya - Mecidiye» köy arasındaki 29 kftometrelik yolu sert esen bir rüzgâra karşı katetmiş. ler ve neticede Fener Yılmazdan Tor. kun elli beş dakikada birinciliği ve Süleymaniyeden Abdullah az bir fark la ikinciliği kazanmışlardır, Barutgücü sahasındaki maçlar Dün Bakırköy Barutgücü sahasın- da Askeri tibbiye okulu ile Barutgücü A takımları arasmda büyük bir ger lâbalık huzurunda maç yapılmıştır. Maçta Barutgücü 2 - 1 galip getmiş- tir. Yeşilköy B ve Barutgürü B ta- kımiları arasındeki maçı da 3 - 0 Ba