12 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

12 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 13

12 Mart 1939 ——— Baro, B, Hasan Hayrinin istifasını kabul etmedi (Baş tarafı 1 inci sahifede) sin istifası takdirinde heyeti umumi- yenin vazife ve hareketi tarzına dair olan maddesi ve buna mütesllik a liye encümeninin esbabı mucibe lâyi- hası okunarak reisin istifası etrafın- da azanın fikirleri soruldu. Avukat- anlattılar ve hararetli bir münakaşa başladı. Avukat B, Galip Bektaş şu mütalâ- ayı ileri sürdü -- Gazetelerdeki dedikodu üzerine B. Hasan Hayrinin, mesleğinde büyük bir hassasiyet göstererek istifası tak- dire şayandır. İstifanın kabulü veya kabulü hakkında heyeti umu- üracaatten evvel, yapılan dedikodunun mahiyet ve değeri hal hkik yapılıp neticesi he- e arzedilmedikçe biz- talâa istemek yersiz olur. söz alan avukat B. Vedad Ardahan şunları söyledi: Baro reisi B. Hasan Hayri 55 ya- sını doldurmuştur. - Bu İstifasını bir itizar mahiyetinde kabul etmek zaru- ridir, Bunu başka türlü kabul etmek kanun hükümlerine ve kendisinin istifa tarzına göre mümkün değildir. Avukat B. Mustafa Hay Jâada bulundu B. Hasan Hayrinin reislikt etmek suretile gösterdiği hassasiyet şahsından fazla mesleğine karşı olan bağlılığıdır. Yapılan dedikodular mes- lek şerefini ihlâl etmek ve şüphe altın- da bırakmak gibi bir tehlike arzetti- gine göre bunu önlemek heyeti umu- vazifesidir. İstifa talebenin zimgelir. Buna karşı avukat B. Mahmud, ha- raret inakaşaya sebebiyet veren mütalâasını anlatarak dedi Ki: — Evvelâ, B. Hasan Hayri Deniz- banktan aldığı ücretten bir kısmını iade etmiş midir? tan gürültülü cevaplar: ı sormanın yeri değil âir, Fakat ben, dedikodunun mahi- yetini anlamak için'bunu şahsan bil- mek isterdim. Şimdiye kadar yapılan bütün münakaşalarda bizim toplan- mamızdan ne İstenildiğini anlıyabil- mek imkânını bulamadım. Maksad, yapılan dedikoduyu yok etmekse 1s- tifa etrafında vereceğimiz müsbet ve- ya menfi karar bunu önleyemez. Bİ- lâkis istifanın reddi hakkında verece- imiz karar belki dedikoduyu kuvvet- lendirir. Benim kanaatım bu istifayı da bir emrivaki olarak kabul etmek ve bu hassasiyete hürmet etmek lğ- mgelir, Ancak, bu dedikodunun âsıl buşı olarak gösterilen ve baro idare | heyetinde aza bulunan zatın istifa et- | memiş olmasına hayret etmekten ken- dimi alamadım. B. Saim Nuri — B. Hasan Hayrinin baro riyasetinden istifa etmek sureti- le gösterdiği hassasiyet yerinde ve şayanı takdirdir. Ben meslek namına reddi doğru olacağı kana&- ». Söz almakla acele ettim. ce hazırlanan takrirlerle ya dahi imkân kalmıyaca- Eını tahmin ediyordum. İdare heye- tinizde aza bulunan zatın, B. Hasan bu hassasiyetine imtisalen istifasını vermemesini ve gecikmesini şimdi tamir etmesi temenniye şayan- dır. Dedi. Bu mütalâalar üzerine uzun ve gürültülü münakaşalar oldu, Ne- ticede, müzakerenin kifayetine dair verilen takrir üzerine münakaşaya hitam verildi, Bundan sonra reisin istifasının red- dine dair verilen takrir reye kondu ve işari reyle B. Hasan Hayrinin isti- fasının reddine ekseriyetle karar ve- rildi Heyeti umumiyenin bu kararı B. Hasan Hayriye tebliğ edilecektir. Yedek âza intihabı Bundan sonra baro inzibat meelisi yedek aza intihabına geçilmiştir. Ne- fcede, geçen intihapta müsavi rey alan aza namzedlerinden “B. Ziya Fikretle B. Fethi Başaran 117 şer reyle inzibat meclisi yedek azalıkla- rına seçilmişlerdir. s1. Tıkhbima ması e ea isişölnek haftaya kaldı Dün Taksim stadında yapılacak olap Yüksek İktisad - Askeri Tıbbiye Sibol maçı havanın muhalefetinden dedm önümüzdeki hafta cumartesi günüre tehir edilmiştir. Çıngıryanın bağı meselesi tahkike başlanıyor (Baş tarafı 1 inci sahifede) ların mesuliyetini mucib noktalara tesadüf edilirse bunlar hakkındaki tahkikat Belediye müfettişleri tara- fından yapılacak ve bu suretle Bele- diye müfettişlerinin mesaisi o mülki- ye müfettişlerinin tahkikatile müte- nazır olacaktır. Diğer taraftan aldığımız malâma- ta göre mülkiye müfettişleri, evvele$ yazdığımız gibi sabık valinin aldığı «hakkı huzur» ve bazı hususi zevat tarafından kullanılan otomobilin benzin sarfiyatı hakkındaki mesele- lerden başka Belediye Reisliğini alâ- kadar eden diğer bazı meselelere de temas etmeğe başlamışlardır. Bu meselelerden biri de birkaç sene ev- yel, Fenerbahçede Çıngıryanın bağı namile maruf satın alınan bir arsa- nın toprak tesviyesi için Belediye vesaitinden İstifade “edilmesi ve bu- rada gene Belediye vesaiti kullanıla- rak bir rıhtım yapılması ve rıhtımın da doldurulması için Kadıköy ve ci- varındaki ağaçlardan dökülen yap- rakların nakledilerek buraya gömül- mesi gibi yolsuzluklara tealluk et- mektedir, O zaman Belediye Relslik makamına bir ihbar yapılmış ve bu ihbar üzerine Belediye müfettişleri tahkikata başladıkları halde hadise- nin riyaset makamına tealluk ettiği ni gördükleri için daha ileri gideme- mişlerdir. Şimdi mülkiye müfettişle- ri bu mesele elrafında da tedkikat yapacaklardır. Sular idaresindeki tedkikata ge- lince; Belediye müfettişlerinden B. Cavid ve B. İhsan Belediye sular ida- resinde - bir gün meşgul olduktan sonra Belediyedeki arkadaşlarına il- tihak etmişler ve burada çalışmağa başlamışlardır. Ancak sular idaresin- de su ücret tarifesini tedkik için Nafia Vekâleti tarafından gönderilen bir heyet de bir müddettenberi ça- lışmaktadır. Bu heyet, su şebekesi- nin ıslahı ve şehre verilen su mik- derının arttırılması için yapılan te- sisat ve ıslahat masraflarını * tedkik etmekte ve bu arada halkın daha ucuza su tedarik edebilmesi o müm- kün olup olmadığını araşlırmakta, dır. Mülkiye müfettişlerinin sular idaresinde yaptıkları tedkikler, Na- fia heyetinin yaplığı tedkikattan ha- riştir. Mülkiye müfettişleri, terkos su şebekesinin Terkos şirketinden Be- lediyeye devri tarihinden “itibaren yaptığı işleri baştan başa tedkik ede- ceklerdir. Bundan başka mülkiye müfettişle. rinin yalnız Belediye Relslik makamı- nin ve Belediyenin doğrudan doğruya idaresinde bulunan muamelâttan baş- Ka Eelediyenin sermayesi veya işti- rakile teşekkül eden müesseselerin fasliyetini de tedkik edeceklerdir. Bu arada Belediyenin kefaletile ha- riçten yaptığı istikraz ile Avrupadan araba getirlen ve şebekesini tesis ve ıslah eden Üsküdar -*Kadıköy tram- vay şirketi muamelâtının da baştan başa tedkikine başlanacaktır. vam Belediye garaj müdürü * iken ge- çenlerde istifa eden B. Tarığın mua- melâtını teftiş ve tedkik eden Bele- diye müfettişlerinden B. Kâzım ted- kikatını bitirmiş ve raporunu Bele- diye Reisliğine vermiştir. Bakırköyde tahkikat Bakırköy Belediye tahakkuk şube- sinde Belediye o mürakiplerinin yap- tıkları tedkiklerden bahsetmiştik, Bakırköy tahakkuk şubesinin muâ- melâtı ehemmiyetli bir safhada gö- rüldüğünden o Belediye muhasebe mürakiplerinden sekiz kişi şube muamelâtını tedkik ediyorlar. Mü- rakipler, tahakkuktan (sonra tahsil şubesi muâmelelerini de tedkike iz lamışlardır. Beylerbeyi klübünün kongresi İkinci küme klüpler arâsında bü- yük muvaffakıyetler gösteren Beyler- beyi klübü senelik âdi kongresini dün akşam yapmıştır. Eski idare heyetinin bir senelik faaliyeti hakkında verdiği izahattan sonra yeni idare heyeti intihabı ya- pılmış ve başkanlığa B. Ali Ruşen, sekreterliğe B. Fazıl, veznedarlığa B. Ali Rıza, kaptanlığa B. Mazhar, tatı- sildarlığa B. Mehmed, âzalıklara B. Avni, B. Ömer seçilmişlerdir. Fahife 25 KÜÇÜK İLÂNLAR tarifesinde tenzilât Damga kanununda yapılan son tadilât üzerine Küçük İlânlar tarifemizde © nisbette tenzilât yapılmıştır. Yeni tarife için ilân memurluğuna müracaat edilme lidir. Telefon: 20681. 1 — IŞ ARIYANLAR $. İŞ ARIYORUM — Lise tahsilim var- dır, askerlikle alâkam yoktur, evvelce ça- lıştığım yerden bonservisim vardır, dak- tilo bilirim, her ne iş olursa olsun yapa- rım, Akşamda H. K. rümuzunu mektupla müracaat, —. İŞ ARIYOR — Okur yazar, daktilo bi- lir bir genç iş ânyor. Müensese yambane gibi yerlerde ehven teretle çalişir. Ak- şam'da T. T. rümuzuna mektupla mürü- cat BİR TÜRK BAYAN İŞ ARIYOR — Orta İM. G, rümuzuna mektupla müracaat. — İŞ ARIYORUM — Adli ticari işlerden anlarım, dışarı giderim. Akşamda 42 rü- muzuna mektupla müracaat, —3 BAKIM VE EV İŞLERİNDE — İhti. yor. Dışarı 2 — işçi ARIYANLAR DAKTİLO BAYAN ARANIYOR — Mu- hasib olanlar tercih olunur. Galata Bilör sokakta Güneş han mühendis Asım Yola- ça saat 18 den sonra müracaat, yahut Galata posta kutusu 1150 ye mektupla bildirilmesi, —3 3 — SATILIK EŞYA SATILIK OTOMOBİL — Son model kapah — yi ee Amerikan oto a> e e anla Karaköy Palasta bay İs- mall Kemal'e müracaat, Telefon: 43681. OTOMOBİL ARANIYOR — Tafsilâtlı mektup ve #iatlerile Galata posta kutusu 1160 ye yazılması, —3 Amerika - Brezilya mali anlaşması Amerikanın açacağı kredi 120 milyon dolar olacak Rio - Janeiro 11 (A.A) — Brezii- ya ile Birleşik Amreika devletleri ara- sında akdolunan anlaşmaları mat- buat büyük başlıklarla kaydetmek- tedir. Gazeteler, bu hususta fazla tafsilât vermemekle beraber Brezli. yaya açılacak kredinin 120 milyon ia bulacağını teberüz ettiriyor- bl gazetesi, diğer bazı gaze telerin bu anlaşma münasebetile Brezilya ile Almanya arasında mev- cud kliring anlaşması — aleyhindeki yazılarını tenkid ederek bu kliring mukavelesinden Brezilyanın fevkalâ- de istifade etmiş olduğunu kaydedi- YOR. silkme di Varşovada kanlı çarpışmalar Varşova 11 (A.A.) — Bu gece Lwow- kadar da talebe ve polis hafifçe ya- rTalanmışlardır, 86 talebe tevkif edil-* miştir, i Erzurum gecesi : Ankara 11 (A.A.) — Ankara Halk. evi yarm akşam için bir Erzurum folklor gecesi tertip etmiştir. Erzurum. Iu gençler tarafından türküler söyle. necek, milli oyunlar (oynanacaktır. Haber aldığımıza göre, gene pazar günü akşamı saat 19 la 20 arasında Ankara radyosunda Erzuruma ald bir konuşmadan sonra milli türküler söy- lenecekitr. BİR OTOMOBİL SATIN ALINACAK — Markagı, modeli, beygiz kuvveti, gekli, kaç kilometre yaptığı ve flatinin akşamda | (M. M.) rümuzuna yazılması, —ı PAPAĞAN ALINACAK — Türkçe konu- şan bir papağan satın alınacaktır. Anks- KAMYON ARANIYR — Tafsilâtlı mek- tup ve flatlerile Galata posta kutusu 1150 ye müracaat, — 4 — KİRALIK - SATILIK bir ev kiralıktır. Müracant: Telefon: 40652. —12 SATILIK NISIF HİSSE APARTIMAN — görmek için 3 cü kata müracaat, SATILIK BOZANE — Ceyhan'da . eczanesi sahibinin hastalığı talıktır. Müracaat; Eczacı Ceyhanda ei Riza. —8 LÂLELİDE — Lâleli cami ilerisinde Yeşlitulumba - sokağında köşebaşı dörü daireli yeni No, 39 bir apartıman satılık, dekine müracaat. medi BEYOĞLUNDA — İstiklâi caddesinde Abluka meselesi Nasyonalist mahafil bu ted- biri nasıl tefsir ediyorlar? tanınmıştır ve harbi biran önce bitir. mek arzusu ile hareket ederek «Asi> lere karşı faydalı tedbirleri kullan- maktadır. Bu dahili bir icraattır ve Fransa ile İngiltere de Francoyu tâ ayni santi# ye ayni yerde satılacağı ilâzi ve bin liraya yakın bir zarar vukug | geldiği tesbit edilmiştir. Bu tahkikata aid evrak adliyeye verilecektir. Lehistanda bir casusun idami b da me Si yapm şılarından posta