16 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

16 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

Mart 1939 KESKİN KAŞELERİ; Kırıklık, Nezle, Grip, Romati Balya - Karaydın MADENLERİ TURK ANONİM Şirketi ortaklarına ilân rt 1680 tarihli Salı günü âdi suret- nası Jâzımgelen Heyeti umumi yatırılan ortaklık senedleri mik- tan, Ticaret kanununun 381 ve Şirket ni- mnamesinin 27 he maddelerinde tayin edilen en az miktarı tutmadığı için İdare isi, ortaklar heyeti umumiyesini 5 Nİ- san 1939 tarihli Çarşamba günü saat 11 de Şirketin Galatada Muradiye hanındaki merkezinde aşağıda yazılı lik toplantı gün- Jüğünde bulunan işler hakkında karar vermek üzere ikinci defa olarak toplantıya çağırır: İdare mectisi raporu ile mürakip ra- 1 dinlenmesi, 2 — 1938 senesi hesaplarının tasdiki, vene netayicine dair Meclisi ida- kında karar verilmesi ve meclisi âzalarının ibrası, # — İdare meclist-âzalarından çıkania- rın yerine diğerlerinin ve yahut tekrar teklifi b kendilerinin seçilmesi, isine verilecek hakkı bu- si için bir mürakip tayini r » tesbiti 6 — Şirketin genel işlerini çevirmekle mükellef İdare meclisi Âzalarile çevirgene verilecek ücretin tesbiti hususunda İdare meclisine salâhiyet verilmesi, 7 — Gerek şahsen kendi namlarına ve etlerin İdare meclisi ürü #ıfatile şirketle akdi * kanununun ve Şirket nizamna- hükümlerine göre işbu ikinel top- ia temsil eden veya mevcud bulunan Ortak senedleri ne miktarda olursa olsun, yapılacak görüşmeler muteber olacaktır. Bu toplantıda bil'asale veya bilvekâle hazır bulunmak istiyen ortaklar Ticaret kanunun 37) inci maddesine uygun ola- rak lantıdan en 07 bir hafta evvel yatırmaları lâzımdır. İstanbul 14 Mart, 1939 İDARE ist ittihad Değirmencilik Türk Anonim şirketinden: Birinci ilân: 15 Mart 989 tarihinde fevkalâde olarak içtima eden Umumi heyette ekseriyet ha- sl olmadığından, aşağıdaki ruzmameyi müzakere etmek üzere İttihad Değirmen- ellik Türk Anonim Şirketi hissedaranı 19 Nisan 939 Çarşamba günü saat onda Ga- latada Ömer Al is 12-15 numa- y nelerde fevkalâde olarak içti- MÜZAKERE RUZNAMESİ: senesi sonunda bitecek olan Şir- ın otuz sene temdidi, müşlerilerindeki matlâbu- fası için müşterilerinin göst ri menkulü ipotek kabul ve yahut kati surette teferruğ hakkında dahili nizamnameye bir madde ilâvesi, , hili mnamenin 45 inci mad- Gesi ue essis hisselerine veril- mekte olan hi emettüün “Ticaret ka- nur na tevfikan yüzde ona ten- zili ve İşbu maddenin bu suretle tadil ve tashihi, MUHTIRA: H umumiyeye dahil ol- mak için hissedarların içtima gününden bir hafta evveline kadar hisselerini Şirket, vezne teslim etmeleri ve mukabilinde dühuliye W ları almaları lâzımdır. Bankalara tevdi edilen hisseler için alına- cak makbuzlar dühuliye varakasile değiş- tirilir. olan işbu ietimas işti- rak edebi! MECLİSİ İDARE EŞYASI SATILIK ve odası kiralık YAZIHANE Galatağda Ünyon hanında Avukat- lara ve sair meslek erbabına yarayan gayet şık bir yazıhane takımı bütün Mütemmimatile birlikte ucuz ve #cele #taılık ve bulunduğu 50 numaralı oda da kiralıktır. Mezkör han, müracaat. İstanbul $ inci İerâ Memurluğundan: 900/341 Bir borçtan dolayı mahcuz olup satıl- masına karar verilen 392 lira değerinde muhtelif lokanta eşyası açık artiarma su- Betile 22/3/5939 Çarşamba günü saat 16 da Beyoğlu Galatasaray karşısında Saltpaşa pasajında 12 numaralı dükkân önünde sa- tılacaktır. İsteklilerin gösterilen mahalde mezkür saatte hazır bulunmaları ilân olu- Dur, (16016) A Fatih sulh 3 üncü hukuk hikimliğinden; 939/141 Yedikulede Veliefendi sokağında Çifte Dolap 28 numarada oturan Hristoya kâ- ya Eleninin 15/3/$90 tarihinde vasi ta- yin edildiği ilân olunur. zma, baş ve diş ağrılarına birebirdir. İstanbul Bahçekapı SALİH NECATİ iktisad Vekâletinden Dericilik, yünlü ve pamuklu mensucat tahsili için Avrupaya gönderilecek sanat okulu mezunları müsabaka imtihanı şartları 1 — Avrupaya tahsile gönderilecek sanat okulu mezunları müsabaka #m- tihanı şartları hakkında evvelce yapılan ilân aşağıdaki şekilde tadil edilmiştir. 2 — Avrupa dericilik, yünlü ve pamuklu mensucat meslek mekteple- rinde tahsil ettirilmek üzere müsabaka ile 30 talebe alınacaktır. Bu talebe- lerin (10) u dericilik, (10) u yünlü mensucat ve (10) u da pamuklu mensucat tahsili yapacaktır. 3 — İsteklilerin aşağıdaki şartları haiz bulunmaları lâzımdır. A — Türk olmak, B — Sihhati tam ve tahsil edeceği sanat şubesinde çalışmağa müsait olmak, C — En çok 25 yaşında olmak ve ve askerliğini yapmış veya hastalıktan başka bir sebeple tecil edilmiş bulunmak, D — Maarif Vekâleti bölge sanat okulları tesviyecilik, elektrikcilik şubelerinden mezun bulunmak, 4 — İmtihanlar; bölge sanat okulları müfredat programlarına göre aşa- gıdaki derslerden olmak üzere 2/5/939 tarihinde Ankara, İstanbul, Bursa ve İzmir bölge sanat okullarında yapılacaktır. Matematik, Mekanik, Makine ve motör, Meslek teknolojisi ve malzeme, Lisan (Alranca veya Fransızca), 5 — Kabul edilen asgari ve vasatiden fazla not alarak imtihanda muvaf- fak olanlardan muvafikiyet sırasile (30) namzed ayrılacaktır. Ayni derecede muvaffakiyet gösterenlerden askerliğini yapmış olanlar veya lisandan daha iyi not alanlar tercih edilecektir. Bu namzedler üç grupa tefrik edilerek mes- ieklerine göre 3110:9939 tarihine kadar Sümerbankın Beykoz, Feshane, He- Teke ve Kayseri fabrikalarında staj görerek ve mesleki fabrika kurslarına de- vam edeceklerdir. Staj müddetince kendilerine ayda 50 şer lira verilecektir. 6 — Staj müddetinin sonunda fabrikalarda yapılacak kurs imtihanların- da ve umumi çalışmalarında muvaffakiyet gösteren ve ahlâkan mazbut ol- duklarina kanaat getirilen namzedler Avrupaya gönderileceklerdir. Bu imti- hnlarda muvaffak olamayanlar serbest kalırlar ve hiçbir hak talebinde bulu- namazlar. İmtihanda muvaffak olarak Avrupaya gönderilecek talebe Sümerban- kın idare ve nezareti altında olmak üzere Eylül 1940 tarihine kadar lisan kurslarına devam edecek ve 1940 senesi kış sömesterinde meslek tahsiline başlayacaktır. 7 — Avrupaya gönderilecek talebe Sümerbank fabrikalarındaki staj ve Avrupadaki staj ve tahsil müddetlerinin bir misli fa; lasile İktısad Vekâleti- nin göstereceği işlerde usta, ustabaşı veya isi memuru olarak çalışacaklar. dır. Bu mükellefiyeti tevsik etmek üzere Avrupaya gönderilecek her talebe bir ti tname verecek ve muteber bir kefil gösterecektir. 8 —- Talipler en geç 15/4/919 tarihine kadar dördüncü maddede yazılı bölge sanst okullarından hangisinde imtihana gireceklerini gösteren bir isti da İle aşağıdaki vesikaları İktısnd Vekâleti Sanayi Umum Müdürlüğüne gön- dereceklerdir. A — Nüfus hüviyet cüzdanı, B — Askerlik vazifesinin yapılmış veya tecil edilmiş bulunduğunu göste. ren vesiki Ç — Mektep şehadetnamesi, D — Hüsnühal varakası, E — Çalışacağı sanata mütehammil bulunduğunu gösteren resmen tas- di kedilmiş sıhhat vesikası, F — Altı adet vesikalık fotoğraf, 9 — Fazla izahat almak istiyenler İktısad Vekâleti Sanayi Umum Mü. dürlüğüne müracaat etmelidirler. (913) (1743) Körting. m ETTU demircilik veya 0 UTL Melodisini — EY e TT RA'D MEİN Hi DE e S£5 MAT ZULFARÜS S. SESLİ HAN Bursa Belediye Riyasetinden: Bursanın en işlek ve merkezi bir yeri olan I nci sınıf Atatürk caddesin- de 200 kişilik büyük bir salonla bu salona bitişik caddeye ve bahçeye ba- kan uzun geniş bir tarası ve kâf! miktarda idare odalarile 600 kişi alabilir güzel bir havuzlu bahçeye malik ve alt katında modern mutbak ve büfe tesisatını havi belediye gazinosu 939 yılı haziranından itibaren üç sene müddetle (gazino ve lokanta) olmak şartile ve açık artırma usulile kira- ya verilecektir. İstekiiler arasında aşağıdaki şartları haiz olanların elle rindeki vesikalarile birlikte ihale tarihi olan 4/Nisan/939 salı gününden bir gün evveline kadar yazı ile veya bizzat belediye riyasetine müracaat | ederek şartnameyi öğrenmeleri ve talip olanların kanun! teminatı olan 94 7,5 hesabile bir seneliği 105 lira mal sandığına yatırmak için belediye muhasebesine müracaat etmek lâzımdır. İşin idare sistemi ile diğer husu- sat hakkında lâzım gelen izahatı almaları ve yukarda zikredilen günde saat 15 de belediye komisyonuna gelmeleri ilân olunur. Aramlan şartlar: İsteklilerin İstanbulda, Parkotel, Tokatliyan, Yat klüp, Deniz klüp ve Bursa Çelikpalas lokanta ve bahçeleri gibi büyük müesseseleri ve ben- zerlerini idare etmiş olmaları ve bu gibi yerlerde yüksek derecede başarı göstermiş olanların gerekli vesikalarını göstermeleri şarttır. (1645) İnhisarlar U. Müdürlüğünden : Tashih Ilânı Gazetemizin 10 ve 13 tarihli nüshalarında inhisarlar umum müdürlüğü kalorifer tesisatı ihale günü 27 Mart 939 pazartesi yerine sehven 23 Mart yar sılmıştır, 'Tashihan ilân olunur, » A 1 — İdaremizin Cibali fabrikası memur ve ameli 939 tarihinde ihale edilemediğinden eksiltme 10 II — Eksiltme çeraiti sabıka dairesinde 20/3/939 pazartesi günü saât 15,30 da Kabataşta levazım müdüriveti binası alım komisyonunda yapıla- caktır. lokantası ahıçılığı 7/3/ II — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatlerde 300 liralık . depozitolarile birlikte mezkür komisyona gelmeleri ilân olunur. (1582) I — Mevcut şartname, proje ve a mucibince Malatya tütün fabrika- sında, yaptırılacak Tretuar, asansör tesisatı, bahçe toprak tesviyesi Drenaj bahçe dahili yollari ve ihata duvarlar: işleri ve bunlara alt imalâtı sınaiye kapalı zarfla eksiltmeye konmuştur. II — Keşif bedeli 36,796 lira 97 kuruş olup teminat akçesi (2,759) lira "TI kuruştur. MI — Eksiltme 27/3/9359 pazartesi günü saat 15 de Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartname keşifhame ve projeler (184) kuruş mukabilinde levazım şubesinden ve Ankara ,İzmir, Malatya başmudürlüklerinden alnabilir. V — Bu işe girmek istiyenlerin Yüksek mimar veya yüksek mühendis olmaları veyahut mukaveleyi birlikte imzalamak üzere bü evsafta bir mü- hendis veya bir mimarla İştirak etmiş bulunmaları ve şimdiye kadar bu ka- bil (50,000) liralık bir işin muvaffakiyetle yapmış ve bitirmiş olmaları şart. tar. VI — 'Taliplerin eksiltme gününden sekiz gün evveline kadar bizzat umum müdürlük inşaat şubesine müracaat ederek fenni ehliyet vesikası al- maları lâzımdır. VII — İsteklilerin şartname ve projeler ve yukardaki maddede gösteri- len ehliyet vesikası ve aynca kanuni vesika almaları teminat akçesi veya banka mektuplarını ve mühürlü flat teklif mektuplarını ihtiya eden kapalı zarfların eksiltme gününden nihayet saat 14 de kadar makbuz mukabilinde mezkür komisyon riyasetine vermeleri lâzımdır. Postada vaki olacak teah- hürler kabul edilmez. (1489) * 1 — 31/X/938 tarihinde ihale edilemiyen şartanme ve numunesi muci- bince 20X25 ebadında (10) milyon silindirlik rakı manları şartnamesi ve nümunesi mucibince yeniden pazarhk usulile satın alınacaktır. II — Muhammen bedeli beher bin adedi (400) kuruş hesabile lira muvakkat teminatı 3000 liradır. ' NI — Pazarlık 27/111/939 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 14 de Ka- badaşta Levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Nümuüneler her gün komisyonda görülebileceği gibi şartnamelerde 3 lira bedel mukabilinde inhisarlar levazım ve mübaysat şubesile Ankara ve İzmir başmudürlüğünden alınabilir. V — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “© pâralarile yukarda adi geçen komisyona gelmeleri ilân iletiye. - t Samsun istasyonunda yapılacak istasyon binası inşaatı şartnamede lâzım- gelen değişiklik yapılmak suretile yeniden kapalı zarf usulile eksiltmeye kon- muştur. Bu iş için evvelce eksiltme evrakı almış olanlar bizzat yol dairesine müracaat ederek veya posta ile şartnameleri göndererek tashihat yaplırılabi- Yirler? 1 — Bu inşaatın muhammen bedeli 85,000 liradır. 2 — İstekliler bu işe sit şartname vesair evrakı devlet demiryollarının An- kara ve Sifkeci veznelerinden 425 kuruş mukabilinde alabilirler. 3 — Eksiltme 293/939 çarşamba günü saat 15 de Ankarada D. D. Yolları yol dairesinde toplanacak merkez I inci komisyonunca yapılacaktır. <— Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin teklif mektupları ile birl'kte aşağıda yazıh teminat ve vesalki aynı gün saat 14 de kadar komisyon reisiiğine tevdi etmiş olmalar: lâzımdır. A— 2490 sayılı kanun ahkâmına uygun olarak 5500 liralık muvakkat te- minat. B — Bu kanunun tayin ettiği vesikalar. C — Nafa vekâletinden musaddak ehliyet vesikası (Ehliyet vesikası için isteklilerin ihale gününden en az sekiz gün evvel bir istida ile Nafıa vekületine müracaat etmeleri lâzımdır. (1671) TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU Altıncı Keşide: 11/Nisan/939 dadır. Me 900.000 Liradır... Bundan başka: 40.000, 25.000, 20.000, 15.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (200.000 ve 50.000) liralı! iki adet mükâfat vardır. DİKKAT: Bilet alan herkes 7/Nisan/939 günü akşamına kadar biletini değiş- (40.000) © 7,5 güvenme (1352) eke belik iktidar “— Bel gevşekliği Gi Dermansızlık Vücüt ve Dimağ Yorgunluklarına karşı en emin ve müessir hâçdır ği BEŞİR KEMAL — MAHMUD CE ECZANESİ Sirkeci LTE Yİ e TER ii » staribul ün müddetle tehir edilmiştir, niseg 4