17 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

17 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

1ü- an ik- » , “ o n a PE“EHELTYEPT b b 2» rpaus9f | HER AKŞAM BİR HİKÂYE Salon sinde bir kaç ka- | dın otu yorlardı, Etkek- | lerden lardı. İçlerinden | biri; | — Bence erkeğ bir ş ma 8 İn dediği gibi erkekte gü- zellik kırayat iğnesine' benzer. Olsa da olur, olmasa da... Haltâ bana so rTarsanız: «Erkeğin güzel olması €v- | Yilik hayatında daha esaslı bir saadet uyandırır» derim, Çünkü güzel er- | kek ekseriya mağrurdur. Eğer bir | gün yeniden evlenmeği düşünecek olursan mutlaka güzel olmıyan bir erkekle hayatımı birleştiririm, Bence erkek güzel değil, iyi ahlâklı, son de- rece çalışkan olmalıdır. Katiyen ser- serilik etmemeli, çapkınlık nedir bil- memeli, alkolün damlasını ağzına koymamalı, iskambil denilen kâğıd- Jarı almamalı... Akşam saat altı oldu mu? E gelmeli, Baloya gitmek, dans etmek gibi eğlencelere katiyen yanaşmamalı... | Bunu söyleyen kadına baktım, Nec- | miye idi, Necmiye duldu. Hatırı sa- yılacak derecede çirkindi. Necmiye sözüne devam ediyordu: — Eğer karşıma serseri ruhlu, ten- bel fakat son derece güzel bir erkek çıksa, benimle evlenmek için can at- sa dünyada böyle bir adamla hayatı- mı birleştirmem. Dünyada... Taş çat- ! Bu esnada yanıma Rahmi yaklaş- mıştı. Necmiyenin sözlerini ona an- Yattım. Rahmi Necmiyenin âdeta ha- fil bir nefretle bahsettiği erkekler- dendi. Son derece serseri ruhlu idi. Çapkındı. Dansı, baloyu pek severdi, Bazan sabahlara kadar içerdi. Üste- lik dehşetli tenbeldi. Fakat bütün bunlara mukabil fevkalâde güzel ve yakışıklı bir gençti. O günü Rahmi- nin muzipliği üstündeydi. Bir aralık bana: — Şu Necmiyeye ben talib olayım mı? dedi, Ben de: — Mükemmel bir fikir... dedim, sen Necmiyenin «katiyen istemem» diye tarif ettiği erkeklerdensin.. kendisine talib ol bakalım, Ne yapacak?. Rahmi o günden sonra Necmiyeye karşı iltifatı arttırdı. Nihayet Rahmi. bu çirkin kadına evlenmek teklifinde bulundu. Rahmi her halde reddedi- leceğinden emindi. Lâkin kendisine evlenmek teklifi yapılınca Necmiye bunu son derece ciddi telâkki etmiş Rahmiye dört elle sarılmıştı. Artık © günden sonra Necmiye Rahminin peşinden ayrılmaz olmuştu, Mütema- diyen izdivaç proğramları yapıyor, zavallı Rahmiyi: Ne zaman evleneceğiz? diye si- kıştırıp duruyordu. Artık Rahmi bu şakanın fazla ile- ri gittiğini anlamıştı. Necmiyeyi bu işten vazgeçirmek için tedbirler al- mağa başlamıştı. Tedbirleri de gayet basitti. Kendi- sini olduğu gibi Necmiyeye gösteri- yordu. Evvelâ tenbelliğinden başla- mıştı. Necmiyeye mütemadiyen: — Necmiye... Sen benimle evlen- mek tasavvurundasın... Fakat böyle bir şey olursa çok bedbaht olacak- sın... Çünkü itiraf ederim ki ben ha- tarı sayılır tenbellerdenim. İşim gü- cüm de yok... Evlenirsek ne yapa" nz... Necmiye: — Bu da bir erkek için kabahat mi? Ne olur? Ben çalışırım. Ben ka- zanırım, Aramızda ayrı gayri mi var? Elbette bir gün senin de canın çalış. mak ister, iş bulursun. Çalışırsın. Rahmi tenbeliğile kendisini Nec- miyeden soğutamıyacağını anlayınca, bu sefer fazla içki kullandığını ileri sürmeğe başladı: — Necmiye kızım... diyordu, İyi, hoş... Haydi seninle evlenelim... Fa- kat dünyanın en bedbaht kadını sen olacaksın.. itiraf ederim ki ben içki- ye çok düşkünüm, Bir türlü bu hu- Kusursuz ne yapalım? Vakıa bu bir kabahat- tir, bir kusurdur amma insanlar bir- birlerile geç mahaelı har nin bu kus ter... Rahmi keder içindeydi: — Birader, diyordu, bu kadının elinden bir türlü yakayı sıyıramıya- cağım. Sarhoşluğu da bir kabahat telâkki etmedi. Gene benimle evlen- mek niyetinde... Bari bu sefer de çar kınlığımı ileri süreyim. Her halde bu huyumu affedemez, benimle evlen- mekten vazgeçer sanırım, Aradan bir iki hafta geçmişti. Rah- miye Tasgelir gelmez sordum — Nasıl? Necmiye seninle evlen- meklen vazgeçti mi? — Ne gezer birader? Ne gtzer... «Ne zaman evleneceğiz?, diye sorup duruyor... — Çapkınlığını ileri sürecektin ya... — Sürdüm birader.... Fakat kim dinler? Necmiyeyi geçen hafta kar- şıma aldım: — Necmiye, kızım... dedim, ma- dem ki benimle evlenmeğe kati su- rette karar verdin. Sana benim mül- hiş bir kusurumdan bahsedeyim. Ben çapkın bir erkeğim, benimle evlene- cek kadın muhakkak dünyanın en bedbaht kadını olacaktır, Zannede- rim ki benim bu kötü huyumu öğren- dikten sonra artık benimle evlenmek istemezsin değil mi? k için biraz müsa- et temelidir. Ben d8 se- nu affederim, olur bi- | Ben bunu söyledikten sonra Nec- | miyenin: — Doğru... Bu huyda bir adamla ben evlenmem!.. Diyeceğini sanıyor* dum. Lâkin bana ne cevab verse be- ğenirsin: — Çapkınlığının o kadar büyük bir mahzuru yok... Tabii erkeksin, bir takım maceraların olacak, rahib ha- yatı yaşıyacak değilsin ya... Hem be- kârlığında çapkın olan erkekler aile kadınlarının, zevcelerinin, kıymetini daha iyi bilirler, Onlar daha iyi koca olurlar. Halbuki hiç çapkınlık yap- mıyanlar evlendikten sonra, kırkı dan sonra azarlar... Necmiye bunu söyledikten sonra işveli işveli güldü: — Hem bazı kadınlar çapkın er- ; keklerden hoşlanırlar “Dikkat ediniz. Çapkın erkekler ekseriya zeki olur- | Jar... demez mi? Artık bu kabahatim de Neemiyeyi benden soğutmağa kâfi gelmeyince bu sefer: — İyi amma ben dansı, baloyu çok severim, Gece eğlencesine çok düş- künümdür. Bazan eve sabaha karşı gelirim. Böyle bir erkekle hangi ka- dın geçinebilir? dedim. Necmi — Söylediğin söze bak... dedi, ev- lenmek hapishane hayatı yaşamak demek değildir ki., Tabii baloya da gideceksin, dans da edece) Gece- leri eğleneceksin de... Hem bu eğlen- amam Türkiye Radyediför DALGA UZUNLUĞU 1639 m. 19/74 m. 3170 m m Postaları 183 Kes, 15195 Kes, TAR. Tr 9465 Kes, AP. 1230: Proğram, 1235: Türk müsiği-Pİ, 13: Memleket saat ayarı, ajans, meleoro- 1oji haberleri, 1315 - 14: Müzik (Hafif Senfonik plâkk 1830: Program, 18 ni siki - PL), 19 Konuşma, 19/15: 'Türk mi. ipi (Pas) heyeti) Celâl Toksesin iştirâ- kile, 20: Ajans, meteoroloji haberleri, zi- Yaat borsası (fat), 20,15: Türk müziği Çalanlar: oVecihe, Cevdet Çağla, Kemal Niyazi Seyhun. Refik Fersan. Okuyanlar: Radife, Halük Reca, 1 - Peşrev, 2 - Refik Fersan - Muhayyer şarkı - Her güzelin bağında, 3 - Ali efendi - Nihavend şarkı - Sevdim yine, 4 - 8, Kaynak - Bin gül dağlarında, 5 - Muhtelif şarkılar, 21: Memleket saat ayarı, 2: Konuşma (Haf- İtalik spor servisi), 2 Esham, tahvi- lât, kambiyo - mukud borsası (fiat), 21,28: Neşeli pik 2130: Müzik (Riyase- #icümhur k orkestrası - Şef: Praetorisu): 1 - W. 4. Mozart: Klarinet için konçerto La majör, op. 622 a) Yegro, b) Adagio, e) Rondo, Allegro, Soli Hayrullah Duygun, 2 - A. Gluzounow. 8 inci senfoni mi bemol majör, op. 83. 4) Allgro moderato, b) Mesto, e) Allegro, d) Moderato sostenuto - Allegro mode- , 2245: Müzik (Opera seleksyonları, Uvertürleri ve salre), 2: Müzik (Caz- band - PL), 2345 - 24" Son ajans haber- leri ve yarınki program. Nöbetçi eczaneler Şişli: Asım, Taksim: Kürkçüyan, Fi- ruzağada Ertuğrul, Kalyoncukullukta Zafiropulos, Beyoğlu: İstiklâl cadde- sinde Galatasaray, Tünelde Matkoviç, Galata: Okçumusa caddesinde Doğ- ruyol, Fındıklıda Mustafa Nail, Ka- : Müeyyed: Hasköy: Sadık n, Fatih: İsmali Hakkı, Ka- ragümrük: Suad, Bakırki "Terziyan, Sarıyer: Asaf, Aksaray: Etem Pertev, Beşiktaş: Vidin, Fener: Emilyadi, Kumkapı: Belkis, Küçükpazar: Hasan Hulüsi, Samatya: Kocamustafapaşa- da Rıdvan, Almedar: Çenberlilaşla Sirn Rasim, Şehremini: Nazım, Üs- küdar: İttihad, Büyükada Halk, Heybeliada: Tanaş. Her gece nöbetçi eczaneler: Orta- köy, Arnavudköy, Bebek, Beykoz, Pa- şabahçe, o Anadoluhisarı, o Tarabya, Yeniköy, Emirgân ve Rumelihisarın- daki eczaneler her gece nöbetçidir. celeri beraber yapacağız...» Rahmi sözlerinin burasına gelince derdli derdli başını salladı: — Görüyorsun ya — birader, dedi, ne söyledimse para etmedi. Kadın "mutlaka benimle evlenmek istiyor. Aradan bir ay geçti. Necmiyenin gayet bıçkın, celâlli bir erkek karde- gi vardı. O da Rakmiyi: — Vay sen benim kızkardeşimi bu kadar oyaladın, Şimdi de evlenmek istemiyorsun ha... diye tehdide baş- Jamıştı. Nihayet Rahmi Necmiye ile evlendi. Hikmet Feridun Es NEDEN Bütün mütehassıs diş tabibleri İ RADYOLİN diş macunu tavsiye ediyorlar? Çünkü RADYOLIN Dişleri beyazlatır. Diş etlerini kuvvetlendirir. Dişlerin çü- rümesine mâni olur. Ağız kokularını defeder. Sabah, öğle ve akşam her ye- mekten sonra günde 3 defa dişlerinizi fırçalayınız. EVROZİ Baş, Diş, Nezle, Grip, Rklifizma Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser. stanbul dördüncü icra memurluğundan: 937-3027 Emlâk ve Eytam Bankası Türk Anonim Şirketine birinci derecede ve &- rada İpotekli olup tamamına ehli vukuf marifetile (2650) lira kıymet takdir edilen Beşiktaşta Şenlik Dede mahallesinin eski Ihlamur Çukur Çeşme yeni Aziziye ve Çukur Çeşme sokağında eski 49,246 mükerrer yeni 1192 sayı sağ tarafı Çukur Çeşme sokağı sol tarafı Dere sokağı ve arka tarafı Timur Ali'nin menzil bahçesi ve bazan Mehmet Nuri ve Fatma haneleri diğer tarah yol ile mahdut evvelce arsa halen dükkânı müştemil bir bap hanenin tamamı açık arttırmaya konmuştur. Umumi evsafı: Gayrimenkül kârgir ve dükkün! müştemil maahahçe hene olup bahçesinde meyvah meyvasız ağaçlarla bir kü- mes bir kuyu ve içinde elektrik ve terkos tesisatı vardır. 2 No. lu hane ve al- tında 119 No. lu dükkân olup dükkânın zemini renkli çini döşeli ve önü istor kepenklidir. Camekânlar kiracıya ait dükkânın arkasında ufak bir oda var- dır. Evin zemin xat: Zemini renkli çini bir antre ve zemini renkli çini mozayik çamaşır tekneli ve maltız ocaklıdır. Gerek matbahtan gerek hariçten kapısı olan matbalun ayrıca bahçeye kapısı vardır. Birinci kat: Bir küçük sofa üze- rine üç oda bir helâ mevcuttur, 63 m2 Üzerine inşa edilen 75 m2 bahçeyi ihti- va eden ve heyeti umumiyesi 138 m2 olan bina ve dükkânın halihazır âylık ki. ra iradı 25 liradır. Bina yeni yapılmıştır. 1 — İşbu gayrimenkulün arttırma şartnamesi 9/3/9309 tarihinden 937/ 3027 No. ile İstanbul Dördüncü İcra dairesinin muayyen numarasında her- kesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla malümat almak istiyenler işbu şartnameye ve 937/3027 dosya numarasile Memuriyetimize mü. racaat etmelidir. 2 — Artırmaya iştirak için yukurda yazılı kıymetin yüzde 7,5 nisbetinde İ pey veya Milli bir Bankanın teminat mektubu tevdi edilecektir. (Madde 124) 3 — İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sa- hiplerinin gayrimenkul üzerindeki haklarını hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını işbu ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde evrakı müsbi- telerile birlikte memuriyetimize bildirmeleri icap eder, Aksi halde hakları ta- Pu sicili ile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. 4 — Gösterilen günde arllırmaya iştirak edenler arttırma şartnamesini okumuş ve lüzumlu malümat-almış ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve iti. bar olunurlar. $ — Satış Emlâk ve Eylam Bânkasının 844 No. lu kanun hükümlerine tâ- bi olduğundan mezkör kanunun 15 inci maddesine teyfikan ikinci bir arttır- ma yapılmaksızın gayrimenkul 18/4/1939 tarihinde salı günü saat 14 ten 16 ya kadar İstanbul Dördüncü İcra dairesinde yapılacak arttırma neticesinde üç defa bağırıldıktan sonra satışa rüçhanı olan diğer alacaklıların bu gayri- menkul ile tenin edilmiş alacakları mecmuundan fazla olmak şartile en çok arttırana ihale edilir. Böyle bir bedel elde edilmezse ihale yapılmaz ve satiş talebi düşer. 6 — Gayrimenkul kendisine ihale olunan kimse derhal veya verilen müh- Yet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yük- sek teklifte bulunan kimse arzetmiş olduğu bedelle almağa razı olursa ona, razı olmaz veya bulunmazsa hemen on beş gün müddetle arttırmaya çıkarılıp en çok arttırana ihale edilir. İki ihale arasındâki fark ve geçen günler için yüz- de 5 ten hesap olunacak faiz ve diğer zararlar ayrıca hükme hacet kalmaksı- zın memuriyetimizce alıcıdan tahsil olunur. (Madde 133) 7 — Alıcı arttırma bedeli haricinde olarak yalnız tapu ferağ harcını yir- mi senelik vakıf taviz bedelini ve ihale karar pullarını vermeğe mecburdur. Müterakim vergiler, tenvirat ve tanzifat ve tellâliye resminden mütevellit Be- Jediye rüsumu ve müterakim vakıf icaresi alıcıya ait olmayıp arttırma bedelin- den tenzil olunur. İşbu gayrimenkul yukarda gösterilen tarihte İstanbul dör- düncü İcra memurluğu odasında işbu ilân ve gösterilen arttırma şartnamesi dairesinde satılarağı ilân olunur. (1760) Emlâk ve Eytam bankasından: İşbu gayrimenkulü satın alanlar arzu ederlerse Bankaca takdir edilecek kıymetin ©/o 50 si kadar kendilerine ikrazatta bulunabilir. Gayrimenkul satış ilânı İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden : Bayan İvananın 15020 hesap No. sile sandığımızdan aldığı 2500 liraya karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu vermediğinden hakkında yapılan takip üzerine 3202 No. lu kanunuun 46 cı maddesinin matufu 40 cı maddesine güre satılması icabeden Kısıkıda Büyükçamlıca soka. ğında eski 20 yeni 14/11 en yeni 20 No, lu (Büyük çamlıcaya çıkan yokuşun başında) maabahçe bağ kâgir bir köşkün tamamı bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır, Arttır. maya girmek isteyen 554 lira pey akçası verecektir. Milli bankalarımızdan bi- rinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle belediye resimleri, vakı? icaresi, taviz tutan, tellâliye rusumu borçluya aittir. Arttır. ma şartnamesi 16/3/9359 tarihinden itibaren tetkik etmek isteyenlere sandik hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı vesair Tüzum- Ju izahatta şartnamede ve takip dosyasında vardır, Arttırmaya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan gayrimenkul hakkında her şeyi öğren- Miş ad ve itibar olunur. Birinci arttırma 8/5/9389 pazartesi günü Cağaloğlun- da kâin sundığımızda saat 14 den 16 ya kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapt» Jabilmesi teklif edilecek bedelin tercihan alınması icabeden gayrimenkul mü- kellefiyeti ile sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü bakı kalmak şartile 25/5/939 tarihine müsadif per. şembe günü aynı mahalde ve aynı seatte son arttırması yapılacaktır. Bü art- tırmada gayri menkul en çok artfıranın üstünde bırakılacaktır, Hakları tapu siciilerile sabit olmıyan alâkadarlar ve irtifak hakkı bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu Suret- Ie haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar sa- teyenlerin 938/1494 dosya numarsile sandiğımız hukuk işleri servisine mü- racaat etmeleri lüzumu ilân olunur. nak DİKKAT Emniyet sandığı; sandıktan alınsa gayrimenkulü ipotek etmek isteyenle. uuhamminlerimizin, etmemek