20 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

20 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

| Say” av Sanife 8 Idare kararına rağmen sahaya çıkan Fenerli futbolcüler Vefayı 1-0 yendiler i Beşiktaş, Galatasaya hükmen galib| Fenerbahçe stadında günün ik'maçı İstanbulspor Pera muhteliti ile Esayan Hilâl muhteliti arasında yapıldı ve hakem Ahmed Ademin idaresinde yapılan bu karşılaşmada takiplerini ihmal eden İs- tanbulspor Pera muhteliti 3 - 2 mağlüp oldu. FENERBAHÇE - EFA ikinc! oyun Fenerbahçe ile Vefa arasın- da milli küme için yapıldı. Birgün evvel sahaya çıkmıyacağı huber verilen Fener- bahçe futbolcuları, idare heyetlerinin ver- diği karar hilâfmu olsrak-kendi armların- da yaptıkları bir anlaşma mucibince 484 haya çıktılar, Saat 1630 da hakem Feridünün idare- sinde takımlar şu şekilde dizildiler. Fenerbahçe: Hüsameddin - Lebib, Ya- şar - Ah Riza, Angüldis, M, Reşad - Şa: ban, Faad, Yaşar, Basrı, Naci. Vefa: Azad - Vahld, Garo Lütfi, Süleyman - Kı Şükrü, Mehmed. Vefalılar, Fenerbahçe oyuncularının lir sansları olmadığına itiraz ettilerse de ha- kem salâhiyeti dahilinde olduğu için ta- nınmış oyunculardan mürekkep Fener- | bahçe hakkındaki bu itiram kabul etme- | di ve müsabaka Fenerlilerin sağdan yap- tığı seri bir akınla başladı. İlk dakikaları Saniâciverdlilerin seri hücumları ve hâ- kimiyetleri altında geçen oyun 15 inci da- kikadan itibaren omütevazin bir şekle Saha yabancılığını gideren Vefalı- arak mukabil hücumlar yapmağa Bu sırada ortadan yapılan iki Vefa hü- da çok müsaöd vaziyette topu Abduş bu fırsatları acelesi yüz den heba etti. Yaşarın idare ettiği Fener hücum hattı topla fazla oynadığı için netice alam du. Devre bu suretle iki tarafin mü zin çalışmasile golsuz nihayetlendi. İKİNCİ DEVRE İkinci devreye Fenerbahçeliler takımla- rında ufak bir tadilât yaparak çıktılar. Naci sağaçığa, Besrı solaçığı, Ezmd da soliçe alınmıştı, Muhacim hattında yapılan bir değişik” tik derhal tesirini gösterdi. Bu devredeki Sarılâciverd hücumları daha müessir olu- yor ve Vefa müdafsas bu akınları dur- durmakta müşkilât çekiyordu. FENERBAHÇENİN GOLÜ Devre bidayetindenberi temadi eden Fener bücumları nihayet 7 nei dakikada semere verdi. Esadım şahsi bir akınını Ve- fahlar ancak kornerie durdurabildiler. Basrının kale önüne nefis bir şekilde ortaladığı topu Vefa müdafanlarile birlik- te sıçrayan Yaşar, hafif bir kafa temasile kalecinin üstünden. içeri att. Bu suretle Fenerliler yegâne göllerini kazandılar. Bu golü müteakib Fenerliler daha sık bücumlar yapmağa başladılar. Bu sirada Yaşarın kuvvetli bir şölünü yumrukla karşılayan. Vefa kalecisi ikinci şütü de Kornerle bertaraf etti. Biran için bocalyan Yeşiibeyazlıların kendilerini toplaması usun sürmedi. Mer- kezden yaptıkları seri hücumlarla Fener kalesini tehdide başladılar, fakat Hüsa- meddinin yerinde müdahaleleri ba akın- ların netice vermesine mâni oluyordu. maçlan bir enstantane, - Sefer, | Abduş,- Sulhi; ! İ önünde yapılan Demirspor - Ankara | Maç Vefanın eniörjik oyunu ve Fenerin | nisbi hâkimiyeti alında devam ederken bir Vefalı oyucu ie münakaşe eden Nacl- | yi hakem oyündün çıkardı ve Fenerliler | 10 kişi ile oyuna devam ettiler. Müsabal bu şeki değişmeden.i - 0 Fenerbahçeli lerin gulebesile nihayetlendi. NASIL OYNADILAR? Fenerbahçe yerden, Vefa havadan 6y- madığı müddelçe muvaffak oldular, Yeşil beyaz takımda Azad, Vahid, LA£I, Şükrü iyi oynadık Fenerbahçe lakımında E bib, Angilidis, Reşad, Esad bir oyun çıkardılar. Hakem maçı iyi idâre etli. ŞAZİ Tezcan MUHTELİTİ meddin, Le- vaffakıyetli SÜLEYMANİYE - ŞİŞLİ TOPKAPI - ARNAVUTKÖY MUHTE- LİTİNİ (4 - 6) YENDİ Dün Tuksim sladında Şişi Süleymaniye muhteliti ie Topkapı Arnavutköy muhte» Ni karşılaştılar, Beşiktaş - Galatasaray maçı olmıyacağı için stdada az seyirci gelmişti. Süleymaniye - Şişli muhleliti Şavaş ve Hıraç vasıtasile birinci devrede ki, Daniş ve İskender vasitasile de ikinci devrede iki gol yaparak maçı (4 - 0) kazanmıştır. Bu maçtan sonm Beşiktaş takımı saba- ya çıkarak seremoni yapırış ve bu suretle Galatasaraya hükmen galip gelmiştir. Milli küme | Ankara ve İzmirde yapılan maçlar beraberlikle neticelendi Ankara 19 (Akşam) — stadında muazzam bir 19 mayıs Kalabalık gücü milli küme maçı her iki tarafın | 2.2 berabere Kalmasile netitelenmiş- Müsabakada üç gündenberi şeh- rimizin sayın misafiri bulunan dost Bulgar Başvekili ekselâns Köseivanof, Başvekilimiz ve Hariciye Vekilimiz | hazır bulunmuşlardır. İzmir 19 (Akşam) — Alsancak sta. dında yapılan Ateşspor - milli küme maçı 1-1 beraberlikle neti- celenmiştir. Müsabaka zevksiz ve he- İ yecansız olmuştur. | Bisiklet yarışları li Bisiklet federasyonu tarafından ter- | tip edilen seri bisiklet yarışlarının dördüncüsü dün sabah Mecidiyeköy Tarabya arasında iki defa gidip gel- me olmak üzere 60 kilometrelik bir mesafe dahilinde yapıldı. Neticede Süleymaniyeden Haralâmbo 1 saat 52 dadikada birinci, Feneryılmazdan 'Torkum ikinci oldular. Süleymaniye - Şişli muhteliti He Topk apı - Arnavutköy muhteliti arasındaki Beşiktaş takımı seromeni yaparken Milli kümedeki ihtilafın dört safhası İstanbul mili küme klüpleri- nin, hasılatın taksim şekline is tinad eden itirazları, şimdi dar görmediğimiz bir meydana gelmesine sebeb ollhuş- tur. Karışık bir manzara arzeden son hadiseleri, “sırasile* muhtelif #afhalara ayırarak okuyucuları- muza veriyoruz: | Birinci safha: Dört klübün kararı Kendi maçlarına sid hasılatın 28 klüp arasında teksimine itiraz eden İstanbul milli küme klüp lerinin murahhasları bir toplan- la yaparak beden terbiyesi umum müdürlüğüne müracaata karar vermişler ve bu müracaatı müş- tereken hafta içinde yapmışlar- dir. İkinci safha; İki klüp karardan cayıyorlar Beden terbiyesi İstanbul mü- dürlüğünün stad sahibi olan klüplere, kendi aralarında yapa- cakları müsabakalar için, lig müçlarında olduğu gibi yüzde altmış hisse vermesi üzerine Be- şiktaş klübü, uğrıyacağı zararı telâfi etmekte olduğunu görerek ilk karardan caymış, Vefa klübü de Beşiktaşa iltihak etmiştir. Bu- na mukabil Gâlatasaray ve Fe- nerbahçe klüpleri, “beden terbi- yesi umum müdürlüğü müra caallarına cevab vermediği tak- dirde dünkü milli küme maçları nı oynamamağa: karar vermişler dir. Beden terbiyesi umum mü- dürlüğü son dakikaya kadar ce- Üçüncü. safha: Fenerbahçe oğuncuları maça çıkıyorlar. 7 Galatasaray oynamıyor Dün, idare heyetinin kararına rağmen, futbol oynamak istedik- lerini söyleyen Fenerbahçe oyun- cuları lisanssız olarak sahaya çı- kıyorlar ve Vefaya karşı oynıyor- lar, Galatasaray takım çıkarmiı- yor, Beşiktaş seremoni İle galib geliyor. Dördüncü safha: Fenerbahçe idüre heyefinin tebliği Kararına rağmen oyuncuları- nın maç yaptığını gören Fener- bahçe idare heyeti. dün akşam toplanıyor ve telefonla aldığımız aşağıdaki tebliği veriyor: «Fenerbahçe Klübünün 31 sene gibi uzun bir spor hayatı devre- sinde tesadüf etmediği bir vazi- yet kafşısında kaldığını ve idare heyeti kararına muhalif olarak bazı oyur.cuların isyankâr” hare- kelle Dülühduklarını teessürle kağdetmekteyiz. Bu bapta mü- şewik ve muharrikler hakkında muktaği tahkikatın yapılmakta olduğunu ve teyyün edecek vaziye te göre en şiddetli disiplin cezaları verilerek (o tatbikinin fevkalâde olarak davet eğilecek müessisler umumi hyetine bildirilmesi te- karrür etmiştir. İkinci bir tebliğ ile de 26 Mart pazar günü saat onda müessisler heyeti içtimaa davet edilmekte- dir. Spor tarihinde görülmemiş bir arap saçı halini alan bu vaziyetin beşinci safhası, her halde beden terbiyesi umum “müdürlüğünün vereceği karar olacaktır. Türkiye kır koşusu birincili- ğini İstanbul takımı kazandi Mk 19 (Akşam) — Türkiye kır Koşusu müsabakası dün 19 mayıs sta- dında başlanıp bitmek üzere © 6000 piste bir mesafede yapıldı. 17 böl: ge takımının iştirâk ettiği bu müsaba. kada İstanbul takımı 9 sayı *le birinci; Ankâra 19 sayı ile ikmei; Kocâeli 28 sayı İle üçüncü olmuşlardır. Müsaba- kanın ferd itibarila birincisi İstanbul. dan Rıza Maksuttur, | böynetmilei müsabakalara Dünkü Sipahiocağı müsabakalarına muvaffakıyetle iştirak eden süvarilerimiz mânlaları geçerlerken Sipahiocağı Ilkbahar müsabakaları muvaffakiyetli oldu. Süvari- lerimiz Avrupadaki müsabakalara hazır olduklarını gösterdiler Roma, Nis ve Bükteşte yapılacak zırlanan hinicilerimizin hazırlıkları içindün | Sipahi ocağında atlı mâniz müsaba- kaları icra edildi. Köhküripik sahasının etrafını yedi | bine yakin seyirci çerçevelemişti. Saat tam on dörtte yirmi sekiz su- bay, biri bayan, biri bay olmak üzere iki sivil hakem heyeti önünde bir geçid resmi yaptılar, İstiklâl marşı ayakta dinlendi. Bu merasimden son- ra müsabakalara başlandı. Birinci koşu: Geçen sene ölen bi- | nici bayan Gülsüm koşusu id. 12 | mânia, âzami yükseklik 1,10'rmetre | idi, Müsabakaya dört hayvan İştirak etti, tasnif zaman üzerine idi; 1 — Efe kı ile Orhan Aziz 1.30 dakik! 3" — Ktadanla Orhan Aziz 1343/5 3 | 3 — Başkanla Orhan Aziz 2342/5 > İkinci koşu: - Binicilik “okulunda kursta bulunan topçu subaylara mah- sus Boğaziçi" mükâfatı idi. Mânla | adedi 12 zam! yükseklik 1,10 metre idi. Dört hayvani girdi, Zaman üze rinde yapılan tasnifte şu neticeler alındı; — Şahinle üstteğmen Zeki Ural 1,47 dakika, 2 — Aşma ile üstteğmen İhsan Öz- ler 1,50 2/5 dakika: 3 — Hürma ile'yüzbaşı Cemil Pa- mir 2,29 dakika; Üçüncü koşu: Sipahi ocağı koşusu idi. Bin'cilik okulunda kursta bulu- £ nan süvari subaylara mahsustu. Par- kur bunden evvelkilerin âynı idi. Yalnız caktı. 1 — Horoz ile. asteğmen “A Aykat hatasız olarak. 1,21 daki! 2 — Altay ile teğmen Nihad Erkan Hatasız olârak, 1,27 dakika, 3 — Karaca ile ast r hatasız olarak. 1,32 Üçü dö'hatasız bitirdikleri için tas- nif zamağı üzerine ydpildı Dördüncü koşu: Merhum yüzbaşı Avni mükâf! ii süvarilere mahsustu, Mânia adedi 14, âzami yükseklik 1,20 melre idi, Tasnif zaman Üzerinde dokuz hayvan iştirak etti. 1 — Bora ile üstteğmen “Kudret Kasar 139 dakikada: 2 — Çapkın ile üsteğmen Sâld- haddin Orhan 1,39 1/5 dakikada, © * 3 — Kibar'ile üstteğmön “Bekir tasnif hala Bi | Akmay 144 3/5 dakikada. Beşinci” koşu: “Ayazağa koşusu idi, Avrupada * yapılacak müsabakalara i iştirak edecek olan atlara mahsustu. Münia 'ndöği 14, Âzami yükseklik 1,50, “âzâmi genişlik 4-metre tashif hata üzerine idi, Puanlar müsavi ol» duğu takdirde zamana bakılacaktı. 1 — Ünal ile yüzbaşı Eyüp Öncü 1,32“dakikada.. 2 — Kunat ile yüzbaşı Saim Pula kan.1,32 3/5 dakikada, 3 — Güçlü ile yüzbaşı Cevad e 1,39 2/5-dakikada. Müsabakalar intizam içinde cere yan etti. Yedi bine yakın seyirei gür zel bir spor günü geçirmiş “olmanın verdiği memnuniyetle dağıldı. İzmir Emlâk bankası memurları takımı İzmir (Akşam) — İş bankası sporcu memurlarından teşkil olunan tato bol takımı, bu hafta Emlâk ve Eytam ve Esnaf ve Ahali bankaları muhtelif takımile Alsancak spor sahasında bir futbol maçı yapmıştır. Banka memur- larının ve halkın yüksek elliküsile karşılanan bu maç 2-1 golle İş bankası ta. kımunın - gelebesile netipetenmiştir. k a