13 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

13 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

Sahife 15 —————— ; İstanbul irebirdir. / yançekapı $ ALin mEGÂTi Yalova Kaplıcalarında Mevcut hurda kurşun, demir, bakır ve teferruatile dinamo motör sa- tılığa çıkarıhnıştır. Talip olanların bu malzemeyi mahallinde görerek ve geç 19 Nisan 939 çarşamba gününe kadar Denizbank Yalova kaplıcalar müdürlüğüne müracaatları. ISTIRAP... Sonra ŞAYANI HAYRET TEDAYİ Kelimeler, bunu ifadeden acizdirler. Bay M. A. zevcesinin ne yaptığını bilmiyorum, di- ye anlatıyor. Yakılarınız olmadan sırt ağrısından son derece ıztırap çekiyordu. Nihayet ağrıyan ye- Te bir ALLCOCK yakısını koydu. Yaptığı ani TL Lp tesiri ve temin ettiği şayan hayret tedaviyi sözle ifade etmek gayri kabildir. Neden ağrısının acıklı darbelerine, veya siyatik ve iltihabı asabın saner- larına tahammül etmeli. Hemen bir dikenli ALLCOCK yakısile bu ıztıraplara nihayet veriniz. Bu yakı bütün ağnları defeder. Delikli ALLCOCK yakısı, ka- nin cereyanını tahrik .ağrıyan mafsallarda k temin eder. DELİKLİ ALLCOCK YAKISI. un terekkümünü men ve sükün Fiatı 27 1/2 kuruştur. SÜMER BANK Deri ve kundura sanayii Müessesesi Müdürlüğünden Fabrikamız mamulâtı kösele ve muhtelif derilerinin satış yeri 1935 se- nesindenberi İstanbulda Sirkecide Sansaryan hanının altındaki mağazada 1938 senesinin nihayetindenberi de Sirkecide Köprülü hana nakledilmiş ol. duğu ilân olunur. Edirne Belediye Riyasetinden: Edirne Belediye mezbahasında yapılacak olan 71832 lira 61 kuruş bedeli keşifli soğuk hava depo: ve buz fabrikası 45 gün müddetle kapalı zari usu- ıştır. Taliplerin şartname proje ve keşifnameyi İs- tanbul ve Edirne belediyesinde görebilirler. Ve 360 kuruş bedel mukabilinde Edirne belediyesinden tedarik edebilirler. İhale 25 nisan 939 tarihine mü- sâdif salı günü saat 15 te Edirne belediye encümeninde yapılacaktır. Talipler 2490 sayılı kanuna göre hazırlanmış teklif mektuplarını 24 Nisan 939 pazartesi günü saat 17 ye kadar belediye encümenine makbuz mukabili tevdi etmiş ola- caklardır. Bu saatten sonraki teklifler ve posta gecikmeleri muteber değil dir. (2390) Halk Maskeleri Satışı Türkiye Kızılay Cemiyeti Umumi Merkezinden: Cemiyetimiz tarafından sayın halkımızı zehirli gazlardan Korumak yaptırılan halk maskeleri satışa arzedilmiştir. Kâfi malümatı havi Prospektüslerile birlikte ayrı âyri Kutular için- de bulunan bu maskelerden edinmek istiyenlerin Ankarada Umumi ze, İstanbulda Yenipostane civarında Kızılay hanında Depo- Direktöriüğüne müracsttları rica olunur. Yukarıda yazılı salış yerlerinden perakende veya toptan ya bizzat içi inden parssımı göndermek suretile sipariş yapacaklara ambalâj a masarifi Cemiyetimize ait olmak üzere beher Maske altı liraya Prevantoryum - Sanatoryum direktörlüğünden Muvakkat Teminat Müessese teslimi tahmin Lira Kuruş Cinsi Fi, olunan Fiyat Adet Lira ra Kuruş (Komodin 0 8 160 (Dolap 7 Muhtelif 300 vu 25 (Masa 6 » 230 Sandalye 59 6 3 990 Müessesemiz için müfredatı yukarıda yazılı eşya pazarlıkla satın âlına- caktır, Pazarlık 14/4/939 tarihinde saat 14 de Cağaloğlunda Yüksek mektepler Muhasebeciliği binasında toplanacak komisyonda yapılacaktır. İsteklilerin eksiltme saatinden bir saat evveline kadar muvakkat teminat. larını sözü geçen muhasiplik veznesine yatırarak alacakları makbuz ve Ti- caret odası vesikalarile birlikte yukarıda yazılı gün ve saatte komisyona, ev- Saf ve şeraiti görmek istiyenlerin de müessese direktörlüğüne baş vurmaları. (2462) Gümrük ve tahliye işleri yaptırılacak SÜMER BANK umumi müdürlüğünden 1) Sivasta tesis edilecek çimento fabrikası için hariçten gelecek takriben 5,000 ton sikletindeki makinelerin Samsunda tahliye, gümrük- leme ve Sivasta sevki işleri bir müteahhiae ihale edilecektir. 2) Isteklilerin Ankarada Sümerbank umumi müdürlük ticaret ser- visine ve İstanbulda Sümerbank İstanbul şubesine müracaat ederek şartnameyi almaları lâzımdır 3) Kapalı zarf içinde verilecek tekliflerin nihayet 6 Mayıs 1939 ta- rihine kadar bankaya tevdii lâzımdır. İ v.Sa.a | Tüş 50 santim ilk teminatı Halk ziraati Meyva, çiçek, bağ, seb: ve kuşlara dair fi mat . Aylık mevsim zir Yazan: «Akşam» ziraat muharriri Profesör Şükrü Aker Bahçe meraklılarına ve alelu- mum ziraat işlerile uğraşanlara çok lüzumlu bir eserdir, Güzel resimlerle süslenmiş ve nefis bir şekilde basılmıştır. Piati (100) kuruş, Tevzi yeri: Hilmi Kitapevi. İzmirde yaplınlacak bir tayyare hangarı yeniden kapalı zarfla eksilt- meye konulmuştur. Tahmin bedeli 125135 lira 42 kuruştur. İlk teminatı 7607 llradır. Eksiltmesi 21/4/939 cu- ma günü saat 15 de Ankarada M. M. V. Sa. Al. Ko,da yapılacaktır. Keşit proje ve şarlnamesi 6 lira 26 kuruş mukabilinde Ankarada Ko. dan alınır. İsteklilerin 2400 sayılı kanu- nun 2,3 -cü maddelerinde yazı belgelerle birlikte ilk teminat ve tek- lif mektuplarını ihale saatinden bir saat evveline kadar Ankarada M. M. Ko. na vermeleri 4923» A Tekirdağ tümen birlikleri için 110 ton sığır eti kapalı zarf usulile eksilt- meye konulmuştur. Tahmin flatı beher kilosu 28 kuruştan tutarı 30800 lira ilk teminatı 2310 liradır. İhale günü 14/4/9399 cuma günü saat li de- dir. Şartnamesini her gün Tekirdağ 'Tüm satınalma Ko.da görebilirler. İsteklilerin belli gün ve saatte ve kanunun istediği vesikalarla birlikte Ko. muza müracaatları ve zarfların muâyyen saatten bir saat evveline kadar Ko, na vermiş bulunmaları. (17) < (2093) * Kirklareli garnizon birliklerinin ihtiyacı için 300,000 kilo sığıreti ka- palı zarfla eksiltmeye konulmuştur. Kilosunun muhammen fiatı 27 ku- «53183 Hradır, İhalesi 1/5/939 Pazartesi günü saat 16 dadır. İsteklilerin şart- İ namesini 500 kuruş mukabilinde Kırklarelinde Ko. dan alabilirler. 'Ta- iplerin kanunun 2, 3 üncü maddele- rindeki vesaikle teminat mektupları- ni belli gün ve Saatten en âz bir saat evveline kadar Kırklarelinde Tüm. Sa. Al, Ko, na vermeleri, M2, «2316 * Çorluya yakin bir mesafede dört adet cephanelik kapalı zarf usulile münakasaya (konmuştur. (İhalesi 28/4/939 Cuma günü saat 16da Çorluda Kor satınalma Ko. da yapı- lacaktır, İlk pey parası 1710 lira 25 kuruştur. Şartname, keşif ve projele- rini görmek isteyenler her gün Çor- Tuda kor satınalma Ko, na müracaat- Ja görebilirler. İstekliler kanunun 2, ve 3 üncü maddelerindeki belgelerile birlikte belli gün ve saatten bir saat evvel teklif mektuplarını Ko. na ver- miş bulunmaları. <Mil> «2373» Baker Ayakkahları Rahat ve sağlamdır. Bu ayakkabları almakla iktisad etmiş olacaksınız. Hali hazırda yerli ve ecnebi malı zengin çeşid- lerimiz vardır. Geliniz, görünüz ve İntihab ediniz. Dr. A. Asım Onur Ortaköy ŞiFA YURDU İstanbulun en güzel yerinde, geniş bir park içinde, konforu mükemmel belamı iyi, kadın ve erkek her türlü hastalıklara açık hastane. Doğum ve kadın ameliyatlarile fı- tık, apandisit, basur ve diğer ameliye- ler için çok ucuz hususi fiatler, Orta köy, tramvay yolu, Muallim Naci cad. 241 » 115. Telefon: 42221. SAÇ EKSİRİ Saçları besler, köklerini kuvvetlendirir, dökülmesini önler, kepekleri giderir. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ Beyoğlu — İstanbul ADEM iKTiDAR ve BELGEVŞEKLİĞİNE KARŞI İ HORMOBIN Tabletleri. Her eczanede arayınız. | (Posta kutusu 1255 Hormobin) Galata, İstanbul İnhisarlar U. Müdürlüğünden : 1 — Nümunesi mucibince 1258 adet tuz küreği mübayaa olunacaktır. IE — Muhammen bedeli 943,50 lira muvakkat teminatı 70,76 liradır. III — Eksiltme 20/4/939 perşembe günü saat 14 de Kabataşta levazım şubesindeki alım komsiyonunda yapılacaktır. Nümuneler her gün sözü geçen şubeden aknabilir. IV — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte # 7,5 güvenme paralarile mezkür komisyona gelmeleri (2234) * I — Şartname ve nümunesi mucibince 20,000 Kg. kalın kınnap kapalı zarf usulile mübayaa olunacaktır. TI — Muhammen bedeli 17,000 ve muvakkat teminatı 1275 liradır. III — Eksiltme 14/4/939 cuma günü saat 15 de Kabataşda levazım şube- si, müdüriyetindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartname ve nümuneler her gün sözü geçen şubeden parasız alı- V — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile © 7,5 güvenme para- sı makbuzunu ihtiva edecek kapalı zarfların eksiltme günü en geç saat 14 e kadar komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde verilmesi lâzımdır. (2015) — . Traş bıçakları elldi yumuşatır DER AAA ve yüzünüzü pâmtuk gibi yapar. Her yerde POKER ww ısrarla isteyiniz. Etibanktean Mühendis ve fen memuru aranıyor Bankamızın muhtelif madenlerindeki inşatta şantiye şefi olarak çalışmak üzere tecrübeli mühendislere ve bunların yânınde çalışacak tecrübeli inşaat fen memurlarına ihtiyacımız vardır. Talip olanların Ankarada Etibank Geneli Direktörlüğüne müracaatları, (1259) (2419)