13 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

13 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

te 135 Nis. 1939 AKŞAM Daimi fo 5 Beyoğlu Polonya caddesi Ferry Dasch. 14 — Teşvikiye Rüchan apartımanı, Masume Giz. 15 yükada R. Seçer. 16 — Üsküdar, Aziz Mahmüdefendi sokağı, Burhan. 17 — şu caddesi Kemalpaşa sokağı 18 Cevad Akgül. 18 — Beyoğlu, Metro han, R. Akçiz. 19 — Ankara Ev. kaf apartımanı kapı 2 No. 2 Hayrullah Gürkan. 20 — Üsküdar Körbakkal Hünnap sokağı 21 — Ankara erkek lisesi 1571 Ali Ulvi Çene. 22 — Pangaltı Çimen lar caddesi Uğur apartımanı 2. Yusuf Verim. 24 — Hulüsi Ergösteren. 25 — Ankara, Yenişehir Dik. men caddesi 13 mühendis Muhiddin Aran. to$raf müsabakamızın 1 nisan 939 (son) seçiminde 2 şer lira kazanan 15 eser 11 — Haliç Feneri Kırkbasamak s0» kağı 13 İlhami Kaynak, 12 — Galata general hüm 4-8 Cevdet "Tevfik, 13 — — Bü. Şehzadebaşı Ağayoku- 10 Nuri, sokdiğı 136 Fenerci. 23 — Işık- (Arkası var) Dikkat: Hediye kazananların pazardan maada hergün saat 14 den 17 ye kadar Akşam idare müdürlüğüne müracaat ederek eserlerinin (Negatif)lerini gösterip hediyelerini almaları rica olunur. Edirne eskieserleriseven- #an veliahdinin ler kurumunun kongresi Kongrede umum müfettiş general Kâzım Dirik ve şehrin bütün münevverleri bulundular 'Eİ Edirnede eski eserleri sevenler kurumunun toplantısına iştirak edenler Edirne (Akşam) yüresi eski eserle nun Kongresi gen «Edirne ve enler kurumu; era başkanlığı altında toplandı. Şehrin b zir bulunduğu icraat ve hesab raporları ittifakla kabul edilmiş ve (12) kişilik yeni ida- Te heyeti seçilmiştir. Bu sıtada mille- timize bu kadar gür ve geniş'bir kül- tür hareketi yaratan ve yaşatan ebe- di Şef Atatürkle milli Şef İnönüne köngre üyeleri bir dakika ayakta dur- mak suretile minnet ve tazimlerini izhar etmişlerdir. Bundan sonra kurumun 3 senede Trakyadaki tarihi eserlerin imar ve ihyasına delâlet ettiği büyük ve kü- çük antikitelerin, kurulmuş olan çok kıymetli eserlerle rafya müzesinin tirilmiş ve kon; yeni idare hi Vekâleti ile va donanmış etni kıymeti teba; dağıldıktan sonra M ar umum h lüğünün ve kuluma para yardımında bulunan bölge vilâyetleri umumi meclisi ve Belediyelerinin bu yakın Kâzım Diriğin | alâkaları » lanmıştır net ve şükranla karşi- Müzakereler sırasında müzenin İl- mi bir surette tasnifine, Edirnede açık bir müze kurulmasına, bunlar için gereken bir mütehassısın getirtilme- sine-karar verilmiş ve Turing klüple elele verilerek çalışmağa ve gelecek | üç yıllık mesaisi üzerinde uzun boy- | | | lu konuşmalar yapılarak yeni idare heyetine direktifler verilmiştir. Bu arada Edirnenin büyük tarih ve kültür kaynağı olan sinesine ve | bütün Trakyanın bünyesine şeref veren eserlerden ötürü kongre, ayri- ca general Kâzım Diriğe de teşekkür etmiş ve kongre dağıldıktan sonra ye- ni idare heyeti aralarında iş bölümü yapmışlardır. Manisa vali vekilliği Manisa (Akşam) — Manisa valisi B. Osman Şahinbaş Edirne mebuslu- guna — seçilmesi üzerine valiliğe B. Refik Noyan vekâleten tayin edil- miş ve Ankara ekspresile şehrimize | gelerek yeni vazifesine başlamıştır. | lanmış deriler, kebbat, Trabzon hur- İ mâsı, mozayık döşeme plâkları, şişe | | Ayancikiliiizği ikiicevisileii düğünü Fransız heyeti tayyare ile yola çıktı Paris 12 (A'A.) — İran vellahdinin izdivacı merasimine iştirak edecek olan ve general Weygand'ın riyaseti altında bulunan resmi Fransız heye- | ti, dün akşam Marsilyaya hareket et- miştir. İçinde bilhassa B. Becg de Fow- güieres ve B, Nassignon da bulunan heyet, tayyare ile Marignane'dan 'Tu- nusa, oradan Bağdada ve oradan da | trenle Tahrana gidecektir. | Polonyanin İran veliahdına I düğün hediyesi Varşova 12 (A.A.) — Relsicümhu- run yaveri yüzbaşı Krynski, Moscicki- nin İran veliahdi Mehmed Riza Peh- levi'ye düğün hediyesi olarak gönder- , Polonyada yapılmış üç kişilik İr turizm tayyar ile Varşovadan Tahrana harekte etmiştir. Hatay mahsulât ve mamulâtı | listesi | Ankara 12 (Akşam) — Hatay mah- | sulât ve mamülâtını ihtiva eden 1is- | teye aşağıdaki maddelerin ilâvesi Ha- tay Vekiller Heyetince kararlaştırı mış ve keyfiyet hükümetimize bildi- | rilmiştir: | Turunç, ağaçkavunu, havuç, man- da, sığır, keçi, koyun, ham ve tabak- | ile mamül gazoz, sisam, alıc, ünnap. | bir dileği Ayancık (Akşam) — Halkevi mev- cud çalışma kollarına ilâveten bir de kurslar kolu açmıştır. Burada halka verilen lisan dersleri hususunda Zin- | gal şirketindeki kıymetli elemanlar. | istifade edilmektedir. Almanca | 42, £ 37 üz suna yazıl- miştir Ayancık halkının Halkevi reisinden bir dileği de elde bulunan 1.850 lira- hk sinema makinesinin biran evvel faaliyete geçirilmesidir. Başvekil B. Refik Saydamın mecliste Kabinenin programımı okuduğunu ve ittifakla itimad reyi aldığını yazmıştık. Yukandaki resimlerde Başvekfi Kabinenin programını okurken, Başvekli ile Vekiller hatiplerin nutuklarını dinlerken görünüyor. Alttaki resimden sağdan sola doğru Başvekil, Nafia, Gümrük ve İnhisarlar, İktısad, Sıhhat ve İçtimai Müavenet, Ticaret, Adliye Vekilleri ve müzakerati takip eden Meclis Reisi görünüyor. Madam Pittard'ın konferansı! Madam Pittard bugün, saat 165 da Çapa kız mektebinde (Jan Jak Russo) mevzuu etrafında bir konfe- rans verecektir. Yeni bir süt damlası binası yapılacak Barbaros türbesi etrafının plân mu ince tanzimi $u a bu sa- hada bir de Bakımevi) binası tarılmıştır. »euk (süt dam Jimnastik kursu açıldı Açılacak çocuk bahçelerinde tat- bik edilecek terbiyevi oyun ve Şimnas- tikler için bu bahçelerde vazife göre cek muallimlere İstanbul kız Msesin- de bir kurs açılmıştır. Bu kurs bir ay devâm edecektir. İstanbul toprak mahsulleri sergisi İstanbulda toprak mahsullerine mahsus olarak bu sene bir sergi açıl- ması kararlaştırılmaştar,