17 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

17 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

TT Nisan 1939 AKŞAM Holivudda mesud bir çift Lily Damitanın, Errolun bir dans talebini reddetmesi evlenmelerine ve mesud olmalarına müncer oldu Sinema yıldızları arasındaki aşk im iivaçları pek kısa bir zaman sürerler ye ekseriyetle boşanma ile neticelenir. er, Bu sebepten dolayı, sinema yık dızları arasında sağlam bir evlilik ba» Kı mevcud olabileceğine inananlar pek azdır. Evlenme ile boşanma ara” sında mekik dokuyan sinema yıldız- larının bu ruhi hâleti neden ileri ge liyor? Bazıları bunu, Amerikanizme, yeni skandal gürültüsile reklâm yar Parak efkârı umumiyenin dikkat na“ sarlarını yıldızlar üzerinde mütekâ- sif tutmak gayesine, bazıları da, yık dızların yaşadıkları hayatın tesirle- «ine atfederler. Bu son mütalâada bulunanlara gös we, yıldızların stüdyolarda, makiyaj içinde kendilerini göstermek, şöhret kazanmak hırsı drasında geçirdikleri hayat, onlarda evlilik hissiyatının kökleşmesine imkân bırakmıyor ve bu Sebeplen dolayı izdivaçlar, pek nz sü“ rüyor, Bundan başka, kadın olsun, erkeği olsun, yıldızların o kadar çılgın tak- dirkârları var,her gün o derece ateşli tezahürlere hedef oluyorlar ki, hafta» da birkaç bin aşk mektubu alan yıl- dızlar var, Bü muvaffakıyet ve şöhre- #in sarhoşluğu arasında büyüyen hod- binlik hissi, onlarda başkalarına kar- gi devamlı bir his ve rabıta beslemele- rine mani oluyor. #hmal etmeleri pek garip bir tezad tep” kil edet. Maamafih, sinema yıldızları arş sında bazı istisnalar da yok değildir. “Tanınmış Fransız muharrirlerinden madam Suzan Şandal, sinema yıldış- ları arasında ebedi bir aşk izdivacı ba» dile, sımsıkı bağlanmış bir çift bulk muştur. Bu çifti Erol Fiyn İle Lily Damita teşkil ederler. Bunların ey lenmeleri şöyle olmuştur: Bunlar, ili defa Pariste büyük bir eğlence yerin- de tanışmışlardır. Sinemaya intisap etemezden evvel Afrika ormanlarından vahşi hayvan» lar avcılığı ve elmas arayıcılığı yap mış olan Errol Fiyn, kadınları teshir etmek hususundaki kudretindeno kadar emin idi ki, 48 saat içinde Li 1y'ye kendisini sevdireceğine dair bar un dostlarile bahse tutuşmuştu. Fakaf devend vücudlu Errol bu sözünü ye rine getirememiş, inkisara uğramış- ta. Errol Fiyn, bu ademi muvaffakıye- tine hırslanarak Hollivuta dönerken Lily ile beraber, seyahat etmeği ve bu sayede artisti teshir etmeği kararlaş- tardı. Fakat bu tasavrurunda da inki- sara uğradı. Beraberce seyahat ettik. ileri büyük Transatlantikte Lily'nin etrafını bir sürü perestişkârlar san mmıştı, Errol'a projesini tahakkuk et- tirmeğe imkân vermiyorlardı, Errol, bu perestişkârlar taburu ara» sında bir gün artiste yaklaşarak be- raberce dansetmeği teklif ettiği 2 man, Lily gülümsiyerek: — Beni mazur görünüz, çok yor- gunum, on dakika sonra geliniz, ce yabını vermiştir. On dakika sonra Erol, eğilerek yıl nz dansa kaldırmak istediği zaman, Aüiy, canı sıkılmış bir vaziyetei — Hâlâ yorgunum, on dakika sonra iakrar geliniz... sözlerila başından savmıştı, Fakat Errol, bu istiskalden sonra İzzeti nefsi yaralanarak artistin yar kına bir daha uğramamıştı. Hollivuta, €öndükten sonra suarelerde ve diğer eğlence yerlerinde Lily ile yüz yüze gelmemek için ondan uzak durmağa dikkat ediyordu. Bu sıralarda Erol Fiyn, Hollivutta iyük bir şöhret kazanmağa başlar Muşta. Lily, Errola rasladıkça, Ona talırikâmiz nazarlar fırlatıyor, dansa duvet edilmek ümidile sık sık yanın- dan geçiyordu. Fakat Erol, artisti dansa davet etmek şöyle dursun, tek *öz bile söylemiyordu. Şimdi hiddetlenmek, Arası Lily'ye gelmişti, hırslanmak Mesut birbirine bağlı iki yıldız Lüy Damita ve Errol Fiyn Hollivulla aşk maceraları uzun müddet gizli kalamaz. Diğer artistler, yekdiğerine karşı dargın duran iki ar. tistin, başka yıldızlarla aşk rabıtası tesis etmekten çekindiklerini, biribi- rini çılgınca sevdiklerini sezmişlerdi. İnad ve benlik, birleşmelerine mani İki tarafın dostları, onları barıştır Tarsusta balkevi köy v vw mahal gezilerine başlandı giderilmiştir. 937 şubatında açılmış olan evi mak için muvaffakıyetsizlikle neti: zanna inçe Sryinee hüşikemmgiar> dı. Fakat iki taraf, izzeti nefsini ve benliğini koruyordu. İki âşık arasında temas, otomatik ve başkasının müdahalesi olmaksızın vuku bulmalı idi, Bir sabah Errol evin- de çayını içerken telefon zili çaldı. Artist âhizeyi eline aldı: — Allo, allo, Ben Lily Damita'yım; bugün öğleden sonra sizi evimde çay içmeğe davet ediyorum. Bu ricamı redetmiyeceksiniz, değil mi? Başbaşa bulunacağız... demişti, Errol, mağrur bir eda İle cevap verdi; — Çok teşekkür ederim, fakat çok yorgunum, Yarın sabah bana tekrar telefon ediniz. Erol, bu red cevabile, erkeklik gu- rurunu okşamış, İntikamını almıştı. Fakat, âhizeyi elinden bıraktığı 2 man bu daveti reddettiğinden, kendi kendisine fena halde kızmıştı. Bu ha- Teketi erkekliğe yakışmazdı. Sonra da Liy'yi çıldırasıya seviyordu. Bu reddi Me sevgilislle başbaşa kalmak fırsatı- nı ahmakça kaçırmıştı. Biraz sonra-kendisini ziyarete ge- len samimi bir dostuna derd yandı. Arkadaşı: — Merak etme! Kadınlar zannetti- Ein kadar budala değillerdir. Lily se- yiyor. Bu çocukça hakaretine aldırmı- yacak, seni tekrar arıyacak... diye tes- kin etti. Filhakika ertesi sabah arkadaşının dediği gibi oldu. Telefon tekrar çaldı. Erol, çılgın gibi âhizeye yapıştı. Kal- bi yerinden kopacak derecede şiddet- le çarpıyordu. Telefon telinin öbür ucundan İnee'bir kadın sesi duyuldu; — Alo, allö, ben Lily'yim, Umarım ki, yorgunluğunuz geçmiştir. Sizi bu- gün evime davet ediyorum, Errol, başka bir ricaya mahal bı- Takmaksızın, Bu daveti menurüyetle kabul etti; İki-artist bir ay sonra ev- lenmişler, baldiylarını Pasifik Okya- nusunun-ekzotik adalarmda geçirmek için seyahate çıkmışlardır. İki artist evleneli dört sene oluyor, karşılıklı sevgi ve aşklarını hiçbir kara bulut gölgelememiştir. Bu hal, Hollivuttaki aşk ve izdiyaçlar için vakıa garip görünür, Fakat hakikat budur. Karı koca, bu saadet ve bağlı- lığı ölünceye kadar devam ettirecek- lerine, ve hayatta biribirine dayana- rak ve güvenerek beraber yürüyecek» lerine and içiyorlar, İzmir mektupları İzmir Fuarı için bir broşör bastırılıyor Bu sene Fuarda teşhirden ziyade satışa ehemmiyet verileceği anlaşı İzmir (Akşam) — 9 uncu İzmir fua-| rının afişleri bastırılmış ve fuar ko. | mitesi tarafından her tarafa gönde- rilmeğe başlanmıştır. Afiş, çok güzel olmuştur. Broşür de, yakında tabet- tirilecektir. Bu seneki fuar 420000 mtere karelik bir saha üzerinde ku- rulacaktır. Şimdiye kadar fuar komi. tesine müracatla paviyon ve paviyon yeri alan müesseselerden çoğu ecne- bi müesseselerdir. Bunların mühim bir kısmını oto- mobil, kamyon, dikiş makinesi, yazı teşhiri için Türkiye Ticaret odaları paviyonunda yer ayrılmıştır. Ayna ve zücaciye levazımı, yerli bıçak, ka şık, çatal, cevizden mamul el işleri, çocuk oyuncakları, çini işleri, fildişi, kehribar mamulâtı, oyun alâtı, ha- 4, ipek mamulâtı, yerli bavul, çanta- lar, yerli maden kömürlerimiz, ku. yumculuk işleri, kitap ve kırtasiye, kösele, ham deri, manifatura, me. yan balı ve meyan kökü ihracat mah- sullerimiz, mobilye, tıbbi müstahza. rat ve ıtriyat, otomobil lâstikleri, rad- yo, Egenin en mühim İstihsalâlın. dan urgan ve ip, suyun kirecini tasfiye eden cihazlar, soğuk hava do- lapları, şapka, şeker, çikolata, sabun, teşhir ve satışı için şimdiye kadar iki yüze yakın paviyon kiralanmışlar. Sinema majzemesi, amplifikatör, ba- harat, yün mensucalı teşhir ve satışı da bu sene fuarda geniş mikyasta ya- pılacaktır, Fuarı görmek üzere İzmire * gele- ceklerin her türlü istirahat ve eğlen. cesini temin için şimdiden belediye. ce Tâzımgelen tedbirler alınmaktadır. Yabancı memleketler eşyasının, fu- arın açık bulunduğu müddet zarfın. da ne gibi esaslar dahilinde memle- kete ithal edileceği hakkında Ve- killer Heyetince ittihaz olunan karar şehrimizdeki alâkadarlara gelmiştir. Teşhir edilmek üzere İzmire getirile cek ve fuarın devamı müddetince sa. tılacak mallar memlekete 5 temmuz 937 tarihli ve 2-7005 sayılı kararma. me hükümleri dairesinde İthal olu. nacaktır. Mezkür 5 temmuz 937 ta- Yihli kararname hükümlerine naza- ran memlekete ithali caiz olmayan aktadır memlekete sokulmayacaktır. Fuarda bizzat veya namına hareke te salâhiyetli yerli bir firma tarafım. dan temsil edilmek suretile iştirak eden ecnebi firmalar tarafından yu- karıdaki şartlara riayet edilerek ve fuar talimatnamesinde yanlı esasla- Tâ uygun olarak teşhirden sonra mem, Tekete ithal olunacak mallar bedeline hasredilmek üzere ticari ihtiyaçlar meyanında yüz bin Türk liralık ser- bes dövizin 939 İzmir enternasyonal fuarına tahsisi kabul edilmiştir. Bu serbes döviz, teşhirtilerin iştirak de- ss mi ve teşhir ettikleri malla- rın ve mahı ine e fuar komitesi kararı o hükümet ko- miserinin tasdiki üzerine -İstisnalar haricinde. beher teşhirci için en çok iki bin 'Türk lirasını geçmemek üze- re taksim ve tevzi edilecektir. Serbes döviz taksim ve tevzlatın. dan Türkiye cümhuriyeti Merkes bankasındaki kliring hesaplarına na- zaran alacaklı bulunduğumuz mem- leketler menşeli mallar, aramızdaki kliring ve benzeri anlaşmalarında sergi ve panayırlarda teşhir edilecek ve satılacak mallar bedellerinin tarih sirası haricinde serbesce tesviye edi. leceğine dair umumi hüküm ihtiva eden memleketler menşeli mallar ve- ya böyle bir hükmü ihtiva etmekle beraber bunun için muayyen bir mik- tar tasrih edilmiş ise bu memleketler menşeli malların bu miktar dahilin- de kalan kısımları istifade edemezler. Yunanistandan gelecek mübadiller İzmir futrma Yunanistandan xi. yaret maksadile gelecek mübadillere geçen sene olduğu gibi bu senede Türkiye sefaret ve konsoloslukların. inşaatına kişi alacak büyüklükte olacaktır. Yeni otobüsler Belediye, fuar mevsimine kadar Almanyada bir firmadan (25) yeni ———— di. İrtegün çok alkışlanmışlardır. Ceyhan Halkevi temsil kolu azaları Ceyhan (Akşam) — Ceyhan Halkevi temsil kolu tam bir kadro ile Müsahip- adenin GPermanlı deli hasretleri) piyesini temsil etmiş ve muvaffakıyetle ba- Bu arada bilhassa Boyson tolünü alan Veli Ge Rakım rolünü alan Burhan e SR el en e a ir Ay gibi kısa bir zamanda Oç temsil verilmişti. Kozanoğlu, Uzün Ana. ve Bunama Geli haneoliarin ŞEN SR MEAL