19 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

19 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

Şarlo 50 50 yaşında Artist ilk ilk defa olarak sözlü film çeviriyor Meşhur sinema artisti Şarlo bu içinde ellinci yıldönümünü kutlamıştır. Bu münasebetle Holli- vutta hemen bütün stüdyolarda me- yapılmıştır. Şarlo 16 nisan 1889 da Londranın fakir o mahallelerinden biri olan Whitechapel'de doğmuştur. Anası ve babası panayırlarda çalışan tiyatro- larda artisttiler. Pel para kaza. mahrumiyet içinde nırlar ve büyük yaşında iken bâ- sini ve iki kar- ). büyüt- si annelerine İsabet ediyor- kuvvetile çâ- yiyecek tedariki n uğraşıyordu rlo henüz pek küçükken kendi- e hayret edilecek bir taklid ka r. Küçük çocuk önüne gelen herkesin yürüyüşünü, söz. söyleyişini, sesini mükemmel şu- Bunu gören | rette taklid ediyordu. ıştır. Şarlo bu & kçe Şarlo te- a iken mü- r. Yaşının | ne rağmen bir tiyatro | sı kendisini angaje edefek | gezdirmeğe o başlamıştır. » bu tiyatroda ça- deşi Sidney likte Fred Carro kumpanyasına gir- miştir. bu kumpanya ile bütün Pariste (o Folies e de oynamışt rlo 1910 senesinde Amerikaya Amerikada çok beğenilmiş ve hemen her tarafı gezmiştir. Bİr İngiltereye dönmüş ve 2 de tekrar Amerikaya gitmiştir. İşte bu sırada kendisine ayda 600 do- Jar ücretle filim çevirmek teklif edil- miştir. Şarlonun ilk filimleri o kâ- dar çok nazarı dikkati çekmemiştir. Ancak Şarlo bildiğimiz meşhur kıya- fetini aldıktan sonra ehemmiyet ka- zanmıştır. Şarlo umumi harpten sonra en güzel filimlerini çevirmiştir. 922 de Artistler ittihadı şirketini vücude ge tirmiş ve yeniden bir çok filimler çe- virmiştir. Bunlar arasında «Altına Hücum», «At Cambazh «Şeh- rin Işıkları> ye nihay: lar» vardır. Şario şimdi «Diktatör» adında söz Tü bir filim çevirmeğe başlanıştır. Artist yakın zamana kadar sözlü fili- min şiddetle aleyhdarı idi. Şimdi sözlü filim çevirmeğe başlaması ehemmiyetle karşılanmıştır. Şarlö çok iyi kalbli bir insandır. Fakat hayatında hiç bir zaman ta- maâmile mesud olmamıştır. Çalışma- sı kendisine mahsus bir tarzdadır. Bazan haftalarca, hattâ aylarca ça» hışmaz; bazan da gece gündüz dur- maâdan çalışır. Sinema haberleri 4 Marlene Dietrich yakında Holli- vutta son filimini çevirecek ve sonra | Fransaya dönecektir. Bu filimi Joseph von Sternberg idare edecektir. Hatır- lardadır ki Marlene, şöhret kazanma- sına sebeb olan Mavi Melek filimini Sternberg'in idaresi altında çevirmiş, Amerikaya gititkten sonra hep ayni sahne vazii ile çalışmıştı. Ancak iki #enedenberi başka sahne vazilerinin idaresi altında çalışıyordu. Marlene Amerikada ilk filimini Sternberg ile yaptığı gibi son filimini de gene onunla yapmak istemesidir. * Hollivutta Valentino'nun baya tına dair bir filim çevrilmesine baş- lanmıştır. * Mikeyi yapan Walt Disney yeni bir filim hazırlamktadır. Bu filimde meşhur orkestra şefi Stokovski'nin jestleri taklid edilecektir, isini müzikhollerde © »mesi için yardım bİr. | masenananassnananasans! eter ererpperer beni ile asıl un Bir Ingiliz mebusu, Henri Garat | yüzünden karısından ayrılıyor Kadının üç milyon ; İngiliz lirası serveti vardır. Kadının Garat'yı sevdiği bildiriliyor İngiltere Avam kamarasının mü- hafazakârler fırkası mebuslarından yüzbaşı - A. 8. Cunningham - Reld, İ karısı Clariss aleyhine boşanma da vası açmıştır. Bu davada meşhur Fransız sinema ârtisti Henri Gara$ boşanma sebebi olarak gösterilmek- tedir. Bayan Clariss geçen senedenberi kocasından ayrı yaşamakta ve men sub olduğu Ashley ailesinin ismini taşımakta idi. Evlenmeden evvel s6 nede 70 bin İngiliz lirası varidatı ol- duğu söylenen bayan Clariss, İngiliz lordlarından Mound Templ'in kızk dır. Lordun 6 milyon İngiliz liralık servetini “hemşiresi “Lady Mount- battan ile taksim edeceği için bayan Clariss 3 milyon İngiliz irak bir servete konacaktır. Yüzbaşı Cum ningham'la mayıs 1927 de evlendiği zaman 19 yaşında idi ve mahkeme. nin vesayeti altında bulunuyordu. Yüzbaşı Cunningham geçen sene martta karısı aleyhine bir dava aç” rak aralarındaki mali vaziyetin ta yinini istemiş, fakat bu dava mah- keme tarafından talik olunmuştu. Bayan Clariss de bunun Üzerine üilesinin ismini taşımağa başlamıştı. Kadının yüzbaşi Cunningham'dan İki oğlu dünyaya gelmiştir. Henri Garat tanınmış Fransız ar- tistlerindendir. Evvelce müzik hol- lerde çalışmıştı. Bir müddet İngilte- rede de sahne artistliği yapmıştı. Bir kaç sene evvel bir İngiliz dans kızı ile evlenmiş, geçende ayrılmıştı. Yukarda bayan Clariss, Ashley aşağıda kocası ve Henri Garat Tahran günleri bayram yaşıyor Veliahd ile Prensesin istikbali - Askerlerimize yapılan tezahürat Tahran 18 (A.A) — İran impara- toriçesi ile Mısır kıraliçesini, İran veliahdini, prenses Fevziyeyi, Mısır ve İran prensesleri ile maiyetlerini hami! bulunan hususi tren dün saat 18,15 de Tahran garına varmıştır. gar, zengin bir surette donatılmıştı. Mısır kırallık ailesini karşlamak üze- re Şehinşah hazretleri, hükümet Aâza- sı, daireler erkânı, yüksek rütbeli sa- bitler de garda bulunuyorlardı. Tren durduğu saman her taraftan şevk ve heyecan sesleri yükseldi. Bir taraftan Şehinşah, misafirleri- ne hoş geldiniz derken, diğer taraftan da muzika Mısır ve İran milli marşla» rını çalıyor, 21 pare top atılıyor, tay- yareler uçuyor ve müthiş bir alkış ve İ yaşa sesleri göklere çıkıyordu. Küçük bir istirahatten sonra, oto- mobil alayı yüz binlerce halkın tav- sifi imkânsız tezahüratı arasında ga- rı terketti, Yolun Iki tarafını tutan talebe ve izciler, ellerinde çiçek ve bü- ketler olduğu halde Şehinşaha sonsuz seviçlerini ifade ediyorlardı. Şehinşah ve asil misafirleri çok gü- zel açık otomobiller içinde yavaş yâ- yaş ilerlemekte ve 10 kilometre ka- dar uzayan bütün yol üzerinde çiçek- ler ve seviçten çıldıran halkın teza- hüratı ile Alay saat 16,15 de Gülüstan sara- yının bahçesine giriyordu. Mısır kıra- Hçesi ile prenseslerin fkametine, 'Tahranın en tarihi saraylarından bi- ri olan «Gülüstan, tahsis edilmiştir. Heyetimizin muvasalatı Tahran 18 (A.A.) — Anadolu ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor: Dün, Tahran için bir mili sevinş günü oldu. Üzerinde Mısır ve İran bayrakları ahietikli bir şekilde dalga- lanan binlerce takın süslendiği şehir, bugün güzel prenses Fevsiyeyi karşı- ladı, Türkiye - İran dostluk tarihine altın harflerle kaydedilen bu mesuğ gün, majeste Şehinşah ile Ebedi Şe- fimiz tarafından kardeşlik yolunun çizildiği tarihi yaşıyan ve Türk müf. rezesinin kardeş İran payıtahlına muvasalatında hazır bulunmak sha- detine eren bizler için unutulmaz bir hatıra olarak kalacaktır, Bir İran müfrezesinin 'Türk kardeş- lerini beklediği Pehlevi caddesinin methali ve civarı kalabalık bir balk kütlesi lie dalu idi, Türk heyeti de mihmandarları İle birlikte hazır bü- İ tunuyordu. Saat 18 de otokarlar birkaç yüz metre uzakta durdular, Türk asker- leri indiler ve başta bayrak ve muzi- kaları olduğu halde İranlı kardeşle- rini selâmlıyarak geçtiler. Şimdi iki şanlı kardeş ordunun mümessilleri karşı karşıya dizilmiş iki bando ta- rafından çalınan iki milli marşı din- Myorlar, iki albay hararetle birbirle- rinin ellerini sıkıyorlar ve halk sü- Tekle alkışlıyorlar, Bundan sonra, önlerinde albay Ka- yabali ve İranlı albay Arfa bulunan 'Türk müfrezesi halkın samimi teza- hüratı arasında Tahran sokaklarını geçerek ikametine tahsis edilen harb okuluna gitmiştir. Tahran 18 (A.A.) — Türkiye büyük elçisi dün akşam Türk heyeti şerefi- ne hususi bir akşam ziyafeti vermiş- tir. Çinin içerilerinde yeni bir kuvvet Amerikaya ya giden Çin Hari- ciye bürosu reisinin sözleri Los Angeles 18 (A.A.) — Kuomin- tang Hariciye bürosu reisi Hsaochisan, Vaşingtona giderken buraya uğramış- tır. Mumaileyh hükümeti tarafından burada bir vazife ifasına memur edil- miştir. Hsaochisan yeni Çinin cüzütamla- rıni memleketin-içine doğru sevketti. Bini söylemiş ve demşitir ki: «Bütün insan kuvvetlerimizle mali- yemizi memleketin içine naklettik. Harpten evvel Çin bütün gayretlerini büyük limanlarında temerküz ettir. mekte idi. Memleketin içi mâden ve gi. raatçe zengindir. Denizden uzak ova» İsrda, bir taraftan Japonlara mukave- met etmekle beraber diğer taraftan da yeni bir millet vücude getiriyoruz.» Hsaochisan'a göre Çin, Japonyayı mağlüp ettiği takdirde Almanya ve İtalyanın dünyaya hâkim olmak ümid. leri suya düşecektir. Mumaileyh, Vaşingtonda vazifesini yaptıktan sonra Çin-Amerikân grup- Kanlı muharebeden sonra Hongkong 18 (A.A) — Çin kuvvet- leri dün Japonlar için çok vahim olan kanlı bir muharebden sonra Buüa- Filistin meselesi Yahudiler ili tekli. fini reddediyorlar Kudüs 18 (A.A.) — Yahudi partisi yaptığı gizli bir toplantı sonunda neş- rettiği tebliğde İngilterenin Filistin meselesini hal için Londra konferan. sında yaptığı teklifleri katiyen ved. detmekte ve Pilistinde Yahudi yurdu- nun müdafaası için bütün dünya Ya- hüdilerine müracaat eylemekiedir. Yahudi muhacir taşıyan bir Yunan yelkenlisi meydana dı Hayfa 18 (A.A.) — Yahudi muha- cirlerini gizli olarak taşıyan Yunan yelkenlisinin İngiliz tayyareleri tara- fından meydana çıkarıldığı tasrih edil. mektedir. Muhalif rüzgârlar, geminin limana girmesini geciktirmiştir. Birçok vesaik bulundu Kudüs 18 (A.A.) — Nablusun şi- malinde bir mağazada asilerin ku- manda heyetine ai dosyalar bulun. muştur. Bunjarın arasında bilhassa asi mahkemelerinin faaliyetine ait evrak yapılan hareketler hakkında raporlar ve asi kuvvetleri efradının Msteleri bulunduğu görülmüştür, Polonyada birlik Katoviç 18 (A.A.) — Polonya Silez- yasının bütün mesleki sendikalarile âmele ve mâmur teşekkülleri müşte. Tek bir beyahnâme neşrederek haliha- zırdaki vaziyetin bütün işçilere istis. nal vazifeler tahmil ettiğini tebarüz eb tirmişlerdir. Binaenaleyh Silezya işçi- İtalya Harbiye bütçesine zam Roma 18 (A.A) — Resmi gazetede neşredilen bir kararname Me kara ordusunun muharebe (kabiliyetini arttırmak üzede 1938 . 1939 senesin- den itibaren 10 sene müddetle Har- biye Nezaretinin bütçesine 500 mil yon Jliretlik munzam tahsisat veril miştir. eri her türlü dahili kavgalardan ve Bir komite ihtlâfı meseleleri halle decektir. Bohemya ve Moravyada Al- man garnizonlari Berlin 18 (A.A) — Almanyanın Bohemya ve Moravya protektorasının Aâskeri müdafaasını deruhde ettiğine du kumandanı general von Bravo hitseh, protektoranın bazı merkezle rinde Alman garnizonları tesisini en» retmiştir. meme in ime anin