20 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

20 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

ye Nazırını kabul etti B. Gafenco, Hitler idaresinde Almanyadaki muazzam eserlerden takdirle bahsetti Berlin 19 (A.A.) — Gafenco bu Sar bah meçhul askerin mezarına bir çe- lenk koymuştur. Öğle zamanı mu- Teaileyh von Ribbentrop'un huzuru ge Hitler tarafından kabul edilmiştir. Mülâkattan sonra Almanya v6 Romanya Hariciye Nazırları öğle ye- meğini birlikte yemişlerdir. Öğleden sonra B. Gafenco Rudolf Hess'i ziyaret edecek müteakiben von Ribbentrop ile görüşecektir. Berlin 19 (A.A) — Ziyalette von Ribbentrop'un nutkuna cevab veren B. Gafenco, Almanyaya olan itimadı ve ili memleket arasında en iyi anla- Yış lüzumunu kaydeyledikten sonra ve işaret eylemiştir. B. Gafenco, Hitler idaresinde Al manyayı yenileyen muazzam eserle- rİn. kıymetini takdirle yadetmiştir. B. Gafenco Londraya gidecek Tondra 19 — Romanya Hariciye Nazırı B. Gafenco 22 Nisanda Lon- draya gelecektir, Romanya Hariciye Nazırı Başvekil B. Chamberlain ve Hariciye Nazırı Lord Halifax ile gö- rTüşecektir. Bu mülâkattan evvel Moskovada İngilterenin Moskova se- flir B. Seeds ile B. Litvinof arasında cereyan eden müzakerelere dair yeni haberler alınacağı diplomatik mahfil- lerde ümid edilmektedir. İngilterenin Moskova sefiri, üçüncü defa olarak B. Litvinofla görüşmüştür. Türk - Alman Ingiltere - Romanya dostluk münasebatı ticari görüşmeler Von Papenin Ankara elçili- ğine tayini bu dostluğun de- yamına verilen «Von “Papen Ankaraya Almanya- ın elçisi olarak gidiyor. Von Papen "Türkiyeyi çok iyi tanır, bu tanıması bir turist sıfatile değil büyük harpte 'Türk milletile teşriki mesai etmiş olan bir adam sıfatiledir. 1917 de binbaşı olan von Papen, general von Sandersin kumandası altında bulu- nan dördüncü Türk ordusunun erkânı harbiye relsliğini yapmıştı. Von Papen'in şimdi Ankaraya gön- derilmesi, Hitlerin genç Almanya ile genç Türkiye arasında dostluk mü- masebetlerinin devamına ne derece büyük bir ehemmiyet verdiğini isbat eder, İngiliz ticaret beyeti 24 Londra 19 (A.A) — İngiltere hü- kânını verecek tedbirleri araştıracak- tir. İngiliz heyeti, 24 mayısta Bükreşte bulunacaktır, İtalyanın 938-939 askeri tahsisatı —31 mayıs 939 da Ordu: 438 milyon, donanma: 20 milyon, hava kuvvetleri: 114 milyon. Paris vapurundaki| Hollanda ve Isveçie yangın tahkikatı müdafaa tedbirleri Yangının kaza mı, yoksa |Hollanda hava müdafaası kasten mi olduğu henüz anlaşılamadı Paris 20 — Paris 5 vapurunda yan gın tahkikatı müşkülâtla ilerilemek- tedir, Emniyet umumiye müdürü Pa- ris vapuruna karşı bir sulkasd yapıla» cağını iki gün evvel kendisine habep verilmiş olduğunu tekzip etmiştir. Yal» Eının kaza eseri olması ihtimali var» dır. Fakat Seine valisi vapurun bir #uikasda kurban gittiği fikrindedir, Ş vapurun çamaşırhanesinin yak “amala ayni zamanda için 50 milyon florin sarfedecek Amsterdam 20 — Amsterdam lima- nının hava müdafaası için esaslı ted- birler ahnacaktır. Hükümet bütün memleketin hava müdafaası için 50 milyon florin sarfedecektir. Paris 20 — İsveçte iki sınıfa men- Sup tayyare efradı bir ay müddetle ta- im görmek için silâh altına çağrılmış- Yardır, Çağrılan efrad adedi 14000 dır, İspanyanın Ankara elçisi Burgos 19 — Lopez Doriga İspan- vE Ankara elçiliğine tayin edil “Sârhoş ak aklı! Kellik yle İğ bi parçalarını yuttu İzmir (Akşam) — Eşrefpaşa sem- Hasanağa sokağında yi tinde Yusuf oğlu İsmali adında biri, fev- 'kalâde sarhoş olduktan sonra rakı Zahirleyieknaddal maddeler ticare- tile uğraşanlar hakkındaki cezalar artırılıyor Ankara 19 (Akşam) — Türk Cesa kanununun bazı maddelerini değiş- tiren yeni bir kanun projesi hazırla. narak Meclise verilmiştir. Bu proje ile esrar ve kokain gibi zehirleyici maddeler ticaretile uğraşanlar hak- kındaki cezalar arttırılmaktadır. Teklif edilen yeni Hükümlere göre, bu suçları işlemek ymaksadile bir te- şekkül vücüde getirenlere, bu teşrk- külü idare edenlere bir seneden dört seneye kadar, mücerred-böyle bir te- şekküle intisap edenlere altı aydan iki seneye kadar, teşekkülü ovücüde getiren veya idare edenlerle bu te şekküle intisap edenlere ayni zaman- da esrar ve kokain gibi maddeleri gizli getirerek sattıkları takdirde, dört seneden yedi seneye kadar hapis ce- zası verilecektir, Bu maddeleri, mektep talebesi ile ordu, donanma mensuplarına ve dev- letin inzibat ve âseyişile mükellef olanlara, mevkuf ve mahkümlara Sa- tanlarla, tedarik ve kullanmağa teş- vik edenlerin cezaları üçte birden ya- nya kadar arttırı arttırılacaktır. Hizmet akdi mukaveleleri Müvazaaya meydan verilme- mesi için bir tebliğ gönderildi Ankara 19 (Telefonla) -— Adliye Vekâ- 1eti, noterlerin hizmet akdi mukavelesi tanzim veya banları tasdik eder iken mü- vazaaya meydan vermemeleri hakkında .Cümhuriyet müddelümumüliklerine aşağı- gayesine matuf olarak müvazaalı hizmet akdi mukavelesi tanzim ve tasdik ettir- mekte oldukları anlaşılmaktadır. kavele yapmak olmadığı halde, bı nam altında müvazaalı mukavele tanzim ettir- meleri düşünülebileceğinden, hizmet akdi mukavelelerinin tanzim ve tasdiki sirasm- da tarafların hal ve vaziyetlerine göre, bakiki arzularının İzharına gayret ede- rek, ahlâk ve âdaba mugayir üymasik. lerine tamimen en tebliği temenni olunur» Parti idare heyeti aralığı. Ankara 19 (Telefonla) — can mebusu B. İskender Artun ti huriyet Halk Partisi idare heyeti aza- bğına seçilmiştir. Yeni istimlâk kanunu projesi tetkik ediliyor Ankara 19 (Telefonla) — Dahiliye Vekâleti, İstanbul Belediyesince ha- zırlanan yeni İstimlâk kanunu pro- jesini tedkik etmeğe başlamıştır. Bugünkü İstimlâk kanununun kıy- met takdirine ait olan altıncı ve se- kizinci maddelerinde mevcut tezadı kaldırmak için projeye yeni madde ler ilâve edilecektir. Projenin Belediyeye geniş istimlâk salâhiyeti veren maddesi üzerinde bilhassa durulmaktadır. Küçük haberler: 4 Burs elektrik şirketinin hükümetçe için müzakereler cereyan edi- 7 ayaz aneen tazı ve kal ge killerinin bir nizamnameye rabtı için Dahiliye vekâletince tedkikat yapılmak- Dün Geceki ve Bu Sabahki Haberler B. Hitler Romanya Harici. Esrar ve kokain Son dakika B. Chamberlain ve Lord Halifax'ın ingiliz meclisinde beyanatı İngiltere alâkadar hükümetlerle müzakereye devam ediyor, hiç bir Zdman bir iştilâ harbine girişmiyecek Londra 20 — Dün Avam Kamarasında Wiberal mebuslardan B. Mandel, İngiltere- wi diğer memleketleri akdetmek istedi- ği anlaşmanın karşılıklı tanhhüdleri ihti- va edip etmiyeceğini ve bu anlaşmanın Almanya da dahli olmak üzere diğer mem- Jeketlerin imzasına açik bulunup bulun- mıyacağını sörmüştür. B. Chamberlain Şu cevabı vermiştir: — Hükümet, alâkadar hükümetlere mü- #averededir. Evrelki beyanatıma başka bir gey ilâve edebilecek vaziyette değilim, Lord Halifax da ; LordIur 'Kamarasmda İngiliz siyasetinin hedeflerini izah etmiş, Çekosiovakya ve Arnavutluk hadiseleri, bütün milletler ve İngiliz imparatorluğu için vahim bir tehlike teşkil ettiğini ve ceğini söylemiş ve izahatına devamla de- miştir ki: — İngüterenin müstaln! kalmak istiyen devletlerle bulunması, tota- veya ihtiyati bir harp yapmak İstediği #annını uyandırmak gayesile koparılmış- tir. Hükümet namınâ beyana salâhiyetta- rım ki İngilterenin aklından hiç bir za- man böyle bir fikir geçmemiş ve geçmi- yecektir. Hükümet, İngiliz siyasetinin her türlü taarruza mani olacağı ve herke- si dostça müzakerler sevkedeceği ümi- dindedir. İngiliz hükümeti bütün sulhçü milletlerle beraber çalışmak is- tiyor, Moskova ile müzakerelere de- vam edecektir, Gebelüttarıkta İngiliz askeri Londra 25 — Filistine gitmekte olan bir İngiliz taburu, Gelden gön- derilen bir tabur asker gebnceye ka- dar Cebelüttarıkta kalmak emrini al- mıştır. Galden Cebelüttarığa gönderi- lecek tabur 22 nisanda hareket cde- cektir. Italyan Meclisi Kralın ve lilik cevabınıhazırladı Cevap mutedil bir lisanla lisanla yazılmıştır Ingiltere ile anlaşmadan bahsediyor Roma 19 — İtalyan Mebusan Mec- isi, dün toplanarak Kralın açılış nutkuna verilecek cevabı müzakere ve tasvib etmiştir. Cevabi nutukta, İtalyan siyasetinin temelini Berlin - Roma mihverinin teşkil ettiği kayde- dildikten sonra Japonyanın meşru tâ- Tebleri Yauhabbet ve teveccüh le kar şılanıyor ve şöyle deniliyor: — Faşist İtalya, meşru haklarına hürmet ve anlayış gösterilen her yer- de buna dostluk ve teşriki mesai ile mukabele ediyor. Hattâ İngiltere ile, zecri tedbirler hatasını müteakib İtal ya ile muallâ meseleleri müsayat daj- Tesinde halletmek zaruretini takdir ettikten sonra, anlaşmak Kabil ol- muştur.? Cevabta Fransız - İtalyan münase- betlerinin mahiyeti ne sulh, ne de ih- tilâf kelimelerile tavsif edilemiyeceği beyan ediliyor, İtalyanın inkisara uğ- Tadıği ve dört harbi umumi senele- Tinde sarfettiği emeklerin takdir edil- mödiği ve İtalya ile Fransa arasında muallakta bulunan meselelerin 17 Kânunuevvel tarihli İtalyan mühti- rası ve Düğenin faşizmin yirminci yıl- dönümü yaünasebetile söylediği nu- tukta tasrih edildiği kaydohunuyor. Arnavutluğun İtalyaya ilhakı da memnuniyetle selâmlanmaktadır. Uzak Şark işleri| Göğüs göğüse Amerika, Japonyaya bir konferans aktini teklif edecek Tökyo 19 (AA) — sinin Amerikan kaynağından aldığı malümata göre, B. Roosevelt bu ayın sonunda Japonyaya da bir barış me- sajı gönderecektir. Hariciye Nezareti bunun için ya Mussolini ve Hitlere yapılan müra- caat gibi bir metin ve yahut Uşak Do- Kuda alâkadar devletler arasında bey- .nelmilel bir konferans akdi için bir tavassut teklifi derpiş etmektedir. Ayni gazeteye göre, Japonyanın cevabı şimdiden hazırdır ve aşağıdaki noktaları ihtiva eylemektedir: 1 — Japonya B. Hitler ve Mussolini tarafından verilecek cevabı benimsi- yecektir. 2 — Japonya, Uzak Doğu hakkın- da her hangi bir beynelmilel konfe- ransa iştirakten imtina edecektir, Dahiliye teftiş heyeti reisliği Ankara 19 (Akşam) — B. Tevfik Talâtın mebusluğa seçilmesi üzerine, açılan Dahiliye Vekâleti Teftiş heye- & reisliğine Kirşehir valisi B. Mitat Saylam tayin edilecektir. kanlı bir muharebe Çin kuvvetleri Kaifeng şeh- rine girdiler, Japonlar çekiliyorlar Hongkong 19 (A.A) — Çin kuvvet- leri çok Banlı göğüs göğüse bir mu- harebeden sonra Kaifeng şehrine gir- mişlerdir. Bu muharebede Japonlar 3400 ölü vermişlerdir. Şehrin büyük Çin Mtaatı sevkulçeyş hedefi istih- sal ettikten yani Kalfeng'deki Japon mühimmat deposunu ve diğer bam tesisatı tahrib eyledikten sonra şim- diki üssülharekelerine, Kaifeng istan» yonuna çekileceklerdir. Şeiyua'da bu hafta 500 Japon aw keri Çinlilere teslim olmuş, 800 Japom askeri de ölmüştür. Japonlardan mt him miktarda harb levazımı alınmış» tır. ' Bir Çin hava filosu İnci nehrinin mansabında bulunan Japon harp gemilerine hücum etmiş ve düşen bombalardan iki gemi ateş almıştır,