20 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

20 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

5 Sahife 6 .. Bahife 16 Paris Fransız vapurunda yangın çıktı Bütün gayretlere rağmen yangın çabuk büyüdü. Vapur battı. Iölâ, 1 yaralıvar tsh il vi İn | beynelmi- çi hi milen bugün ha- Teket edecekti. Va- pura milyon kıymetli İ miştir, Vapurdaki emniyet ve mu hafaza tertibatı şefi ile bir itfaiye ne- feri vapurun anbarı içine düşmüşler- dir. Birincisi ölmüş, ikincisinin bir çok yerleri kırılmıştır. Pariş 19 — Paris vapuru batmış- fr. Nevyork sergisine gönderilmekte olan sanat eşyası ile altınlar ve 75 milyon franklık mücevher kurtarıldı. Ü gibi 10 tayyare de kurtarılmıştır. Paris 19 (A.A) — Emniyeti umu- nuyordu. Kızakta bulunan Norman- die'ye sulkast daha kolaylıkla yapılar bileceği için, bu vapurda bir kat da- ha kuvvetli emniyet tedbirleri alın- mıştır, Paris vapurunda yangın saat 22,30 da vapurun çamaşırhanesinden çıkmıştır, Kapı anahtarla kapatılmış olduğundan emniyet servisinin adaln- ları kapıyı balta ile kırmağa mecbur kalmışlar ve işte bu gecikme ateşin sirayetine sebep olmuştur. Abellle romorkörü ve şehir itfaiyesi bütün gece vapuru suya boğmuşisr- dır. Su ile dolan vapur yalpa etmiş ve bu sabah saat 9 da batmıştır. | (Paris vapuru 921 de 34526 ton hacmindedir. 225 metredir. Dünyanın büyük ları arasında on dördüncüdür. 26 mildir.! Yugoslavya Hariciye Nazırı cumartesi günü Venedikte Kont Giana ile görüşecek Amerika Reisicümhurunun mesajı, | (Başlarafı İ nci sahifede) rini birleştirmek hususundaki arzu ve iradelerini göstermektedir. Macarislanın Anikomintern pakta Utihakı, mihvere ve İtalyan - Yugos- lav sanlaşmasının mülhem olduğu adalet ve barış arzusile hâreket eden İtalyan politikasının hedeflerine uy- gun olarak, Orta Avrupanın ve Tuna havzasının huzuruna ve siyasi ve iç- timai istikrarma hizmet etmiştir.» Bu nutka İtalyanca olarak cevap veren Kont Teleki, gösterilen çok gü- gel kabulden dolayı teşekkür ettikten ve bu kabulün iki millet arasındaki dostiuğa delil olduğunu kaydeyledik- ten sonra demiştir ki: «Romanın son hâdiseler esnasında- ki hattı hareketi, İtalyaya bütün Ma- Marar milleti, İtalyanın kuvvetli bir Macaristan is- tediğini bilmekte ve kendi hesabına da menfatinin İtalyan imparatorluğu kuvvetinin en yüksek noktasına çık» Öğleden sonra Duçe, Kont Teleki ve B. Csaky ile iki saat görüşmüş ve mülâkatla B, Ciano da hazır bu- Roma 19 (A.A.) — Macar Hariciye Nazırı, Kont Csaky, Stefani ajansının bir muharririne beyanatta buluna. rak, B, Rossevelt'in mesajmın Macar milleti üzerinde hasıl ettiği tesirden bahsetmiş ve öyle “e hakikaten nahoş bir sürpriz tevlit etmiştir. Mütevella Wilsonun 14 prensibinin tarihini unutmuş hiçbir Macar yoktur, zannederim. Halihazırda Macaristan hudutları dahilinde ve bu hudutlar haricinde yaşayan bütün Macarlar, hayatları. nın ber dakikasında bu 14 prensipli hatırlamaktadırlar. Macarlar, Tria- non muahedenamesinin bu 14 pren- | sipin mahsulü olduğunu unutma- mışlardır, Herkes, bu esaslar üzerine tesis edilmiş olan muvakkat bir sul- hun tesirlerinin efradın — ha; ve milletler arasındaki o mümase) zehirlemekte berdevam olduğunu bi- Jiyor. “ | i AKŞAM AKŞAM Koyan otlatmak yüzünden cinayet Mustafa, Yahyanın beynini kazma ile parçaladı Dün Çatalcada bir cinayet İşlen miştir. Tepecik köyünde oturan 42 yaşında Mustafa adında biri 55 ya- şında bir ihtiyarı kazma ile beynini parçalayarak öldürmüştür. Bu kanlı hâdise etrafında elde et- tiğimiz malümat şudur: Maktul Yah- ya koyunlarını otlatmak Üzere çayır- lığa salıvermiş. Diğer taraftan da Mustafa ayni çayırlığa koyunlarını otlatmâğa getirmiştir. Bu yüzden başlayan münakaşa giltikçe ilerlemiş nihayet Mustafa eline geçirdiği kaz. mayı Yahyanın başma vurmuş ve zavallı adamın beynini parçalamış- tar. Katil Mustafa hâdiseyi müteakip kaçınıştır. Jandarmalar yarah Yah. yayı tedavi için derhal Cerrahpaşa hastanesine kaldırmışlar ise de Yah- ya bir müddet sonra hastanede öl Katil Mustafa aranmaktadır. Balıklı mesiresinde İki genç bir korucuyu yaralayıp kaçtı Evvelki gün Balıklı mesiresinde bir vaka olmuştur. Henüz hüviyeti tesbit edilemiyen iki genç buraya eğlenme- ğe gelmişler, bir hayli raki içtikten sonra sağa sola sataşmağa başlamış- Tardır. Bu iki gencin taşkınlıklarını gö- ren korucu Ömer isminde biri, ken- dilerini süküta davet etmiş, fakat bu iki genç, bu ihtara son derece hid: detlenerek korucuyu yakalamışlar ve adam akıllı dövüp yaraladıktan son- ra kalabalık arasına karışarak kay- bolmuşlardır. Az sonra hâdiseden haberdar olan mahalli jandarması korucuyu tedavi altına aldırmışlır. Meçhul müleca- yizlerin kim oldukları tahkik edil mektedir. İkinci şube başkomiseri değişti Emniyeteikinci şube sirkat kısmı başkomiseri B. Ömer, resmiye nakle- dilerek Erenköy komiserliğine tayin edilmiştir. B. Ömerden inhilâl eden ikinei kısım şefliğine Edirne emniyet başkomiserlerinden B. Mustafa tayin edilmiş ve dün vazifesine başlamıştır. Lindberg faal hizmete mm Tahranda şenlik Tayyare filomuz Tahrana vardı, merasimle karşılandı "Tahran 19 (A.A) — Anadolu ajan- sının Hususi rnuhabiri bildiriyor: Şenlik günleri yaklaştıkça Tah- randa hareket ve sevinç te artmakta. dır. Sokaklarda kesif bir kalâbalık gö- rülmekte ve milletlerinin, Pehlevi İran'a dostluk ve hayranlık ifadeleri- ni bildirmek üzere gelenlerin Konuş tukları bütün dünya dilleri işitilmek- geceleri feerik bir manzara arzetmek- tedir, Tayyare filomuz Tahranda Tahran 19 (AA) — Pars ajansı bildiriyor: : "7 tayyareden müteşekkil olan Türk filosu dün Tahran tayyare meydanı” na inmiştir. Filo, Zancan'da bir İran Tahran 19 (A.A) — Anadolu ajan- sının hususi muhabiri bildiriyor: Dün şehir üzerinde uçan Türk tayyareleri, Türk - İran milli renkleri üzerine basılmış ve üzerinde türkçe ve farsça aşağıdaki cümle yazılı bu- lunan kâğıtlar atmışlardır: «Güzel yatanınızı ziyarete ve S8 vinçli gününüze gönderilen Türk tay- yarecilerinin yürekleri dostluk ve kardeşlikle doludur.» 'Türk heyeti dün Mebusan meclisi hi, ziyaret elmiş ve ikinci reis tara- fından kabul edilmiştir. Fransız heyeti Tabranda Tahran 19 (A.A.) — Pars ajansı bildiriyor: Paristen Bağdada tayyare İle ge en Fransız fevkalâde heyeti 16 ni- sanda Husrevi'de hududa varmış ve Hariciye ve Harbiye Nezaretlerinin birer mümessili tarafından karşılan- tır. Heyet ve karşılıyanlar saat 18 de Kerece'den hareket ederek 18,30 da Tahrana gelmiş ve burada bir müf- reze tarafından askeri merasimle kar» Jarı çalınmıştır. Mısır ve Afgan büyük elçileri itimadnamelerini verdiler Tahran 19 (AA) — Dün sabah Mısırın Tahran büyük elçisi Yusuf Zülfikar paşa, Gülüstan sarayında majeste şehinşaha itimad mektubu- nu takdim eylemiştir. Yeni Afgan büyük elçisi B. Moham- med Nevruz han da ayni sarayda $6- binşah hazretlerine itimad mektubu nu vermiştir. B. Hitlerin ellinci yılı Hitlerin muavini B. Hess ile Propa- ganda Nazırı birer nutuk söylediler Berlin 19 (A.A) — Propaganda Nazırı Göbbels, Hitlerin ellinci doğum yıldönümü münasebetile resmi nu- tuklar silsilesini açarak, radyoda söy- lediği bir nutukte, Avrupadaki yeni nizamın en kuvvetli garantisi Hitler olduğunu kaydettikten sonra, Hitle- rin muslihane elde ettiği fütuhatı zikretmiş ve Avrupanın eski sistemile Almanyanın Avrupada tesi$ ettiği yeni sistemi mukayese etmiştir. Göbbels, bir milletin ne yaptığını bildiğini ve Kendisine büyük bir vazife verilirse, o milletin katlanamayacağı fedakârlık olamıyacağını söylemiş ve demiştir ki: «Bu vazife şu kelimede mündemiç- (ir: Tek bir millet, tek bir Almanya, tek bir Führer> Nihayet Göbbels, demekrasilerin vini Hess, bugün Nasyonal sosyalist partisi erkânının başında olarak Hit- leri ziyaretle doğumunun ellinci yıl dönümü münasebetile tebrikte bü- Tunmuştur. Bu münasebetle söylediği nutukta demiştir ki: «Bu tarihi anda, Tanrının size ağır vazifenizi yapabilmeniz için sıhhat ve kuvvet vermesini dileriz. Almanyayı hürriyetine siz kavuşturdunuz. Alman» yayı yeniden siz dirilttiniz ve dünya- nın en büyük devletleri derecesinde cihanşümul bir kuvvet haline getir. diniz. Şuna katiyen kaniiz ki, sizin sayenizde valana tevcih olunacak bü- tün sulkastler akim kalacaktır, Tah- rikâtçılar bir dünya harbini çıkarma- ğa çalışırlarsa, bu niyetler nihayet onların hüsranını mucip olacağına eminiz. Bu imanımız, sizin eserinize, Almanyanm ordusuna ve milletimizin manevi mukavemetine dayanıyor.» Macar kıtaları 12 nisandanberi Rumen hududundan çekiliyor Budapeşte 19 (A.A.) — Macar k- talarının Rumen hududundan çekil- meğe 12 Nisandanberi normal surette devam ettikleri salâhiyettar mahafilk- de söylenmektedir. İngiltere kral ve kraliçesinin seyahati Londra 19 (A.A.) — Kral ve krali- çenin Amerikaya 7 hazirandan 11 ha» zirana kadar resmi ziyarette buluna- cakları ve bu müddet zafında B. Rooseveltin davetlisi sıfatile Amerika hükümetinin misafiri olacakları dün Buckingham sarayından resmen bil dirilmiştir. Bulgaristanın Londra sefiri Sofyaya geliyor Londra 19 — Bulgaristanın Lon- dra sefiri, hükümetile İstişare için Sofyaya hareket etmiştir.