29 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

29 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

AKŞAM 29 Haziran 1939 2 2 ap Abdülfettah paşanın Bükreşe yaptığı ziyaret Mısır ile Romanya arasında mevcud olan samimi dostluğu tebarüz ettirdi p! v Abdülfettah Yahya Paşa istasyonda B. Gafenco tarafından karşılanırken * Bükreş 28 (A.A.) — Rador ajansı bildiriyor: Mısır Hariciye Nazırı Yayha paşa nın Romanyayı resmen ziyareti, İki memleketi birbirine bağlıyan sami- mi dostluğun müşahedesi için yeni bir fırsat teşkil eylemiştir. Yahya paşanın Başvekil B. Cali- neseco, Haricye Nazırı B, Gafenco ve diğer hükümet azası ile yaptığı gö rüşmeler €snasında, arasında mevcut mühim ekonomik münasebetleri bir kat daha fazlalaş- tırarak iki memleket dostluğu inkişaf ettirmek hususun- da iki tarafın kati azmi kendisini göstermiştir. Adalar yaz tarifesi nihayet hazırlandı Tarife 6 temmuz perşembe gür- nünden itibaren tatbik edilecek İki gün sonra lâğvedilecek olan De- nizbank, bu sene her nedense yaz ta- rifelerini hazrlayıp tatbikte icab eden sürati göstermemiştir. Gazete- mizin, halkın temenni ve hissiyatına tercüman olarak yaptığı müteaddid İkazlara rağmen Denizbank, şehir ta- rifelerikin ana hatlarını ancak dün hazırlıyabilmiş ve 6 temmuz gibi faz- la geç bir tatbik mebdei bulmuştur. 6 temmuz perşembe gününden itiba- ren tatbik olunacak olan tarifeler he- Düz tabedilip alâkadarlara bildirilme- miştir. Eğer bu hususta son bir tadi- Yât yapılmazsa Adalar hattı tarifesi- min anahatları şöylece tesbit. edil miştir, Adi günlerde Büyükadadan sabah- ları ilk vapur 5,40 da kalkacak, diğer Adalara uğrıyacaklır, Akşamları son vapur, gene Büyükadadan diğer Ada- Tara işlemek üzere 20,30 da tahrik edi- lecektir. Pazar günleri ise bu vapur, $on seferini Büyükadadan diğer Ada- lara uğramak üzere 22.30 da yapa- caktır, Bundan başka Köprüden Ada- Jara her akşam 5,15 te doğru vapur- Yar tahrik edilecektir. Bu vapur, yal- nız Heybeli ile Büyükâdaya uğriya- caktır, Köprüden saat altıda H li ve Büyükadaya birer doğru va pur kalkacaktır. Altıdan sonra 7,15 te Büyükada ve Heybeliye doğru posta bir vapur tahrik edilecektir. Bu, pa- zardan maada her gün böyle olacak- tir. . Pazar günleri Köprüden Adalara 22,30 da san bir vapur işletilecektir. Adâlar hattından maada Yalova Se- ferleri de çoğaltılmıştır. Bu sene Ya- Jovaya her gün 9, 1330, ve 18te ok mak üzere üç vapur kalkacaktır. Ya- Jovadan Köprüye gelecek vapurların Hareket saatleri şunlardır: 6,30, 13,10, 17, Pazar günleri Yalo- vadan Köprüye 13,10 seferi yapılmı- yacak, buna mukabil, 17,30 ve 18 de birer vapur tahrik edilecektir. Köp- rüden Anadolu yakasına da sik sik vapurlar işletilecektir. Şirketi Hayriyenin yaz tarifesi Şirketi Hayri r 3 temmuzdan iferon tatbik edilecek- Şiz, EBE Sihaf halkın Boğaziçinden İs- enin: yaz. tifade edebilmelerini temin maksadi- | sık vapur tahrik edecektir. Bu seneye ge-| linciye kadar pazardan başka günler- de yukarı Boğnaiçine Köprüden kal- kacak son vapur 20,45 te iken bu se- ne bu saat 22 iye kadar uzatılmıştır. Bundan başka Şirketi Hayriye, her sene olduğu gibi bu sene de cumar- tesi günleri Boğazda tenezzüh sefer- leri yaptıracaktır, İlk tenezzüh vapu- ru, önümüzdeki cumartesi günü Köp- rüden 2,30 da kalkacak, Boğazın iki sahilindeki mühim iskelelere uğra- dıktan sonra Kavaklara kadar gide- cek, 20,45 te tekrar Köprüye döne- cektir, Bu sene, tenezzüh vapurla rında yalnız alaturka saz bulunacak» * tır, Bu sene, Şirketi Hayriye, Bebekle Küçüksu arasında da araba vapuru seferleri ihdas etmiştir. Gecenin geç saatlerine kadar bu iki iskele arasın- da aruba vapurları işliyecektir. Büyükadada araba tarifeleri indirildi Büyükadadaki binek arabalarının fiat tarifelerini çok yüksek bulan Be- lediye iktisad müdürlüğü hazırladığı yeni tarlfeyi daimi encümene tasdik İ ettirmiştir. Yeni tarifeye göre Büyük- adadaki araba Ücreti tarifelerinde eskisine nazaran yüzde kırk nisbetin- de bir tenzilât yapılmıştır. Üsküdar - Kadıköy tramvay- ları müdürlüğü Denizyollar umum müdürlüğüne tayin edilen B. İbrahim Kemalden inhilâl eden Üsküdar ve Kadıköy tramvayları müdürlüğüne B. Feridun Manyas tayin edilmiştir. B. İbrahim Kemal i temmuzdan itibaren yeni vazifesine başlıyacağından B, Feri- dun Manyas da o tarihte yeni memu- riyetine başlıyacaktır. Bisan LÂLE'de 1- KADINLAR HAPISHANESİ VİVİANE ROMANCE gin 2 - GÖRÜLMEYEN HAYDUTLAR Chester Morris - Bruce Cabot 3 — EN YENİ METRO JURNAL Yaz tarifeleri: 20 - 25-30 K. iki memleket | arasındaki | — Afyonda iki katil asıldı Mahkümlar son söz olarak «kaderimiz böyle imiş» dediler Afyon (Akşam) — Sinan paşa na- hiyesinden 316 doğumlu Said oğlu İlyas Karakoç ve arkadaşı 316 do- gumlu Zaim oğlu Bayram Karagöz ve suç ortakları İsmail ile birlikte, nahiyede bakkallık eden Ayonlu Ke- çeri Ahmedin dükkânına girerek peynir almak bahanesile içerde ele geçirdikleri iple zavalı Ahmedi boğ- duktan sonra (60) lirasını alıp ara- larında paylaşmışlar ve suçlarını giz- lemeğe çalışmışlar de cümhruriyet hükümeinin çok ciddi takibi netice- sinde katiller yakalanmış ve cürüm- lerini itiraf etmişlerdir. tamaan ve teammüden yap- atil hâdis: bu canilerin Afyon Karahisar ağır ceza mahkem, ce ölüm, cezasına çarp- tırılmaları hakkında verilen hüküm müdâdeilumumi muavini Hasan Din- cer, mahkeme heyeti namına 82â muavini Mahmud Güçbilmez, hü met tabibi Cavid Yada, cezaevi mü- dürü Necip Şenel ve zabt kâtibi huzurile infaz edilmiştir. Mahkümlara haklarındaki ilâm 26/6/939 gecesi saat 1,30 da okuna- rak arzuları tesbit edildikten sonra birisi hükümet caddesinde, diğeri yukarı park önünde ayrı ayrı idam edilmişlerdir. Katillerin her ikisi de soğukkanlı. lıklarını muhafaza etmişler ve seh- paya çıkarken son söz olarak «kade- rimiz böyle imiş...» demişlerdir. Ü- çüncü cürüm ortağı İsmail 21 yaşın- dan küçük olduğu cezası 24 se neye tahvil edilmiştir. 28 Haziran 939 Esham ve Tahvilât İzmir Esnaf ve Ehali ba; 5— PARA ve ÇEKLER (Kapanış flatleri) Lordra 1 Sterlin New-York 100 Dolar Paris 100 Frank Milâno 100 Liret Cenevre 100 İsviçre Pr. Amsterdam (— 100 Florin Berlin 100 Rayhışmark 100 Belge 100 Drahmi 100 Leva 100 Çekoslorak Kr, 100 Pezeta 100 Zioti 100 Pengo 109 Ley 100 Dinar 100 Yen 100 İsveç Kr. 100 Ruble 58.7925 21.525 1.0825 156 4335 40 78625 246325 0.905 28025 34.605 30.52 23.8925 OLUM Merhum mühendis Raif Süntekinin haremi, Türkiye İş Bankası müfettişi Firuz Süntekin, felsefe muallimi Şahap Süntekin, Belkiş Süntekin ve İsmet Süntekinin anneleri Bayan Raife Süntekin uzun zamândanberi düçar olduğu hasta- lıktan kurtulamıyarak dün vefat et- miştir. Bugün cenazesi saat 14 te Cerrahpaşa hastanesinden kaldırıla- rak Üsküdardaki âile kabristanma defnedilecektir. Merhuma Cenabıhak- tan rahmet diler kederli çocuklarına sabırlar temenni ederiz, NEV-YORK SERGİSİ Seyahatinde fevkalâdelik 390 Lira 38 gün - 38 gece 7 Temmuz Cuma günü RODİ vapurile İstanbuldan hareket - BRİNDİZİ 3 ncü mevki yemekli kamara, Napolide 3 gün otel ve yemek, 52 bin tonluk R E X Transat- lantiği İle Newyorka Nevyorkda 15 gün otel CONTE Dİ SAVOJA ile Cenovaya avdet, Brindizi tarikile İstanbula avdet. Kayıtlar cumartesi akşamı kapanıyor NATTA Galatasaray Telefon: 44914 Haydarpaşa Lisesi | B.AliÇ etinkayanın şehrimizdeki tedkikleri Vekil dün Şişli telefon santralında ve havuzlarda meşgul oldu B. Ali Çetinkaya havuzlarda yeni inşaat maketlerini tedkik ederken Dört gündenberi şehrimizde bulu- nan Münakalât Vekili B. Ali Çetinka- ya, dün de, Vekâlete bağlı müessese- lerde tedkikatına devam etmiştir. Ve- kil dün sabah 10 da, yanında Vekâ- Jet zat işleri müdürü B. Nafiz, Vekâ- Jet deniz nakliye daire reisi B, Ayet Altuğ, ve kalemi mahsus müdürü B, Sabahaddin olduğu halde otomobille yeni yapılan Şişli telefon santralına gitmiştir. Burada Vekile İstanbul telefon ida- resi müdürü B. Niyazi, icab eden iza- hatı vermiştir. Son zamanlarda şeh- rin bilhassa Beyoğlu semtindeki te Jefon devreleri, fazla mahmuliyetten dolayı muntazan işliyemem Şikâyetler baş vakit o zaman Nafla Vekili bulunan B, Ali Çetinka- ya, yeni bir kararla İstanbul telefon şirketine yeniden abone yazmama nı emretmişti. O zamandanberi, yeni- ığı den bin olarak te: bin abone, Taksim kışlasının Beledi- yeye devri Taksim kışlası ile mü 4 y vri hakkındaki karam me Maliye Ve tinden Heyeti Veki- leye gönderilmi Karar yüksek tasdikten geçliklen sonra Maliye Ve- kâleti, tapuda kışla ile müşlemilâti- nı Belediye namına ferağ muaâmele- sini yaptıracaktır. Yerinde Dolmabahçe stadının ya pılacağı istobliâmire binasının Beden Terbiyesi genel direktörlüğü namı devri hakkındaki muame' Maliye âletinden yü dilmiştir. telefon alar Belediye Muhasebe memur- ları için kurs ! Belediye muhasebe memurlarının mesleki ihtisaslarını takviye etmek üzere açılması kararlaştırılan kursa 1 Temmuzda başlanacaktır, Bu kur- sa 70 memur devam edecektir. Her kurs haftada 2 veya 3 ders olmak üzete 100 dersten , ibaret olacaktır. Kursta Belediye muhasebe müdürü ile muavinler, şehir meclisinden bir zat ve deflerdarlıktan iki zat mua lim olarak çalışacaklardır. Boyanan binalar Belediyenin tebligatı üzerine Emin- önü kazasında 1404 binanın cephesi boyanmış ve badanası yenilenmiştir. Bugünlerde Karaköydeki binaların da boyanmasınâ teşebbüs edilecektir. Ankara ve Babıâli caddeleri Kısmen asfalt, kısmen parke ola- Tak inşa edilecek Ankara ve Babıâli indeki beton inşaatın takvi- yesi için verilen bir aylık mühlet bitmiştir. Şimdi asfaltın inşasına baş- lanacaktır, Bundan Sonra tamir edilecek yok Jar evvelâ hali n edilecek ve bu suretle her ev hava gazı, elektrik ve sair tesisatını daha evvel ikmal ede- ceğ'nden yol inşaatı da arızaya uğra- | lecek hale ko; şimdiden âbone yazılmış vaziyettedir. Vekil, ihtiyaç nisbetinde yeni yeni santraller tesis edileceğini bildirmiş- tir. Münakalât Vekili, buradan mınta- ka liman reisliğine gelmiş, kısa bir istirahati müteskib motörle Hallce geçerek fabrika, atölye ve havuzlar ziyaret etmiştir. Bu teftişlerde Mü- nakalât Vekiline mıntaka liman rej- si B. Refik Ayantur icab eden izaha- tı vermiştir, B, Ali Çetinkaya, şimdiki havuz ve: tersaneleri daha fazla istifade edilebk nin hükü- behemehal tahakkuk ettirile- söylemiş, yeni yapılacak in- tedkik etmiş, ve bar de mütalâalarım B, Ali Çetinkaya, öğle den sonra, 16,30 da tekrar m Uman Teisliğine £ Yüksek ticaret mektebi ve İstanbul Erkek lisesi muallimlerinden Nedim Mazhar Pozak'ın kayinpederi, Tib Aâlemimizin en eski ve çok Kıymetli hâdimlerinden mütekald albay Dr. Fuat Özer müptelâ olduğu hi tan kurtulamıyar yummuştur. Cenazesi bugün Beyler- beyindeki oköşkünden dırılacak, nazı Beylerbeyi camiinde saat bir- nâmazını müteakip Teşvikiye cami- sinde Ağaoğlu Ahmed Beyin ruhuna mevlüd okunacaktır. Davet Beyoğlu Yerli Şubemizde bunlarla muameleye tabi orta ehli- yetnamelilerden islâm ve gayri islâm kisa hizmetliler 1 'Temmuz 939 tari- hinde hazırlık kıtasında bulunmak Üzere sevkedilecektir. Hüviyet cüz danları, orta ehliyetnameleri ve mek tep diplomalarile birlikte şubemize 1 Temmuz 939 gününden evvel mü- racaat etmeleri ilân olunur. TİYATROLAR; HALK TİYATROSU Kenan Güler ve arkadaşları, bu akşam Yedikule Pinar Alle Sinemasında İNCİLİ ÇAVUŞ 3 perde, Telepati tecribeleri TÜRK REVÜ OPERETİ Cumartesi akşamı saat 9.30 da tag. Alle Parkında EVENİN AŞEL Büyük orkestra Naşid Özcan - Ertuğrul Sadi Tek birlikt Bu gece: Böşiktaş HAYRET E Vodril 3 perde, MALK OPERETİ 30 haziran cuma akşamı Cağaolğu çifk saraylar bahçesinde (ZİR DELİLER)