29 Haziran 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

29 Haziran 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

G. Saray LİR maçı tekrar edilmiyecek mi? Teknik heyetin bu husustaki kararı klâplere tebliğ edilecekmiş a si Galatasaray takımının son kadrosu Mini küme müsabakaları bidaye- tinde bazı anlaşamamazlıklar yüzün. zünden yapılamıyan ve Galatasara- yın hükmen mağlübiyetile neticele- nen Beşiktaş - Galatasaray karşılaş- masının Beden terbiyesi umum mü. dürü tarafından verilen müsaade üze- rine, tekrar edileceğini yazmıştık. Malüm olduğu üzere, Beden terbi- yesi umum müdürü general Cemil Ta- ner, su sporlarile meşgul klüpleri tef- tiş maksadile şehrimize son defa geli. şinde, bölge mrekezinde klübü murahhaslarını kabul etmiş, bu maçın tekrarı için yapılan müracaati ancak Beşiktaşın oynamağa riza gös- termesi üzerine kabul edeceğini bil dirmişti, Umum müdürün bu beyanatı karşı- sında, Galatasaray klübü murahhas. Yarı derhal Beşiklaş klübüne müraca- at ederek, maçı tekrar ettirmeğe ik- na etmişler ve Beşiktaşlılar da büyük bir sportmenlik göstererek, Galatasa.' rayın bu arzusunu kabul ettiklerini ve istedikleri tarihte oynamağa hazır olduklarını bir mektupla bölge baş. kanlığına resmen bildirmişlerdir. Tekrar bölge merkezinde umum müdürü ziyaret eden Galatasaray ida- reclieri, Beşiktaş klübünün, retçi oy- namağa hazır olduğunu, bazı anlaşa- mamaşlıklar yüzünden yapılamıyan ve dolayısile klüplerinin mağduriye- tini mucip olan bu maçın yapılması. na müsaade etmelerini tekrar rica et- mişlerdir. Umum müdür, Beşiktaş klübünün maçı oynıyacağını bildiren mektubu nu tedkik ettikten sonra, Galatasa- rayhlara, maçın yapılmasında Obir mahzur görmediğini söylemiştir. Futbol ajanının, bu müsabakanm, milli kümenin son maçlarının yapılaca- ğı 9 temmuz tarihinden bir hafta son- ra oynanebilçceğini bildirmesi Üzeri- ne, maçın 16 temmuz pazartesi günü yapılması tekarrür etmiştir. Yukarıda tafsilâtım bildirdiği. miz bu mesele, dün Ankaradan aldı- gımız bir haber üzerine tekrar karı. | şık bir vaziyete girmiştir, Aldığımız haber aynen şudur: An- kara spor mahafilinde söylendiğine göre, Galatasaray - Beşiktaş birinci futbol takımlarının milli küme bida. yetinde yapmadıkları maç tekrar edil. miyecektir. Teknik heyetin verdiği karat bugünlerde klüplere tebliğ edi- lecektir, Ankaradan aldığımız bu haber ta- hakkuk ederse, maçın tekrarı kendi. liğinden suya düşecektir. Bu takdir. de, Galatasarayın, şampiyonluk yo. | lunda ümidi kalmıyacak ve Ankara Demirspor takımı milli küme şampi yonluğunu kati surette alacaktır. Edirnede at yarışları Yarıştardan bir intiba ve seyireller Edirne (Akşam) — Bütün Trak- yaya şâmll olmak üzere dün Saray- İçinde ilkbahar at yarışları yapık mıştır. Geçen yıla nazaran bu yarış- lar daha fazla alâka toplamış ve ka- labalık bir halk tarafından takip edilmiştir. İlk defa yapılan 1000 metrelik bi- | rinci koşuyu Mustafanın Yıldızı bi- rinci, Ahmed Kesebirin Nebilesi ikinci, Hayri | üçüncü olarak bitirdiler, İkinci koşu: 2000 metre mesafelik idi. Yarış oldukça heyecanlı geçti, Neticede Ömer Doğanın Sülünü bk Tinci, Adnan Akbıyığın Arifesi ikin. ci, Sinan Yürükçünün Cicisi üçün cü oldular. 2200 metrelik üçüncü koşuda Ah- med Kesebirin Ejderi birinci, Hüse- Özoğlunun Ceylanı İ yin Yenilmezin Mesudu ikinci, Hik- ız , ik $ i ra atletizm müsabakaları İzmit atletleri 91 puanla birinci oldular Atletizm federasyonu tarafından yapılmıştır. Müsabakalar bazı karışıklıklar için- de cereyan etmiş, biraz da fena orga eee eki ri ea şak olması dolayısile, iyi dereceler tu- tulması mümkün olamamıştır, Alınan dereceler şunlardır; 100 metre Bursa 118, 700 metre Bursa 248, 400 metre İzmit 55.8, 800 metre İzmit (Recep) 2.07, 1500 metre İzmit (Recep) 4.22. 500 metre İzmit (İbrahim) 17.10, 110 metre manialı Bursa (Kadri) 18, yüksek Bursa (Ra- mazan) 1.68, uzun sliama Bursa 6.28, üç adım İzmit (Sabahaddin) 12.51, gülle Edirne (Niyazi) 11, disk "Edirne (Niyazi) 34, cirit Balıkesir (Şevket) 43, 4X100 bayrak İzmit ta- kımı 47, Balkan bayrak İzmit takımı 3.37. Müsabakalar neticesinde İzmit ta- kımı 91 puanla birinci, Bursa takımı 78 puanla ikinci olmuşlardır. Aydın atletizm karşlaşmaları Beden Terbiyesi atletizm federasyonu tarafından lerlib edilen Aydın, Muğla, Denizli ve Isparta bölgeleri arasındaki at- letizm müsabakaları 24 - 25 Haziranda izim bölgesinde netielenmiştir. İki gün devam eden vs halk tarafından çok büyük bir alâka ile takib edilen bu müsabakalar, tasnif neticesinde (104) puanla Aydın bölgesi birinci, (76) puanla . Bilhassa 800 ve 5000 metreyi kazanan Mukfla bölge- sinden Al roKurtuluş, ilerisi için çok kıy- meki bir alet olacaktır... Bu haftaki maçların hakemleri Bu hafta şehrimizde yapılacak mil- Vi küme maçlarının hakemleri Futbol federasyonu tarafından İstanbul Fut. bol ajanlığına bildirilmiştir. Gelen tebliğe göre, cumartesi yapı. lacak olan Vefa - Galatasaray maçı. nın hakemi Feridun Kılıç, pazar gü- nü yapılacak olan Beşiktaş - Fener- bahçe maçının hakemi Ahmed Adem- dir. Orduda su sporları faaliyeti Ordu (Akşam) — Bu sene bölge- mizde deniz sporlarına çok ehemmi- yet verilmekte olduğundan dokuz teşvik müsabakası tertip edilmiştir. Bu müsabakalardan birincisi pazar günü binlerce halkın önünde yapıl- mıştır. Valimiz Mithat Saylamın hu- zurlarile 50 kişilik bir yüzme grupu muhtelif mesafeler üzerinde müsaba- kalara iştirak etmişlerdir. Eskrim çalışmaları Beden Terbiyesi İstanbul bölgesi Eskrim Aâjanlığından: Bölgemiz oskrimcilerinin aşağıda gös- terilen mahallerde rahatça çalışabilmeleri için icab eden hazırlıklar oyapılmıştar. Mezkür gün ve saatlerde çalışma yerlerin- de hazır bulunmaları lüzumu ehemmiyetle tebliğ olunur. Beyoğlu Halkevi salonunda: Çarşamba günleri sat 17 den 18304 kadar, Cuma günleri saat 17 den 2) ye kadar, Beşiktaş İlmastik salonunda: Cumartesi günleri saat 17 den 21 e kadar. İleri Bozkurt klübünün fevkalâde kongresi İleri Bozkurt sopr klübü başkanlığından: Nizamnamemizde yapılacak (değişikliği müzakere etmek için Z temmuz 1930 Pa- zar günü saat (10) da klüp merkezinde yapacağımız fevkalide kongreye bütün met Yavuzun (Ferahı) üçüncü gek diler, Dördüncü koşunun mesafesi 3000 metre idi. Bu yarış diğerlerine nazar ran heyecanlı geçti. Neticede Ahmed Kesebirin Ejderi birinci Hasan çar vuşun İncisi ikinci ve Hüseyin Ye- nilmezin Mesudu üçüncü oldular, Subaylar arasında yapılan beşinci koşunun birineiliğini Rıfkı Alkanm Devreğici, ikinciliği teğmen Sabrinin Sunası, üçüncülüğü de üstteğmen Cemalın Kızılkır, kazanmışlardır. Trabzon mektupları Kız enstitüsünden bu sene 19 talebe mezun oldu Enstiti ve akşam kız sanat mektebi talebeleri büyük bir sergi açtılar Yukarıda açılan sergiden bir köşe, aşağıda Akşam Kız Sanat mektebi talebeleri biçki dersinde Trabeon (Akşam) — Bundan üş yıl evvel şehrimizde açılan Kiz ens- titüsü ve Akşam sanat okulu bu yi enstitü kısmından ilk mezunlarını vermiştir. Bu senenin enstitü son sınıf tale- beleri 19 dan ibaret olup mezuniyet “imtihanlarında hepsi de muvaffak olmuşlardır. Talebelerden on dördü pek iyi derecede, diğerleri ise iyi ve orta derecede diploma almağa hak kazanmışlardır. Enstitü kısmından maada mektebin Akşam kısmından da bu yıl 144 bayan mezun olmuştur. Gerek içtimai kültür hayatımıznn gerekse kadınlık ve inkılâp sahasın- da yapılan ileri hamlelerin mesut bir neticesi olarak tezahür eden bu mu- vaffakiyetinin sonunda Enstitü ve Ak- şam sanat kısmı talebelerinin tama- men kendi el emeği ile meydana ge tirilen eşyalarla sekiz salonda güzel bir sergi açılmıştır. Bu sene açılan sergi ayni mekte- bin geçen senelerde âçtığı sergilerle mukayese edilecek olursa arada gö- 76 çarpan bariz farklar mektebin üç yıllık irfan hayatındaki inkişafı en mükemmel şeklile tebarüz ettirmek- tedir. Enstitü Trabzonda tedrisata başladığı ilk ders yılı sonunda açtığı sergiyi ancak dört paviyona çikara- bilmişti. Bu sene ise paviyonların adeği se- : ! | kize çıkarıldığı halde yine bir çok talebeler yer bulup, yaptıkları eşya- yı teşhir edememişlerdir. Sergideki köşelerden birine şark köşesi adı verilmektedir. Bu köşe gayet müte- nevvi, şarka ait mahalli model ve ki- yafetleri havi işlemeli eşya ile tama- men doludur. Talebe tarafından ya- pılan eski kıyafetlere ait yağlı boya resimlerle, serginin ayrıca bahar kö şesi çiçekçilik sanatı bakımından ba- riz bir hususiyet taşımaktadır. Kıymetli direktör ve öğretmenleri- nin idari sahadaki hummalı çalış maları ile Doğu ve Karadeniz bayan- larının aile hayatındaki üstün mezi- yet ve kabiliyetlerini pek açık olarak gösteren Enstitü sergisi muhitin bik hassa yabancıların fevkalâde takdir. lerini kazanmaktadır. Sergide teşhir edilen ve talebenin kendi elile yaptığı bu eşya pek ucuza mal olmaktadır. Doğu ve civar vilâ- yetlerden Enstitüye devam eden bir talebenin mektep masrafı; yapılan kati hesap sonunda, senede ancak 57 lira 90 kuruşa baliğ olduğu anlaşıl- mıştır ki talebenin kitap ve ayrıca 12 lira 70 kuruşa mal olan mektep elbisesi de buna dahildir. Talebenin enstitüye devamı için maddi imkân- lar o kadar kolaylaşmıştır ki ayda 25 lira geliri olan aileler bile burada çocuklarını okutabitmektedirler. Bir a heyetinin memleketimizde alacağı filimler Amerikalı Thaw heyeti seferiyesi, ağustos ayı içinde şehrimize mümes- siller göndererek tedrisi mahiyette filimler aldırtacak, bilâhare istiyen. lere tevzi edecektir. Bu filim, Paris- ten başlıyan ve Hindistanda bitecek olan ilmi bir seyahatin akislerini ta- şıyacaktır. Memleketimizde şu mım- takalarda filim çekilecektir: İstanbul, Yalova, Bursa, Mustafakemalpaşa, kara, Kırşehir, Kayseri, Niğde, Ulu- kışla, Adana, Pilim, memleketimizin tarihi kıymetlerile inkılâbımızın ge tirdiği yenilikleri tebariz ettirecek- tir. Demirle başından yaraladı Çarşıkapıda kunduracı Mehmed ile İsmail iş yüzünden biribirlerile kavga etmişler İsmail, Mehmedi demirle basından yaralamıştır, Ordu Malüller Birliği İstan- bul şubesinin dünkü içtima Umumi merkezi Ankarada bulunan ordu malüller birliği İstanbul şubesi içtimaı şube binasında İstanbulun hez köşesinden gelen birçok malülün iş- tirakile aktedilmiş dernek başkanlığı: na ittifakla B. Sabri Antay o tir. İdare heyetinin raporu okunmuş ve rapor üzerinde görüşülmüş hesap- ları bir encümen tarafından tedkik ve tasdik olunarak idare heyeti ibra Bunu müteakib yeni seçim yapıl mış gene ittifakla idare heyeti baş- kanlığına B. Sadi Feke, muhasipliğe B. Besim Demirer kâtipliğe B. Hasan Tahsin Altay intihab edilmişlerdir. Ankaradaki büyük kongreye de iki murahhas seçilerek toplantıya niha- yet verilmiştir. Gazi köprüsünün rengi Gazi köprüsünün gri renge boyan» ması kâararlastırılmıştır.