7 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

7 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han 3 üncü kat Tel: 44991 - 2-3 Bvenika Orient Linlen Gothenburg Gothenbur, Stokholm, Oslo, Denizig, Gdynia Copenhag Abo Revi ve bütün Baltık limanları şark ve Karadeniz başlı- sa limanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar, Gâynin - Danitzig - Gothenburg ve Os- Jodan beklenen vapurlar: Trione vapuru 6 Temmuza doğru. Vingaland vapuru 6 Temmuza doğru. Birkaland vapuru 9 Temmuza doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roteğ- 'Trione vapuru 10 Temmuza doğru. Vingaland vapuru 10 Temmuza doğrü. Birkaland vapuru 15 Temmuza doğru. Fazla tafslât için Galata'da Tahir ban Büncü katta kin acentalığına müracask Tel: #4991 - 2 3 doğru atılacak izale edilebilir Viyana Üniversitesinden bir Prelesör — Biwcel — Tabir ettikleri Gençliğin ca- Mp bir unsurunu keşletmiştir kafile gibi yumuşak ve siyah nektar lardan & srtarmak için her sabah ber olan Tekalan kırzinin. sameresi yası hayrettir. paramı geri olabilirler. Dr. FETHİ LABORATUVARI Cerrahpaşa (hastanesi bakteriyoloğu Kan, tdrar, balgam, mevadı gal ta tahlilleri ve (İDRAR VASITA. SİLE GEBELİĞİN İLK GÜNLERİN. DE KATİ TEŞHİSİ) yapılır. Beyoğlu i Taksime giderken sokağı Ferah apartımanı Tel 40534 ZAYİ — 1930 senesinde Beyoğlu asker- Uk şubesinden aldığım askerlik tezkeremi kaybetâim. Yenisini alacağımdan eskisinin değeri yoktur, Ünyeli ismali oğlu Nuri Ceray KARACİĞER Hastalığının haşhen sebebi kabıslıklır. Günde 1 - 2 adet KİSSİNGA hapı ile bar- saklarınmın ve karaciğerinizin yükünü bafifletiniz. Her Fezanede bulunur. İstanbul C. Müddeiumumi- liğinden: İstanbulda bulunduğu anlaşılan Malatya ağır ceza reisi Sadık Erdem'- in âcilen memuriyetimize müracaatı. Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum idaresi ilânları Devlet Demiryolları işletme umum müdürlüğünden: 1 — Devlet Demiyrolları istasyon sımfında istihdam edilmek üzere mü. sabaka ile hareket memur namzedi alınacaktır. A — Türk olmak, B — Müsabakaya iştirak edebilmek için orta tahsili bitirmiş olmak, C — Yaşı 18 den aşağı ve 30 dan «dahli» yukarı olmamak, D — Asgari bir sene için askerlikten muaf olmak, E — İdaremiz hekimleri tarafından yapılacak shhi müayenelerinde faal servisde çalışmağa mâni bir arıza ve hastalığı olmamak, 2 — Müsabakada kazananlar 61 lira ile tayin edileceklerdir, Ecnebi lisanlarından birine vakıf olanlar 67 lira ücretle alınacaklardır. $ — Askerliğini bitirmiş ise mezunları imtihansız olarak ayni şartlar dahilinde alınacaktır, Bu gibilerin dilekçelerinin doğrudan doğruya Umumi müdürlüğüne göndermeleri lâzımdır. 4 — Müsabaka imtihanı 15 Temmuz 939 Cumartesi günü saat 14 de Hay. darpaşa, Sirkeci, Ankara, Balıkesir, Kayseri, Malatya, Adana, Afyon, İzmir ve Erzurum İşletme merkezlerinde yapılacaktır. 5 — En son müracaat 10 Temmuz 939 Cuma gününe kadardır. 6 — 'Talipler işletmelere ve istasyonlara istida ile müracaat edeceklerdir. 7 — Kabul şerait ve evsan hakkında daha fazla malümat almak isteyen- ler işletme merkezlerine ve istasyonlara müracaat edebilirler. o (2309) (4234) Belediye sular idaresinden: İdaremiz müstahöemini için ceman 11) çift ayakkabı » o 24 çift çizme Açık pazarlık suretile imal ettirilecektir. 1 — Bu işe ait şariname iddremiz Levamım servisinden parasız olarak alınabilir. 2 — Taliplerin pazarlık günü olan 12 Temmuz 939 Çarşamba günü saat 15 te şartname mucibince müdiriyete müracaatları Jâzımdır. (4905) Ankara Belediyesinden : 1 — Belediye benzin ihtiyacı için alınacak olan «270,000» lira kiymet mu- hammenli «1000 - 12005 ton benzin kapalı zarf usulile 45 gün müddetle ek- giltmeye konulmuştur. 2 — İhalesi 18/8/939 cuma günü sant İl de belediye encümeninde yö- pılacaktır. 3 — Muvakkat leminatı «22,250» liradır. 4 — Şartnamesini görmek isteyenlerin her gün endümen kalemine mü- racaat etmeleri ve isteklilerin de teklif mektuplarım 18/8/939 cumu günü sa- at ona kadar encümene vermeleri ilân olunur. (2635) (4680) Deniz Harp Okulu ve fisesi komutanlığından 1 — Deniz lisesi birinci sınıfı güverte ve makine kısımlarında HI cü sın fıma da haritacı yetişmek üzere okur kayıt ve kabulüne başlanmıştır. 2 — Müracaat müddeti 10 ağustosta nihayete erecektir, 3 — Şeraiti öğrenmek ve kayıt olmak için İstanbuldaki isteklilerin doğ- rTuca okul xayıt ve kabul komisyonuna İstanbuldan başka yerdeki isteklilerin de bulundukları mahallin âtkerlik şubesine müracaat etmeleri (4240) | İstanbul Vakıflar Direktörlüğü İlânları | Cinsi Miktarı Muhammen Pırasa Lahna İspanak Kök kereviz Havuç Taze bakla Sakız kabağı Taze bamya Ayşe kadın fasulye 6000 Kilo 600 » 4000 1500 249 lira 5 kuruş Gureba hastanesine 989 senesi için lüzumu olan yukanda cinsi ve mik- tarı yazılı on beş kalem sebze açık eksiltmeye konulmuştur. İhalesi 14/7/939 tarihine müsadif Cuma günü saat on beşte İstanbul Vakıflar Başmüdürlü- ğü binasında toplanan komisyonda yapılacaktır. Şartnamesi her gün Levazım kaleminden görülebilir. (4675) Emlâk ve Eytam bankasından Satılık emlâk Kıymeti o Nevi Mesahası 32.911 Bostan 14213 M2 Hane Ahır Yeri Beşiktaş, Meşrutiyet Ma, eski Çiftlik yeni ekmek fabrikası s0 kağında No. eski 2 Mü. 8, 9, 10, yeni 4, 4/2, 4/1 1 — Adresi ve izahatı yukarıda yazılı gayrimenkul kapalı zar! usulile ve peşin para İle şubemiz satış komisyonu huzurunda sallacak ve tekarür eden bedel genel direktörlüğün tasdikine iktiran ettiği takdirde ihalesi yapı- lacaktır. 2 — İhale 19/7/939 Çarşamba günü saat on birdedir. İstekli olanların #übemize müracaatla tafsilât ve bir lira mukabilinde birer şartname âlma- ları. 3 — Şartnamede yazılı hükümler dairesinde teklif mektuplarını nihayet 19/7/9398 Çarşamba günü saat on buçuğa kadar şubemize vermeleri. (4601) Vazifeye davet Istanbul vakıflar baş müdürlüğünden Yıllardanberi tevliyet vazifesine alâka göslermiyen ve adresi idaremizce bilinmiyer (İMAM ELHAÇ HAFIZ MUSTAFA RF. BİN ELHAÇ MEHMET VAKFININ MÜTEVELLİSİ FATMA RAİDE'nin) idaremize müracaatla vak- fına ait muameleyi takip ve hayır şartlarını etmesi için ilânen vaki tebliğata icabet elinediğinden kendisine ilân tarihinden itibaren 15 gün daha mehil verilmiştir. Bu müddet yarfında gelmediği takdirde hakkında kanuni mu- amele yapılacağı ihtar ve tebliğ olunur, (4911) Depozitosu 6582.20 İstanbul, elektrik, tramuay ve tünel işletmeleri umum müdürlüğünden 1 — 28/6/939 günü eksiltmesi yapılacağı ilân edilen 1500 (bin beş yüz lira muhammen bedelli makkap tezgâhı talip zuhur etmediğinden bu defa C. İ. F. İstanbul teslim müddeti 7 aya çıkarılarak yeniden açık eksiltmeye konmuştur. 2 — Muvakkat teminat 112,50 liradır. $ — Eksiltme 17/7/939 Pazartesi günü saat 15 te Metro han binasının beşinci katında toplanacak olan arttırma ve eksiltme komisyonunda yapıla caktır. 4 — Bu işe ait şartnameler idarenin Levazım müdürlüğünden parasş tedarik edilebilir. 5 — İsteklilerin kanuni vesikaları ve muvakkat teminatları ile ilân edi. len gün ve saatle komisyonda hazır bulunmaları. (4779) P.T.T. Umum Müdürlüğünden : 4250» lira aylık ücretle Diplomalı Yüksek bir Mimar alınacaktır. Talip- lerin istida ve evrakı müsbitelerile birlikte 10 Temmuz 939 tarihine kadar An- karada P. T. 'T. Umumi müdürlüğü Muamelât müdürlüğüne müracaatları (2652) 4723) Toprak mahsulleri ofisi İstanbul'şübesinden İdaremizde takriben £. 9000.—/— «dokuz bin» sterlinlik Çekoslovak ta- Kası satılacaktır. Taliplerin 17/7/939 Pazartesi saat 14 c kadar İdaremize müracaatları. (4975) Ticaret Vekâleti Müfettiş muavinliği imtihanı . . yu. Teftiş heyeti reisliğinden Teftiş heyeti kadrosunda münhal müfettiş muavinlikleri için 6 Teşrini. sani 1939 Çarşamba günü müsabaka imtihanı yapılacaktır. İmtihanda mü vaffak olanlar 35 lira asli maaş ile müfettiş muavinliğine tayin olunacaklar- dır. Aranılan şartlar şunlardır; A — Memurin kanununun 4 üncü maddesi- nin A,B,C, V,Z fıkralarında yazıh evsafı haiz ölmak; B — Hizmeti filiyei as- keriyesini ifa etmiş veya sınıfı ihtiyata nakledilmiş veya hizmeti askeriyeye elverişli olmadığı sabit bulunmak; C — Siyasal Bilgiler okulundan veya Hu- kuk Fakültesinden veya yüksek İktisad ve Ticaret mektebinden veya bunlara muadil derecedeki ecnebi mekteplerinin birinden mezun olmak; Ç — İmtiha- nın açıldığı senenin ikinci kânunu iptidasında 30 yaşını doldurmamış olmak; D — Vekâletçe yapılacak tahkikat neticesinde karakter itibarile iyi bir me- mur olabilecek evsah haiz bulunduğu anlaşılmak; E — Yolculuk zahmetle. rine mütehammil bulunmak. imtihana talip olanlar 3l Ağustos 1939 larihine kadar Ticaret Vekâleti Teftiş heyeti reisliğine istida ile müracaat edeceklerdir, Istidaya şu'evrakın bağlanması lâzımdır: A — Nüfus hüviyet cüzdanı ve adresi, B — Tercümeihal hülâsası «talibin kendi el yazsile yazılmış olacak» memuriyette bulunanlar müddet ve sureti hizmetlerine dair resmi vesikalar, müesseselerde bulunanlar oradan alacakları bonservisleri raptedeceklerdir. C — Askerlik vesikası; Ç — Mektep şehadetnümesi veya tasdiknamesi; D — Sağlam bünyeli ve yolculuğa dayanıklı olduklarına ösir hükümet tabibinin raporu, Talipler tahriri ve şifahi olmak üzere iki imtihâna tabi tutulacaklardır. 'Tahrirl imtihanlarAnkarada 'Teftiş heyetinde ve İstanbulda Dördüncü Va- Ki Han 3 üncü katta Ticaret Vekâkti Teftiş heyeti salonunda icra edilecek, şifahi imtihan yalniz Ankarada y İmtihan programı: 1 — İktisad ilmi; sadi meslekler tarihi» 2 — Kara ve deniz ticreti hukuku, 3 — Ticari hesap «Basit ve mürekkep faiz, iskonto, faizli besabı cariler», 4 — Hendese «Satıh ve hacim mesahaları», 5 — "Ticari usul defteri «ticari muhasebe hakkında nazari ve ameli ma- Jümat», 6 — Maliye «Vergi nazariyeleri ve vastalı, vasıtasız vergilerle bütçe hak. kında umumi malümat», 7 — İdare hukuku; memürin muhâakematı kanunu, ceza mahlikemeleri usulü kanununun tahkikat usullerine müteallik bükümlerile ceza kanunu nun memur suçlarına ait kismi; 8 — Türkiyenin tabii iktisadi coğrafyası hakkında malümat; 9 — Ecnebi lisanı «Fransızca, İngilizce ve Almancadan birin; Müfettiş muavini olanlardan slâj devresini müteakip bil'imtihan isbatı ehliyet edenler kadro maaşla Ticaret Vekâleti müfettişliğine tayin olunarak. lardır. (2697) (4827) «İstihsal, tedavül, inkisam ve istihlâk bahislerin «İkti- istanbul Emniyet sandığı direktörlüğünden 939/30 Emniyet sandığına borçlu ölü bayan Saime varislerine ilân yelile tebliği Bayan Saime (Harun kızı) Vefa Vinikşecaettin mahallesi Bostan çıkma- zı sokâk eski 40, yeni 12 numaralı bir ahşap evi birinci derecede ipotek göste- Terek 6/1/931 tarihinde 10078 hesap numarasile Sandığımızdan aldığı (450) lira borcu 25/3/939 tarihine kadar ödemediğinden faiz, komisyon ve masarifi ile beraber borç (762) lira (31) kuruşa varmıştır. Bn sebeple 3202 numaralı kanun mucibince hakkında icra takibi başlanmuk üzere tanzim olunan ih- barame borçlunun mukavelenamede gösterdiği ikametgâhına o gönderilmiş ise de borçlu bayan Saime Küçükayasofya mahallesi Tahsinbey sokak 4 me maral evde öldüğü anlaşılmış ve tebliğ yapılamamıştır. Mezkür kanunun 45 inci maddesi velat halinde tebliğatın ilân suretile yapılmasını âmirdir. Borçlu bayan Saime mirasçıları işbu ilân tarihinden itibaren bir buçuk ay içinde Sandığımıza müracaatla murislerini borcunu öecmeleri veya kanunen kabule şayan bir itirazları var ise bildirmeleri lâzımdır. Mirasçılar ipoteği kur. tarmazlar ve yahut başlıyan takibi usul dairesinde durdurmazlarsa ipotekli gayrimenkul mezkür kanuna göre Bandıkça satılacaktır. Bu cihetler alâka- darlarca bilinip ona göre hareket edilmek ve her birine ayrı ayrı ihbarname tebliği makamına kaim olmak Üzere keyfiyet ilân olunur. (4983) İstanbul limanı sahil sıhhiye merkezi eksiltme komisyonundan 1 — Merkezimize ait Galata motörünün tekne ve makine aksamı açık eksiltme ile tamir ettirilecektir. 2 — Keşif bedeli «659» llradır. 3 — Bu işe alt şarinâmeler şunlardır: Fenni şartname, idari şartname, 4 — İstekliler bu şartnameleri «4» kuruş mukabilinde merkezimiz Leva- zımından alabilirler. 5 — Eksiltme 25/7/939 Salı günü saat 14 te Galatada Karamustafapaşa sokağında mezkür merkez eksiltme komisyonunda yapılacaktır. 6 — Muvakkat teminat parası 49 lira 43 kuruştur. E "1 — Eksiltmeye gireceklerin 2490 S. b kanunda gösterilen vesikâlarla en aşağı 1000 Jiralık bu gibi işleri yaptıklarına dair vesika göstermeleri şarttır, (2961)