7 Temmuz 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

7 Temmuz 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

T Temmuz 1939 Bahife 7 b en mesud adamı Fred Mc Murray diyor ki: “Hiç bir sıkıntım yok. İşlerim yolunda gidiyor. Sıhhatım mükemmeldir. Âşık değilim. Üstelik bana (büyük sanatkâr) da diyorlar,, Holivudun jön prümiyelerinden Fred Me. Murray kendisinin dünya- nın en mesut adamı oluğunu ilân etmiştir. Artist bir gazeteciye demiş- tir ki — Evet, dünyanın en mesut ada- mi benim; çünkü hiçbir sıkıntım yoktur. İşlerim yolunda gidiyor, sıh- hattim mükemmeldir, âşık değilim, ihtiyacımdan çok fazla para kazanı. yorum... Başka daha ne istiyebili- rim? Fred bunların hepsini talihinin parlak olmasına atfediyor. Sinema Yıldızlarından çoğu iktidarlarından, sanat kudretlerinden bahsettikleri halde o, talihin kendisini yıldız mev- kün çıkardığını söylüyor. Fred Me. Murray diyor ki: — Sinema artisti olmak aklım. Fred Me Murray'ın iki resmi dan bile geçmiyordu. Küçük maaşlı bir memurdum. Fakat şen ve neşeli idim, En müşkül vaziyetlerde sıkılacak yerde eğlenceli bir tarafı bulmağa çalışırdım. Bir gün yolum Holivuda düştü, Bir lokantada neşe- li neşeli yemeğimi yiyordum. Ya- nımdaki masada tanımadığım bir adam vardı, Yemeğini bitirdikten sonra giderken bana yaklaştı, bir kart uzattı. Yarın bu kartla Paramo- unt ,stüdyosuna gelir misiniz? Sine- ma ârtisti olmak isterseniz küçük bir tecrübe yaparız» dedi. Karti aldım, cebime koydum. İlk defa olarak ciddi ciddi düşünmeğe başladım, «Gideyim mi, gitmiyeyim mi?» İptida: «Gidip de ne yapaca- dım, dedim, İşimden o memnunum. Çok kazanmıyorum amma gönlüm Fred Me Murray ve çok sevdiği ökpeği bile | zengin.. Hem henüz gencim, istikbal benimdir. Terfi eder, müessesenin müdürü bile olabilirim» Sonra fikrimi değiştirdim: «Gidip görüşeyim. Bir şey kaybedecek deği- lim a... İşime gelmezse çıkar gide- rim.» dedim ve ertesi günü stüdyoya gittim. Küçük bir makyajdan sonra bana birkaç parça film çevirttiler. Otur. dum, kalktım, güldüm, şarkı söyle dim.., Filme baktılar «mükemmel, de- diler, Sen iyi bir artist olacaksın; Önüme bir mukavele uzattılar Mukaveleye baktım, o zamanki ka- zancımın tamam ön mislini teklif ediyorlar... Bu vaziyette tereddüt edilir mi? Attım imzayı, uldum ar- tist!... Evet hemen artist oldum. Çünkü bana bir filmde mühim bir rol ver. diler... Halk bu filmi çok beğendi, benim için: «Müthiş bir sanatkâr! > dedi, Bu suretle yıldızlar sırasına geçtim, çok para kazanmağa başla- dım Size bir itirafta bulunacağım: Her kes benim için «yaman Sanatkâr! >» diyor. Halbuki kendimin büyük bir sanatkâr olduğuma kani değilim Bütün iş rejisörde.. #Bana şöyle yap» diyor yapıyorum. «Otur» diyo ruyorum, «kalk» diyor kâli Yemek nasıl yenileceğini, nasıl öpüleceğin!, hasılı tarif eder, ben de onu taklit ede- rim. Bunun neresi büyük artistlik! Başka sanatkârlar için bir şey Si lemem, fakat rejisör olmasa ben fırım!,. Maamafih ne olursa ols yolunda im. rum, kadının her şeyi o Kazanc içinde mühl gün halk: , Bu «Set sanatkâr değilsin, in!» diyecek olsa hiç : «Pekâlâ öyle olsun!» der, bir kenara çekilerek biriktirdiğim paraların iradile geçinirim, Belki buna bi memnun da olurum. Çünkü «sanatkâr; olmak beni birçok mahrum ediyor ü ayrlamıyorum Başlıca zevkim av ve balık sonra bol bol Âşık olmadığımı her gün bir kadari dar can sıkıcı $ | Pariste yeni bir eğlence: Gece al yarışları Bu seneki yarışlar çok parlak oldu, binlerce halk bulundu | yeni Gece at yarışlarında saha ve ateş oyunları, aşağıda solda tuvaletlerini teşhir eden mankenler, sağda Fransız Başvekil muavini B. Chautemps ile refikası Paris, dünyanın eğlence yerleri en bol şehridir. Buna rağmen fazla sey. yah celbedebilmek için dalma yeni eğlenceler bulmağa çalışılır. Son seneler zarfında bu tarzda ya- pılan bir teşebbüs çok iyi netice ver- miş, Parise birçok seyyah gelmesini temin etmiştir. Bu teşebbüş gecele- yin at yarışları yapılmasıdır. Avrupada balk at yarışlarına çok rağbet eder. Yeni tuvaletler burada teşhir edilir, yeni modalar at yarış- larından çıkar, Bunun için birçok merakhblar sırf bu tuvaletleri gör- mek üzere yarışlara giderler. İşte bu umumi! alâka göz önüne âlınarak gece yarışları tertip edilmesi karar- Jaştırılmıştır. Gece at yarışları Tong Champ ko- şu sahasında yapılmaktadır, Bu mü- nasebetle saha baştan başa gündüz gibi aydınlatılır, saat sekiz buçuktan itibaren halk gelmeğe başlar. Tabii herkes suare elbisesile... Alelâde ya rışlarda mankenler gündüz tuvalet- lerini gezdirdikeri halde gece yarış- larında ağır suare elbiselerini teşhir ederler. Aksam yemeği yarış yerindeki bü- yük lokantada yenir, Bu sırada ateş oyunları yapılır; muzıkalar ça nihayet sıra at yarışlarına gelir. Bu seneki gece yarışları çok par. lâk olmuştur. Yarışta, Reisicümhu Pariste bulunmadığı için, refik madam Lebrun, Annam kralı ve re fikası, Fas Sultam, sefirler ve Pari- sin bütün tanınmış simaları bulun- muştur Gece at yarışlarına verilen ehem- miyeti anlatmak için şunu anlat- ŞA bir kere: Kadının arkasından koşa- caksınız, ah of edeceksiniz, yalvara- uz. Nihayet kadın size muka- edecek, emelinize kavuşacaksı- nız. Pakat çok zaman geçmeden kavga, gürültü, ayrılma... Yeniden Aşık olmak, yeniden ah of etmek, yeniden leşmek ve ayrılmak... İş- te hiç hoşuma gitmiyen bir şey bu dur Ben sten taraftarıyım. on sonra da an şeyd ziyade fi vmeli; İptida sevm en ber mak kâfidir: Meşhu Marlene Dietrich Ne hareketini tehir gün sonra hareket edecek vapı yola çıkması bildirilmişti. Marlene, Pariste yapılacak gece at yarışlarını kaçırmamak için bu teklifi kabul et- memiş, 70 bin dolar kıymetinde el maslarını rebin bırakarak Nevyork- tan ayrılmıştır. Filhakika Marlen gece at yarışlarında çok zarif bir tu- valetle bulunmuş ve herkesin nazarı dikkatini çekmiştir. Gece at yarışları Paris mevsiminin sonunu haber verir. Bu yarışlardan sonra herkes plâjlara, su şehirlerine, şatolara çekilir. Birçok tiystrolar ka- panır. Üç ay eğlencelerini merkez Sıkleti başka yerlere intikal eder. An- cak teşrinievvelden sonra Paris yı niden eski çehresini almağa başlar Bu seneki yarıştan sonrada Paris boşalmağa başlamıştır Trakyada yabani zeytinler aşılanıyor Edirme 6 (AA) 15 gündenberi lu- ve Çanakkale bölgesinde zeytinlerini ve ahlat koruluk- larını aşıliyan Trakya Tarımbaşı grupu muallimlerile birlikte Edirne ye dönerek burada umumi & nel. yesine yeniden başlamı Bir tayin İstanbul Belediyesi İr bürosu külüphane memurluğuna EB. Cihad Kentmen tayin edilmiştir. Müddeiumumiliğin ikinci bir tavzihi İstanbul Cümhuriyet müddeiumu- miliğinden: Gazetenizin 4/7/939 gün- dü 7435 sayılı nüshasında çıkan (Ha- yattan lâvhalar, Bir insan nası) tev. kif edilir, Tevkifhane nasıl bir yer. dir?) başlıklı yazıdan dolayı gönde; diğimiz tavzihin 2 No bendi yanlış yazıldığı görülmüştür, Bu bene din (Ceza ve Tevkif ne umumi- yetle ve bilâ ist a ve buna mümasil ul edilmediği) şeklinde tavzihini ve bu eşyaların yazının da aynı sahife ve sütunda te rim, neşri